زهره مختاری
تقدیر مدیرعامل آبفای استان اصفهان از بیمه ایران
مدیرعامل آبفای استان اصفهان از همکاریهای بیمه ایران شعبه اصفهان در خدمترسانی به کارکنان و بازنشستگان این شرکت تقدیر کرد.
این تقدیر در حاشیه بازدید «مجتبی آخوندی» مدیرعامل بیمه ایران شعبه اصفهان و معاونان وی از مرکز کنترل از راه دور تاسیسات آبرسانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان صورت گرفت.
در متن تقدیر ناصر اکبری خطاب به مجتبی آخوندی آمده است: «سلامت جسم و روان کارکنان به عنوان مهمترین سرمایه هر سازمان، نقشی اساسی در افزایش بهرهوری، ارتقاء کیفیت انجام امور و ارائه خدمات شایستهتر به مردم ایفا مینماید و در این میان، برخورداری از پوششهای بیمهای کارآمد و دسترسی آسان به خدمات درمانی مناسب، یکی از ارکان تأمین این سلامت و آرامش خاطر به شمار میرود.
بر این اساس، همکاری مؤثر و مسئولانه جنابعالی و همکاران محترمتان برای ارائه خدمات درمانی مطلوب به کارکنان این شرکت تأثیر بهسزایی در افزایش رضایتمندی و انگیزه کاری ایشان داشته و شایسته تقدیر است. ضمن سپاس، امید است با تداوم این تعامل سازنده و توسعه همکاریهای دوجانبه شاهد ارتقاء هرچه بیشتر سطح خدمات درمانی و تحقق اهداف مشترک در مسیر سلامت و رفاه کارکنان باشیم.»
گفتنی است مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران بیمه ایران شعبه اصفهان از شیرخانه اصلی، مجموعه چاههای فلمن و مرکز کنترل از راه دور تاسیسات آبرسانی اصفهان بزرگ بازدید و در جریان چگونگی توزیع آب به مردم استان قرار گرفتند.
بهره برداری از پروژه نیروگاه خورشیدی هسنیجه
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان؛ مجری نیروگاه و مدیرعامل شرکت پرتو توان آبتین گفت: این نیروگاه با ظرفیت اسمی ۱۵ مگاوات در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در دست احداث است که هم ۶ مگاوات آن وارد مدار تولید شده است.
حیدر چراغچی با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی فیزیکی _ ریالی ( تولید) و پیشرفت ۷۰ درصدی زیرساخت این نیروگاه گفت: برای اجرای این پروژه از فروردین ماه تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و برای تکمیل پروژه ۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه دیگر نیاز است.
علی کاظمی، مدیر عامل شرکت هوشمند پرتو توان هم گفت: برای نخستین بار الگوی سرمایه گذاری اقتصادی این پروژه به شکل کراس فاندینگ است که بستری را برای جذب سرمایه گذاری های خرد فراهم آورده که سرمایه گذاران به اندازه مشارکت در زمین ، زیرساخت و سود پروژه شرکت می شوند.
مجری نیروگاههای خورشیدی و تولید پراکنده برق منطقه ای اصفهان هم گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید نیروگاههای خورشیدی این استان بیش از ۳۰۰ مگاوات است که پیش بینی می شود تا پایان امسال به ۴۰۰ مگاوات افزایش یابد.
رضا پورآقابابا افزود:درشهرستان نجف آباد هم چهار ایستگاه فعال ۱۰ مگاواتی تولید انرژی خورشیدی وجود دارد که هم اکنون ازمجموع سایت های ۱۰ مگاواتی یک ایستگاه با ظرفیت ۶ مگاوات وارد مدار تولید شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال ۶ مگاوات دیگر هم وارد مدار تولید شود.
کوروش خسروی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان هم گفت: یکی از ویژگی های برجسته نیروگاه خورشیدی هسنیچه راندمان بالا و دوطرفه بودن صفحات پنل ها و جدیت و تخصص بخش خصوصی در اجرای پروژه است که امیدواریم ضمن حفظ مراتع شاهد توسعه روز افزون نیروگاهها باشیم.
فرماندارنجف آباد هم با اشاره به شتاب طرح های توسعه ای در این شهرستان گفت: هم اکنون ۸۶ پروژه با سرمایه گذاری افزون بر ۷۰۰ میلیارد تومان در زمینه های راه و شهرسازی ، بهداشت و درمان ، عمرانی، آموزش و پرورش و ... تکمیل و در ایام ا... دهه فجر افتتاح و زمینه اشتغال بیش از هزار نفر را فراهم کرده اند.
حمیدرضا محمدی فشارکی افزود: در این ایام عملیات اجرایی چهار پروژه وزارت کشور در حوزه بخشداری ها و بهیاری ها آغاز خواهد شد.
ممیزی روابط عمومیهای صنعت برق کشور در ایستگاه برق منطقه ای اصفهان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان ممیزان منتخب شرکت توانیر در سفر به اصفهان پس از بررسی عملکرد این شرکت و حضور در نشست های ارزیابی فنی از موزه گنجینه و موزه تجهیزات ادواری روابط عمومی و مرکز سمعی و بصری این حوزه بازدید کردند.
سرممیز تیم منتخب توانیر در پایان این سفر ضمن شاخص برشمردن اقدامات و عملکرد روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان گفت: این ممیزی نه برای ارزیابی فردی، بلکه برای شناسایی ظرفیتها، نقاط قوت و فرصتهای بهبود در سطح روابطعمومیهای صنعت برق کشور برنامه ریزی شده و هدف از اجرای آن ایجاد وحدت رویه، استانداردسازی، ارتقای ساختاری و کیفیت محتوا، افزایش سرعت و دقت اطلاعرسانی و تقویت نقش روابطعمومی در مدیریت افکار عمومی است.
سید باقر احمدی افزود: ساختارمند و فنی بودن ، خلاقیت و ابتکار عمل از جمله اقدامات شاخصی بود که در برق منطقه ای اصفهان مشهود بود و عملکرد این حوزه بسیار خوب و شایسته است.
وی همچنین اصلاح ساختار چارت روابط عمومی ها و تخصیص بودجه را لز مهمترین دغدغه های روابط عمومی های صنعت برق برشمرد.
همچنین ممیزان منتخب شرکت توانیر همچنین پس از بازدید موزه تجهیزات ادواری و آرشیو سمعی وبصری روابط عمومی برق منطقه ای، باقدردانی از تلاش کارکنان این حوزه بر حفظ این گنجینه ها و استمرار فعالیت ها تاکید کردند.
نقش صنعت برق در توسعه کشور از ابتدای انقلاب تاکنون
صنعت برق از ابتدای انقلاب تاکنون نقش حیاتی در توسعه کشور ایفا کرده است. در سال ۱۳۵۷، تعداد مشترکین شبکه برق حدود ۳.۴ میلیون نفر بود که این رقم با رشدی ۱۲ برابری، تا سال ۱۴۰۴ به ۴۱.۲ میلیون نفر افزایش یافته است.
این گسترش چشمگیر در حالی رخ داده که جمعیت کشور نیز از ۳۶.۴ میلیون نفر در سال ۱۳۵۷ با رشدی ۲.۴ برابری، به ۸۶.۷ میلیون نفر در سال ۱۴۰۴ رسیده است.
این آمار نشاندهنده دسترسی گستردهتر مردم به برق و فراهم آوردن زیرساختهای لازم برای رشد اقتصادی و بهبود کیفیت زندگی در سراسر کشور است.
گاز فردا شنبه در مناطقی از شهرستان شاهینشهر قطع میشود
روابطعمومی شرکت گاز استان اصفهان: به اطلاع شهروندان گرامی شهرستان شاهینشهر میرساند به علت توسعه شبکه (گازرسانی به پروژه ۹۲۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن شاهینشهر)، جریان گاز کلیه فرعیها و خیابانهای شرقی و غربی از ابتدای بلوار مهارت تا انتهای شهرک امام حسین (ع) (صغیر اصفهانی، شمس تبریزی، خیام، ملکالشعرای بهار، کوثر، ۹دی) و خیابان بیدرام روز شنبه مورخ ۱۸ بهمن از ساعت ۸ صبح الی ۲۰ قطع خواهد شد.
بازگشت محرم به کورس قهرمانی!
گزارش توانیر از دستاوردهای شاخص در برقرسانی به روستاها
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از خبرگزاری توانیر، مجید برنگی با اشاره به آخرین آمارهای طرح برق روستایی اظهار کرد: تعداد کل روستاهای برقدار کشور به ۵۸ هزار و ۹۹۲ روستا رسیده و در همین زمینه، تاکنون برق ۷ هزار و ۸۰۰ خانوار عشایری نیز از طریق سامانههای مختلف، بهویژه سامانههای قابل حمل خورشیدی، تأمین شده است.
وی با بیان اینکه طرح بهارستان بهعنوان محور اصلی توسعه و بهسازی شبکه توزیع برق روستاها در حال اجراست، افزود: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، شبکه توزیع برق ۲۷ هزار روستا در کشور بهسازی شده و تنها در سال ۱۴۰۴ نیز بهسازی ۵ هزار و ۲۰۰ روستا با پیشرفت ۱۰۴ درصدی به ثبت رسیده است.
مجری طرح برق روستایی توانیر همچنین به اقدامات انجامشده برای روستاهای فاقد برق اشاره کرد و گفت: برقرسانی به ۷۱۷ روستای فاقد برق در کشور انجام شده و همزمان، توسعه و احداث شبکهها و پستهای توزیع و انتقال برق ویژه مناطق روستایی نیز در دستور کار قرار داشته است.
برنگی با تشریح حجم سرمایهگذاریهای انجامشده در این بخش تصریح کرد: در سال ۱۴۰۴، بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه، احداث و بهسازی شبکههای انتقال و فوقتوزیع برق در مناطق روستایی سرمایهگذاری شده و علاوه بر آن، یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان نیز به تولید و خرید برق و بهسازی شبکهها و نیروگاهها در مناطق خاص، از جمله جزایر استراتژیک جنوب کشور در استانهای هرمزگان و بوشهر اختصاص یافته است.
وی در پایان تأکید کرد: ادامه اجرای طرحهای برقرسانی روستایی و عشایری، نقش مهمی در ارتقای عدالت خدماترسانی، پایداری شبکه و بهبود کیفیت زندگی در مناطق کمبرخوردار کشور دارد و این مسیر با جدیت در صنعت برق دنبال میشود.
تأکید بر نقش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی
جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان و دستگاههای وابسته با حضور آقای نیازی، مشاور وزیر در امور اجتماعی و دبیر توسعه عدالتمحوری، برگزار و مهمترین چالشهای تحقق عدالت در بخش کشاورزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این جلسه، عدالت در بخش کشاورزی بهعنوان یکی از محورهای اساسی سیاستگذاری مورد توجه قرار گرفت و بر لزوم حمایت هدفمند از کشاورزان زحمتکش که نقش اصلی در تأمین امنیت غذایی کشور دارند، تأکید شد.
نژاداحمدی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اصفهان در این نشست با اشاره به مأموریت این شرکت گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بهعنوان یکی از بازوهای اجرایی وزارت جهاد کشاورزی، نقش محوری در تأمین، توزیع بهموقع و عادلانه کودهای شیمیایی ایفا میکند و این فرایند، از مهمترین شاخصهای عدالتمحوری در بخش کشاورزی به شمار میرود.
وی با بیان اینکه کشاورزان از مظلومترین اقشار اجرایی این بخش هستند، افزود: برنامهریزی منسجم، نظارت مستمر و توزیع هدفمند نهادهها، زمینه دسترسی عادلانه بهرهبرداران به کودهای شیمیایی را فراهم کرده و موجب افزایش اعتماد و پایداری تولید در بخش کشاورزی میشود.
در ادامه این نشست، بر ضرورت هماهنگی هرچه بیشتر دستگاههای اجرایی، تقویت سازوکارهای نظارتی و استمرار رویکرد عدالتمحور در سیاستهای تأمین نهادههای کشاورزی تأکید شد.
تصویب برگزاری دومین لیگ نظام پیشنهادها
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از خبرگزاری توانیر، در پنجمین جلسه کمیته اجرایی نظام پیشنهادها ضمن مرور اقدامات دبیرخانه در ماههای اخیر، نتایج پیشنهادهای برتر نخستین لیگ نظام پیشنهادها و روند اجرای موفق پویش «کارتابل صفر» مورد بررسی قرار گرفت.
بر اساس گزارش ارائهشده، بیش از ۷۰ درصد پیشنهادهای انباشتشده از سال ۱۳۹۸ تا پایان آذر سال جاری بررسی و تعیینتکلیف شده است.
در این نشست همچنین، پرداخت مرحله دوم پاداش نظام پیشنهادها، حقالزحمه اعضای کارگروههای تخصصی و پاداش مشارکت پیشنهاددهندگان تصویب و مقرر شد فرآیندهای مالی مرتبط در اسرع وقت از سوی معاونت مالی و اداره کل امور مالی و ذیحسابی پیگیری شود.
برگزاری دومین لیگ نظام پیشنهادها
کمیته اجرایی در ادامه، برگزاری دومین لیگ نظام پیشنهادها را با محور کاهش کارهای عملیاتی ناشی از حوادث تکرارشونده شبکه سراسری و جلوگیری از خسارت به تجهیزات فوققیمت شبکه انتقال و فوقتوزیع تصویب کرد.
بر این اساس، هر یک از شرکتهای برق منطقهای موظف شدند حداکثر ۲۰ پیشنهاد منتخب و دارای قابلیت عملیاتی را پس از بررسی اولیه، به دفتر فنی و نظارت شبکه انتقال توانیر ارسال کنند. مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این فرآیند بر عهده دفتر فنی و نظارت شبکه انتقال تعیین شد.
ساماندهی فرآیند پذیرش و بررسی پیشنهادها
در این جلسه همچنین مقرر شد پیشنهادهای ثبتشده مرتبط با شرکت مدیریت شبکه برق ایران و سازمان انرژیهای تجدیدپذیر و بهرهوری انرژی برق (ساتبا) از طریق سامانه جامع نظام پیشنهادها تعیینتکلیف شده و نتیجه به پیشنهاددهندگان اعلام شود. برای پیشنهادهای خارج از سازمان نیز، ثبت و پیگیری از مسیرهای رسمی و سامانههای مربوطه مورد تأکید قرار گرفت.
الزامات اجرایی و اطلاعرسانی
از دیگر مصوبات جلسه، بازبینی ترکیب اعضای کارگروههای تخصصی مطابق آییننامه (حداکثر ۷ نفر)، لزوم تأیید مالی پیشنهادها پیش از فراخوان و انجام اطلاعرسانی گسترده درباره پرداخت پاداشها و نتایج پویش «کارتابل صفر» از سوی دفتر روابط عمومی و امور بینالملل توانیر در بسترهای ارتباطی مختلف بود.
کمیته اجرایی نظام پیشنهادها در پایان، با تأکید بر تسریع در تعیینتکلیف پیشنهادهای راکد، استمرار این رویکرد را عاملی مؤثر در ارتقای بهرهوری، کاهش هزینهها و افزایش مشارکت تخصصی کارکنان صنعت برق عنوان کرد.
افتتاح شرکت نوینالکترود اردکان
به مناسبت دهه مبارک فجر و همزمان با سالروز میلاد حضرت ولیعصر (عج)، شرکت نوینالکترود اردکان، بهعنوان نخستین کارخانه تولید الکترود گرافیتی در ایران و خاورمیانه، با سرمایهگذاری ۲۴۵ میلیون یورویی و سهم بیش از ۴۹ درصدی گروه فولاد مبارکه، با حضور وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت، استاندار یزد، رئیس هیئت عامل ایمیدرو، امام جمعه اردکان، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه و مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به صورت رسمی افتتاح شد.
