زهره مختاری
جلسه هفتگی هماهنگی و پیگیری امور وصول مطالبات و پروژههای هوشمندسازی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان (پاتنا)، جلسه هفتگی هماهنگی و پیگیری حوزههای وصول مطالبات، پروژههای هوشمندسازی، قراردادهای تأمین کنتور و مدیریت بار در بخشهای صنعتی و کشاورزی به صورت کنفرانس ویدئویی با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران و کارشناسان حوزههای مرتبط برگزار شد.
در این نشست، مدیرعامل با توجه به روزهای باقیمانده تا پایان سال، بر اهمیت وصول مطالبات تأکید و اهتمام ویژه خواستند. همچنین پیگیریهای لازم طبق روال انجام و تصمیمات مرتبط اتخاذ شد.
برگزاری جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان اصفهان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ،این نشست به منظور پیگیری مسائل و مشکلات بیمهای کشاورزان در شرایط خشکسالی و بحرانهای جاری بخش کشاورزی تشکیل گردید.
این جلسه باحضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیریت بانک کشاورزی و مدیر کل بحران استانداری حضور داشتند و درباره راهکارهای عملی برای حمایت از کشاورزان و رفع موانع بیمهای به بحث و تبادل نظر پرداختند.
از مهمترین مصوبات و محورهای مورد تأکید این نشست میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
توجه ویژه به شرایط ویژه کشاورزی استان اصفهان در پی خشکسالیهای اخیر
تسریع در پرداخت خسارت و غرامت بیمهای به کشاورزان، به ویژه در مناطق آسیبدیدهای مانند شهرستانهای شرقی استان
پیگیری مشکلات از طریق تشکلها و اصناف کشاورزی
افزایش پاسخگویی و شفافیت در فرایند پرداختهای بیمهای.
بهرهبرداری از طرحهای آب و فاضلاب
هاشم امینی با اعلام این خبر اضافه کرد: در ایام دهه فجر امسال، مجموعهای از طرحها و پروژههای مهم در سه حوزه آبرسانی شهری، فاضلاب شهری و روستایی و آبرسانی روستایی در نقاط مختلف کشور به بهرهبرداری میرسد که نقش مؤثری در افزایش تابآوری شبکه توزیع و بهبود کیفیت خدماترسانی به مشترکان خواهد داشت.
او با اشاره به پروژههای آبرسانی شهری گفت: در این بخش، تأمین آب شرب بهداشتی و پایدار از طریق حفر و تجهیز ۲۶۶ حلقه چاه با ظرفیت ۵۷۶۹ لیتر در ثانیه، احداث ۶۹ باب مخزن ذخیره با حجم مجموع ۲۷۸ هزار و ۴۳۰ مترمکعب، اجرای ۵۵۸ کیلومتر خطوط انتقال و خطوط جمعآوری چاهها و احداث ۴۴ باب ایستگاه پمپاژ محقق شده است.
امینی افزود: همچنین در این حوزه، یک واحد تصفیهخانه آب بشاگرد با ظرفیت ۱۶۸ لیتر در ثانیه و سه سامانه نمکزدایی شامل سامانه نمکزدایی بنک در استان بوشهر با ظرفیت ۵۰۰۰ مترمکعب ، زرند در استان کرمان با ظرفیت ۲۶۰۰ مترمکعب و مینوشهر در استان خوزستان با ظرفیت ۲۵۰۰ مترمکعب در شبانهروز به بهرهبرداری میرسد که مجموع اعتبار هزینهشده از محل منابع بودجه عمومی در پروژههای آب شهری ۱۳ هزار و ۵۵۳ میلیارد تومان بوده است.
رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه با اشاره به پروژههای فاضلاب شهری و روستایی خاطرنشان کرد: در این بخش، عملیات جمعآوری، تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۸۱۴۵ میلیارد تومان از محل منابع بودجه عمومی و سرمایهگذاری بخش خصوصی انجام شده است که شامل اجرای ۵۱ کیلومتر خط انتقال، ۶۱۸ کیلومتر شبکه جمعآوری فاضلاب و احداث و راهاندازی ۸ مدول تصفیهخانه و پکیج تصفیه فاضلاب شهری با ظرفیت مجموع ۱۲۳ هزار و ۱۰۰ مترمکعب در شبانهروز میشود.
او خاطرنشان کرد: این تصفیهخانهها در شهرهای کرج ، فرادنبه، آبگرم، صدرا، جوانرود، مسکن مهر رشت، پارسآباد و نوشهر و چالوس به بهرهبرداری میرسند که نقش مهمی در حفاظت از محیطزیست و ارتقای شاخصهای بهداشتی ایفا میکنند.
امینی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژههای آبرسانی روستایی اشاره کرد و گفت: در این حوزه، با هزینهکرد اعتباری معادل ۵۳۶۱ میلیارد تومان، تعداد ۱۰۸۸ روستا با جمعیت تحت پوشش ۸۵۴ هزار و ۹۸۱ نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهرهمند میشوند که گامی مؤثر در مسیر تحقق عدالت اجتماعی و توسعه متوازن مناطق روستایی کشور به شمار میرود.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در پایان تأکید کرد: اجرای این پروژهها نشاندهنده عزم جدی دولت برای پاسخگویی به نیازهای فعلی و آینده، افزایش امنیت آبی و بهبود کیفیت زندگی مردم در شهرها و روستاهاست.
۱۴ بهمن روز «جوان، دانش، خودباوری و پیشرفت»
راهاندازی و آغاز به کار اداره ورزش و جوانان
پس از وقوع حادثه آتشسوزی در ساختمان پیشین این اداره در فتنه امریکایی ، با تلاشها و پیگیری مسئولان استانی و شهرستانی و با همراهی هیأتهای ورزشی در مکانی مناسب تجهیز و راهاندازی شده است.
با افتتاح این ساختمان، کلیه خدمات این اداره به شهروندان، ورزشکاران و جوانان شهرستان فلاورجان در محیطی مطلوب و کارآمد از سر گرفته شده و این اداره آماده ارائه خدمات به مراجعان محترم میباشد.
ویژه برنامه جشن ایران مهدوی به مناسبت هفته جوان
همراه با اجرای برنامه های شاد و مفرح
سهشنبه ۱۴ بهمن ماه، بعد از نماز مغرب و عشا
زینبیه، شهرک امام حسین(ع)، ورزشگاه واثقی
دبیرخانه ستاد استانی بزرگداشت هفته جوان اصفهان
خانه جوانان استان اصفهان
کسب نمودن مقام نخست
بر اساس گزارش رسمی منتهی به پایان دیماه ۱۴۰۴ که از درگاه ملی مجوزهای کشور استخراج شده است، اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با دستیابی به شاخص پاسخگویی ۱۰۰ درصد، رتبه اول را در بین دستگاههای صدور مجوز استان اصفهان کسب کرده است.
این عملکرد برجسته که در گزارشی جهت بررسی به مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان ارائه شده، نشاندهنده تحول اداری، سرعت و دقت در فرآیندهای صدور مجوز و پاسخگویی به نیازهای متقاضیان در حوزه ورزش و جوانان است.
دستیابی به این جایگاه در سطح استان، گواهی بر تعهد و کارایی این اداره کل در خدمترسانی به شهروندان و فعالان ورزشی و سازمان های مردم نهاد استان اصفهان محسوب میشود.
برگزاری جلسه کمیته ستاد ساماندهی امور جوانان
در این جلسه، موضوعات مرتبط با مسائل جوانان، هماهنگی بین دستگاهها و برنامهریزی برای اجرای فعالیتهای فرهنگی، اجتماعی و حمایتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بررسی برنامه های هفته جوان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان و به نقل از روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان آران و بیدگل: جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان آران و بیدگل با حضور یوسفیان فرماندار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان، با محوریت برنامهریزی و هماهنگی برنامههای هفته جوان در محل فرمانداری برگزار شد.
ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان آران و بیدگل در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته و همچنین نقش سازمان های مردم نهاد در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و لزوم همکاری و تعامل بیشتر دستگاه های اجرایی با اداره ورزش و جوانان و سازمان های مردم نهاد را ارائه نمود.
فرماندار شهرستان آران و بیدگل در این جلسه با تأکید بر اهمیت توجه به مسائل و مطالبات جوانان، خواستار اجرای برنامههای هدفمند، اثربخش و متناسب با نیازهای جوانان شد و بر لزوم همکاری و همافزایی دستگاههای اجرایی و استفاده از ظرفیت تشکلهای جوانان تأکید کرد.
یوسفیان در این نشست با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: هفته جوان و دهه فجر هر دو بر آیندهسازی و نقشآفرینی جوانان تأکید دارند و برنامههای این ایام باید متناسب با نیازهای بومی جوانان و همراه با روحیه انقلابی و جهادی طراحی شود.
فرماندار شهرستان آران و بیدگل، با اشاره به نامگذاری هفته جوان امسال با عنوان «انسجام اجتماعی»، افزود: این انسجام باید بهصورت ملموس در سطح شهرستان مشاهده شود و تحقق آن مستلزم گفتوگوی صریح و مستمر با جوانان است.
وی، با تأکید بر تفاوتهای فکری و زیستی جوانان امروز نسبت به نسلهای گذشته تصریح کرد: برخوردهای دستوری و قهری هیچگاه اثرگذار نبوده و راهکار اصلی، اقناع فکری، احترام متقابل و شنیدن مطالبات جوانان است.
فرماندار، همچنین با اشاره به ضرورت آشنایی جوانان با مبانی فکری، سیاسی و اعتقادی انقلاب اسلامی گفت: برخی از جوانان شناخت کافی از این بنیانها ندارند و این موضوع ایجاب میکند برنامههای فرهنگی هفته جوان با محتوای عمیق، عقلانی و مبتنی بر استدلال برگزار شود.
وی، همچنین نسبت به برخی آسیبهای اجتماعی و تأثیرپذیری جوانان از تبلیغات رسانههای معاند هشدار داد و گفت: تقویت امید، عدالتخواهی، خودباوری و مسئولیتپذیری اجتماعی باید محور برنامههای فرهنگی و اجتماعی مرتبط با جوانان باشد.
یوسفیان، بر برگزاری نشستهای تخصصی با حضور صاحبنظران، گفتوگوی جوانان، کارآفرینی، برنامههای مرتبط با مهارتهای زندگی، نشاط اجتماعی، ورزش، سلامت و سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی تأکید کرد و افزود: برنامههای هفته جوان باید دارای محتوای مشخص و اثرگذار باشد.
فرماندار شهرستان آران و بیدگل در پایان، با تأکید بر نقش محوری جوانان بهعنوان نیروی محرکه توسعه و سرمایه اصلی آینده شهرستان و کشور، از همه دستگاهها خواست با همافزایی و همکاری، زمینه اجرای برنامههایی اثربخش و ماندگار برای جوانان را فراهم کنند.
در جریان جلسه، ضمن تبیین اهداف و رویکردهای هفته جوان، شیوهنامه اجرایی برنامهها ارائه و بر ضرورت همافزایی دستگاههای اجرایی، مشارکت فعال سازمانها و بهرهگیری از ظرفیت تشکلهای جوانان در اجرای هرچه مطلوبتر برنامهها تأکید شد.
همچنین در پایان این نشست، از خانم درمسجدی، کارشناس امور جوانان اداره ورزش و جوانان شهرستان آران و بیدگل، به پاس تلاشها و زحمات ایشان تقدیر به عمل آمد.
گفتنی است؛ هفته جوان امسال همزمان با میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(علیهالسلام) از ۱۱ تا ۱۷ بهمنماه برگزار خواهد شد.
برگزاری جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان نایین
جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان نایین در محل سالن اجتماعات فرمانداری ویژه شهرستان نایین با موضوع هماهنگی و برنامه ریزی گرامیداشت هفته جوان (مراسم روز جوان و تجلیل از جوانان برتر شهرستان) برگزار شد.
میرزابیکی فرماندار ویژه شهرستان نایین ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه ، هفته جوان و ایام الله دهه مبارک فجر عنوان نمود، با عنایت به شرایط حساس جامعه و اهمیت بسیار بالای نسل جوان در نقش آفرینی آینده کشور، لزوم برنامه ریزی دقیق و منسجم و کارشناسی شده برنامه های مربوط به این نسل بیش از پیش احساس می شود.
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان نایین به برنامه ریزی در خصوص اجرای برنامه های خلاقانه و شاخص و اثرگذار برای جوانان شهرستان در حوزه های اردوهای راهیان پیشرفت، جهاد تبیین، تجلیل از جوانان نخبه، برنامه های امیدآفرین و نشاط انگیز و... توسط دستگاه های مربوطه اشاره کرد.
شایان ذکر است در این جلسه اعضای ستاد به ارائه برنامه های پیش بینی شده دستگاههای متبوع خود در هفته جوان و ایام الله دهه فجر پرداختند.
