زهره مختاری
آیین گلابگیری کاشان در فهرست جهانی به ثبت رسید
پایگاه خبری شهر اصیل: آیین گلابگیری شهرستان کاشان، میراثی دیرینه و نماد فرهنگ ایرانی، بهعنوان یک رویداد بینالمللی در تقویم گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ثبت شد و فرصت تازهای برای جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم کرد.
سهمیه قیر استان اصفهان کفاف نیاز استان را نمیدهد/ضرورت بهینهسازی روند توزیع و تخصیص قیر
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره کل روابطعمومی و امور بینالملل استانداری اصفهان،
مسعود منتظری در نشست تخصصی به ریاست محمدرضا بیضاوی مدیرکل منابع انسانی، پشتیبانی و امور فنی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور ضمن تأکید بر ضرورت بهینهسازی روند توزیع و تخصیص قیر، خواستار افزایش سهمیه قیر استان اصفهان شد.
وی اظهار داشت که شهرداریهای استان تمام تلاش خود را میکنند تا این سهمیه بهطور مؤثر استفاده شده و موجب رضایتمندی مردم شود.
منتظری همچنین اشاره کرد: آسفالت معابر یکی از درخواستهای اصلی شهروندان در اکثر شهرهای استان اصفهان است.
وی با توجه به اینکه این استان دارای ۱۱۴ شهر است، گفت:سهمیه فعلی قیر پاسخگوی نیازهای گسترده شهرهای استان نیست و در این خصوص خواستار توجه بیشتر مسئولان به این موضوع هستیم.
منتظری در این نشست، علاوه بر بررسی نحوه هزینهکرد قیر یارانهای از سوی شهرداریها، بر لزوم انجام آزمایشهای لازم، دقت نظر، و نظارت بر پخش آسفالت در معابر بر اساس اصول استاندارد تأکید کرد.
وی تصریح کرد: کنترل کیفیت و رعایت استانداردهای لازم در اجرای پروژههای آسفالتریزی نقش مهمی در ارتقای سطح خدمات شهری و افزایش رضایتمندی عمومی دارد.
گفتنی است،این نشست با جمعی از مدیران کل دفاتر امور شهری استانداریهای کشور برگزار شد تا درباره نظارت بر نحوه تخصیص قیر یارانهای به شهرداریها تبادل نظر کنند./
تحقق شعار استفاده بهینه از سوخت و هوای پاک با توسعه خودروهای برقی در شهرها
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از ادارهکل روابطعمومی و امور بینالملل استانداری اصفهان، علیرضا قاریقرآن معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مسعود منتظری، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان به همراه فرماندار گلپایگان و جمعی از شهرداران شهرهای بزرگ استان، از شرکت دیار خودروی گلپایگان بازدید کردند.
در این بازدید، هیأت همراه از خط تولید خودروهای برقی شرکت دیار خودرو بازدید کرده و ظرفیتهای این صنعت در کاهش مصرف سوختهای فسیلی و توسعه استفاده از خودروهای پاک را مورد بررسی قرار دادند.
قاریقرآن در حاشیه این بازدید اظهار کرد: شهرداریها باید شعار استفاده بهینه از سوخت و هوای پاک را با بهرهگیری از خودروهای برقی عملیاتی کنند.
وی افزود: شهرداریها میتوانند با ایجاد تسهیلات لازم در استفاده از خودروهای برقی، هم در کاهش مصرف سوخت و هم در کاهش آلودگی زیستمحیطی نقش مؤثری ایفا کنند و در فرهنگسازی این موضوع، مردم را به استفاده از خودروهای پاک ترغیب نمایند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان همچنین ضمن ارائه توضیحاتی درباره ضرورت توسعه ناوگان حملونقل عمومی برقی، از روند تولید این خودروها در شرکت دیار خودرو گلپایگان بازدید کرد و بر حمایت از صنایع داخلی فعال در این حوزه تأکید نمود.
این بازدید در راستای بررسی فرصتهای توسعه حملونقل پایدار و نقش شهرداریها در تسهیل استفاده از خودروهای برقی صورت گرفت و امید است که این اقدامات زمینهساز ارتقای کیفیت هوا و کاهش آلایندههای زیستمحیطی در استان باشد.
تکذیب استفاده از دوربین چهرهخوان برای ثبت تخلفات عابران
رئیس پلیس راهور: در حال حاضر هیچ طرحی برای استفاده از دوربینهای چهرهخوان به منظور ثبت تخلفات عابران در دستور کار پلیس قرار ندارد.
تمدید دوره استفاده آموزشی از سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی تا 20 خرداد ۱۴۰۴
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از رسانه مالیاتی ایران، بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، دوره استفاده آموزشی از سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی تا پایان روز 20 خرداد 1404 تمدید شد. این تصمیم با توجه به استقبال مؤدیان و درخواستهای مکرر از سوی اصناف، شرکتها و مدیران مالی اتخاذ شده است.
در این بازه زمانی تمدیدشده، مؤدیان همچنان میتوانند با ورود به سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی، نسبت به ارسال آزمایشی اطلاعات دفاتر خود اقدام کرده و ضمن آشنایی با محیط سامانه، دستورالعملها و قواعد ثبت اطلاعات را تمرین نمایند.
گفتنی است این تمدید با هدف ارتقاء آمادگی مؤدیان، تسهیل در بهرهبرداری و همراهی بیشتر با فرآیند استقرار سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی انجام شده است و در راستای اجرای برنامه تحول دیجیتال نظام مالیاتی کشور صورت میگیرد.
بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، اطلاعات بارگذاریشده در این دوره صرفاً جنبه آموزشی داشته و پس از پایان دوره، به صورت رسمی حذف خواهد شد. همچنین زمان بهرهبرداری نهایی از سامانه مذکور، متعاقبا اطلاعرسانی خواهد شد. اطلاعرسانیهای بعدی از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور در دسترس خواهد بود.
«كنترل مجرمين حرفهاي نيازمند استفاده از همه ابزارهاي نوين و هوش مصنوعي است»
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومي دادگستري كل استان اصفهان سيد محمد موسويان دادستان عمومي و انقلاب اصفهان در اولين جلسه ستادكنترل مجرمين حرفهاي استان اصفهان در سال جاري گفت: نشستهاي اين ستاد و تلاش هاي اعضاي آن در گذشته عملكرد قابل قبولي را به همراه داشته، از اين رو ضمن تقدير از تمامي زحمات عوامل انتظامي و امنيتي و ساير دستگاه عضو، انتظار اين است در سال جديد هم تلاشها مضاعف و اهداف ستاد با جديت پيگيري شود.
دادستان عمومي و انقلاب اصفهان با اشاره به اينكه از ابتداي سال گذشته تاكنون 184 باند سرقت متلاشي شده است اظهار كرد: نهادهاي ارفاقي از جمله مرخصي و .... شامل سارقين و مجرمين خطرناك نخواهد شد و به دادستانهاي شهرستانها هم دستور داد در اين حوزه نظارت ها تشديد شود.
سيد محمد موسويان در ادامه گفت: كنترل مجرمان حرفهاي ، سابقهدار و خطرناك علي رغم تصميمات مديريتي نيازمند اقدامات ميداني و در صحنه است كه بايد مورد توجه قرار گيرد و جامعه بايد براي مخلان نظم و امنيت و عمومي ناامن شود و در اين مسير بايد از تمامي ابزارها و ظرفيتهاي نوين و هوش مصنوعي به خوبي بهره برد.
وي ادامه داد: متأسفانه برخي نواحي شهري و تفرجگاهها از جمله منطقه ناژوان منشا ايجاد معضلات اجتماعي و وقوع بسياري از جرايم خطرناك شده است كه لازم است همه دستگاههاي متولي و اجرايي مرتبط با اين موضوع نظرات كارشناسي خود را به معاونت پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان ارسال كرده تا طرح جامع ساماندهي اين اماكن تدوين و تكليف هر دستگاه مشخص شود و در صورت عدم اقدام مؤثر قطعاً از باب ترك فعل اقدامات قضايي صورت مي گيرد.
موسويان همچنين از دستگاههاي امنيتي و انتظامي خواست با اقدام قاطع اين مناطق را از حضور و تجمع افراد مجرم پاكسازي كنند.
وي در ادامه به مقابله و برخورد با صنوفي كه به عنوان تسهيل كننده وقوع جرم سرقت فعاليت مي كنند اشاره و اظهار داشت: طبق بررسيهاي انجام شده برخي انبارهاي ضايعاتي از مراكز خريد و فروش اموال مسروقه به شمار مي آيد كه با اين مراكز طبق قانون برخورد قاطع قضايي صورت خواهد پذيرفت.
دادستان عمومي و انقلاب اصفهان گفت: وجود برخي انبارهاي ضايعاتي در مجاورت منازل مسكوني و حاشيه شهر مشكلات امنيتي و اجتماعي مختلفي از جمله وقوع سرقتهاي خرد و آسيب به تأسيسات عمومي به وجود آورده است و براي جلوگيري از اين روند و ارتقاي امنيت اجتماعي بايد اين انبارهاي ضايعاتي ساماندهي شود.
دادستان عمومي و انقلاب اصفهان در پايان از شهرداري، اتاق اصناف و نيروي انتظامي خواست تا انبار هاي ضايعاتي ظرف مدت دو ماه ساماندهي شده و اصنافي كه پروانه دارد به دوربين مداربسته، دفاتر مخصوص و .... مجهز شود و در صورت عدم رعايت برخورد قانوني با آنان بعمل آيد و انبارها و مراكز ضايعاتي كه بدون مجوز فعاليت داشته با صدور دستور قضايي پلمب خواهد شد.
«آمار ملاقاتهاي مردمي دادگستري استان اصفهان در سال 1403 از مرز 92700 مورد گذشت»
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان حجتالاسلاموالمسلمین اسداله جعفری، رییس کل دادگستری استان از ملاقات 703 نفر با رييس كل دادگستري، دادستان عمومي و انقلاب مركز استان و ديگر مسئولان قضايي استان در اسفندماه سال 1403 خبر داد.
رئيس دستگاه قضايي استان همچنين آمار ملاقاتهاي مردمي دادگستري كل استان اصفهان در سال 1403 را 10425 مورد اعلام كرد.
وي آمار كل ملاقاتهاي مردمي كه توسط مسئولان قضايي استان و روسا و دادستانهاي همه حوزه هاي قضايي استان اصفهان در سال 1403 انجام پذيرفت را نيز 92796 مورد اعلام كرد كه اين آمار نسبت به سال 1402 افزايش 12درصدي را نشان ميدهد.
نماينده قوه قضاييه در استان اصفهان هدف از اين ملاقاتها را شناسايي مشكلات و بر طرف كردن موانع در روند رسيدگي به پروندههاي قضايي مراجعين عنوان كرد.
گفتني است دوشنبههاي هر هفته مراجعيني كه تمايل به ملاقات با مسئولان قضايي استان دارند با حضور در محل دادگستري كل استان اصفهان به پيگيري و رفع مشكلات پروندههاي قضايي خود ميپردازند و در شهرستانها نيز روزهاي سهشنبه براي ملاقات مراجعين با روساي دادگستريها و دادستانهاي حوزههاي قضايي استان اصفهان تعيين شده است.
شايان ذكر است به جز آمار اعلام شده، رئيس كل دادگستري و تني چند از معاونان قضايي رئيس كل، دادستان عمومي و انقلاب مركز استان و معاونانش و روسا و دادستانهاي حوزههاي قضايي استان با برپايي ميز خدمت در محل اقامه نماز جمعه و مساجد سطح استان و ... در طول سال با مردم به صورت مستقيم ملاقات ميكنند.
نویسنده: روابط عمومی - قصری
سرمایهگذاری بر سلامت روان کارکنان، تضمین بهرهوری سازمانی است
علیآبادی، سرپرست مددکاری اجتماعی شرکت فولاد مبارکه:سلامتی سرمایه انسانی، رکن اصلی توسعه پایدار در صنعت است و کارکنان سالم و دانشبنیان، محرک اصلی چرخه تولید صنعتی هستند.
این گردهمایی علمی که با حمایت معاونت سرمایه انسانی شرکت فولاد مبارکه برگزار شد، میزبان اساتید برجسته حوزه سلامت روان و صاحبنظران صنعتی بود.
شرکتکنندگان در این نشست، آخرین یافتههای پژوهشی و تجربیات میدانی خود را در حوزههایی مانند «شناسایی و کاهش عوامل استرسزای محیط کار»، «پیشگیری از فرسودگی شغلی» و «راهکارهای مقابله با آسیبهای روانی در صنایع سنگین» ارائه دادند.
سالار فرامرزی، استاد تمام روانشناسی دانشگاه اصفهان و رئیس دانشکده روانشناسی این دانشگاه:
سلامت روانی کارکنان نه تنها بر عملکرد فردی در خانواده و جامعه تاثیرگذار است، بلکه به عنوان موتور محرک بهرهوری سازمانی عمل میکند. سازمانهایی که در این حوزه سرمایهگذاری میکنند، در واقع زیرساخت توسعه پایدار خود را تقویت مینمایند.
حتی یک اختلال ساده مانند افسردگی یا فرسودگی شغلی میتواند عملکرد یک بنگاه اقتصادی پیشرو مانند فولاد مبارکه را تحت الشعاع قرار دهد. کاهش بهرهوری، افزایش خطاهای عملیاتی و افت کیفیت تولید از جمله تبعات این غفلت است.
اقدام واحد HSE فولاد مبارکه در برگزاری این گردهمایی علمی، نمادی از پویایی سازمانی است.
همکاری گازی ایران و ترکمنستان، گامی بهسوی تجارت منطقهای
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از از شرکت ملی گاز ایران، سعید توکلی، امروز (پنجشنبه، ۱۸ اردیبهشت) در حاشیه نخستین روز از بیستونهمین نمایشگاه بینالمللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشست با سفیر ترکمنستان با اشاره به تأکید رئیسجمهوری و وزیر نفت بر ارتباطات مؤثر و همکاری گسترده با کشورهای همسایه، اظهار کرد: همه این موارد، مؤید آن است که قصد داریم با رایزنی و تعامل بیشتر به قراردادهای بلندمدت و نتیجه مطلوب برسیم و امیدواریم در بلندمدت شاهد یک ارتباط محکم و دوستانه با ترکمنستان باشیم و از تجربیات گذشته در این زمینه نیز به خوبی استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه توسعه روابط گازی با ترکمنستان میتواند زمینهساز همکاریهای گستردهتر در سایر حوزهها باشد، گفت: همکاریهای گازی دو کشور مقدمه تجارت منطقهای گاز خواهد بود که امیدواریم تداوم داشته باشد.
معاون وزیر نفت در امور گاز تصریح کرد: خوشبختانه بحث سوآپ نیز در حال انجام است و آمادگی داریم در نقطه سرخس نیز این انرژی پاک را تحویل بگیریم.
