زهره مختاری
دیدار سرپرست اداره مخابرات آران و بیدگل با امامجمعه شهرستان
سرپرست اداره مخابرات با اشاره به پیشرفتهای اخیر در حوزه ارتباطات، به تشریح اقدامات انجامشده در توسعه شبکه، ارتقای کیفیت خدمات و افزایش پوشش ارتباطی پرداخت. او همچنین مهمترین چالشها و مشکلات موجود در مسیر ارائه خدمات پایدار را مطرح کرد و بر ضرورت رفع موانع برای بهبود هرچه بیشتر خدمات تأکید داشت.
در ادامه، موضوع توسعه شبکه فیبر نوری و راهکارهای گسترش آن در سطح شهرستان مورد بررسی قرار گرفت. قاسماف با بیان اهمیت این پروژه در ارتقای سرعت و کیفیت ارتباطات، بر لزوم همکاری دستگاههای مختلف برای تسریع روند اجرای طرحهای فیبر نوری تأکید کرد.
این نشست با همراهی رضا بذرافشانی، رئیس پیشین اداره مخابرات آران و بیدگل، برگزار شد و وی نیز نکاتی درباره روند فعالیتها و تجربیات دوره مدیریتی خود مطرح کرد.
امامجمعه شهرستان ضمن قدردانی از تلاشهای مجموعه مخابرات، بر اهمیت توسعه زیرساختهای ارتباطی در پیشرفت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی منطقه تأکید کرد.
جلسه بررسی وضعیت سرقت تجهیزات مخابراتی و راهکارهای ایمنسازی در منطقه اصفهان برگزار شد
در این نشست که با حضور مهدی کاظمی مدیر دفتر مدیر منطقه، ابوذر فتاحی مدیر شهرستان مرکز استان، سیدمحمود حسینی رئیس اداره حراست،قاسم محمدی رئیس اداره بازرسی و جمعی از روسای نواحی مخابراتی و سایر حوزههای مرتبط تشکیل شد، آخرین وضعیت سرقت تجهیزات در نقاط مختلف شهر و استان مورد بررسی دقیق قرار گرفت.
حضار با اشاره به اینکه سرقت تجهیزات مخابراتی در سطح استان به یک موضوع بحرانی تبدیل شده است، بر ضرورت اتخاذ اقدامات فوری، هماهنگ و اثربخش تأکید کردند.
در ادامه جلسه، راهکارهای عملی از جمله: ایمنسازی کافوها و تجهیز آنها به سیستمهای حفاظتی، خرید و نصب قفلهای استاندارد و مقاوم، شناسایی نقاط پرخطر و برنامهریزی برای پایش مستمر، هماهنگی نزدیکتر با کلانتریها و مراجع انتظامی و تقویت نظارت میدانی در مراکز آسیبپذیر مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.
در پایان، مقرر شد اقدامات اجرایی برای پیشگیری از سرقت با سرعت بیشتری دنبال شده و گزارش پیشرفت کار در جلسات دورهای ارائه شود. همچنین بر همافزایی میان واحدهای حراست، بازرسی و مراکز مخابراتی جهت ایجاد پوشش حفاظتی گستردهتر تأکید شد.
با هوشیاری کارمند مخابرات، سارق تجهیزات مخابراتی در اصفهان دستگیر شد
سیدمحمود حسینی رئیس اداره حراست مخابرات منطقه اصفهان در گفتگو با روابط عمومی در تشریح این موضوع گفت: هوشیاری و تعهد همکار شاغل در انتظامات مخابرات منطقه اصفهان در روزهای ابتدایی سال جدید، سارق تجهیزات مخابرات را به دام انداخت.
این همکار گرامی که در ایام تعطیلات نوروزی، خارج از زمان کاری در قالب گشتهای بسیج، مشغول گشتزنی در سطح شهر بودند، در نهم فروردینماه ۱۴۰۵ با مورد مشکوک به سرقت تجهیزات مخابراتی در محدوده مرکز فیض منطقه ردان مواجه میشوند که بلافاصله فرد دستگیر و تحویل کلانتری 16 گردید و پرونده در دست پیگیری اداره حقوقی قراردارد.
حسینی، رئیس حراست مخابرات منطقه اصفهان ، ضمن قدردانی از حس مسئولیتپذیری و تعهد این همکار گرامی، با اشاره به اهمیت حفظ پایداری شبکه ارتباطی استان، از تمامی مردم و همکاران درخواست کرد: در راستای کمک به حفظ پایداری ارتباطات در جامعه، نسبت به تجهیزات مخابراتی نصب شده در فضای بیرون توجه خاص داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را سریعاً با شماره ۱۱۰ به نیروی انتظامی اطلاع دهند و نقش مهمی در پیشگیری از این سرقتها ایفا نمایند.
این رویداد نشان داد که امنیت ارتباطات، تنها در انحصار نهادهای نظامی و انتظامی نیست، بلکه نیازمند همکاری هوشمندانه تکتک شهروندان است. مسلما میبایست با نگاه متعهدانه به تجهیزات مخابراتی در کوچه و خیابان، خود را «محافظ امنیت ارتباطی» بدانیم؛ چراکه حفظ این زیرساختها، حفظ آرامش و آسایش روزمره زندگی خودمان است.
نقش پنهان در معادله هوای پاک و تغییرات اقلیمی
روند آبرسانی کشور پایدار است
کشف 1837 انشعاب غیرمجاز در استان اصفهان
پیشرفت چشمگیر نیروگاههای خورشیدی نائین اصفهان
یک باتری پربازده برای خودروهای برقی میسازد
ارتقای فناوری شنچینگ و نسخه جدید باتری Qilin باعث شده سرعت شارژ از ۱۰ به ۹۸ درصد به حدود ۶.۵ دقیقه برسد.
این پیشرفت در علم مواد، هدفش حذف نگرانیهای کاربران درباره زمان شارژ و عملکرد باتری در دماهای مختلف است تا برتری چین در بازار انرژی تقویت شود.
قدردانی سرپرست توانیر از اقدام امام جمعه نطنز
در این مراسم، *حجتالاسلام موسوی امام جمعه نطنز* با حضور در کنار نیروهای عملیاتی، دستان پینه بسته علیاصغر عسکری سیمبان عملیات را بوسید؛ اقدامی نمادین که به سرعت مورد توجه حاضران قرار گرفت و به نشانه احترام به تلاشهای شبانهروزی کارکنان صنعت برق تعبیر شد.
🤝در پی این اقدام، محمد اله داد *سرپرست شرکت توانیر* طی تماس تلفنی با امام جمعه نطنز از این حرکت ارزشمند قدردانی کرد.
✨وی با اشاره به جایگاه روحانیت در جامعه گفت: ما همیشه تصور میکردیم باید پای منبر از شما درس بیاموزیم، اما امروز شما با این رفتار درس بزرگی از تکریم کار و تلاش به همه ما دادید. از همین راه دور به احترام این کار شما میایستم و قدردان این دیدگاه و اقدام ارزشمند شما هستم.
✨وی همچنین با قدردانی از تلاشهای سیمبانان صنعت برق تأکید کرد: نیروهای عملیاتی شبکه برق در سختترین شرایط آبوهوایی و در خط مقدم خدمترسانی قرار دارند و امنیت و پایداری برق کشور حاصل تلاشهای بیوقفه آنان است.
✨این صحنه صمیمی از *تکریم یک کارگر زحمتکش صنعت برق* در مراسم تجلیل از سیمبانان، به عنوان تصویری از احترام به کار و تلاش در میان حاضران و فعالان صنعت برق بازتاب گستردهای پیدا کرد.
ثبت رکورد جدید تولید انرژی روزانه
ثبت این میزان تولید انرژی روزانه برق تجدیدپذیر در ۲۶ فروردین ۱۴۰۵ محقق شده است که بالاترین رقم تولید انرژی روزانه نیروگاه های تجدیدپذیر تاکنون بوده است.
🔹این پدیده افزایش روند تولید انرژی های تجدید پذیر، ناشی از تحقق فرآیند توسعه و شرایط مناسب آب و هوایی کشور در نخستین ماه سال می باشد.
🔹بر اساس آمار ثبتشده در مرکز پایش، نیروگاههای خورشیدی کشور با سهم ۱۵.۲ گیگاوات ساعت بیشترین نقش را در این رکورد ایفا کردند و پس از آن نیروگاههای بادی با ۳.۲ گیگاوات ساعت قرار گرفتند. همچنین نیروگاه های برقآبی کوچک ۱.۱ گیگاوات ساعت و سایر نیروگاه ها جمعا ۰.۱ گیگاوات ساعت از مجموع تولید روزانه نیروگاههای تجدیدپذیر را به خود اختصاص دادند.
🔹نکته قابل ذکر آن است که این آمار در حالی ثبت شده است که آمار سامانه های انشعابی (خورشیدی پشت بامی) از دسترس خارج بوده است.
🔹در مجموع انتظار می رود تا پایان تیرماه با توجه به افزایش طول روز، شدت تابش و افزایش وزش باد شاهد رکوردهای جدیدی در حوزه افزایش تولید برق از طریق مدار انرژی های تجدید پذیر باشیم.
