زهره مختاری
اولین پیام حضرت آیتالله سیدمجتبی حسینی خامنهای رهبر معظّم انقلاب اسلامی
بسم الله الرّحمن الرّحیم
مَا نَنسَخْ مِنْ ءَآیَةٍ أَوْ نُنسِهَا نَأتِ بِخَیْرٍ مِّنْهَآ اَوْ مِثْلِها.
اَلسَّلامُعَلَیکَ یا داعِیَاللهِ وَ رَبّانِیَّ آیاتِهِ، اَلسَّلامُعَلَیکَ یا بابَاللهِ وَ دَیّانَ دینِهِ، اَلسَّلامُعَلیکَ یا خَلیفَةَاللهِ و ناصِرَ حَقِّهِ، اَلسَّلامُعَلیکَ یا حُجَّةَاللهِ وَ دَلیلَ اِرادَتِه؛ اَلسَّلامُعَلیکَ اَیُّهَا المُقَدَّمُ المَأمُول؛ اَلسَّلامُعَلیکَ بِجَوامِعِ السَّلام؛ اَلسّلامُعَلیکَ یا مَولایَ صاحِبَ الزَّمان.
در آغاز کلام باید به سرورم عجلالله تعالی فرجه بمناسبت شهادت جانسوز رهبر عظیمالشان انقلاب خامنهای عزیز حکیم تسلیت عرض کنم و از آنحضرت دعای خیر برای یکایک ملت بزرگ ایران و بلکه همه مسلمین جهان و همه خدمتگزاران اسلام و انقلاب و ایثارگران و بازماندگان شهداء نهضت اسلامی و بخصوص جنگ اخیر و برای خود حقیرم را تقاضا نمایم.
قسمت دوم کلام من با ملت بزرگ ایران است. ابتدائاً باید وضع و موقف خود در باب رای مجلس محترم خبرگان را مختصراً بیان نمایم.
این خادم شما سیدمجتبی حسینی خامنهای همزمان با شما و از طریق سیمای جمهوری اسلامی از نتیجهی رای مجلس محترم خبرگان مطلع شدم.
برای بنده تکیه زدن بر جائی که محل جلوس دو پیشوای عظیمالشان، خمینی کبیر و خامنهای شهید بوده کاری سخت است.
زیرا این کرسی سابقه جلوس کسی را دارا است که بعد از بیش از ۶۰ سال مجاهدت در راه خدا و گذشتن از انواع لذائذ و راحتیها، به گوهری تابناک و چهرهای ممتاز نه فقط در عصر حاضر بلکه در طول تاریخ حکمرانان این کشور بدل شده است.
هم حیات و هم نوع مرگ او عجین با شکوه و عزّتی ناشی از تکیه به حق بود.
من این توفیق را داشتم که پیکر ایشان را بعد از شهادت زیارت کنم؛ آنچه دیدم کوهی از صلابت بود و شنیدم که مشت دست سالمش را گره کرده بود.
در مورد وجوه مختلف شخصیت ایشان اهل اطلاع باید مدتها چیزها بگویند.
در این مجال اکتفاء بهمین مجمل نموده، تفاصیل را واگذار به موقعیتهای مناسب دیگری میکنم. این است علت سختی تکیه بر کرسی رهبری بعد از چنین کسی، تتمیم این فاصله تنها با استعانت از حضرت حق و یاری شما مردم ممکن است.
در ادامه لازم است نکتهای را که ربط مستقیمی به اصل کلام بنده دارد مورد تاکید قرار دهم.
آن نکته این است که از جمله هنرهای رهبر شهید و سَلف کبیر ایشان، وارد کردن مردم در همه عرصهها و بصیرت و آگاهی دادن مستمر به ایشان و در مقام عمل تکیه بر نیروی آنان بود.
ایشان اینطور معنای حقیقی جمهور و جمهوریت را فعلیت بخشیدند و از عمق جان هم به آن معتقد بودند.
اثر واضح این مطلب در این چند روزی که کشور بدون رهبر و بدون فرمانده کل قوا بود دیده شد. بصیرت و هوشمندی ملت بزرگ ایران در واقعه اخیر و پایمردی و شجاعت و حضورش دوست را به تحسین و دشمن را به حیرت وا داشت. این شما مردم بودید که کشور را رهبری و اقتدار آن را ضمانت کردید.
آیهای که در صدر این نوشتار آوردم به این معنی است که هیچ آیتی از آیات الهی نیست که یا مهلتش تمام شود یا به فراموشی سپرده شود مگر اینکه از ناحیه حضرت حق جل و علا، مثل یا برتر از آن بجایش داده شود.
مناسبت استفاده از این آیه شریفه این نیست که این بنده در حد رهبر شهید باشم چه رسد به اینکه بخواهم برتر از ایشان فرض شوم؛ بلکه جهت ذکر آیه مبارکه توجه دادن به نقش بجا و پررنگ شما ملت عزیز است.
اگر آن نعمت عظما از ما سلب شد، بجایش بار دیگر حضور عمارگونه ملت ایران به این نظام اعطاء گشت. این را بدانید اگر قدرت شما در صحنه ظاهر نشود نه رهبری و نه هیچیک از دستگاههای مختلف که شأن واقعی آنها خدمت به مردم است کارآئی لازم را نخواهند داشت.
برای اینکه این معنا بهتر صورت تحقق پیدا کند، اولاً باید به یاد خداوند تبارک و تعالی و توکل بر حضرتشان و توسل به انوار طیبه معصومین صلواتالله علیهم اجمعین چون اکسیر اعظم و کبریت احمری نگریسته شود که تضمین کننده انواع گشایشها و ظفر قطعی بر دشمن است. این مزیت عظیمی است که شما واجد آن و دشمنانتان فاقد آن هستند.
ثانیاً باید بر وحدت بین آحاد و اقشار ملت که معمولاً در مواقع مضیقه نمود خاصی پیدا میکند خدشهای وارد نشود. این امر با صرف نظر کردن از نقاط مورد اختلاف تحصیل خواهد شد.
ثالثاً باید حضور مؤثر در صحنه حفظ شود؛ چه به صورتی که در این روزها و شبهای جنگ از خود نشان دادید و چه بصورت انواع نقش آفرینیهای مؤثر در عرصههای مختلف اجتماعی، سیاسی، تربیتی، فرهنگی و حتی امنیتی. مهم اینست که نقش صحیح، بدون خدشه به وحدت اجتماعی به خوبی درک و تا حد ممکن به اجراء گذاشته شود.
یکی از وظایف رهبری و بعضی مسئولین دیگر گوشزد کردن بعضی از این نقشها به آحاد یا اقشار جامعه است.
در هجوم اخیر، بعضی از پایگاههای نظامی مورد استفاده قرار گرفت که طبعاً ما همانطور که هشدار صریح داده بودیم و بدون اینکه تعرضی به آن کشورها صورت دهیم، صرفاً همان پایگاهها را مورد حمله قرار دادهایم.
از این پس بازهم بناچار این کار را ادامه خواهیم داد؛ گرچه همچنان معتقد به لزوم دوستی بین خود و آن همسایگانمان میباشیم.
این کشورها باید تکلیف خود را با متجاوزین به وطن عزیزمان و قاتلین آحاد مردم ما معلوم کنند. من توصیه میکنم هر چه زودتر آن پایگاهها را تعطیل کنند؛ چون لابد تا بحال فهمیدهاند که ادعای برقراری امنیت و صلح از سوی آمریکا دروغی بیش نبوده است.
این امر باعث میشود تا با ملتهای خودشان که عموماً از همراهی با جبهه کفر و رفتار تحقیرآمیز آن ناراضی هستند، پیوند بیشتری پیدا کرده و بر ثروت و قدرتشان افزوده شود.
باز تکرار میکنم نظام جمهوری اسلامی بدون اینکه بخواهد سلطه و استعماری را در منطقه راه بیاندازد،
برای اتحاد و رابطه متقابل گرم و صمیمانه باهمه همسایگان آمادگی کامل دارد.
در قسمت ششم کلام، روی سخنم با رهبر شهیدمان است. رهبرا! با رفتن خود داغ سنگینی بر قلوب همگان وارد کردید.
شما همیشه مشتاق این عاقبت بودید تا بالاخره حضرت حق آن را در حال تلاوت قرآن کریم در صبحگاه روز دهم رمضان المبارک به شما اعطا فرمودند.
مظلومیتهای زیادی را مقتدرانه و با حلم تحمل کردید و خم به ابرو نیاوردید. بسیاری قدر واقعی شما را نشناختند و شاید مدتها بگذرد تا انواع حجابها و موانع کنار رود و زوایایی از آن معلوم شود.
امیدواریم از قِبَل مقام قربی که در جوار انوار طیبه و صدیقین و شهداء و اولیاء برایتان فراهم گشته، باز هم به فکر پیشرفت این ملت و همهی ملتهای جبهه مقاومت بوده باشید و برای آن وساطت نمائید؛ همچنان که در حیات دنیوی خود چنین بودید.
ما با شما عهد میبندیم که برای اعتلاء این پرچم که پرچم اصلی جبهه حق است و برای وصول به مقاصد مقدس جنابتان با تمام وجود تلاش کنیم.
در قسمت هفتم از همه بزرگوارانی که بنده را مورد حمایت خود قرار دادهاند از جمله مراجع عظام تقلید و شخصیتهای مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و از آحاد مردم که در تجمعات پرشکوهی برای ابراز بیعت مجدد با نظام حاضر شدهاند و همچنین از مسئولین قوای ثلاثه و شورای موقت رهبری بخاطر حُسن تدابیر و اقدامات تشکر مینمایم.
امیدوارم الطاف خاصه الهیه در این ساعات و ایام پرفیض شامل همه ملت ایران و بلکه همه مسلمین و مستضعفین عالم شود.
و در نهایت از سرورمان عجلالله تعالی فرجه الشریف تقاضا میکنم دراین باقیمانده از مدت لیالی و ایام قدر و ماه مبارک رمضان از درگاه حضرت حق جل و علا، برای ملت ما غلبه قاطع بر دشمن و همچنین عزت و وسعت و عافیت و برای رفتگانشان مقامات و عافیت اخروی را طلب نمایند.
والسلام علیکم و رحمهالله و برکاته و تحیاته
سید مجتبی حسینی خامنهای
۲۱ / اسفند / ۱۴۰۴ مطابق
با ۲۲ / رمضانالمبارک / ۱۴۴۷
برآورد خسارات وارده به تاسیسات برقرسانی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه خبری شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان (پاتنا) به نقل از امور برق شهرستان شاهینشهر و میمه، عباس خانبازی رئیس اداره بهرهبرداری ضمن تشریح وضعیت شبکه برق پس از حملات اخیر دشمن در محل های صنعتی و شهری شهرستان اعلام کرد بر اساس برآوردهای اولیه خسارات قابل توجهی به تجهیزات و تأسیسات برقرسانی به شرح زیر وارد شده :
۱. آسیب به ۳۷ فاصله از شبکه ۲۰ کیلوولت
۲. آسیب به ۱۶ اصله پایه شبکه ۲۰ کیلوولت
۳. تخریب ۴ دستگاه ترانس ۱۶۰ کیلوولتآمپر
۴. یک دستگاه ترانس ۲۵۰ کیلوولتآمپر
۵. شش دستگاه ترانس ۲۰۰ کیلوولتآمپر
۶. دو دستگاه ترانس ۳۱۵ کیلوولتآمپر
۷. دو باب پست زمینی عمومی با ترانس ۶۳۰ کیلوولتآمپر
۸. آسیب به ۳ کیلومتر شبکه فشار ضعیف
۹. آسیب به ۲۵ فاصله شبکه فشار ضعیف روشنایی معابر
۱۰. تخریب و آسیب جدی به ۲۵ پایه تلسکوپی روشنایی و تجهیزات مربوطه
وی افزود: «مناطق آسیبدیده شامل شهرک صنعتی مورچهخورت، شهرک بزرگ اصفهان، شهرک صنعتی محمودآباد، منطقه بختیاردشت و بخشهایی از سطح شهر شاهینشهر میباشد.
خانبازی ضمن تقدیر از تلاش شبانهروزی نیروهای عملیاتی و پیمانکاران گفت:
«با وجود حجم گسترده خسارات و شرایط سخت ناشی از حملات، اکثریت مشترکین خانگی و صنعتی در مناطق آسیبدیده با تلاش خستگیناپذیر و ایثار نیروهای بهرهبرداری شهرستان، مجدداً برقدار شدند.
جهادگران شرکت توزیع برق اصفهان شبانه روز پای کار مردم
برقداری یکی از شبکه های آسیب دیده در حملات وحشیانه صهیونیستی در آخرین لحظات شب توسط جهادگران شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان انجام داده شده است.
بخشی از مطالبات شرکتهای صنعت برق پرداخت شد
بر اساس اعلام دبیرخانه سندیکا، با پیگیریهای مداوم انجامشده از تاریخ ۲۶ بهمنماه تا ۲۰ اسفند؛ در مجموع نیم همت (معادل ۵ هزار میلیارد ریال) از مطالبات اعضای سندیکا مربوط به ۵۵ شرکت توزیع نیروی برق و برقهای منطقهای به حساب شرکتهای عضو واریز شده است.
این پرداخت در ادامه مذاکرات و مکاتبات گسترده سندیکا با مسئولان ذیربط در وزارت نیرو، توانیر و بخشهای مالی مرتبط صورت گرفته و گامی مهم در جهت کاهش فشارهای مالی شرکتهای فعال در صنعت برق به شمار میرود.
سندیکای صنعت برق ایران با وجود شرایط خاص کشور در ایام جنگ، همچنان پیگیری مطالبات شرکتهای عضو را با جدیت دنبال کرده و امیدوار است با تداوم این روند، بخشهای بیشتری از مطالبات فعالان این صنعت زیرساختی در آینده نزدیک تعیین تکلیف و پرداخت شود.
پیام مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان
بسمالله الرحمن الرحیم
«سُبْحَانَکَ یَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ خَلِّصْنَا مِنَ النَّارِ یَا رَبِّ»
فرارسیدن لیالی پرفیض قدر، میعادگاه تضرع بندگان مخلص و شبهای رقم خوردن تقدیر انسان در آینه رحمت الهی، و سالروز شهادت جانسوز مظهر عدالت و شجاعت، حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) را به پیشگاه حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری (حفظه الله) و همکاران متعهد و خستگیناپذیر خانواده بزرگ شرکت توزیع برق اصفهان تسلیت و تعزیت عرض مینمایم.
بدون شک، شبهای قدر فرصتی زرین برای بازگشت به خویشتن و صیقل دادن روح در زلال معرفت علوی است؛ مسیری که در آن آموختهایم ایستادگی در برابر ظلم و یاری مظلوم، بخشی جداییناپذیر از ایمان و تعهد انسانی ماست. امسال این تقارن معنوی با روز جهانی قدس، اهمیت این تکلیف الهی را دوچندان ساخته است.
اینجانب، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و استدعای دعای خیر در این شبهای نورانی، از شما همکاران شریف، مدیران و پرسنل خدوم شرکت که همواره در مسیر خدمترسانی به مردم عزیز اصفهان پیشتاز بودهاید، دعوت مینمایم تا با تأسی به سیره عدالتخواهانه مولای متقیان، دوشادوش ملت بزرگ ایران در "راهپیمایی روز جهانی قدس" حضوری پرشور، حماسی و منسجم داشته باشید.
امید است با استعانت از الطاف الهی، حضور مقتدرانه ما در این عرصه ملی و مذهبی، تجدید میثاقی دوباره با آرمانهای والای انقلاب اسلامی و مایه امیدواری ستمدیدگان در سراسر جهان باشد.
از درگاه خداوند متعال، عزت، سربلندی و توفیق روزافزون همگان را در مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی مسألت می نمایم.
مهرداد دادخواه
مدیر عامل
اسفند ماه 1404
حذف استعلام وضعیت محکومیت مالی از فرآیند صدور مجوزها
در راستای تسریع و تسهیل فرآیند صدور مجوزهای کسبوکار برای فعالان اقتصادی و با هدف فراهم آوردن امکان راهاندازی سریعتر فعالیتهای اقتصادی در شرایط اضطراری حاکم، اعلام میگردد:
سرویس استعلام «وضعیت محکومیت مالی» که پیش از این بهعنوان یکی از استعلامات پایه در فرآیند صدور مجوزها مورد استفاده قرار میگرفت، تا اطلاع ثانوی از فرآیند ثبت درخواستها در «درگاه ملی مجوزهای کشور» غیرفعال شده است.
لذا مقتضی است کلیه مراجع محترم صدور مجوز ضمن لحاظ مفاد این اطلاعیه در سامانههای تخصصی خود از تاریخ ابلاغ، استعلام مذکور را ملاک عمل قرار نداده و اقدامات لازم را وفق این تصمیم به عمل آورند.
بدیهی است در صورت هرگونه تغییر در مفاد این اطلاعیه یا بازگشت استعلام یاد شده به فرآیند صدور مجوزها، مراتب متعاقباً از طریق دبیرخانه هیات مقرراتزدایی و بهبود محیط کسبوکار اعلام خواهد شد.
حضور میدانی در تعاونیهای مصرف کارگری
رضا برزوئیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با همراهی معاونان اجتماعی و تعاون اداره کل، از شرکتهای تعاونی مصرف کارگری اصفهان بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه فعالیت این مراکز قرار گرفت.
در جریان این حضور میدانی، مدیرکل استان بازدید را صرفاً به فضای فروش محدود نکرد و ضمن بررسی نحوه ارائه خدمات، به انبار و پشتصحنه تأمین نیز سر زد تا از وضعیت موجودی، چگونگی شارژ کالا و آمادگی فروشگاهها برای تداوم عرضه اطمینان حاصل شود.
گفتوگو با مسئولان تعاونیها و کارکنان فروشگاهها نیز بخش دیگری از این برنامه بود و نکات اجرایی و مسائل احتمالی برای پیگیری بعدی جمعبندی شد.
تعاونیهای مورد بازدید از جمله مراکز متصل به طرح کالابرگ الکترونیکی در استان بودند و در همین راستا، روند ارائه خدمات مرتبط با کالابرگ و هماهنگیهای لازم برای جلوگیری از ایجاد اختلال در ارائه خدمت نیز مورد توجه قرار گرفت.
این بازدیدها در چارچوب دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با هدف تقویت نظارتهای میدانی در شرایط حساس کشور انجام میشود تا در صورت مشاهده هرگونه گلوگاه یا نارسایی، اقدامات اصلاحی در کوتاهترین زمان ممکن پیگیری و اجرا شود.
مادران نوزادانی که از اول فروردین ۱۴۰۵ متولد میشوند
یعقوب اندایش گفت: این کارت از اول فروردین ۱۴۰۵ به تمام مادران ایرانی تعلق می گیرد که نوزاد خود را به دنیا میآورند و از سوی دیگر طرح های حمایتی وزارت رفاه از مادران و کودکان تا ۵ سال در قالب برنامه های حمایتی یسنا و تغذیه مضاعف کودکان نیز ادامه خواهد داشت.
وی گفت: کارت امید مادر از ابتدای سال جدید (از اول فروردین ۱۴۰۵) به تمام مادران ایرانی که فرزند خود را در ایران به دنیا می آورند و شناسنامه ایرانی دارند اعطا میشود.
وی افزود: در این طرح، به ازای هر کودک، ماهانه اعتباری به مبلغ ۲ میلیون تومان تا پایان ۲ سالگی کودک در بستر کالابرگ الکترونیکی به حساب متصل به کدملی مادران مشمول، برای خرید سبد غذایی رایگان، پوشک و شیرخشک اختصاص می یابد.
معاون وزیر رفاه در توضیح طرحهای حمایتی دیگر از مادران دارای کودک زیر دوسال گفت: اختصاص سبد غذایی به حدود یک میلیون و دویست هزار مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در قالب طرح یسنا از دیگر طرح های حمایتی وزارت رفاه از مادران و کودکان است.
وی افزود: وزارت رفاه در سال ۱۴۰۴ توانسته است با همکاری ستاد ملی جمعیت و وزارت بهداشت نسبت به ارائه کمک هزینه سبدغذایی و پوشک بچه به حدود یک میلیون و دویست هزار مادر باردار و یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۴ مرحله به مبلغ ۶۵۰ هزار تومان برای دهک های ۱ تا ۳ و ۵۰۰ هزار تومان و برای دهک های ۴ و ۵ در بستر کالابرگ الکترونیکی اختصاص دهد.
همچنین برای کودکان زیر ۵ سالی که دچار سوء تغذیه هستند در ۱۲ نوبت کمک هزینه تغذیه مضاعف در قالب کالابرگ اختصاص یافت. این کودکان در دهکهای ۱ تا ۵ در هر مرحله ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و در دهک های ۶ و ۷ در هر مرحله ۸۰۰ هزار تومان دریافت کردند. طرح تغذیه مضاعف توانست ۴۲ درصد این کودکان را از سوء تغذیه نجات دهد.
پایداری کامل شبکه برق تهران با وجود حملات اخیر
شرکت توزیع نیروی برق استان تهران:
۲۲۹ نقطه از شبکه برق که در پی حملات دشمن آسیب دیده بود، به طور کامل رفع عیب و بازسازی شده است.
۲۵۰ اکیپ فنی و عملیاتی به صورت شبانهروزی در سطح استان برای پایداری شبکه در حالت آمادهباش هستند.
در حال حاضر وضعیت شبکه توزیع در تمامی شهرستانهای استان تهران مطلوب است و خدماترسانی به مشترکان با قدرت ادامه دارد.
اصلاح سرکابل های شبکه توزیع برق
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه خبری شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان (پاتنا) به نقل از امور برق شهرستان کاشان، مردم شریف شهرستان توجه داشته باشید قطعی های گاه و بیگاه این روزها بر اثر موج انفجارها و حملات بوده و نیروهای عملیاتی با وجود خطر ذاتی حمله های مجدد دشمن بدون هیچ واهمه ای سریعا به محل های حادثه مراجعه نموده و اقدام به اصلاح شبکه برق می نمایند.
لذا در این میان مقداری صبر و همراهی شما مردم نیز نیاز است تا فرزندان شما در اداره برق به بهترین شکل وظایف خود را انجام دهند.
