زهره مختاری
روشنایی ورودی خیابان دهه فجر به بهرهبرداری رسید
عملیات احداث شبکهی برق و روشنایی ورودی خیابان دهه فجر با موفقیت اجرا و به بهرهبرداری رسید.
سلیمانی، رئیس اداره مهندسی، با اعلام این خبر گفت: این پروژه با توجه به بازدیدهای میدانی و درخواستهای مردمی، با هدف افزایش رفاه و ارتقای ایمنی عبور و مرور ساکنان اجرا شد.
به گفتهی وی، این طرح با اعتباری بالغ بر ۲۴۰۰ میلیون ریال و اجرای ۱۴۰ متر شبکهی روشنایی تکمیل شده و هماکنون در مدار بهرهبرداری قرار گرفته است.
بازیابی سریع شبکه برق آسیب دیده از پرتابه های دشمن ددمنش
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه خبری شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان (پاتنا) به نقل از امور برق شهرستان شهرضا، عبدالرضا جهان نما، مدیر امور برق شهرستان شهرضا اعلام کرد به محض اصابت پرتابه های دشمن به شبکه برق قسمتی از شهرستان بی برق شد که با اقدامات جهادی پرسنل غیور و شجاع واحدهای عملیاتی این امور به فضل الهی با سرعت بازیابی شد و برق مناطق قطع شده در زمان کوتاهی برقرار گردید.
جهان نما از روحیه جهادی و آمادگی کامل عزیزان سلحشور عملیاتی عمل کننده در بامداد گذشته و دلاورمردیهای این جهادگران در موارد مشابه را که برگرفته از ایمان و غیرت این نام آوران است را ستود و برای ایشان سلامتی و صلابت از درگاه الهی مسئلت کرد.
قهرمانانی که افتخارشان روشنایی خانه ماست
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه خبری شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان (پاتنا) به نقل از امور برق شهرستان فریدونشهر، فعالیت هفته اول سال ۱۴۰۵ واحد اتفاقات با توجه به شرایط جوی و جغرافیایی سخت در منطقه مرکز وشعبه های پیشکوه وپشتکوه فریدونشهر که در کوتاه ترین زمان ممکن به محل اعزام وپس ازبازدید و عیب یابی ورفع مشکل شبکه برقدار می شود.
به نقل از رئیس بهره بردای شهرستان : کلیه نیروها با تمام توان آماده رفع هرگونه خاموشی به شبکه توزیع برق می باشند.
اقدامات شاخص صورت گرفته شامل:_ عیب یابی فیدر ۱۳ به دلیل پارگی باندینگ که با پای پیاده در بارش برف،رعدوبرق وکولاک شدید رفع عیب شد.
عیب یابی فیدر ۷ با توجه به مسدود بودن جاده دسترسی در اثر سقوط بهمن که با پای پیاده از گردنه کلوسه عبور ورفع عیب گردید.
عیب یابی فیدر ۷ منطقه پیشکوه در مسیر روستای حاجی آباد که با تعویض مقره رفع شد.
اصلاح شکستگی پایه میانی مقره سوزنی سیلیکون مسیر فیدر ۵ فریدونشهر به روستای خوش بهار باتوجه به نبود راه دسترسی مناسب
رفع عیب فیدر ۷ محدوده روستای گوهر دره به دلیل سوختگی جمپر
اجرای شبکه های فشار ضعیف سرقت شده در روستاهای خویگان،قلعه سرخ،بزمه، تنگستان وچقا در طول تعطیلات ۵ روز عید
در پایان لازم به ذکر است سامانه حوادث ۱۲۱ واپلیکیشن برق من به صورت ۲۴ ساعته آماده ودر خدمت مردم شریف می باشند.
بیانیه خطاب به نهادهای بینالمللی و انجمنها و جوامع جهانی فولاد
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از ایراسین، متن این بیانیه به شرح زیر است:
به نام توسعه پایدار، صلح صنعتی و مسئولیت مشترک انسانی
اعضای محترم جامعه بینالمللی، سازمانهای تخصصی، انجمنهای جهانی فولاد و تمامی فعالان صنعت آهن و فولاد در سراسر جهان،
با کمال تأسف به اطلاع میرسانیم که گروه فولاد مبارکه، به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد در خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA)، با سابقه طولانی عضویت و همکاری با انجمنها و مجامع بینالمللی مانند انجمن جهانی فولاد، دارنده عناوین، جوایز و گواهینامههای متعدد بینالمللی در حوزه توسعه پایدار و مسئولیت اجتماعی و یکی از ارکان اصلی توسعه اقتصادی و زیستپایدار، در روزهای اخیر با حملهای غیرقانونی و فاقد هرگونه توجیه انسانی یا صنعتی هدف قرار گرفت. این حمله در حالی انجام گرفت که رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود به نیروگاهها و زیرساختهای کشور ایران حمله نخواهند کرد. این اقدام، علاوه بر آسیب به زیرساختهای مهم و حیاتی و ایجاد اختلال در روند تولید، متأسفانه موجب جانباختن و مجروح شدن تعدادی از همکاران و کارکنان شریف این مجموعه شد؛ عزیزانی که سرمایههای انسانی ارزشمند و ستونهای اصلی چرخه تولید و توسعه صنعتی کشور بودند. این ضایعه، جامعه فولاد مبارکه و خانوادههای این همکاران را عزادار و متأثر ساخته است.
این رویداد، بهطور آشکار با اصول پذیرفتهشده بینالمللی در خصوص مصونیت زیرساختهای غیرنظامی و صنعتی در تعارض است. حمله به صنایع مادر، عملی مخرب و برخلاف روح همکاریهای جهانی، کوششهای بینکشوری برای توسعه پایدار و قواعد بینالمللی حفاظت از زیرساختهای حیاتی محسوب میشود.
صنایع فولاد نهتنها ستون فقرات توسعه اقتصادیاند، بلکه ستونهای شکلدهندۀ آیندهای پایدار، منسجم و زیستپذیر برای نسلهای حاضر و آینده هستند. کارخانههایی مانند گروه فولاد مبارکه، جریان زندگی را در سراسر زنجیره ارزش صنعت و جامعه پیرامونی خود جاری میسازند؛ از ایجاد اشتغال گسترده و تأمین مواد اولیه صنایع مادر گرفته تا تولید ورقها و محصولات فولادی که در ساخت لوازم خانگی، لولههای انتقال آب، تجهیزات زیرساختی و بسیاری از محصولاتی که بنیان زندگی روزمره را شکل میدهند به کار میروند. این نقش حیاتی در کنار توسعه دانش فنی، کاهش شکافهای منطقهای و مشارکت فعال در برنامههای زیستمحیطی و مسئولیت اجتماعی، جایگاه صنایع فولادی را بهعنوان یکی از ارکان اساسی پیشرفت و رفاه جوامع تثبیت کرده است.
اقداماتی که این جریان پویا را هدف قرار میدهد، بهطور مستقیم آینده اقتصادی و اجتماعی میلیونها نفر را تهدید میکند و قابلیت اتکای زنجیره تأمین جهانی فولاد را کاهش میدهد. چنین حملاتی، بر خلاف اصول بنیادین توسعه پایدار، شامل پایداری زیستمحیطی، تابآوری اقتصادی، امنیت اجتماعی و صیانت از زیرساختهای غیرنظامی، است و فضای همکاریهای صنعتی بینالمللی را خدشهدار میکند.
از این رو، از تمامی نهادهای بینالمللی، انجمنهای جهانی فولاد، سازمانهای تخصصی و شرکای صنعتی خود تقاضا داریم:
- بر ضرورت حفاظت از زیرساختهای صنعتی غیرنظامی در مناطق مختلف جهان تأکید کنند.
- نسبت به اثرات مخرب چنین اقداماتی بر آینده اقتصاد منطقه و جهان هشدار دهند.
- چارچوبهایی برای ارتقای امنیت صنعتی و تابآوری زنجیرههای تأمین پیشنهاد و تقویت کنند.
- در کنار صنایع آسیبدیده بایستند و از تلاش آنها برای بازسازی و بازگشت به چرخه تولید حمایت معنوی و حرفهای به عمل آورند.
گروه فولاد مبارکه، علیرغم آسیبهای وارد شده، همچنان بر تعهدات خود در قبال توسعه پایدار، مسئولیت اجتماعی، حفظ محیطزیست، پیشبرد فناوریهای سبز و استمرار همکاریهای صنعتی بینالمللی پایبند است. ما با اتکا به نیروی انسانی متخصص، ظرفیتهای فنی گسترده و همراهی جامعه صنعتی جهان، مسیر بازسازی، تقویت تابآوری و ارتقای استانداردهای ایمنی را با ارادهای استوار ادامه خواهیم داد.
از تمامی همکاران، انجمنها، شرکتها و نهادهای بینالمللی که در این روزهای دشوار همراهی، همدلی و حمایت خود را ابراز کردهاند صمیمانه سپاسگزاریم. امید داریم با تکیه بر اصول اخلاق صنعتی و همکاری جهانی، دیگر شاهد چنین رخدادهایی که آینده پایدار بشری را تهدید میکند نباشیم.
با احترام
دکتر سعید زرندی
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه
وقتی پایداری انرژی، رسالت است
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه خبری شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان (پاتنا)، به منظور رفع دغدغههای اساسی مردم و در راستای اجرای الزامات پدافند غیرعامل و مصوبات شورای انرژی استان، شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان با تکیه بر زیرساختهای ملی و تلاش بیوقفه نیروهای خود، در روزهایی که اختلال گسترده ارتباطی روند تأیید سوخت برای ژنراتورها و مولدهای مراکز حیاتی را با چالش مواجه کرده بود، توانست مسیر دسترسی و تأیید سوخت را بدون لحظهای وقفه برقرار نگه دارد.
کارشناسان دفتر انرژیهای نوین و مدیریت مصرف، شبانهروز در کنار مردم ایستادند تا سوخت ضروری بیمارستانها، واحدهای تولید آرد و نان، صنایع پروتئینی و لبنی و دیگر مراکز حساس استان بدون وقفه تأمین شود.
این حضور مستمر، نماد تعهدی است که کارکنان توزیع برق به آرامش و امنیت انرژی شهروندان دارند؛
خدمتی که حتی در سختترین شرایط، روشن و پابرجاست.
نقش موثر همراهی مردم در پایداری شبکه آب و برق
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی وزارت نیرو (پاون) عباس علی آبادی در دیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسامی با اشاره به اقدامات جهادی کارکنان صنعت آب و برق برای حفظ پایداری شبکه آب و برق در شرایط جنگی گفت: در این مقطع بحرانی، همکاران ما در صنعت آب و برق با تفکری جهادی و تمرکزی مضاعف، عملیات رفع مشکلات ناشی از حملات دشمن را با سرعتی کمنظیر به سرانجام رساندند.
این تلاشها که با هماهنگی کامل میان واحدهای عملیاتی، شرکتهای تابعه و نهادهای مرتبط انجام شد، نشان از عمق تعهد و تخصص نیروی انسانی کشور دارد و به طور مستقیم به حفظ تداوم خدمات رسانی به مردم و مراکز حیاتی انجامید.
بیانیه در محکومیت حمله به نیروگاهها
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی وزارت نیرو(پاون)، متن این بیانیه به شرح زیر است؛
با سلام و احترام به ملت بزرگ، صبور و سرافراز ایران
در روزهایی که دستهای خصومت بدخواهان شریانهای حیاتی انرژی این سرزمین را نشانه گرفته و شهادت و مجروح شدن شماری از فرزندان پرتلاش این حوزه، دلهای بسیاری را اندوهگین ساخته است، برخی از مراکز مهم صنعتی و انرژی کشور ـ از مجتمعهای بزرگ فولاد مبارکه و فولاد خوزستان گرفته تا بخشهای نیروگاهی پتروشیمی فجر و بندر امام و دیگر مجتمعهای پتروشیمی و تأسیسات سوخت و شبکه برق کشور ـ با تهدید و آسیبهایی روبهرو شدهاند. این رخدادها و تهدیدهای مکرر آن ها نگرانیهایی در میان مردم و فعالان اقتصادی پدید آورده است.
در چنین شرایطی، اعضای این انجمن در خط مقدم حفظ زیرساختهای انرژی و تولید برق ایستادهاند. فعالان حوزه بهرهبرداری، نگهداری و تعمیرات نیروگاهها -این فرزندان بیدار صنعت برق- نیز همچون دیگر بخشهای صنعت برق، با درک کامل از حساسیت شرایط و با وجود فشارها و محدودیتها، وظیفه حرفهای و ملی خود را در حفظ پایداری تولید برق و بهرهبرداری و تعمیرات با تمام توان، دقت و احساس مسئولیت انجام میدهند.
با استناد به اصول بنیادین حقوق بینالملل بشردوستانه، بهویژه اصول تفکیک میان اهداف نظامی و غیرنظامی (ماده 48 پروتکل الحاقی اول کنوانسیونهای ژنو)، تناسب در حملات (ماده 51)، و الزام به اتخاذ تدابیر احتیاطی برای حفاظت از غیرنظامیان و زیرساختهای حیاتی (ماده 57)، هرگونه حمله به نیروگاهها، شبکههای انتقال و توزیع برق که عمدتاً کارکرد غیرنظامی دارند، نقض این قواعد محسوب میشود. چنین اقداماتی با ایجاد اختلال گسترده در خدمات حیاتی مانند بیمارستانها، تأمین آب و سایر نیازهای اساسی مردم، میتواند مصداق آسیب رساندن به زیرساختهای ضروری برای بقای غیرنظامیان تلقی شده و برخلاف تعهدات مقرر در حقوق بینالملل بشردوستانه باشد. از این رو، حملات علیه زیرساختهای برق که پیامدهای شدید انسانی برای جمعیت غیرنظامی به همراه دارد، قویاً رد شده و رعایت کامل مقررات کنوانسیونهای ژنو و قواعد عرفی حقوق بینالملل در حفاظت از تأسیسات غیرنظامی مورد تأکید قرار میگیرد.هیئتمدیره انجمن صنفی شرکتهای بهرهبرداری، نگهداری و تعمیراتی نیروگاههای کشور ضمن محکومیت قاطع هرگونه تعرض به زیرساختهای حیاتی کشور، مراتب همبستگی عمیق خود را با ملت بزرگ ایران و خانوادههای آسیبدیده از این حوادث اعلام میدارد.
ملت ایران در طول تاریخ خود بارها از آزمونهای دشوار عبور کرده و هر بار با تکیه بر ایمان، دانش، همبستگی و تلاش فرزندان خود، سربلند بیرون آمده است. اطمینان داریم که در شرایط کنونی نیز با همدلی ملی و ایستادگی متخصصان و خدمتگزاران کشور، این مرحله نیز با سربلندی پشت سر گذاشته خواهد شد.
ما کارکنان، متخصصان و مدیران صنعت تولید برق در حوزه بهرهبرداری و تعمیرات نیروگاههای کشور، با احساس مسئولیتی که ریشه در دانش، تعهد و عشق به این سرزمین دارد، همچنان استوار بر سنگر خدمت ایستادهایم؛ تا چراغ خانههای مردم ایران فروزان بماند، چرخ صنعت و آبادانی از حرکت بازنایستد و این سرزمین کهن، همچنان در مسیر پیشرفت، امید و بالندگی گام بردارد.
با احترام
هیئتمدیره و اعضای انجمن صنفی شرکتهای بهرهبرداری، نگهداری و تعمیراتی نیروگاههای کشور
پاسخ ایران در حمله دشمن به زیرساخت ها پشیمان کننده است
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی وزارت نیرو (پاون)، حمیدرضا حاجیبابایی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با اعلام خبر دیدار جمعی از نمایندگان مجلس و رئیس سازمان برنامه و بودجه با وزیر نیرو، گفت: گزارش خوبی در این دیدار ارائه شد که باعث آرامش خاطر بیش از پیش شد.
وی با اشاره به پای کار بودن وزارت نیرو با تمام نیروهای تلاشگر و ایثارگر خود در سراسر کشور، افزود: تعدادی شهید هم در این مسیر اهدا شده است که یاد و خاطره آنها را گرامی میداریم.
حاجیبابایی با بیان اینکه پایداری تاسیسات در حالت حداکثری است، از هماهنگی تزریق نقدینگی با سازمان برنامه و بودجه برای پیشبرد این مهم خبر داد.
نایب رئیس مجلس با تأکید بر تجربه بالا و دانش فنی مقبول وزارت نیرو و ایثارگری نیروها، تصریح کرد: در نهایت با این سطح از آمادگی که در بدنه وزارت نیرو دیده شد دغدغهای در زمینه آب و برق وجود ندارد.
وی با اشاره به پشتیبانی مجلس و کمیسیونهای تخصصی و سازمان برنامه و بودجه، گفت: دشمن به قانونی پایبند نیست، اما پاسخهای کشور نیز در حمله به زیرساختهای حیاتی سنگین و پشیمان کننده خواهد بود.
حاجیبابایی ضمن قدردانی از همراهی مردم در زمینه مدیریت مصرف، از آنان خواست تا در مصرف همانطور که تا کنون همراهی داشتند، همراه باشند تا در پایداری شبکه آب و برق به خدمترسانان خود یاری دهند.
وی با تأکید بر اینکه قسمتی از جنگ هم همین مدیریت مصرف است تا لطمهای به خدمترسانی وارد نشود، افزود: مردم در تمام زمینهها همراهی میکنند؛ باز هم هر چقدر در مصرف آب و برق مدیریت مصرف داشته باشند، کمک به کشور و کمک به جنگ خواهد بود.
در ادامه، محمد جواد عسکری، رئیس کمیسیون آب و منابع طبیعی مجلس، با اشاره به عدم پایبندی دشمن آمریکایی صهیونیستی به هیچ قانونی بینالمللی و حمله به زیرساختهای حیاتی، بر آمادگی کامل کارکنان وزارت نیرو در حوزه آب و برق تأکید کرد.
وی افزود: تا کنون با روحیه جهادی تمام مشکلات مرتفع شدهاند و این نشان از تخصص و سرعت عمل بالاست.
عسکری با بیان اینکه دشمن قدرت کشور را در حوزه انرژی دست کم گرفته بود، از تلاشگران وزارت نیرو در حوزه آب و برق تشکر و قدردانی کرد و این اطمینان را به ملت داد که تمام دولت پای کار مردم هستند.
رئیس کمیسیون آب و منابع طبیعی مجلس با تأکید بر اینکه دشمن هر زیرساختی و بنا و سیستم برق رسانی را مورد هدف قرار دهد با پاسخ سهمگینتر مواجه خواهد شد، افزود: برق رسانی و آبرسانی در کشور ما متمرکز نیست، به طوری که دشمن از این نقطه بسیار آسیبپذیرتر است.
وی با اشاره به دانش فنی بالای نیروهای متخصص و فنی حوزه آب و برق و سرعت بازسازی و احیای تاسیسات توسط این نیروها، گفت: این در حالی است که دشمن برای بازسازی تاسیسات و زیرساختهای حیاتی خود نیاز به زمان دارد.
عسکری با قدردانی از تلاشهای مداوم نیروهای فعال در حوزه آب و برق و با اشاره به تجربه جنگ ۸ ساله، از مردم خواست تا همانطور که تا کنون مدیریت مصرف داشتهاند، صرفهجویی همانند زمان جنگ تحمیلی و روزهای گذشته سرلوحه کار خود کنند، قطعا میتواند کمک بزرگی به صنعت آب و برق باشد.
حجم معاملات قراردادهای گواهی ظرفیت به ۲۷۷۶ مگاوات رسید
بر اساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران تاکنون ۱۳۶۴ معامله اوراق گواهی ظرفیت به ارزش ۱۰۳۴۴۵ میلیارد ریال با حداکثر قیمت حدود ۱۰۶ میلیون ریال به ازای هر کیلووات مورد معامله قرار گرفته است.
این گزارش میافزاید تاکنون ۴۳۴ مشترک بالای ۵ مگاوات با حجم ۵۵۰۷ مگاوات برای خرید اوراق گواهی ظرفیت به بورس انرژی معرفی شده اند و در سمت عرضه نیز به میزان ۱۷۴۱ مگاوات گواهی ظرفیت قابل عرضه در بورس انرژی وجود دارد.
بر اساس این گزارش در اسفند ماه ۱۴۰۴، تعداد ۲۷ اوراق گواهی ظرفیت با حجم ۱۳ مگاوات و با ارزش ۱۰۰۸ میلیارد ریال در بورس انرژی معامله شده است.
شایان ذکر است کمترین قیمت اوراق گواهی ظرفیت معامله شده در اسفند ماه ۱۴۰۴ برابر ۷۵ میلیون ریال به ازای هر کیلووات و بیشترین قیمت این اوراق نیز در ماه اسفند برابر ۷۸ میلیون ریال به ازای هر کیلووات ثبت شده است.
قدردانی از فعالان عرصه برق در استان اصفهان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان؛ رسول رمضانپور با اشاره به وظیفه همه پرسنل صنعت برق در حفظ پایداری شبکه گفت: پرسنل و فعالان برق درایام جنگ بصورت داوطلبانه و مضاعف در جایگاههای شغلی خود حاضر شدند و به مردم خدمت کردند.
رمضانپور افزود: ما کارمندان وظیفه داریم در هر پست و جایگاهی در شرایط سخت بیش از گذشته فعالیت کنیم.
وی همچنین به تلاش برای پرداخت اعتبارات هزینه های پیمانکاری اشاره کرد و گفت: حقوق و دستمزد پرسنل نیز طبق روال گذشته پرداخت خواهد شد.
