به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از ساتبا نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم جعفر محمدنژاد سیگارودی معاون سرمایهگذاری سازمان انرژیهای تجدیدپذیر و بهرهوری انرژی برق (ساتبا)، در گفتوگویی تلویزیونی از تداوم روند توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر در کشور خبر داد و گفت: ظرفیت نیروگاههای تجدیدپذیر کشور از 5200 مگاوات عبور کرده و بر اساس برنامهریزیهای انجام شده، این ظرفیت تا پایان تابستان به 7 هزار مگاوات خواهد رسید.
🔸وی با اشاره به برنامه تکلیفی دولت در توسعه انرژیهای تجدیدپذیر افزود: هدفگذاری اولیه دستیابی به 7 هزار مگاوات ظرفیت منصوبه در ابتدای تابستان بود که به دلیل برخی محدودیتها و وابستگی بخشی از تجهیزات به زنجیره تأمین، تحقق آن با تأخیر مواجه شد، اما روند اجرای پروژهها با سرعت ادامه دارد و پیشبینی میشود این هدف تا پایان تابستان محقق شود.
