زهره مختاری

زهره مختاری

 

وزارت امور اقتصادی و دارایی از آغاز مرحله سوم اعطای تسهیلات طرح حفظ اشتغال بنگاه های اقتصادی در شرایط اضطرار با هدف حمایت از بنگاه های اقتصادی آسیب دیده در شرایط جنگی که دارای بیش از 50 نیروی کار هستند، خبر داد.

بر اساس اعلام وزارت اقتصاد همه بنگاه های اقتصادی حقیقی و حقوقی که دارای شماره ثبت یا شناسه ملی و کد کارگاهی بیمه تامین اجتماعی هستند و بیش از 50 نفر نیروی کار بیمه شده در فهرست بیمه دی ماه 1404 دارند، در صورت قرار داشتن در رسته های فعالیت و استان های آسیب دیده تعیین شده، می توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

بر اساس این طرح، مبلغ تسهیلات به ازای هر فرد شاغل در بنگاه و مطابق فهرست بیمه دی ماه 1404 معادل 220 میلیون ریال تعیین شده است که تقریباً معادل حداقل حقوق پایه و مزایای مستمر یک ماه محسوب می شود.

بنگاه ها می توانند به تعداد کارکنان شاغل یا کمتر از آن نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند و مبلغ تسهیلات به حساب شرکت واریز خواهد شد. دوره بازپرداخت این تسهیلات 6 ماهه بوده و نرخ سود آن نیز مطابق آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار 23 درصد سالانه تعیین شده است.

در عین حال برای تشویق بنگاه ها به حفظ اشتغال، در صورت حفظ کارکنان تا پایان خردادماه 1405، نرخ سود تسهیلات به عنوان پاداش به 17.5 درصد کاهش خواهد یافت. همچنین در صورتی که تعداد کارکنان بنگاه هایی که بر اساس آن تسهیلات دریافت کرده اند تا پایان خردادماه 1405 به 80 درصد یا کمتر کاهش یابد، علاوه بر نرخ سود 23 درصد، 15 درصد جریمه نیز اعمال خواهد شد.

فرآیند ثبت نام برای دریافت این تسهیلات از 12 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا 22 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. متقاضیان واجد شرایط می توانند در بازه زمانی اعلام شده، درخواست خود را صرفاً از طریق سامانه کارآفرینی، اشتغال و تولید (کات) به نشانی اینترنتی kat.mefa.ir ثبت کنند.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی مهدی جمالی نژاد در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی استان خواستار تقویت تیمهای عملیاتی و تدوین برنامه های منسجم تر برای افزایش تاب آوری استان در تابستان داغ پیش رو شد و اظهار کرد: مسئله انرژی یکی از اولویت‌های اصلی استان اصفهان است و در این زمینه اقدامات قابل توجهی نیز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه اصفهان در حوزه انرژی خورشیدی رتبه نخست کشور را دارد، افزود: با وجود این ظرفیت و اقدامات ارزشمند انجام‌شده، همچنان با چالش‌هایی در حوزه انرژی مواجه هستیم؛ همان‌گونه که سال گذشته نیز با وجود نبود شرایط جنگی، مشکلاتی در این حوزه وجود داشت.

استاندار اصفهان ادامه داد: امسال با توجه به شرایط خاص کشور و دو جنگ تحمیلی که پشت سر گذاشتیم، قطعاً نمی‌توان با شرایط عادی از این دوره عبور کرد و باید با روحیه‌ای متفاوت و آمادگی کامل وارد میدان شد.

وی با تأکید بر لزوم هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط گفت: مجموعه‌هایی که در حوزه انرژی فعالیت می‌کنند از جمله بخش گاز، توزیع برق، توزیع آب، توانیر و شرکت‌های مرتبط باید هم‌قسم شوند و با انرژی مضاعف برای مدیریت شرایط پیش‌رو تلاش کنند.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه دوران عادی گذشته نیست و نیازمند تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق‌تری هستیم، تصریح کرد: باید فضای متفاوتی در مدیریت حوزه انرژی ایجاد شود تا بتوانیم با جنگندگی، استقامت و افزایش تاب‌آوری، مشکلات موجود را پشت سر بگذاریم.

وی همچنین تأکید کرد که راهبرد استان تنها به مدیریت مصرف محدود نمی‌شود و خاطرنشان کرد: تکیه بر تابش بی‌دریغ خورشید و توسعه انرژی خورشیدی، مهم‌ترین محور استان برای جبران ناترازی انرژی است که با سرعت در حال پیشروی می‌باشد.

 
 

 

سید علی مدنی‌زاده، وزیر امور اقتصادی و دارایی، با همراهی استاندار اصفهان و جمعی از نمایندگان استان از مجتمع فولاد مبارکه بازدید کرد.

او در نشستی با حضور مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در جریان آخرین وضعیت این مجموعه و چالش‌های پیشِ‌رو قرار گرفت.

مدنی‌زاده همچنین با حضور در بخش‌های مختلف، از خطوط تولید و نیروگاه‌های آسیب‌دیده فولاد مبارکه در جریان جنگ تحمیلی بازدید و روند رسیدگی به خسارات را بررسی کرد.

 

در سی و هفتمین جشنواره ملی امتنان ۹ نفر از کارگران نخبه از استان‌های قزوین (آبیک)، اردبیل (اردبیل)، گیلان (انزلی)، گلستان (گرگان)، خراسان جنوبی (بیرجند)، یزد (میبد)، خراسان جنوبی (خوسف)، فارس (زرقان) و کرمانشاه (کرمانشاه) در بخش های صنعت، خدمات و کشاورزی مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین، در این آئین ۳ گروه کار نمونه از استان‌های آذربایجان شرقی (بناب)، اصفهان (مبارکه) و خوزستان (اهواز) در بخش صنعت، خدمات و کشاورزی تجلیل شدند.

در این جشنواره افراد منتخب در جنگ رمضان از شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا)، جمعیت هلال احمر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت نیرو و شهرداری جهت تقدیر در بخش ویژه جشنواره معرفی و تجلیل شدند.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت نفت سپاهان، فرهاد امین‌دهقان با اعلام این موفقیت،اظهار داشت: این مطالبات که از سوی شرکت نفت سپاهان به طرفیت شرکت ملی نفت ایران بود، پس از یک دوره ۱۵ ساله سرانجام وصول شد. این اقدام در راستای استیفای حقوق سهامداران بازار سرمایه، بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی، همچنین رفاه و پس‌انداز کارکنان صنعت نفت انجام گرفته است.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان از وصول پنجاه و شش میلیون دلار مطالبات معوق این شرکت پس از ۱۵ سال پیگیری حقوقی خبر داد.به گزارش روابط عمومی شرکت نفت سپاهان، فرهاد امین‌دهقان با اعلام این موفقیت ، اظهار داشت: این مطالبات که از سوی شرکت نفت سپاهان به طرفیت شرکت ملی نفت ایران بود، پس از یک دوره ۱۵ ساله سرانجام وصول شد.

این اقدام در راستای استیفای حقوق سهامداران بازار سرمایه، بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی، همچنین رفاه و پس‌انداز کارکنان صنعت نفت انجام گرفته است.

وی افزود: پیگیری‌های مستمر و تخصصی حقوقی توسط مدیریت ارشد شرکت نفت سپاهان همراه با بررسی‌های دقیق و کارشناسی‌شده هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران و به ویژه نظر مساعد مقام عالی وزارت نفت دکتر پاک نژاد در راستای صیانت از حقوق بازنشستگان صنعت نفت و همچنین پیگیری های صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اهداف، بسترهای لازم برای تحقق این مهم را فراهم آورد و با این همراهی ها، موفق به اخذ مصوبه هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران و همچنین سایر مجوزهای الزامی برای شناسایی و وصول این مطالبات به حق سهامداران شدیم.

امین‌دهقان با تأکید بر اهمیت این دستاورد برای بازار سرمایه گفت: شرکت نفت سپاهان به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ و تأثیرگذار حاضر در بورس اوراق بهادار تهران، همواره خود را موظف به صیانت از منافع سهامداران و شفافیت مالی می‌داند. وصول این مبلغ چشمگیر پس از ۱۵ سال، نشان‌دهنده عزم جدی این مجموعه برای پیگیری حقوق ازدست‌رفته گذشته و ارتقای ارزش شرکت به نفع سهامداران خرد و کلان است.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در ادامه با اشاره به ذی‌نفعان غیرمستقیم این موفقیت خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از ذی‌نفعان شرکت نفت سپاهان را بازنشستگان محترم صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و همچنین کارکنان شاغل تشکیل می‌دهند که پس‌انداز و رفاه آنان به عملکرد مالی شرکت گره خورده است.

وصول این مطالبات، مستقیماً توان مالی شرکت را افزایش داده و به بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی این عزیزان کمک خواهد کرد.

وی در پایان ضمن تقدیراز همکاری شرکت ملی نفت ایران و حمایت‌های وزیر محترم نفت   تصریح کرد: این موفقیت حاصل کار تیمی، پیگیری حقوقی خستگی ناپذیر و تعامل سازنده بین نهادهای بالادستی صنعت نفت بود. امیدواریم با تقویت منابع مالی شرکت، بتوانیم گام‌های مؤثرتری در جهت توسعه فعالیت‌ها، ارتقای بهره‌وری و همچنین افزایش سودآوری پایدار برای سهامداران و کارکنان صنعت نفت برداریم.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه تحلیلی خبری ایراسین، سیدعلی مدنی‌زاده، وزیر امور اقتصادی و دارایی با حضور در فولاد مبارکه در جلسه با مدیرعامل این گروه صنعتی اظهار کرد: این جنگ اقتصادی از مدت‌ها پیش آغاز شده بود و در سال گذشته شدت گرفت و در ماه‌های اخیر به اوج خود رسید؛ حملات سنگینی به زیرساخت‌های اقتصادی کشور وارد شده که آثار آن همچنان باقی است.

وی افزود: پس از پایان مرحله نظامی اکنون کشور وارد مرحله جهاد اقتصادی شده و لازم است دولت، صنعت و مردم با همدلی و تلاش مشترک برای بازسازی و تقویت اقتصاد کشور اقدام کنند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه فولاد مبارکه یکی از نمادهای مهم اقتصاد ایران است، گفت: این مجموعه علاوه بر یک واحد تولیدی بزرگ، نمادی از توان صنعتی کشور محسوب می‌شود و به همین دلیل توجه به تداوم فعالیت و تقویت آن اهمیت ویژه‌ای دارد.

مدنی‌زاده با اشاره به خسارت‌های واردشده به بخش صنعت اعلام کرد: بر اساس برآوردها، حدود سه هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی مورد حمله قرار گرفته‌اند که از این میان حدود ۵۰۰ واحد به‌طور کامل تخریب شده‌اند.

وی اضافه کرد: دولت برای بنگاه‌هایی که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم آسیب دیده‌اند برنامه‌های حمایتی در نظر گرفته است و این برنامه‌ها به‌زودی اعلام خواهد شد.

به گفته وزیر اقتصاد، حمایت‌ها شامل همراهی‌های مالیاتی، بیمه‌ای و ارائه تسهیلات بانکی خواهد بود تا روند بازسازی و بازگشت واحدهای تولیدی به مدار فعالیت تسریع شود.

مدنی‌زاده همچنین به موضوع بازسازی و نوسازی صنایع اشاره کرد و گفت: در برخی موارد با یک بازسازی ساده می‌توان واحدها را به چرخه تولید بازگرداند، اما در موارد دیگر فرصت مناسبی برای نوسازی و ارتقای فناوری فراهم شده است.

وی ادامه داد: ارتقای فناوری می‌تواند بهره‌وری واحدهای صنعتی را افزایش دهد و همزمان آثار زیست‌محیطی فعالیت‌های صنعتی را کاهش دهد.

وزیر اقتصاد تأکید کرد: دولت تلاش می‌کند منابع لازم برای حمایت از واحدهای آسیب‌دیده را از طریق روش‌های مختلف تأمین کند تا روند بازسازی و نوسازی با سرعت بیشتری انجام شود.

وی به اهمیت مدیریت فضای رسانه‌ای در شرایط جنگ اقتصادی اشاره و بیان کرد: برخی فضاسازی‌ها ممکن است موجب نگرانی فعالان اقتصادی و مردم شود و حتی زمینه‌ساز احتکار و افزایش قیمت‌ها شود؛ بنابراین لازم است اطلاع‌رسانی دقیق و مسئولانه در این زمینه انجام شود.

مدنی‌زاده خاطرنشان کرد: دولت در کنار فعالان اقتصادی قرار دارد و آماده است برای رفع مشکلات در حوزه‌هایی مانند مالیات، بیمه، تسهیلات بانکی، صادرات و واردات همکاری‌های لازم را انجام دهد.

همچنین سعید زرندی، مدیرعامل فولاد مبارکه، در این جلسه ضمن ارائه گزارش از جلسات کارگروه راهبری پروژه بازسازی و نوسازی بخش های آسیب‌دیده این مجتمع گفت: پس از حملات اخیر، سه کارگروه بازسازی، مالی و بازرگانی و سرمایه انسانی و رسانه فوراً فعال شده و عملیات ایمن‌سازی، راه‌اندازی بخش‌های سالم، بازسازی و نوسازی در چهار فاز برنامه‌ریزی شده است؛ اجرای استراتژی عرضه زودهنگام و حداکثری موجب آرامش بازار فولاد و ارز و کاهش شدید قیمت ورق شده و با وجود ضرر دلالان و احتکارکنندگان، اولویت فولاد مبارکه همچنان حمایت از مصرف‌کننده واقعی و تولید کشور است.

حمایت از بازسازی فولاد مبارکه در اولویت برنامه‌های اقتصادی دولت

سید علی مدنی‌زاده، وزیر امور اقتصادی و دارایی در بازدید از فولاد مبارکه در مصاحبه با خبرنگار فولاد با اشاره به خسارت‌های واردشده به این مجموعه گفت: آسیبی که به فولاد مبارکه وارد شده، یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌هایی است که به صنایع بزرگ کشور وارد شده است.

وی با تأکید بر جایگاه مهم این گروه صنعتی در زنجیره تولید کشور افزود: فولاد مبارکه علاوه بر نقش مهم در زنجیره تولید و بومی‌سازی فناوری‌ها، سهم قابل توجهی در تأمین معیشت مردم منطقه و ارائه خدمات به کل زنجیره تولید کشور دارد و به نوعی نماد و سمبل ویژه صنعت محسوب می‌شود.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه علاقه‌مند بوده از نزدیک وضعیت این مجموعه را بررسی کند، اظهار کرد: آنچه از نزدیک مشاهده کردم واقعاً ناراحت‌کننده است؛ چرا که هر یک از این بخش‌ها حاصل چندین دهه تلاش مدیران، کارگران و فعالان اقتصادی بوده و برای شکل‌گیری آن‌ها ده‌ها و حتی صدها هزار میلیارد تومان هزینه شده است، اما متأسفانه آسیب‌های سنگینی به آن وارد شده است.

مدنی‌زاده ادامه داد: با گفت‌وگوهایی که با مسئولان و مدیران مجموعه انجام شد و با برنامه‌ریزی‌هایی که در وزارت اقتصاد و در سطح دولت در حال انجام است، تلاش خواهیم کرد بازسازی و نوسازی این مجموعه به بهترین شکل انجام شود. وی تصریح کرد: در روند بازسازی، ارتقای فناوری مورد توجه قرار خواهد گرفت تا علاوه بر افزایش بهره‌وری، منافع بیشتری برای کشور ایجاد شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: تحقق این هدف نیازمند همت همه مسئولان، صنعتگران، سرمایه‌گذاران و همراهی مردم است؛ همان‌گونه که در دوران جنگ مردم پای کار آمدند و کمک کردند شرایط تغییر کند، پس از جنگ نیز با همراهی مردم می‌توان روند بازسازی و نوسازی بخش‌های آسیب‌دیده اقتصاد کشور را با موفقیت پیش برد.

 

سید مهدی میرنظامی گفت: «در سال گذشته قریب به ۱۲۴ هزار سند دفترچه‌ای به تک‌برگ تبدیل شده‌ است، در حالی که این رقم در سال ۱۴۰۳، ۳۱ هزار سند بوده است که نشان‌دهنده رشد ۴۰۰ درصدی در این بخش است.»

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگ یکی از مهم‌ترین برنامه‌های راهبردی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای اجرایی شدن قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول است، افزود: «این رشد چشمگیر در استان اصفهان حاصل تلاش بی‌وقفه و جهادی همکاران عزیز در واحدهای ثبتی است که با وجود کمبود نیرو، در ساعات غیراداری و حتی روزهای تعطیل با نهایت انگیزه خدمت‌رسانی، در مسیر تحول و هوشمندسازی نظام ثبتی کشور گام برداشته‌اند.»

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان ضمن قدردانی از کارکنان پرتلاش واحد‌های ثبتی استان، تصریح کرد: «تبدیل دفترچه‌های سنتی به اسناد حدنگار الکترونیکی، موجب افزایش امنیت اسناد، کاهش جعل و سوءاستفاده، و تسریع در فرآیند معاملات و نقل و انتقال املاک شده است.»

عضو شورای قضائی استان ادامه داد: «اجرای دقیق طرح حدنگاری نه‌تنها گامی مهم در تحقق عدالت ثبتی است، بلکه باعث افزایش رضایتمندی عمومی و کاهش مراجعات حضوری به واحدهای ثبتی خواهد شد.»

میرنظامی در پایان خاطرنشان کرد: «ادامه این روند افزایشی در سال‌های آینده هدف اصلی ماست و با برنامه‌ریزی منسجم، آموزش نیروی انسانی و توسعه زیرساخت‌های فنی، دستیابی به پوشش کامل اسناد حدنگار در سطح استان دور از دسترس نخواهد بود.»

 

در این دیدار، مشکلات حوزه برق شهرستان سمیرم مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص احداث خط  برق ۲۳۰ کیلو ولتی شهرضا_سمیرم رایزنی شد.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دهدشتی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تأمین اجتماعی استان بوشهر با حضور معاون استاندار و مقامات محلی و مدیران سازمان، ضمن تأکید بر پرداخت به‌موقع تمامی تعهدات در سال گذشته بویژه در جریان جنگ تحمیلی، بیان کرد: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یکی از بزرگترین نهادهای عمومی غیردولتی، نقشی حیاتی در پایداری امنیت اجتماعی کشور ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت پرداخت‌های ماهانه سازمان افزود: در حال حاضر حدود ۵میلیون و۲۰۰ هزار مستمری‌بگیر تحت پوشش این سازمان هستند که معیشت آن‌ها به پرداخت‌های به‌هنگام مستمری‌ها گره خورده است و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تلاش‌های مدیریت و کارکنان سازمان در سراسر کشور، حتی در روزهایی که کشور درگیر جنگ بود نیز وقفه‌ای در انجام تعهدات سازمان در قبال این عزیزان ایجاد نشد و این انضباط مالی در روزهای پایانی ماه، اولویت اصلی است.

دهدشتی با اشاره به بودجه پیش‌بینی شده سازمان در سال جاری گفت: در بودجه ارائه شده به هیات امنا، مبلغ ۲۱۰ همت ماهانه در بخش مصارف دیده شده است که از این میزان، ۱۶۰ هزار میلیارد تومان به پرداخت مستمری بازنشستگان و متناسب سازی اختصاص دارد و حدود ۵۰ همت نیز صرف هزینه‌های بخش درمانی و مابقی نیز مربوط به سایر تعهدات ماهانه می‌شود.

قائم‌مقام سازمان تأمین اجتماعی به تشریح برنامه‌های راهبردی سازمان پرداخت و تصریح کرد: عبور از نظامات سنتی به سمت الگوهای نوین مدیریتی یک ضرورت است؛ در همین راستا، استقرار نظام مالی تعهدی،بیمه متمرکز، تعمیم پوشش بیمه‌ای و اصلاح قوانین و مقررات  از مجموعه طرح‌های توسعه‌ای و تحولی سازمان به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

دهدشتی با اشاره به وصول بی‌سابقه مطالبات سازمان از دولت در سال گذشته تاکید کرد: با پیگیری‌های وزیر محترم، مدیرعامل محترم سازمان و همراهی و حمایت دولت و مجلس محترم، و همه دست‌اندرکاران، حدود ۲۰۰ همت از مطالبات سازمان از دولت در قالب اوراق و سهام دریافت شد و همچنین در نیمه دوم سال و با مساعدت سران قوا، بانک رفاه کارگران مجدداً به سازمان تأمین اجتماعی بازگشت و این موضوع امکان ایجاد نقدینگی را برای سازمان فراهم کرد.

وی افزود: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۵ نیز دولت پیشنهاد پرداخت ۲۷۷ همت از بدهی‌های خود به سازمان تأمین اجتماعی را ارائه کرده است که در صورت تحقق، می‌تواند بخش مهمی از ناترازی منابع و مصارف را جبران کند.

دهدشتی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های عمرانی-درمانی استان بوشهر اشاره کرد و از جزئیات ساخت پلی کلینیک تخصصی مبعث خبر داد و گفت: فرآیند طراحی این مرکز نهایی شده و با طی سایر مراحل قانونی، پیش‌بینی ما برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه درمانی، طی دو سال آینده است که با بهره‌برداری از این مرکز، تحولی در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان استان ایجاد خواهد کرد و در جنوب استان نیز برنامه توسعه بیمارستان تأمین اجتماعی عسلویه در دست اجراست.


در پایان این مراسم، ضمن تقدیر از تلاش‌های «محمدجواد بازدرهوا» مدیرکل قبلی تأمین اجتماعی استان بوشهر، «محمد صادق قیصری» به عنوان مدیرکل جدید استان معرفی شد.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه تحلیلی خبری ایراسین سعید زرندی، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه، با حضور در اجتماع مردم شهرستان مبارکه با اشاره به اهمیت توسعه صنعتی کشور گفت: یکی از دغدغه‌های همیشگی قدرت‌های خارجی این بوده که کشورهایی مانند ایران به فناوری و صنعت پیشرفته دست پیدا نکنند. این مسئله فقط مربوط به امروز نیست و در طول تاریخ نیز وجود داشته است.

وی با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری فولاد مبارکه افزود: در سال‌های گذشته حتی برخی کشورهای اروپایی معتقد بودند ایران نیازی به احداث کارخانه فولاد ندارد و پیشنهاد می‌دادند ایران به‌جای تولید محصولات فولادی، سهام‌دار شرکت‌های خارجی شود یا فولاد مورد نیاز خود را از آن‌ها تأمین کند.

با این حال، اراده ملی باعث شد این مجموعه صنعتی در دوران جنگ تحمیلی ۸ساله شکل بگیرد و به تدریج در اقصی نقاط کشورمان گسترش پیدا کند.

زرندی تأکید کرد: احداث فولاد مبارکه در دوران جنگ تحمیلی و با نگاه به پیشرفت آینده کشور انجام شد؛ نگاهی که بر اساس آن باید برای دوران پس از جنگ و توسعه صنعتی کشور آماده می‌شدیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه همچنین به حملات اخیر به این مجتمع اشاره و تصریح کرد: در دو مقطع هفتم و یازدهم فروردین، بیش از دهها موشک و بمب به این مجموعه شلیک شد که خساراتی مهم را وارد کرد.

با این حال، به دلیل برنامه‌ریزی‌های قبلی و مدیریت بحران که چندین ماه در این مجموعه دنبال شده بود، تلاش شد این شرایط با کمترین آسیب برای کارکنان و مردم منطقه مدیریت شود.

وی با اشاره به شهادت یکی از کارکنان این مجموعه افزود: در این حادثه همکار عزیزمان شهید عباس بهرامی کرکوندی به شهادت رسید که یاد و نام این شهید عرصه صنعت و خودکفایی را گرامی می‌داریم.

زرندی ادامه داد: بلافاصله پس از وقوع حادثه، برنامه‌ریزی برای بازیابی و بازسازی مجموعه آغاز شد. اگرچه خسارات وارد شده گسترده بود، اما با تلاش کارکنان، روند مدیریت و بازسازی با سرعت آغاز شد.

مدیرعامل فولاد مبارکه همچنین درباره وضعیت کارکنان گفت: در مدت حدود دو ماه توقف فعالیت‌ها تلاش شد خللی در وضعیت معیشتی کارکنان ایجاد نشود و می توان گفت بیش از ۹۸ دصد افرادی که با فولاد مبارکه همکاری دارند، حقوق و بخش عمده مزایای خود را دریافت کرده اند.

وی از برنامه‌های آینده این مجموعه صنعتی نیز خبر داد و گفت: با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، ایجاد یک مرکز علم و فناوری در جوار فولاد مبارکه در دستور کار قرار گرفته است.

این مرکز با هدف شکل‌گیری پارک فناوری فولاد راه‌اندازی خواهد شد و می‌تواند به توسعه فناوری‌های نوین در صنعت فولاد کشور کمک کند.

زرندی در ادامه به اقدامات زیست‌محیطی این مجموعه اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های مهم، انتقال آب از دریا بوده است.

وی همچنین در ادامه به دستاوردهای این مجموعه در حوزه مصرف بهینه آب و جوایز بین المللی کسب شده در حوزه محیط زیست اشاره کرد و گفت: فولاد مبارکه در این عرصه ها همواره مسئولانه عمل کرده و به همین دلیل است که در برخی از این عرصه ها مانند مصرف آب رتبه های جهانی به دست آورده ایم.

وی همچنین از ادامه حمایت‌های اجتماعی فولاد مبارکه در شهرستان خبر داد و افزود: کمک به تجهیز بیمارستان محمد رسول‌الله، خرید تجهیزات مورد نیاز و اجرای برخی پروژه‌های عمرانی در شهرستان از جمله برنامه‌هایی است که پیگیری خواهد شد.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه ابراز امیدواری کرد: با تکیه بر توان متخصصان و دانشمندان ایرانی، این مجموعه صنعتی قوی‌تر از گذشته بازسازی شده و همچنان در خدمت توسعه صنعتی کشور و مردم منطقه باشد.

  • جامعه
  • اقتصاد
  • فرهنگ و هنر
  • علم و پیشرفت
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
سه شنبهب ظ+0330E_تیر+0330Rتیرب ظ+0330_+0330Eتیر+03:300ب ظ+0330E2
  به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۶ دستگاه ماینر فعال غیرمجاز در نقاط مختلف شهرستان اصفهان شناسایی و ضبط شده است. این اقدام در راستای صیانت از شبکه توزیع برق، جلوگیری از تضییع حقوق مشترکان و مقابله با استخراج غیرقانونی ...
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
سه شنبهب ظ+0330E_تیر+0330Rتیرب ظ+0330_+0330Eتیر+03:300ب ظ+0330E2
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
سه شنبهب ظ+0330E_تیر+0330Rتیرب ظ+0330_+0330Eتیر+03:300ب ظ+0330E2
  به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه تحلیلی خبری ایراسین و به نقل از مدیریت ارتباطات فولادمبارکه، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری استاد حوزه و دانشگاه، در ویژه‌برنامه سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) و به یاد رهبر شهید حضرت آیت الله سید ...
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
سه شنبهب ظ+0330E_تیر+0330Rتیرب ظ+0330_+0330Eتیر+03:300ب ظ+0330E2
  به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی همزمان با اجرای پویش سراسری آراستگی محیط‌های کاری در روز شنبه ۳۰ خردادماه محمدجواد برمکی رئیس اداره روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان بيان داشت: در این طرح، روابط عمومی صرفاً نقش اطلاع‌رسانی ندارد، بلکه ...

پایگاه خبری و اطلاع رسانی

پایگاه خبری شهر اصیل بر اساس رویکرد خبری در حوزه های (سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری، اقتصادی، حوادث، فناوری، استانی، تکنولوژی و شهر و کلانشهر) تلاش دارد به‌ روزترین اخبار برخط را در اختیار علاقمندان به حوزه‌های خبری قرار دهد. اخباری که از منابع معتبر اخذ می گردد تا این اطلاع رسانی جامع و کامل، برای همگان در دسترس و مورد اعتماد باشد که امید است در این مسیر، موفق گام برداریم.
این پایگاه خبری متعلق به خانم زهره مختاری ملک آبادی می باشد.

آب و هوا

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب