
زهره مختاری
تحویل بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز طبیعی به نیروگاههای استان اصفهان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، ابراهیم محسنی اعلام کرد که در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۴، میزان توزیع گاز به نیروگاههای این استان به بیش از یک میلیارد و ۷۲۴ میلیون مترمکعب رسیده و این میزان توزیع، بیانگر تعهد این شرکت به تأمین پایدار و مطمئن انرژی برای بخش تولید برق است.
وی اظهار داشت: تحویل گاز به نیروگاهها یکی از ارکان اساسی در تأمین نیازهای انرژی کشور است و سال گذشته، شرکت گاز استان اصفهان بهطور مستمر و بدون وقفه گاز مورد نیاز نیروگاههای استان را تأمین کرده که این اقدام نقش بسیار مهمی در تولید پایدار برق و حفظ تعادل در شبکه سراسری برق کشور ایفا کرده است.
محسنی همچنین به اثرات مثبت این اقدامات بر کاهش بحرانهای انرژی در سطح ملی اشاره کرد و گفت: تحویل پایدار گاز به نیروگاهها، نهتنها موجب پایداری تأمین برق در استان اصفهان شده، بلکه به تقویت امنیت انرژی کشور نیز کمک کرده است. این همکاری مستمر با نیروگاهها، در راستای تقویت سیستم انرژی کشور و جلوگیری از قطعیهای احتمالی، نقشی حیاتی ایفا میکند.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در پایان، از نیروگاهها خواست تا با اجرای راهکارهای بهینه مصرف انرژی و همکاری در طرحهای صرفهجویی، به حفظ منابع انرژی و تضمین تأمین پایدار گاز کمک کنند.
بهره مندی ۲۴۹ واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی در استان اصفهان از نعمت گاز طبیعی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، ابراهیم محسنی با اعلام مطلب فوق، اظهار داشت: به منظور تحقق شعار سال؛ سرمایهگذاری برای تولید و منویات مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۴ به ۲۴۹ واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی گازرسانی صورت گرفته است.
محسنی گفت: در چند سال اخیر مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) نامگذاری سال را بر روی تولید متمرکز کرده تا دستگاههای اجرایی در حوزه مأموریت کاری خود، گامهای اساسی برای حمایت و رفع مشکل واحدهای تولیدی در جهت رونق اقتصادی کشور بردارند.
وی تأکید کرد: با توجه به نقش صنایع در رونق و آبادانی استان به منظور حمایت از تولید داخل، گازرسانی به صنایع واجد شرایط همچنان بهعنوان یکی از اولویتهای اصلی شرکت گاز استان اصفهان به شمار میرود و تاکنون نیز بیش از ۲۱ هزار واحد تولیدی و صنعتی در این استان از نعمت گازطبیعی بهرهمند شدهاند.
10-ساماندهی مشاغل سخت و زیانآور و اصلاح عناوین شغلی
تعریف
طرح «ساماندهی مشاغل سخت و زیانآور و اصلاح عناوین شغلی» در راستای آسیبشناسی و تبیین چالشهای مرتبط با مشاغل سخت و زیانآور مانند عدم سالمسازی محیط کار توسط کارفرما بهدلیل نبود ضمانت اجرایی در این زمینه، نبود وحدت رویه در عملکرد کمیتههای استانی مشاغل سخت و زیانآور، ارائه راهکار با رویکرد صیانت از نیروی کار و منابع سازمان، سالمسازی محیط کار جهت یکسانسازی قواعد و مقررات و پایبندی به حقوق و رعایت تعهدات بیننسلی، در چارچوب طرحهای بیستگانه تحولی تعریف شده است.
در حال حاضر بیش از 22 درصد بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی، مشمول قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیانآور هستند؛ طبق دادههای آماری، از سال 1399 نرخ بازنشستگی پیش از موعد از نرخ بازنشستگی عادی پیشی گرفته است.
کارکرد
تحقق عدالت بیننسلی، صیانت از نیروی کار، پیشگیری سوءاستفاده از قانون و ایجاد تعادل پایدار بین منابع و مصارف سازمان تأمین اجتماعی را میتوان بخشی از کارکردهای مرتبط با طرح طرح ساماندهی مشاغل سخت و زیانآور و اصلاح عناوین شغلی برشمرد.
همچنین موارد دیگری نظیر؛ «اتصال همزمان حق بیمه مشاغل سخت به ایام بیمهپردازی»، «تغییر نقش کمیتهها از مرجع تشخیص به ناظر بر سالمسازی» و «شفافسازی اطلاعات شغلی برای بیمهشدگان از طریق پیامک و سامانه» در نتیجه اجرای طرح «ساماندهی مشاغل سخت و زیانآور و اصلاح عناوین شغلی» حاصل خواهد شد.
این طرح در راستای اجرای ماده 76 قانون تأمین اجتماعی و سیاستهای کلی نظام اداری و رفاهی ابلاغی مقام معظم رهبری (بهویژه بندهای ناظر به پایداری منابع و عدالت اجتماعی) است.
زیرپروژه
موضوعات اجرایی؛ «بازنگری در آییننامه اجرایی مشاغل سخت و زیانآور»، «احصاء و پالایش مشاغل سخت و زیانآور گروه (الف) با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی»، «پیگیری رفع عوامل سخت و زیانآور کارگاهها از طریق کمیتههای استانی مشاغل سخت و زیانآور» و «اصلاح فرایند رسیدگی مشاغل در کمیتههای سخت و زیانآور» در چارچوب زیرپروژههای طرح ساماندهی مشاغل سخت و زیانآور و اصلاح عناوین شغلی تعریف شدهاند.
همچنین «بازنگری در فرآیند و نحوه رسیدگی به درخواستهای اصلاح عنوان شغلی» و «ابلاغ عناوین شغلی به بیمهشده در ثنا یا سامانه کارپوشه ملی ایرانیان و همچنین سیستم پیامک و اپلیکیشن سازمان» نیز موارد دیگری از زیرپروژههای اجرایی این طرح به شمار میروند.
گذشته
پس از صدور دادنامه هیأت عمومی دیوان عدالت اداری به شمارۀ 1114-1115 درخصوص اصلاح عناوین شغلی و صدور بخشنامۀ سازمان در این ارتباط در سال 1401، فرآیند با ابهاماتی مواجه بود که بازنگری در فرآیند اصلاح عناوین شغلی را حائز اهمیت میساخت. بنابراین طی بخشنامه شماره 8047/1403/1000 مورخ 27 آذر 1403، بخشنامه قبلی مورد بازبینی قرار گرفت.
تا به حال موضوعاتی نظیر «خلأ در ضمانت اجرای سالمسازی محیط کار توسط کارفرمایان (کمتر از ۳ درصد کارفرمایان در پنج سال اخیر اقدام مؤثر داشتهاند)»، «نبود وحدت رویه در تشخیص مشاغل سخت در کمیتههای استانی» و «تعارض نهادی و ناکارآمدی در فرآیندهای اصلاح عناوین شغلی و رسیدگی به درخواستهای بازنشستگی» در حوزه مشاغل سخت و زیانآور در جریان بوده و این موارد، بخشی از دلایل اساسی ورود سازمان تأمین اجتماعی به مسأله ساماندهی مشاغل سخت و زیانآور محسوب میشوند.
همچنین «مقاومت کارفرمایان در پرداخت حق بیمه مضاعف و هزینهبر بودن سالمسازی»، «تعارض منافع میان نهادهای مسئول، ناهماهنگیهای بین دستگاهی»، «نیاز به اصلاح آییننامههای مصوب هیأت دولت و تفسیر احکام قانونی» و «نگرانی گروههایی از کارگران، نمایندگان مجلس و نهادهای صنفی از تشدید ضوابط بهرهمندی از قانون» را باید از دیگر دلایل ورود به رویکرد تحولی در حوزه مشاغل سخت و زیانآور دانست.
اقدام و آینده
پروژه اصلاح فرآیندهای اجرایی سخت و زیانآور از طریق پیادهسازی سامانه جامع مشاغل سخت و زیانآور جهت توسعه خدمات غیرحضوری، افزایش رضایتمندی مخاطبان، یکسانسازی رویهها، تسریع در فرآیند بررسی و تطبیق درخواستهای بازنشستگی به استناد قانون مشاغل سخت و زیانآور و مکانیزه کردن فرآیندهای مربوطه که مستلزم همکاری دوجانبۀ سازمان تأمین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، از اولویتهای طرح «ساماندهی مشاغل سخت و زیانآور و اصلاح عناوین شغلی» محسوب میشود؛ در این ارتباط، جلسات بسیاری تشکیل شده است.
پس از راهاندازی فاز اولیه سامانه مذکور توسط وزارتخانه مذکور، اشکالات موجود در یکصد و نود و دومین جلسۀ شورایعالی حفاظت فنی مطرح و مقرر شد، ایرادات مرتفع شوند که پیشرفتهای مناسب و تبادل اطلاعات بهصورت مکانیزه دیده میشود.
همچنین در نخستین گام در راستای پیگیری رفع آلایندگی از کارگاههای مشمول مشاغل سخت و زیانآور، پس از مکاتبه با اداراتکل تأمین اجتماعی استانها، کارگاههای بزرگ در محدوده هر استان که ماهیت مشاغل آنها سخت و زیانآور نیست، احصاء و مشخصات آن کارگاه جهت بررسی و نظارت بر تکالیف قانونی کارفرما در سالمسازی محیط کار به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شده است.
بخشی از دستاوردهای مرتبط با عملیاتی شدن طرح ساماندهی مشاغل سخت و زیانآور و اصلاح عناوین شغلی شامل؛ «افزایش سلامت نیروی کار و کاهش تقاضای بازنشستگی زودهنگام» در حوزه اجتماعی، «بهبود نسبت پشتیبانی بیمهای و کنترل ناترازی صندوق» در بخش اقتصادی، «افزایش شفافیت، ارتقای پاسخگویی و کاهش فساد اداری» در چارچوب حاکمیتی و «الزام کارفرمایان به رفع آلایندگی و بهسازی محیط کار» در چارچوب زیستمحیطی میشوند.
تسریع در پروژههای زمینشناسی و اکتشافات معدنی در پی دیدار استاندار اصفهان و معاون وزیر صمت
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از ادارهکل روابطعمومی و امور بینالملل استانداری اصفهان، داریوش اسماعیلی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان زمینشناسی و اکتشافات معدنی کشور با مهدی جمالینژاد استاندار اصفهان دیدار و گفتوگو کرد.
در این نشست پیرامون ظرفیتهای استان در حوزه معادن و اکتشافات زمینشناسی گفتوگو و همراستایی این منابع با برنامههای سازمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین توضیحاتی پیرامون پروژههای این سازمان ارائه و مقرر شد دستورات لازم برای تسریع در انجام آنها توسط مدیریت ارشد استان ابلاغ گردد.
در ادامه با توجه به رویکرد استاندار اصفهان در حوزه توسعه گردشگری، بر استفاده از ظرفیتها و اطلاعات سازمان زمینشناسی برای توسعه این صنعت تأکید شد.
رئیس سازمان زمینشناسی همچنین اعلام کرد که رویکرد این ساکازمان، برونسپاری و استفاده از بخش خصوصی در انجام پروژهها است. وی از تعریف ۳۰ همت سرمایهگذاری برای بخش اکتشافات خبر داد و بیان کرد که تا پایان سال جاری. ۲۰ همت جذب خواهد شد.
استاندار اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیتهای اصفهان در حوزه معادن و زمینشناسی، بر تحول و افزایش توانمندی این سازمان در اصفهان تأکید و خواستار افزایش نیروی انسانی در این حوزه شد.
اجازه ندهیم پروژههایی مانند گذر آقانجفی تکرار شوند/ بی توجهی به پروژههای تاریخی سبب از دست رفتن فرصتهای توسعه گردشگری میشود
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، رسول میرباقری در تذکری در صد و هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه غزه در غربت است و ما در غفلت، اظهار کرد: امروز متأسفانه شاهد مصداق حدیث پیامبر اکرم هستیم که فرمودند: «مَنْ أَصْبَحَ وَ لَمْ یَهْتَمَّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِم»، امروز بیتفاوتی ما نسبت به مردم مظلوم غزه، جای تأسف و نگرانی دارد و هرکدام از ما به سهم خود، در برابر این جنایات، دچار کوتاهی و کاهلی شدهایم.
وی افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری، بهدرستی سال «سرمایه گذاری برای تولید» نامگذاری شده است، ما در شهر اصفهان شاهد ایجاد سختترین و پیچیدهترین فرم خاکبرداری در کل کشور هستیم. در بررسیهایی که انجام دادیم، مشخص شد شهرهایی مانند تهران، شیراز و تبریز با این میزان سختی برای صدور مجوز خاکبرداری مواجه نیستند. در اصفهان، روند به گونهای است که فردی باید یک سال منتظر بماند تا مراحل مربوط به پروانه طی شود و پس از آن، تازه نوبت به دریافت فرم جدید خاکبرداری میرسد.
رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سؤال جدی من از شهردار محترم این است که چرا این فرم خاکبرداری بدون هماهنگی با معاونتهای مربوطه مانند شهرسازی، عمران و خدمات شهری طراحی و ابلاغ شده است؟ تماسهایی که با بخشهای مختلف گرفته میشود نشان میدهد که حتی بسیاری از مدیران شهرداری اطلاعی از منشأ این فرم ندارند.
وی افزود: در فرآیند برنامهریزی، فردی که شاید در طول زندگیاش حتی یکبار هم تجربه حضور در فرآیند اخذ پروانه ساختمان را نداشته، فرمهایی تنظیم کرده که مردم را دچار عسر، سختی و نارضایتی کرده است. این روش تصمیمگیری، به هیچ عنوان در شأن شهروندان نیست. میرباقری بیان کرد: موضوع مهم بعدی، استفاده از ظرفیتهای قانونی و دولتی در حوزه بازآفرینی شهری است. ما شاهد هستیم که برخی مناطق مانند منطقه ۴ اصفهان بهخوبی از سهمیه قیر دولتی و سایر ظرفیتهای بازآفرینی استفاده میکنند و اقدامات مؤثری در محلات خود انجام دادهاند، اما در برخی دیگر از مناطق، متأسفانه هیچ دغدغهای برای بهرهمندی از این فرصتها وجود ندارد.
وی تصریح کرد: درخواست مشخص بنده از مدیریت شهری این است که از تمامی مناطق شهرداری خواسته شود گزارشی کامل از میزان استفاده خود از سهمیههای بازآفرینی و بهویژه قیر دولتی طی دو سال گذشته ارائه دهند. باید مشخص شود کدام مناطق در جذب منابع کوتاهی کردهاند و علت آن چه بوده است.
رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پروژه کمر زرین گفت: اگر وضعیت این پروژه به همین شکل ادامه پیدا کند، تبدیل به معضلی خواهد شد مشابه آنچه در پرونده گذر آقانجفی تجربه کردیم. نباید اجازه دهیم که پروژههایی مانند گذر آقانجفی تکرار شوند. اگر شهرداری و میراث فرهنگی مدام مسئولیت را به دوش یکدیگر بیندازند، مشکل مردم حل نخواهد شد.
وی بیان کرد: در نهایت، باید به وضعیت پروژه پهنه بابا قاسم اشاره کنم. پروژهای که سالها برای آن برنامهریزی شده و هدف از آن ایجاد یک پهنه تاریخی پیوسته در شهر اصفهان است، امروز با حضور تنها ۲۰ تا ۳۰ کارگر در حال اجراست. این حجم از نیروی انسانی، در حد یک ساختمان ۵۰۰ متری است، نه پروژهای ۷۰ هکتاری. میرباقری تصریح کرد: ما بارها این موضوع را خدمت شهردار گفتهایم و باز هم تأکید میکنیم که اگر واقعاً قرار است این پروژه «فعال» نامیده شود، باید حداقل ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ نیروی کار در این پروژه فعال باشند. پروژهای در این ابعاد، با این تعداد کارگر، به هیچ عنوان فعال محسوب نمیشود و چنین روندی باعث از دست رفتن فرصتهای توسعه گردشگری و فرهنگی در بافت تاریخی خواهد شد.
اتحاد مردم در جنگ ۱۲ روزه الگویی برای مدیریت شهری است
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، عباس حاج رسولیها در تذکری در صد و هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: رژیم صهیونیستی تصور میکرد که پس از حملات اخیر، اختلاف و شکاف میان طبقات مختلف مردم و گروههای داخلی ایجاد خواهد شد، اما اتفاقاً برعکس شد. در این جنگ، یکی از شاخصترین نقاط قوت، اتحاد ملت و حضور همدلانه مردم بود.
وی تأکید کرد: از این تجربه میتوان برای بهبود عملکرد مدیریت شهری نیز بهره گرفت. اکنون که مردم این همبستگی را از خود نشان دادهاند، انتظار میرود شهرداری اصفهان نیز در ساختارها و خدمات خود بازنگری کند و بهویژه در زمینههایی که باعث اتلاف وقت مردم میشود، اصلاحات فوری انجام دهد.
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: باید در تمام حوزههای شهری، سرعت خدمترسانی به مردم دو برابر شود. در بسیاری از موارد، وقت شهروندان گرفته میشود، در حالی که میتوان با ساماندهی بهتر فرآیندها، رضایت مردم را افزایش داد. وی در ادامه نطق خود با تقدیر از شهردار اصفهان و نیروهای خدماتی و آتشنشانی، گفت: در جریان حوادث اخیر، آتشنشانی و مجموعه خدمات شهری عملکرد قابل قبولی داشتند. با این حال، لازم است برای آینده آمادگی بیشتری داشته باشیم.
حاج رسولیها افزود: شهرداری اصفهان، ظرفیتی نزدیک به ۲۰ هزار نیرو در حوزههای مختلف دارد. باید از این ظرفیت بهدرستی استفاده و سازماندهی شود تا اگر اتفاقاتی مشابه رخ داد، مجموعه شهرداری بتواند با آمادگی بیشتر و سریعتر وارد میدان خدمترسانی شود. وی در بخش دیگری از سخنان خود به تمرکز تصمیمگیری در تهران اشاره کرد و آن را یکی از مشکلات موجود در بحرانها دانست و اظهار کرد: تجربه جنگ ۱۲ روزه نشان داد که بسیاری از تصمیمات در پایتخت اتخاذ میشود و این شیوه، در مواقع حساس، چابکی مدیریت را کاهش میدهد.
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: باید در سطح ملی بازنگری شود که تصمیمات تا چه اندازه میتواند به مدیریت شهری و شوراها واگذار شود و آن بخشی که در اختیار دولت است، تا حد امکان به استانداران و مسئولان محلی تفویض شود. وی گفت: این موضوع نیازمند بررسی علمی و کارشناسانه است تا در مواقع بحرانی، قدرت تصمیمگیری از سطح محلی تقویت شود و پاسخگویی به مردم بهتر انجام گیرد.
حاج رسولیها با تأکید بر نقش محوری مقام معظم رهبری در حفظ انسجام و موفقیتهای کشور گفت: رمز موفقیت در همه این مباحث، اتحاد ملی است، اما بدون تردید، آنچه فراتر از همه عوامل نقش ایفا کرده، ولایت فقیه و رهبری مقام معظم رهبری است.
وی افزود: اگر کسی نقش رهبری را در این جنگ ۱۲ روزه بهدرستی بررسی کند، خواهد دید که جهتدهی، آرامش، انسجام و قدرت ملی ما مرهون تدبیر رهبری است. جایگاه ایشان، بالاتر از تمام جنبههای دیگر این موفقیتها قرار دارد.
برگردان کافوهای مسی به نوری در مرکز استقلال
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان، در ادامه توسعه شبکههای مبتنی بر فیبرنوری (FTTx) پروژه برگردان سه کافوی مسی به کافوی نوری در باغ دریاچه با موفقیت به مرحله بهرهبرداری رسید.
با این اقدام مشترکین باندپهن، از ADSL به سرویس VDSL ارتقاء یافتند؛ سرویسی که با توجه به پهنای باند بیشتر، تجربهی بهتری را برای کاربران فراهم میکند.
از دیگر مزایای این پروژه حذف تدریجی شبکه فرسوده مسی است که ضمن کاهش استهلاک و اختلالات، کیفیت ارتباطات را بهطور چشمگیر افزایش خواهد داد.
سامانه های فناوری اطلاعات در یک معماری کلان طراحی می شود
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت مخابرات ایران، مهندس جعفرپور، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، با استقبال از معرفی سامانه رسا، تأکید کرد: «ما باید از مرحله اجرای پروژه صرف عبور کرده و وارد فاز هدایت گری دیجیتال شویم. هماهنگی درون ساختاری برای بقا و رشد شرکت ضروری است. از بهینه پردازش میخواهیم که در ساختار کلان تعریف شده قرار گیرد، به بلوغ حرفه ای برسد و همگام با استراتژی تحول دیجیتال مخابرات ایران پیش رود.»
وی با اشاره به وضعیت فناوری اطلاعات در شرکت مخابرات ایران گفت: «در شرایطی که بسیاری از شرکتها از فناوری های نوین به ویژه هوش مصنوعی بهره مند هستند، باید به سمت یکپارچگی حرکت کنیم. پیاده سازی سامانه ها به صورت منسجم و تحت یک معماری کلان ضروری است. در این معماری، شرکت بهینه پردازش نقش اساسی دارد.»
مهندس جعفرپور با اشاره به ضرورت تعامل مؤثر میان بخش های داخلی و شرکت های همکار، افزود: «ما نیاز به همکاری سازنده، خروج از تک محصولی، و استفاده حداکثری از ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی داریم. معاونت فناوری اطلاعات مأموریت دارد از همه توانها بهره ببرد. شرکت هایی که بهصورت مستقیم با ما کار میکنند، باید بزرگ شوند، درآمدزایی کنند و با تحلیل دادههای کلان در حوزه تجاری به مخابرات کمک کنند.»
وی تأکید کرد: «نگاه ما به شرکت بهینه پردازش صرفاً پیمانکارانه نیست؛ ما این شرکت را جزئی از خانواده مخابرات میدانیم و برخی از همکاران این مجموعه، سابقه فعالیت در شرکت مخابرات ایران را نیز دارند. باید از این توانمندی ها حداکثر استفاده را ببریم.»
در این نشست، مهندس مهدیان، مدیرعامل شرکت بهینه پردازش نیز گزارشی از اقدامات انجامشده در زمینه صدور صورتحساب، نگهداری و پشتیبانی سامانه ها، توسعه محصولات و چشم انداز آینده شرکت ارائه کرد.
مدیرعامل شرکت بهینهپردازش با اشاره به چالشهای گذشته شرکت مخابرات ایران در بهرهمندی از سامانههای جزیرهای و نبود ساختار واحد در فرآیندهایی چون CRM و Billing، به معرفی قابلیتهای مهم سامانه «رسا» پرداخت.
وی از ویژگی هایی همچون ایجاد کاتالوگ فروش، صدور صورتحساب های لحظهای برای سرویس های تجاری و LPS Billing، پوشش کامل حوزههای B2B و LPS، و امکان فروش خدمات پایه به صورت باندل بر اساس تقاضای مشترک نام برد و تأکید کرد: «این سامانه، در صورت صلاحدید مخابرات ایران، میتواند با رفع چالشهای پیشین، بستری امن و کارآمد برای توسعه خدمات نوین و ارزش افزوده آینده فراهم آورد.»
وی همچنین تصریح کرد که بهینه پردازش با دارا بودن ظرفیت های انسانی، تخصصی و فنی بالا، آمادگی کامل دارد تا بخش قابل توجهی از نیازهای فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران را به صورت یکپارچه تأمین کند.
این دیدار در فضایی صمیمانه، با تأکید بر همکاری راهبردی و همافزایی میان مجموعههای فناور همکار شرکت مخابرات ایران برگزار شد و نقطهعطفی در مسیر تحقق تحول دیجیتال در حوزه خدمات مشترکین، صورتحساب و فناوری اطلاعات محسوب میشود.
فعالیت شورای عالی سرمایهگذاری شفاف و منظم ادامه یابد
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، احمدرضا مصور در تذکری در صد و هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: ترتیبات کمیسیون معاملات مجموعه سرمایهگذاری تغییر کرده، اما مصوبات شورای عالی سرمایهگذاری و مستندات مربوط به شورای وزارت کشور همچنان به قوت خود باقی است. با این حال، نگران هستم که مبادا روند فعالیتهای مشارکتی متوقف شده باشد.
وی ادامه داد: اگر فعالیتها تعطیل شده، واقعاً باید فاتحهای بر این حوزه خوانده شود. اما اگر تعطیلی در کار نیست، لازم است شورای عالی سرمایهگذاری بهصورت منظم تشکیل جلسه دهد. فقط در قسمت کمیسیون معاملات، طبق تکالیف قانونی تعیین تکلیف شده است. نباید ناگهان مواجه شویم با قراردادی که به شورا میآید و انتظار تصویب داشته باشند در حالی که در شورای عالی مطرح نشده است. بنابراین خواستار اصلاح این موضوع هستم.
لایحه 2 فوریتی نامگذاری معابر شهری به نام شهدای اصفهانی جنگ 12 روزه تصویب شد
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی با اشاره به موارد مطرح شده در صد و هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورا اظهار کرد: امروز لایحهای دو فوریتی در رابطه با نام گذاری معابری به نام شهدای عزیز اصفهانی در جنگ 12 روزه تحمیلی رژیم صهیونیستی مورد بررسی قرار گیرد.
وی افزود: با توجه به درخواستی که مردم در محلات مختلف نسبت به نام گذاری این معابر داشتند، همچنین استشهادهای محلی مطرح شده ضمن لایحه و تاثیر تقویت یاد و نام این شهدا در فضای فرهنگی شهر دو فوریت و اصل لایحه به اتفاق آرا به تصویب رسید تا در اقدامی فرهنگی خون همه زنان، مردان و کودکانی که در شهر اصفهان به جمع بیش از یک هزار نفری شهدای این جنگ تحمیلی پیوستند پاس بداریم و شاهد باشیم که تا قبل از چهلمین روز شهادت آنان معابر شهرمان به نام این عزیزان مزین میشود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به دیگر لوایح بررسی شده در صحن امروز شورا گفت: لایحه ارزش معاملاتی ملاک عمل در تبصرههای 2،3 و 4 ماده 100 قانون شهرداریها دستور کار دیگر جلسه امروز شورا بود که تصویب رسید. وی عنوان کرد: لایحه درخواست یک شرکت تعاونی عمرانی برای اعمال تخفیف در هزینههای مربوط به عوارض تراکم ساختمانی نیز در جلسه امروز بررسی شد. این لایحه با توجه به بررسیهای گذشته و جمع بندی در کمیسیونها، امروز به مرحله رأی گیری نرسید و مجدداً به کمیسیون تلفیق برگشت داده شد تا بعد از تکمیل بررسیها در جلسات آینده علنی بار دیگر مطرح شد.
صالحی خاطرنشان کرد: بررسی لایحه قرارداد با یک گروه مردمی برای مشارکت در ساخت مرکزی فرهنگی مذهبی در شهرک غدیر واقع در منطقه 10 شهرداری اصفهان نیز در پایان جلسه امروز بررسی شد و با قید نکات و تأکیداتی به تصویب رسید تا بنا به ضرورت و نیاز تراکمی منطقه و پایین بودن سرانههای خدماتی شاهد ساخت این مجموعه فرهنگی مذهبی باشیم.