زهره مختاری

زهره مختاری

 

صنایع انرژی‌بر از جمله فولاد، سیمان و
پتروشیمی موظف شدند برق مازاد خود را از *«تابلوی برق سبز، آزاد یا گواهی صرفه‌جویی انرژی»* تأمین کنند.

*با افزایش تقاضا، بنظر می رسد قیمت های عرضه در بورس سبز و تابلوی آزاد رونق بیشتری بگیرد.*

🔹 جابه‌جایی روز تعطیلی شهرک‌های صنعتی، مشوق برق رایگان برای بخش کشاورزی، محدودیت مصرف ادارات و الزام کاهش مصرف سرمایشی از مهم‌ترین اقدامات مدیریت بار تابستان ۱۴۰۵ است.

🔹 وزارت نیرو هدف اصلی این برنامه‌ها را «پایداری شبکه و عبور ایمن از اوج مصرف تابستان» اعلام کرده است.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از خبرگزاری توانیر، در مراسمی که با حضور جمعی از مدیران ارشد توانیر برگزار شد، محمد اله‌داد ضمن معارفه سرپرست معاونت هماهنگی توزیع، از خدمات و تلاش‌های محسن ذبیحی، معاون پیشین هماهنگی توزیع، تشکر و قدردانی کرد.  
اله‌داد در این مراسم با اشاره به اهمیت راهبردی شبکه توزیع برق در پایداری تأمین انرژی کشور اظهار داشت: شبکه توزیع برق خط مقدم خدمت‌رسانی به مشترکان است و ارتقای بهره‌وری، افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده از فناوری‌های نوین در این حوزه از اولویت‌های اصلی صنعت برق به شمار می‌رود.
وی همچنین با تأکید بر ضرورت آمادگی کامل برای عبور موفق از دوره اوج مصرف تابستان گفت: مدیریت مؤثر اوج بار با برنامه‌ریزی دقیق، پایش مستمر شبکه و همکاری نزدیک شرکت‌های توزیع در سراسر کشور از الزامات پایداری شبکه برق است.  
مدیرعامل توانیر با اشاره به اهمیت نظم و انضباط سازمانی در حوزه توزیع افزود: اجرای دقیق برنامه‌ها، هماهنگی میان واحدهای مختلف و پایبندی به اصول حرفه‌ای در فعالیت‌های عملیاتی، نقش مهمی در ارتقای کارایی و کیفیت خدمات‌رسانی به مشترکان دارد.  
وی همچنین بر ضرورت برنامه‌ریزی منسجم برای وصول مطالبات صنعت برق تأکید کرد و گفت: مدیریت صحیح منابع مالی و پیگیری جدی وصول مطالبات، از مؤلفه‌های مهم در پایداری اقتصادی صنعت برق و امکان توسعه زیرساخت‌های شبکه به شمار می‌رود.  

اله‌داد در ادامه با اشاره به اهمیت ایمنی در فعالیت‌های عملیاتی صنعت برق تصریح کرد: حفظ سلامت نیروهای انسانی به‌ویژه کارکنان عملیاتی در اولویت قرار دارد و رعایت کامل الزامات ایمنی، آموزش‌های مستمر و نظارت دقیق بر اجرای دستورالعمل‌ها باید به عنوان یک اصل جدی در مجموعه شرکت‌های توزیع دنبال شود.  
وی با قدردانی از تلاش‌های محسن ذبیحی در دوره مسئولیت خود افزود: در سال‌های گذشته با تلاش‌های مجموعه همکاران در حوزه توزیع، اقدامات ارزشمندی در زمینه بهبود پایداری شبکه، مدیریت بار و توسعه زیرساخت‌های توزیع انجام شده که شایسته تقدیر است.
مدیرعامل توانیر همچنین با تأکید بر نقش کلیدی معاونت هماهنگی توزیع در هم‌افزایی میان شرکت‌های توزیع برق کشور تصریح کرد: انتظار می‌رود با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تخصصی موجود و رویکردهای نوآورانه، روند ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی به مشترکان و افزایش تاب‌آوری شبکه توزیع با قدرت بیشتری دنبال شود.  

در پایان این مراسم از خدمات محسن ذبیحی، معاون پیشین هماهنگی توزیع توانیر، تقدیر و اکبر حسن‌بکلو به عنوان سرپرست این معاونت رسماً معارفه شد. 
مدیرعامل شرکت توانیر همچنین با صدور حکمی جداگانه محسن ذبیحی را به عنوان قائم‌مقام اجرایی این شرکت منصوب و معرفی کرد. 
گفتنی است؛ اکبر حسن‌بکلو متولد ۱۳۵۵ (ارومیه) پیش از این مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران بود و مدیرعاملی شرکت توزیع برق آذربایجان غربی را نیز در کارنامه مدیریتی و اجرایی خود دارد.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ساتبا، آرش قلمی با اشاره به سیاست استانی‌سازی فرآیندها اظهار داشت: از خردادماه سال ۱۴۰۴، صدور پروانه احداث و تنظیم قراردادهای نیروگاه‌های خورشیدی به شرکت‌های برق منطقه‌ای تفویض شده است.

🔹وی افزود: این اقدام موجب شده فرآیندها در سطح استان‌ها با سرعت بیشتری انجام شود و نیاز به مراجعات مکرر به ستاد مرکزی کاهش یابد.

🔹قلمی ادامه داد: در برخی استان‌ها مانند اصفهان، حتی بخشی از فرآیندهای مرتبط با محیط زیست نیز به شرکت‌های توزیع واگذار شده که این موضوع نیز به تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری کمک کرده است.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پاتنا_ به نقل از امور برق شهرستان شاهین‌شهر و میمه، پروژه برق‌رسانی به متقاضیان طرح مسکن بنیاد مسکن در روستای زیادآباد بخش میمه با اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

در این طرح، ۱۰۰۰ متر شبکه فشار متوسط، ۷۰۰ متر شبکه فشار ضعیف و دو دستگاه پست هوایی اجرا شد که با تکمیل آن، زیرساخت برق پایدار برای واحدهای مسکونی جدید روستا فراهم شد.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی "محمدهادی عسکری"، معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی در نشست مشترک بخش دولت با هیأت امنای کانون عالی کارآفرینان برتر رسمی استان تهران، از پیگیری دو پروژه فرهنگی در این معاونت خبر داد.

عسکری با اشاره به ضرورت تبدیل تجارب زیسته کارفرمایان به دانش سیاستی قابل استفاده برای آینده، اعلام کرد: پویش ملی «راویان سنگر اقتصاد» و تولید مستندی ویژه درباره تلاش‌های جامعه تولیدی کشور با هدف ثبت عمیق تجربه‌های دوران جنگ تحمیلی رمضان و تبدیل آن به سیاست‌های اجرایی مؤثر، در حال انجام است.
وی در ادامه، جامعه کارفرمایی را یکی از ارکان تاب‌آوری ملی در دوران جنگ رمضان توصیف کرد و گفت: «کارفرمایان با انسجام داخلی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی، نقش موثری در حفظ ثبات اقتصادی و استمرار چرخه تولید ایفا کردند و سنگر اقتصاد را گرم نگاه داشتند و با اتخاذ تدابیر موثر، بنیان‌های اقتصادی کشور را در شرایط جنگ استحکام بخشیدند.
عسکری گفت: جامعه کارفرمایی کشور به مثابه کنشگران فرهنگی، مدل جدیدی از مسئولیت اجتماعی را در دوران جنگ رمضان معرفی کردند.
وی پرداخت به‌موقع حقوق کارگران، حفظ نیروی انسانی و مشارکت فعال در امدادرسانی به مردم آسیب دیده را از مهم‌ترین جلوه‌های مسئولیت اجتماعی کارفرمایان برشمرد و تصریح کرد: «این اقدامات از جنبه انسانی و اجتماعی، نقش مهمی در افزایش همدلی ملی و انسجام اجتماعی و تقویت سرمایه اجتماعی ایفا کرد.»
عسکری  با تأکید بر ضرورت هم افزایی میان بخش دولت و جامعه کارآفرین، اعلام کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با درک عمیق از نقش محوری این قشر مؤثر، آمادگی کامل خود را برای همکاری گسترده با کارآفرینان و فعالان اقتصادی کشور به منظور تقویت هویت ملی، انسجام اقتصادی و ارتقای تاب‌آوری  اعلام می‌کند.
 
معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: «در پویش ملی "راویان سنگر اقتصاد" و ذیل از روایت تا سیاست  در پی آن هستیم که روایتگر دیدگاه ها و نظرات جامعه کار و تولید از جمله کارفرمایان متعهد باشیم چرا که اعتقاد داریم بخشی از این نظرات که از دل مدیریت در شرایط ویژه نشات گرفته، می تواند به بسته های سیاستی سودمند تبدیل شود و از این تجربه‌های ماندگار، الگویی عملی برای مدیریت در آینده استخراج کنیم.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

🔹با توجه به استقرار ۵۰ درصدی جامعه عشایری در مناطق ییلاقی استان،با آغاز رسمی تقویم کوچ، تمامی دستگاه‌های امدادی، خدماتی و راهداری برای تامین امنیت مسیرها و دسترسی عشایر به منابع آبی و مراتع در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند.

 

در این نشست، ضمن بررسی فرآیندهای مالی، چالش‌های اجرایی و شاخص‌های عملکرد مالی، بر ارتقای شفافیت، تمرکز بر انضباط مالی و بهینه‌سازی تخصیص منابع تأکید شد.

🔸مدیرکل در این جلسه بر ضرورت هماهنگی مالی با اهداف راهبردی سازمان، توسعه نظام پاسخگویی هزینه‌ای و تقویت نظارت درون‌سازمانی تأکید کرد و کارشناسان حاضر نیز دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را در خصوص بهبود فرایندها و کارآمدسازی سازوکارهای مالی مطرح کردند.

🔸این نشست در چارچوب برنامه‌های مستمر تحلیل و ارزیابی عملکرد بخش‌های تخصصی برگزار شد تا مسیر تصمیم‌سازی‌های آینده بر پایه کارآمدی، شفافیت و پشتیبانی از مأموریت‌های اجتماعی سازمان ترسیم شود.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، عیسی بزرگ‌زاده، سخنگوی صنعت آب کشور، با اشاره به آخرین وضعیت بارش‌ها و ذخایر سدهای کشور در نشست با اصحاب ریانه گفت: متوسط بارش کشور تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه به ۲۲۶ میلی‌متر رسیده که تنها حدود دو درصد بالاتر از متوسط بلندمدت است و این شرایط در محدوده «نرمال» قرار می‌گیرد.

وی افزود: بر اساس شاخص‌های رسمی، کشور وارد دوره ترسالی نشده است و نه آمار وزارت نیرو، نه سازمان هواشناسی و نه کارشناسان مستقل چنین موضوعی را تأیید نمی‌کنند.
️بزرگ‌زاده با بیان اینکه وضعیت بارش‌ها در کشور یکسان نیست، اظهار کرد: استان‌هایی مانند بوشهر، هرمزگان و کرمان در ماه‌های اخیر بارش‌های خوبی داشته‌اند، اما استان‌هایی نظیر تهران، قم، یزد، مرکزی، اصفهان، قزوین، البرز، سمنان، گیلان و مازندران همچنان با کاهش بارندگی روبه‌رو هستند.
وی تصریح کرد: بارش‌های مناسب در جنوب و غرب کشور نمی‌تواند مشکل تأمین آب کلان‌شهرهایی مانند تهران، کرج و مشهد را برطرف کند و نباید تصور شود که با نرمال شدن شاخص کشوری، دیگر نیازی به مدیریت مصرف آب وجود ندارد.
سخنگوی صنعت آب کشور ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ استان کشور همچنان زیر نرمال هستند و تهران در صدر این مناطق قرار دارد. به گفته او، برای مدیریت بحران آب باید نگاه محلی و منطقه‌ای داشت و شاخص‌های کلی کشوری نمی‌توانند تصویر دقیقی از وضعیت همه مناطق ارائه دهند.
بزرگ‌زاده همچنین با اشاره به بهبود وضعیت منابع آبی نسبت به سال گذشته گفت: در سال آبی جاری، ورودی آب به مخازن سدهای کشور به حدود ۳۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶۸ درصد افزایش نشان می‌دهد و در مقایسه با متوسط ۱۰ ساله نیز حدود ۸ درصد بیشتر است.
وی افزود: حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور اکنون حدود ۳۳ میلیارد و ۸۶۰ میلیون مترمکعب است؛ این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲۷ میلیارد و ۳۴۰ میلیون مترمکعب بود. به این ترتیب، ذخایر فعلی سدها نسبت به پارسال ۲۴ درصد و نسبت به متوسط ۱۰ ساله حدود ۵ درصد افزایش دارد.
سخنگوی صنعت آب کشور میزان متوسط پرشدگی سدهای کشور را حدود ۶۵ درصد اعلام کرد و گفت: برخی سدها به مرحله سرریز رسیده‌اند، اما تعدادی دیگر همچنان شرایط نامناسبی دارند.
 
تهران با ۲۲ درصد پرشدگی سدها، نیازمند مدیریت جدی مصرف آب است
️بزرگ‌زاده، با تأکید بر وضعیت بحرانی منابع آبی در برخی مناطق کشور، تهران، البرز، شهر مشهد، ساوه و اراک را در صدر مناطقی معرفی کرد که نیازمند مدیریت جدی مصرف آب شرب هستند.
️وی با اشاره به وضعیت نامناسب سدهای تأمین‌کننده آب در این استان‌ها و شهرها، اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد مدیریت مصرف آب در این مناطق باید با جدیت بیشتری دنبال شود.
بزرگ‌زاده افزود: حجم مخازن سدهای پنج‌گانه تهران تا تاریخ ۱۹ اردیبهشت سال جاری به حدود ۴۱۹ میلیون مترمکعب رسیده است که این میزان ۴۰ میلیون مترمکعب کمتر از مدت مشابه سال گذشته (۴۵۹ میلیون مترمکعب) است. همچنین، در مقایسه با میانگین بلندمدت، کاهش ۳۴۲ میلیون مترمکعبی در ذخایر آب تهران به ثبت رسیده است.
سخنگوی صنعت آب کشور تصریح کرد: میزان پرشدگی سدهای تهران در حال حاضر حدود ۲۲ درصد است، در حالی که متوسط پرشدگی سدهای کشور حدود ۶۵ درصد برآورد می‌شود.
وی به طور خاص به سد لار با تنها ۶ درصد و سد ماملو با ۱۴ درصد پرشدگی اشاره کرد و این ارقام را نشان‌دهنده ضرورت جدی مدیریت مصرف آب در پایتخت دانست.
️بزرگ‌زاده در پایان تأکید کرد: تهران همچنان در صدر مناطق دارای تنش آبی قرار دارد و شهروندان باید همچون گذشته با مدیریت مصرف، صنعت آب کشور را در عبور از شرایط کم‌آبی همراهی کنند.

تهران با ۲۲ درصد پرشدگی سدها، نیازمند مدیریت جدی مصرف آب است
️عیسی بزرگ‌زاده، سخنگوی صنعت آب کشور، با تأکید بر وضعیت بحرانی منابع آبی در برخی مناطق کشور، تهران، البرز، شهر مشهد، ساوه و اراک را در صدر مناطقی معرفی کرد که نیازمند مدیریت جدی مصرف آب شرب هستند.
وی با اشاره به وضعیت نامناسب سدهای تأمین‌کننده آب در این استان‌ها و شهرها، اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد مدیریت مصرف آب در این مناطق باید با جدیت بیشتری دنبال شود.
بزرگ‌زاده افزود: حجم مخازن سدهای پنج‌گانه تهران تا تاریخ ۱۹ اردیبهشت سال جاری به حدود ۴۱۹ میلیون مترمکعب رسیده است که این میزان ۴۰ میلیون مترمکعب کمتر از مدت مشابه سال گذشته (۴۵۹ میلیون مترمکعب) است. همچنین، در مقایسه با میانگین بلندمدت، کاهش ۳۴۲ میلیون مترمکعبی در ذخایر آب تهران به ثبت رسیده است.
سخنگوی صنعت آب کشور تصریح کرد: میزان پرشدگی سدهای تهران در حال حاضر حدود ۲۲ درصد است، در حالی که متوسط پرشدگی سدهای کشور حدود ۶۵ درصد برآورد می‌شود.
وی به طور خاص به سد لار با تنها ۶ درصد و سد ماملو با ۱۴ درصد پرشدگی اشاره کرد و این ارقام را نشان‌دهنده ضرورت جدی مدیریت مصرف آب در پایتخت دانست.
بزرگ‌زاده در پایان تأکید کرد: تهران همچنان در صدر مناطق دارای تنش آبی قرار دارد و شهروندان باید همچون گذشته با مدیریت مصرف، صنعت آب کشور را در عبور از شرایط کم‌آبی همراهی کنند.
 
تخفیف ۵۰ درصدی آب‌بها برای مشترکان کم‌مصرف و نصب‌کنندگان کاهنده/ مردم برای دریافت کاهنده با ۱۲۲ تماس بگیرند
سخنگوی صنعت آب کشور، با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو برای مدیریت مصرف آب، از ارائه مشوق‌های جدید به مشترکان خبر داد و گفت: نصب تجهیزات کاهنده مصرف و کاهش مصرف آب نسبت به سال گذشته، مشمول تخفیف‌های قابل توجه در آب‌بها خواهد شد.
به گفته وی، وزارت نیرو امسال برای تشویق شهروندان به صرفه‌جویی، بسته‌های کاهنده مصرف آب را در اختیار مشترکان قرار می‌دهد. بزرگ‌زاده توضیح داد: هر شهروندی که درخواست کاهنده کند و این تجهیزات را نصب کند، در فصل گرم تا ۳۰ درصد تخفیف در آب‌بها دریافت خواهد کرد. همچنین اگر مشترکی در مقایسه با سال قبل، در فصل گرم ۲۰ درصد کاهش مصرف داشته باشد و مصرف خود را به زیر الگو برساند، تا ۲۰ درصد تخفیف دیگر نیز شامل حال او می‌شود.
سخنگوی صنعت آب کشور تأکید کرد که این دو مشوق جداگانه محاسبه می‌شوند و در مجموع می‌توانند مشوق قابل توجهی برای مشترکان خوش‌مصرف ایجاد کنند.
بزرگ‌زاده با اشاره به شرایط کم‌آبی کشور افزود: در کنار مشوق‌ها، برای مشترکان پرمصرف نیز اصلاح تعرفه‌ها و برخی ابزارهای قانونی مدیریت مصرف در نظر گرفته شده است. با این حال، وی مهم‌ترین راهکار را فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی دانست و گفت: باید مردم از واقعیت شرایط منابع آبی آگاه شوند تا همکاری بیشتری در کاهش مصرف داشته باشند.
وی با اشاره به تجربه سال گذشته گفت: در ماه‌های تیر و مرداد، در برخی بخش‌ها ۱۳ تا ۱۵ درصد کاهش مصرف ثبت شد که نشان می‌دهد با اطلاع‌رسانی و همراهی شهروندان، امکان دستیابی به کاهش‌های بیشتر نیز وجود دارد.
سخنگوی صنعت آب کشور همچنین درباره نحوه دریافت تجهیزات کاهنده گفت: شهروندان می‌توانند با شماره ۱۲۲ تماس بگیرند؛ پس از انتخاب گزینه مربوط به نصب کاهنده، همکاران شرکت آبفا با مشترک تماس گرفته و تجهیزات را در اختیار آنان قرار می‌دهند.

امکان افزایش ۴۰ درصدی برق‌آبی به شرط محدودیت کشت شالی در خوزستان
سخنگوی صنعت آب کشور در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت تولید برق‌آبی اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سدهای حوضه کارون امسال شرایط مناسبی دارند و در صورت مدیریت منابع آب، امکان افزایش حدود ۴۰ درصدی تولید برق‌آبی وجود دارد و حتی می‌توان در زمان اوج مصرف تابستان بیش از ۱۰ هزار مگاوات برق وارد مدار کرد.
وی تأکید کرد: تحقق این ظرفیت به مدیریت کشت شالی در خوزستان وابسته است و گفت: اگر کشت شالی طبق قوانین محدود شود، امکان حفظ ذخایر آب و استفاده از آن برای تولید برق در تابستان و حتی زمستان فراهم خواهد شد؛ اما گزارش‌ها نشان می‌دهد کشت شالی در برخی مناطق خوزستان با سرعت و در سطح گسترده در حال انجام است.

وضعیت دریاچه ارومیه بهتر از گذشته است؛ ضرورت ادامه اقدامات احیا
️سخنگوی صنعت آب کشور با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه گفت: شرایط این دریاچه نسبت به گذشته بهتر شده و هم‌اکنون حجم آب آن به حدود ۳.۸۹۰ میلیارد مترمکعب رسیده است، اما برای تثبیت و بهبود وضعیت، ادامه اقدامات احیایی ضروری است.
️عیسی بزرگ‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با وجود بهبود نسبی شرایط دریاچه ارومیه، همچنان باید برنامه‌ها و اقدامات پیش‌بینی‌شده در مسیر احیای این دریاچه ادامه پیدا کند.
وی افزود: بر اساس برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه، قرار بود ۴۰ درصد کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و همچنین کاهش سطح اراضی کشاورزی در حوضه آبریز این دریاچه انجام شود، اما این هدف به طور کامل محقق نشده و حتی در برخی موارد افزایش سطح اراضی کشاورزی نیز مشاهده شده است.
سخنگوی صنعت آب کشور تأکید کرد: لازم است این روند اصلاح شود و برنامه‌های تعیین‌شده در طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه به طور کامل اجرا شود تا روند بهبود وضعیت دریاچه ادامه یابد.
بزرگ‌زاده همچنین خاطرنشان کرد: تداوم مدیریت مصرف آب و اجرای برنامه‌های احیایی می‌تواند نقش مهمی در حفظ و پایداری وضعیت دریاچه ارومیه داشته باشد.

 

وی با اشاره به ضرورت نگاه جامع در سیاست‌گذاری‌های این بخش گفت: هر اقدام و برنامه‌ای در حوزه کشاورزی باید دارای پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، حقوقی و رسانه‌ای باشد. از انجمن‌ها و اتحادیه‌های علمی انتظار داریم با این نگاه وارد میدان شوند و پیشنهادهای کاربردی برای اصلاح و بهبود قوانین ارائه دهند و ما نیز از این مسیر حمایت خواهیم کرد.

🔸 رئیس سازمان تات همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها برای هدایت پایان‌نامه‌های دانشجویی به سمت حل چالش‌های واقعی بخش کشاورزی خبر داد و افزود: از پایان‌نامه‌هایی که در راستای حل مسائل و چالش‌های این بخش باشد حمایت می‌کنیم.

🔸 گل‌محمدی با بیان اینکه حدود ۹۸ درصد هسته‌های بذر کشور در مجموعه تات قرار دارد، تصریح کرد: این حوزه ظرفیتی مهم است که انجمن‌ها و اتحادیه‌ها می‌توانند در آن نقش‌آفرینی کنند؛ چراکه سازمان تات طی سال‌های اخیر به سمت اثربخشی بیشتر در بخش کشاورزی حرکت کرده است.

🔸 وی در ادامه با تأکید بر جایگاه راهبردی کشاورزی در کشور گفت: امروز امنیت غذایی پایه و ستون امنیت ملی است و باید با کمک جامعه علمی و نخبگان، فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه تقویت شود.

🔸 معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به تجربه کشور در شرایط سخت خاطرنشان کرد: کشور با مشکل تأمین غذا مواجه نشد؛ چراکه دولت، تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و مدیریت مصرف همگی در کنار هم قرار گرفتند تا زنجیره تأمین غذایی کشور حفظ شود.

🔸 از تشکل‌ها و اتحادیه‌ها انتظار می‌رود در زمینه فرهنگ‌سازی نیز یاری‌رسان باشند.

 

در این نشست، «احمد میدری» از برنامه‌ریزی برای تولید و تامین دارو در دوران پس از جنگ رمضان خبر داد.
وی گفت: بسیاری از امور در این دوره بدون نیاز به دستورهای متمرکز و با هماهنگی درون‌سازمانی انجام شد که این موضوع به افزایش سرعت تصمیم‌گیری و اجرا منجر شد.

🔹 میدری همچنین با تأکید بر تداوم تأمین داروی مورد نیاز کشور افزود: با تولید دارو میان شرکت‌های زیرمجموعه وزارت رفاه، از بروز اختلال در زنجیره تأمین دارو جلوگیری شد و در حال حاضر مشکلی در تأمین نیازهای دارویی کشور وجود ندارد.

🔹 در ادامه این نشست، حسینعلی شهریاری با اشاره به گستردگی مأموریت‌های وزارت کار گفت: وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و زیرمجموعه‌های این وزارتخانه، نقش مهمی در ارائه خدمات درمانی، رفاهی و دارویی کشور ایفا می‌کنند و بسیار موفق کرده‌اند‌.

✅در این نشست اعضای این کمیسیون نکات خود را مطرح کردند و معاونان وزیر و مدیران شرکت‌های تابعه وزارتخانه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های خود در حوزه‌های درمان، دارو و خدمات رفاهی ارائه دادند.

  • جامعه
  • اقتصاد
  • فرهنگ و هنر
  • علم و پیشرفت
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
سه شنبهب ظ+0330E_تیر+0330Rتیرب ظ+0330_+0330Eتیر+03:300ب ظ+0330E2
  به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۶ دستگاه ماینر فعال غیرمجاز در نقاط مختلف شهرستان اصفهان شناسایی و ضبط شده است. این اقدام در راستای صیانت از شبکه توزیع برق، جلوگیری از تضییع حقوق مشترکان و مقابله با استخراج غیرقانونی ...
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
سه شنبهب ظ+0330E_تیر+0330Rتیرب ظ+0330_+0330Eتیر+03:300ب ظ+0330E2
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
سه شنبهب ظ+0330E_تیر+0330Rتیرب ظ+0330_+0330Eتیر+03:300ب ظ+0330E2
  به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه تحلیلی خبری ایراسین و به نقل از مدیریت ارتباطات فولادمبارکه، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری استاد حوزه و دانشگاه، در ویژه‌برنامه سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) و به یاد رهبر شهید حضرت آیت الله سید ...
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
سه شنبهب ظ+0330E_تیر+0330Rتیرب ظ+0330_+0330Eتیر+03:300ب ظ+0330E2
  به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی همزمان با اجرای پویش سراسری آراستگی محیط‌های کاری در روز شنبه ۳۰ خردادماه محمدجواد برمکی رئیس اداره روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان بيان داشت: در این طرح، روابط عمومی صرفاً نقش اطلاع‌رسانی ندارد، بلکه ...

پایگاه خبری و اطلاع رسانی

پایگاه خبری شهر اصیل بر اساس رویکرد خبری در حوزه های (سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری، اقتصادی، حوادث، فناوری، استانی، تکنولوژی و شهر و کلانشهر) تلاش دارد به‌ روزترین اخبار برخط را در اختیار علاقمندان به حوزه‌های خبری قرار دهد. اخباری که از منابع معتبر اخذ می گردد تا این اطلاع رسانی جامع و کامل، برای همگان در دسترس و مورد اعتماد باشد که امید است در این مسیر، موفق گام برداریم.
این پایگاه خبری متعلق به خانم زهره مختاری ملک آبادی می باشد.

آب و هوا

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب