زهره مختاری
در جریان باشید
چرایی مماشات با تخریبگران درذوبآهن اصفهان ولزوم پاسخگویی مدیران وواحدهای نظارتی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی بیشک هر فرد و در هر جایگاهی که در مسیر تحقق اهداف متعالی این صنعتِ استراتژیک سنگاندازی کند، باید در برابر افکار عمومی پاسخگو باشد.
آنچه نگارش این یادداشت را ضروری ساخت، مشاهده برخی تحرکات در فضای مجازی است که در پوشش مفاهیم مقدسی نظیر «عدالتخواهی» یا «معیشت کارگران»، با طرح ادعاهای بیاساس و القای ناامیدی، سعی در بر هم زدن اتحاد و همبستگی و گسستن پیوند میان پرسنل و مدیران دارند.
اگرچه دغدغه معیشت کارکنان، اصلیترین وظیفه و دغدغه مدیریت هر مجموعهای است، اما نباید از نظر دور داشت که مطالبهگریِ بدون شناخت شرایط، نه تنها راهگشا نیست، بلکه نتیجه معکوس خواهد داشت.
در شرایطی که سرپا نگاه داشتن یک ابرصنعت، خود بزرگترین خدمت به امنیت شغلی و معیشت کارگران است، هر اقدامی که این بنیان را سست کند، ضربهای مستقیم به پیکره معیشت جامعه هدف محسوب میشود.
شواهد و تحلیل عملکرد ذوبآهن گویای آن است که به مدد اتحاد و تلاش شبانهروزیِ پرسنل دلسوز و مدیریت مجموعه، علیرغم تمامی موانع، چرخهای این صنعت با شتاب در حرکت است.
کسانی که در فضای مجازی دستاوردهای این مجموعه را زیر سؤال میبرند، یا از بدنه واقعی ذوبآهن نیستند و فرآیندهای پیچیده تولید را درک نمیکنند، و یا در صورت تعلق به بدنه، با نگاهی تقلیلیافته، تنها منافع شخصی و کوتاهمدت خود را دنبال میکنند.
امروز و در شرایطی که کشور به دلیل فشارها و چالشهای اقتصادی، با دشواریهای تأمین مواد اولیه و حفظ تولید دستبهگریبان است، ذوبآهن اصفهان با تکیه بر سرمایه انسانی ارزشمند خود، در خط مقدم جهاد اقتصادی ایستاده است. گزارشهای رسمی سامانه «کدال» و عملکرد شرکت در سال گذشته و ماههای اخیر، گواهی روشن بر بهبود شاخصها و بهرهوری است که ثمره آن متعلق به آحاد مردم ایران است.
خانواده بزرگ ذوبآهن در برهههای حساس اخیر، با حفظ انسجام، اجازه نداد تا کوچکترین خللی در روند تولید ایجاد شود.
صدای اصلیِ این مجموعه، صدای چرخهای تولید است؛ نه هیاهوی کسانی که با ایجاد یأس، در پی به حاشیه راندن این میراث ملی هستند.
در این میان، پرسشی جدی از مدیران مجموعه و نهادهای نظارتی مطرح است: تا چه زمانی قرار است فضا برای این جریانهای مخرب باز باشد؟ اگرچه مدیریت مجموعه، بهویژه مهندس سیداردشیر افضلی، همواره از نقد سازنده بهعنوان لازمه تحول و پیشرفت استقبال کردهاند، اما آیا ذینفعان ذوبآهن و کارگران پرتلاش آن حق ندارند خواستار آن باشند که سهمخواهیهای شخصی و باندی جایگزین مطالبهگری اصولی نشود و تخریب و مانعتراشی جای نقد منصفانه را نگیرد؟
آیا قرار است یک فردی تا این حد آزادی عمل داشته باشد که با سیاه نمایی و طرح مسائل کذب و بی اساس، به نام کارگران پرتلاش اما برای کام خود، روح همبستگی را نشانه برود؟
بهطور قطع، ذینفعانِ این صنعت ملی منتظر شفافسازی مدیران و اقدام قاطع واحدهای نظارتی در اینخصوص هستند.
انتظار میرود مدیریت ذوبآهن، همانگونه که در مسیر ارتقای تولید و بهبود معیشت گام برمیدارد، با رفع تمام موانع تولید از جمله پایان دادن به فعالیت برهمزنندگان وحدت و آرامش مجموعه، مسیر را برای شکوفایی هرچه بیشتر این قطب صنعتی هموار سازد.
توسعه تابلوهای برق آزاد و سبز، بستر جذب سرمایه در صنعت برق
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از ایسنا مصطفی رجبی مشهدی معاون برق و انرژی وزارت نیرو با تأکید بر الزامات اجرای برنامه هفتم پیشرفت، اعلام کرد: صنعت برق کشور برای توسعه زیرساختها، کاهش ناترازی و تأمین برق پایدار، سالانه به حدود ۶ میلیارد دلار سرمایهگذاری نیاز دارد.
رجبی مشهدی با اشاره به برنامههای وزارت نیرو برای عبور از اوج بار تابستان گفت: برای تحقق اهداف پیشبینیشده در برنامه هفتم پیشرفت، توسعه نیروگاههای حرارتی و تجدیدپذیر، تقویت شبکههای انتقال و فوقتوزیع و همچنین هوشمندسازی شبکه برق باید با سرعت بیشتری دنبال شود.
وی با بیان اینکه *اقتصاد یارانهای و قیمتهای تکلیفی برق* از مهمترین موانع جذب سرمایهگذار در این صنعت است، افزود: این شرایط نه تنها موجب کاهش جذابیت اقتصادی برای حضور بخش خصوصی شده بلکه منجر به رشد نامتعارف مصرف برق به ویژه در بخش های غیر مولد شده است.
کشف و ضبط ۴۹ دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از خبرگزاری توانیر به نقل از شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان، این عملیات ضربتی با همکاری منسجم واحدهای حراست لوازم اندازهگیری و عملیات و بهرهبرداری شرکت توزیع برق استان اصفهان و در پی رصد دقیق اطلاعاتی انجام گرفت.
بر اساس ارزیابیهای فنی کارشناسان این شرکت، میزان انرژی مصرفی این تعداد دستگاه ماینر، معادل مصرف برق ۵۰۰ منزل مسکونی برآورد شده است که فعالیت غیرقانونی آنها می توانست ضمن تحمیل بار مضاعف بر شبکه، احتمال آسیب به تأسیسات و ایجاد اختلال در تأمین برق مشترکین قانونی را بهشدت افزایش بدهد.
محمد مرادی، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان با تأکید بر اینکه فعالیت اینگونه مراکز، مصداق بارز تضییع حقوق عامه و سوءاستفاده از منابع ملی است، اعلام کرد: برخورد با استخراجکنندگان غیرمجاز رمزارز با جدیت در دستور کار قرار دارد.
وی ضمن قدردانی از مشارکت فعال شهروندان در شناسایی این مراکز، از عموم هماستانیها درخواست کرد در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت غیرمجاز در این زمینه، مراتب را از طریق مبادی رسمی به شرکت توزیع برق گزارش دهند تا ضمن جلوگیری از هدررفت انرژی، گامی مؤثر در جهت پایداری شبکه برای سایر مشترکین برداشته و همچنین پاداشی معادل ۳ میلیون تومان به ازای هر دستگاه ماینر دریافت نمایند.
خطر برقگرفتگی هنگام راهاندازی کولرها را جدی بگیرید
قهرمان ساعتهای پیک مصرف خانه باش
برق و انرژی، جریان زندگی
عزم جدی بانک تجارت بر تداوم حمایت از فولاد مبارکه اصفهان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از مدیریت امور روابط عمومی بانک تجارت دکتر اخلاقی در این دیدار با اشاره به شرایط کنونی کشور تأکید کرد: در مقطع فعلی، حمایت مؤثر از بنگاههای بزرگ صنعتی و پروژههای زیرساختی، یک ضرورت ملی است و شبکه بانکی باید نقش پشتیبان و تسهیلگر خود را با قوت بیشتری ایفا کند.
وی افزود: بانک تجارت با درک مسئولیت خود، تلاش خواهد کرد با تأمین بهموقع منابع مالی و ارزی و افزایش هماهنگیهای عملیاتی، از تداوم تولید و اجرای پروژههای راهبردی کشور حمایت کند.
مدیرعامل بانک تجارت با یادآوری خدمات و محصولاتی که این بانک برای تسهیل فرآیند تولید در اختیار صاحبان شرکتها قرار داده است، تصریح کرد: خدماتی از جمله برات الکترونیکی، راهکارهایی است که بانک تجارت بهمنظور توسعه سطح همکاریهای خود با فعالان اقتصادی کشور در نظر گرفته است.
دکتر اخلاقی با بیان سهم بالای بانک در صدور برات الکترونیک خاطر نشان کرد: بانک تجارت هم اکنون سهم و رتبه برتر در بین شبکه بانکی در صدور برات الکترونیک و حوالههای ارزی دارد که نشان دهنده عزم جدی این مجموعه برای حمایت از شرکتهای مختلف است.
دکتر سعید زرندی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان هم با تقدیر از همکاریهای مستمر بانک تجارت اظهار امیدواری کرد که با ادامه این روند، شاهد عبور شرکت فولاد مبارکه از گردنه حساس کنونی و رسیدن به قلههای موفقیت باشیم.
در همه پیامرسانهای ایرانی میتوان آزمون برگزار کرد
خبر مجاز بودن برگزاری آزمون صرفا در سامانه شاد تکذیب میشود.
فرآیند ارزشیابی پایانی نوبت دوم مدارس از روز شنبه نهم خرداد آغاز میشود.
کلنگ توسعه مدرسه قائم دینان به زمین زده شد
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابطعمومی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان، همزمان با دهه امامت و ولایت، آیین کلنگزنی توسعه مدرسه قائم دینان در راستای نهضت توسعه عدالت آموزشی با مشارکت مردم و به همت خیر نیکاندیش اکبر دهنانی برگزار شد؛ آیینی که با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و اهالی روستای دینان رنگی از همدلی، مسئولیتپذیری اجتماعی و توجه به آینده تعلیموتربیت به خود گرفت.
این پروژه آموزشی با هدف توسعه فضاهای تربیتی و ارتقای زیرساختهای آموزشی منطقه، آغازگر فصل تازهای در مسیر پاسخگویی به نیازهای دانشآموزان روستای دینان خواهد بود. مشارکت خیران مدرسهساز در کنار همراهی مردم، بار دیگر نشان داد که توسعه آموزش، زمانی ماندگار خواهد بود که با همدلی و حضور مردمی گره بخورد.
در این آیین، مسئولان حاضر با تأکید بر اهمیت گسترش عدالت آموزشی، نقش مدرسه را در شکلگیری آیندهای پویا و امیدآفرین برای نسل دانشآموز، اثرگذار توصیف کردند و مشارکت خیران در توسعه فضاهای آموزشی را سرمایهای ارزشمند برای نظام تعلیموتربیت دانستند.
این مراسم با حضور فتحی مدیرکل نوسازی، مدارس استان اصفهان، حجتالاسلاموالمسلمین چراغی امامجمعه قهجاورستان، قاسمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اصفهان، فتحی مدیر آموزشوپرورش ناحیه ۶ اصفهان، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای دینان و جمعی از اهالی خونگرم این روستا برگزار شد.
