زهره مختاری
قدردانی از کارکنان خدمترسان آمار برق شهرستان آرانوبیدگل
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پاتنا_ به نقل از امور برق شهرستان آرانوبیدگل، در آستانه میلاد حضرت علی بن موسیالرضا(ع)، خادمان آستان قدس رضوی با حضور در فرمانداری آران و بیدگل از زحمات کارکنان دستگاههای خدمترسان این شهرستان قدردانی کردند.
در این مراسم معنوی که با حضور معاونان و کارکنان فرمانداری، امور برق، نیروهای درمانی، امدادگران هلالاحمر و نیروهای مسلح برگزار شد، از تلاشهای شبانهروزی پرسنل حوادث و اتفاقات امور برق تجلیل بهعمل آمد. همچنین حضور پرچم متبرک حرم رضوی، جلوهای معنوی به این آیین بخشید.
تاکید بر تقویت جایگاه سلامت اجتماعی در سیاستگذاری
حسینی افزود: با گذشت زمان مأموریتهای بهزیستی بهطور مستمر افزایش یافته و امروز این سازمان متولی طیف گستردهای از خدمات از جمله توانبخشی افراد دارای معلولیت، پیشگیری از اعتیاد، حمایت از کودکان در معرض خطر، رسیدگی به زنان سرپرست خانوار و مدیریت آسیبهای اجتماعی است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد: با وجود این گسترش مأموریتها، جایگاه سازمان در ساختار اجرایی کشور از سطح وزارت به سطح معاونت وزارتخانه کاهش یافته است؛ وضعیتی که در ادبیات حکمرانی عمومی از آن به عنوان «فشار مأموریتی» یاد میشود.
وی همچنین به عدم توازن در سیاستگذاری سلامت اشاره کرد و گفت: بر اساس پژوهشهای جهانی، ۷۰ تا ۸۰ درصد وضعیت سلامت انسان تحت تأثیر عوامل اجتماعی، روانی و اقتصادی است، در حالی که بیش از ۹۰ درصد منابع و زیرساختهای نظام سلامت به حوزه زیستی و درمانی اختصاص یافته است.
حسینی تصریح کرد: در مقابل، حوزه سلامت روانی و اجتماعی که نقش مهمی در کیفیت زندگی دارد، کمتر از پنج درصد ظرفیت ساختاری و اعتباری را در اختیار دارد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر ضرورت تقویت سلامت اجتماعی اظهار کرد: بسیاری از مسائل امروز جامعه مانند اعتیاد، اضطرابهای نوظهور، فروپاشی خانواده و کاهش سرمایه اجتماعی پیش از آنکه به مرحله درمان برسند، نیازمند مداخلات پیشگیرانه و اجتماعی هستند.
وی در پایان خواستار بازنگری راهبردی در جایگاه سازمان بهزیستی شد و گفت: ارتقای جایگاه نهادی سلامت اجتماعی، توسعه تخصصگرایی در خدمات روانشناختی و توانبخشی و تقویت نظام دادهمحور در سیاستگذاری اجتماعی میتواند مسیر آینده این حوزه را کارآمدتر کند.
دیدار با فرمانداران شهرستانهای فلاورجان و گلپایگان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان، محمدجواد بگی در دیدار با فرماندار شهرستان فلاورجان، ضمن بررسی مسائل و مشکلات شهرک صنعتی اشترجان و ناحیه صنعتی وزیرآباد، درباره راهاندازی تعاونی فراگیر شهرستان فلاورجان نیز رایزنی و تبادل نظر کرد.
وی همچنین در گفتگو با فرماندار شهرستان گلپایگان، موضوعات مرتبط با شهرک صنعتی گلپایگان را مورد بررسی قرار داد. در این دیدار مقرر شد نسبت به ایجاد روشنایی در ورودی شهرک صنعتی گلپایگان اقدام شود.
این دیدار در راستای رفع موانع تولید و توسعه زیرساختهای صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی این شهرستانها انجام گرفت.
بازدید مدیرکل وزارت ورزش از باشگاه ذوب آهن
در این نشست صمیمانه که با حضور معاونین و مدیران باشگاه ذوب آهن و بازدید از مجموعه های ورزشی باشگاه ذوب آهن برگزار گردید، آقایان محسن تابش فر معاون توسعه ورزش و جلال کیانی مدیر امور باشگاهای اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز حضور داشتند.
پیام مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان به مناسبت روز خلیج همیشه فارس
متن پیام به شرح زیر است:
بسمالله الرحمن الرحیم
روز ملی خلیج فارس یادآور شجاعت، غیرت و هویت ملت بزرگ ایران است. این آبراه مهم و استراتژیک، همواره نماد اقتدار و اصالت ایران اسلامی بوده و خواهد بود؛ و نام خلیج تا ابد فارس با تاریخ و تمدن ایرانیان پیوندی ناگسستنی دارد.
جامعه بزرگ ورزش و جوانان استان اصفهان، همگام با ملت سرافراز ایران، این روز پرافتخار را گرامی داشته و با صدایی رسا اعلام میدارد که خلیج همیشه فارس، نه تنها برگ زرین تاریخ ایران، بلکه میراث گرانبهای نسلهای آینده خواهد بود.
ورزشکاران، مربیان و جوانان برومند دیار نصف جهان با غرور و غیرت ملی، ضمن تأکید بر حفظ و پاسداشت هویت ایرانی، بار دیگر وفاداری و عشق خویش را به این گنجینه جاودان میهن عزیز ابراز میدارند و همگان را به شناخت بیشتر و توجه جدیتر به تاریخ و فرهنگ این سرزمین فرا میخوانند.
امید که در پرتو اتحاد و همبستگی ملی، نام و یاد خلیج همیشه فارس برای همیشه در جغرافیای جهان بدرخشد و نسلهای آینده پاسدار این ثروت هویتبخش باشند.
مکانِ سرنگونی هواگردهای متجاوز آمریکایی-صهیونی در «دشت مهیار» ثبتملی شد
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از میراثآریا، بر اساس اعلام وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، مکان وقوع حماسه شکست عملیات موسوم به «خشم حماسی» دشمن در «دشت مهیار» بهعنوان اثری با شان ملی و تاریخی، در فهرست میراث ملی دفاعمقدس کشور ثبت شد؛ اقدامی که در راستای صیانت از حافظه تاریخی و تقویت روایت ملی از مقاومت و پایداری صورت گرفته است.
این تصمیم در پی رخدادهای نخستین ساعات روز یکشنبه ۱۶ فروردینماه ۱۴۰۵ اتخاذ شد؛ زمانی که در جریان یک عملیات متجاوزانه از سوی ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی، آسمان جنوب استان اصفهان شاهد فرود هواپیماهای آمریکایی در یک باند متروکه بود.
این عملیات که در برخی محافل نظامی با عنوان «طبس ۲» شناخته میشود، با شکست راهبردی مواجه شد و بهعنوان نمونهای شاخص از ناکامی در تحقق اهداف عملیاتی دشمنان ارزیابی شده است.
نشست بهاره همیاران سلامت روان اجتماعی استان اصفهان
این نشست با حضور همیاران سلامت روان اجتماعی از شهرستانهای نجفآباد، شاهینشهر، خمینیشهر، اصفهان و هرند و اعضای گروههای «مهر»، «طراوت»، «طلوع آرامش»، «نسیم امید»، «نشاط در زندگی» و «مهرآفرین» در فضایی صمیمی و تعاملی برگزار شد.
این گردهمایی با هدف همافزایی، تبادل تجربه و تقویت همکاریهای اجتماعی میان همیاران تشکیل شد و در بخش نخست، گزارشی از فعالیتها و دستاوردهای همیاران در سطح شهرستانها ارائه گردید.
در ادامه نیز تجربههای میدانی شرکتکنندگان در زمینه کمکرسانی به آسیبدیدگان در دوران جنگ و سایر بحرانهای اجتماعی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در پایان، شرکتکنندگان ضمن ابراز رضایت از کیفیت علمی و فضای دوستانه نشست، بر ضرورت تداوم چنین گردهماییهایی و نیاز جامعه همیاران به فرصتهای منظم برای هماندیشی، تبادل تجربه و تقویت انگیزههای خدمترسانی تأکید کردند.
توزیع ۲۵ هزار تن نهاده و ۷۰۰ تن گوشت قرمز و سفید
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل پشتیبانی امور دام استان
مهدی نیلفروش،مدیر کل پشتیبانی امور دام استان اصفهان،ضمن فرا رسیدن ولادت امام رئوف آقا علی ابن موسی الرضا علیه السلام و قبولی طاعات و عرض تسلیت شهادت قاعد اُمت حضرت آیتالله العظمی خامنهای(ره) و شهدای جنگ رمضان؛ اعلام داشت: این اداره کل از ابتدای دی ماه تا انتهای سال گذشته نسبت به توزیع ۲۵ هزار تن انواع نهاده دامی به ارزش ۱۰۳۱ میلیارد تومان؛ ۷۰۰ تن گوشت مرغ منجمد داخلی و گوشت منجمد قرمز به ارزش ۴۲ میلیارد ریال در سطح استان اصفهان اقدام نمود.
مدیر کل پشتیبانی امور دام استان اصفهان اظهار داشت: تلاش مداوم کارکنان پشتیبانی امور دام استان؛ در شرایط جنگ رمضان بار دیگر نشان از تعهد و پشتکار و خدمترسانی مؤثر به مردم است.
پیام حضرت آیتالله سیّدمجتبیٰ حسینی خامنهای رهبر انقلاب اسلامی
رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس در پیامی با اشاره به جایگاه راهبردی این پهنه آبی و تنگه هرمز در امنیت و اقتصاد منطقه، بر نقش تعیینکننده ایران در حفظ ثبات آن تأکید کردند.
ایشان با بیان اینکه جمهوری اسلامی با «شکر عملیِ نعمت اعمال مدیریت بر تنگه هرمز» مسئولانه در مسیر تأمین امنیت منطقه گام برمیدارد، تصریح کردند ایران اجازه نخواهد داد دشمنان متخاصم از این آبراه حیاتی برای پیشبرد اهداف خود سوءاستفاده کنند و امنیت و منافع ملتهای منطقه را به خطر اندازند.
متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
بسمالله الرّحمن الرّحیم.
یکی از نعمتهای بیبدیل خداوند متعال برای ملتهای مسلمان منطقهی ما خصوصاً مردم شریف ایران اسلامی، موهبت «خلیج فارس» است. نعمتی فراتر از یک پهنهی آبی که بخشی از هویت و تمدنمان را شکل داده و علاوهبر نقطه اتصال ملتها، مسیر حیاتی و منحصربهفرد اقتصاد جهانی را در تنگه هرمز و پس از آن دریای عمان ایجاد کرده است.
این سرمایهی راهبردی، طمع شیاطین بسیاری را در قرنهای گذشته برانگیخته و سابقهی تجاوزهای مکرّر بیگانگان اروپایی و امریکایی، ناامنیها، ضررها و تهدیدهای متعدد برای کشورهای منطقه، تنها گوشهای از نقشههای شوم مستکبران جهان علیه ساکنان منطقهی خلیج فارس میباشد که تازهترین نمونهی آن قدّارهکشیهای اخیر شیطان بزرگ بود.
ملت ایران که دارای بیشترین ساحل خاکی خلیج فارس است، بیشترین جانفشانیها را در راه استقلال خلیج فارس و مقابله با بیگانگان و متجاوزان داشته است؛ از اخراج پرتغالیها و آزادسازی تنگه هرمز که مبنای نامگذاری دهم اردیبهشت ماه به عنوان روز ملی خلیج فارس شده است، تا مبارزه علیه استعمار هلند و نیز حماسههای مقاومت در مقابل استعمار انگلیس و... اما انقلاب اسلامی، نقطه عطف این مقاومتها در کوتاه کردن دست مستکبران از منطقهی خلیج فارس بود و امروز با گذشت دو ماه از بزرگترین لشکرکشی و تجاوز زورگویان دنیا در منطقه و شکست مفتضحانهی امریکا در نقشهی خود، فصل نوین خلیج فارس و تنگه هرمز در حال رقم خوردن است.
ملتهای منطقه خلیج فارس که سالهای متمادی به سکوت و ذلّتپذیریِ حاکمان در برابر زورگویان و تجاوزکاران عادت کرده بودند، در شصت روز گذشته جلوههای زیبای صلابت، هوشیاری و مجاهدت دلاورمردان نیروهای دریایی ارتش و سپاه را در کنار غیرت و سلحشوری مردم و جوانان خطّهی جنوب ایران عزیز در نفی سلطهی بیگانگان به چشم خود دیدند.
امروز به عنایات حضرت حق جَلَّوعَلا و به برکت خون شهدای مظلوم جنگ تحمیلی سوم علیالخصوص رهبر عظیمالشان و دوراندیش انقلاب اسلامیاعلیاللهمقامهالشریف، نه فقط در میان افکار عمومی جهان و ملتهای منطقه، حتی برای سلاطین و حاکمان کشورها نیز ثابت شد که حضور بیگانگان امریکایی و لانهگزینی و آشیانهکردن آنها در سرزمینهای خلیج فارس، مهمترین عامل ناامنی در منطقه است و پایگاههای پوشالی امریکا تاب و توان تامین امنیت خود را نیز ندارد، چه رسد به اینکه امیدی به تامین امنیت وابستگان و امریکاپرستان منطقه توسط امریکا باشد.
به حول و قوّه الهی آیندهی درخشان منطقهی خلیج فارس، آیندهای بدون امریکا و در خدمت پیشرفت، آسایش و رفاه ملتهایش خواهد بود. ما با همسایگانمان در پهنهی آبی خلیج فارس و دریای عمان «همسرنوشت» هستیم و بیگانگانی که از هزاران کیلومتر دورتر، طمعکارانه در آن شرارت میکنند، جایی در آن ندارند مگر در قعرِ آبهایش؛ و زنجیرهی این ظفر که به لطف پروردگار تبارک و تعالی در سایهی تدابیر و سیاستهای مقاومت و راهبرد ایران قوی محقّق شده است، طلیعهی نظم جدید منطقه و جهان خواهد بود.
امروز برانگیختگی معجزهگون ملت ایران، منحصر در دهها میلیون جانفدای مبارزه با صهیونیسم و امریکای خونریز نمانده و پیشاپیش صفوف به هم پیوسته امّت مبعوث شدهی اسلامی؛ نود میلیون هموطن غیور و شریف ایرانی داخل و خارج از کشور، تمامی ظرفیتهای هویتی، معنوی، انسانی، علمی، صنعتی و فناوریهای پایهای و نوین ـ از نانو و بیو تا هستهای و موشکی ـ را سرمایهی ملی خود فرض کرده و همچون مرزهای آبی، خاکی و هوایی پاسدار آن خواهند بود.
ایران اسلامی با شُکر عملی نعمت اِعمال مدیریتبر تنگه هرمز، منطقهی خلیج فارس را ایمن خواهد کرد و بساط سوء استفادههای دشمن متخاصم را از این آبراه برخواهد چید.
قواعد حقوقی و اِعمال مدیریت جدید تنگه هرمز، آسایش و پیشرفت را به نفع همهی ملتهای منطقه رقم خواهد زد و مواهب اقتصادی آن، دل ملت را شاد خواهد کرد؛ بِاِذنِ الله وَلَو کَرِهَ الکافرون.
سیدمجتبی حسینی خامنهای.
۱۰/اردیبهشت/۱۴۰۵.
