زهره مختاری
حضور همکاران امور برق خوانسار
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه خبری شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان (پاتنا) به نقل از امور برق شهرستان خوانسار، همزمان با سراسر میهن اسلامی ایران و در راستای نمایش وحدت ملی، پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی و دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور، مردم ولایتمدار شهرستان خوانسار با حضوری پرشور و گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن، بار دیگر وفاداری خود را به آرمانهای انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند.
در این آیین ملی، بلابادی مدیر امور برق شهرستان خوانسار نیز به همراه جمعی از همکاران این مجموعه حضور یافته و همگام با سایر اقشار مردم در این مراسم شرکت کردند.
ارزیابی عملکرد شرکتهای برونسپار در امور برق دهاقان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه خبری شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان (پاتنا) به نقل از امور برق شهرستان دهاقان، جلسه ارزیابی عملکرد شرکتهای برونسپار فعال در حوزههای این امور با محوریت پاسخگویی شفاف به سؤالات و دغدغههای همکاران برگزار شد.
این نشست با حضور آقایان فهامی و یزدانی و سرکار خانم احمدی از کارشناسان شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان و با هدف آسیبشناسی فرآیندهای برونسپاری و بررسی کیفیت خدمات پیمانکاران در بخشهای مختلف برق شهرستان دهاقان تشکیل شد.
در این جلسه، فهامی با تأکید بر ضرورت ارتقای بهرهوری در پروژههای عمرانی و نگهداری شبکه اظهار داشت: «شفافسازی در ارزیابی پیمانکاران و ارتباط مستقیم با کارشناسان اجرایی، کلید حل بسیاری از ناترازیهای موجود در فرآیند واگذاری پروژهها است.»
یزدانی نیز ضمن ارائه گزارشی از شاخصهای کمی و کیفی شرکتهای برونسپار، بر لزوم نظارت مستمر و تطابق عملکرد این شرکتها با استانداردهای تعریفشده تأکید کرد.
در ادامه، خانم احمدی پاسخگوی پرسشهای همکاران در حوزههای قراردادی بود و با اشاره به اهمیت رعایت الزامات ایمنی و زمانبندی پروژهها، از تدوین دستورالعملهای جدید نظارتی خبر داد.
در پایان، مقرر شد گزارش جامعی از عملکرد شرکتهای برونسپار به همراه راهکارهای پیشنهادی برای بهبود فرآیندها تدوین و به واحدهای ذیربط ارائه شود.
تندباد لحظهای برق نیمی از شهر و روستاهای اردستان را مختل کرد
باوقوع تندباد لحظهای باعث قطعی برق نیمی از شهر اردستان و روستاهای بخش همبرات شد. این پدیده موجب اختلال در شبکه فشار متوسط گردید.
پس از تماس سریع همشهریان با سامانه ۱۲۱، پرسنل واحد بهرهبرداری بلافاصله وارد عمل شده و با اعزام دو تیم عملیاتی، پس از پایش دقیق شبکه، نقطه عیب شناسایی و رفع شد و جریان برق با کیفیت و پایداری به تمامی مشترکان بازگردانده شد.
ایراندوست، مدیر امور برق شهرستان، ضمن قدردانی از تماس بهموقع شهروندان با سامانه ۱۲۱، از تلاش فداکارانه و بیوقفه تیمهای عملیاتی که در کوتاهترین زمان شبکه را به شرایط عادی بازگرداندند، تشکر نمود.
تأکید بر ارتقاء آمادگی خودحفاظتی
در راستای نظارت مستمر بر عملکرد دستگاههای اجرایی و با هدف تأمین امنیت و تداوم خدماترسانی بیوقفه، اعضای شورای تأمین شهرستان سمیرم پس از نماز مغرب و عشاء، بهصورت سرزده از امور برق این شهرستان بازدید کردند.
این بازدید با هدف خدا قوت و قدردانی از تلاشهای پرسنل شیفت شب و همچنین بررسی میدانی وضعیت خودحفاظتی و میزان آمادگی نیروها برای مقابله با حوادث احتمالی انجام شد.
در جریان این بازدید، اعضای شورا ضمن تأیید آمادگی نسبی مجموعه، بر ضرورت بهروزرسانی تجهیزات اضطراری، اجرای منظم مانورهای تمرینی منظم و تقویت زنجیره ارتباطی بینبخشی تأکید کرده و توصیههای لازم را به مدیر امور برق شهرستان ارائه کردند.
پاسخگویی مستقیم به مطالبات مردمی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه خبری شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان (پاتنا) به نقل از امور برق شهرستان نجفآباد، همزمان با ایام دهه مبارک فجر و یومالله ۲۲ بهمن، میز خدمت این شهرستان با حضور فرماندار ویژه، رؤسا و مسئولان دستگاههای اجرایی در مسجد حاج نوروز برگزار شد.
در این برنامه، درخواستها و مسائل مطرحشده از سوی شهروندان مورد بررسی قرار گرفت و کارشناس خدمات مشترکین امور برق شهرستان نجفآباد ضمن پاسخگویی مستقیم، موضوعات مرتبط را ثبت و جهت پیگیری در دستور کار قرار داد.
برگزاری میز خدمت در ایامالله دهه فجر، فرصتی مناسب برای تعامل بیواسطه با مردم، تسریع در رسیدگی به مطالبات و ارتقای رضایتمندی مشترکان فراهم ساخت.
آغاز عملیات برقرسانی به روستای ابراهیمعلی سفلی نایین
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه خبری شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان (پاتنا) به نقل از امور برق شهرستان نایین، همزمان با چهلوهفتمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر، عملیات برقرسانی به روستای ابراهیمعلی سفلی آغاز شد.
اسماعیل محمدی نصیری، مدیر امور برق شهرستان نایین با اعلام این خبر اظهار داشت: پیرو درخواست اهالی روستا بهویژه پدر شهید داریوش غلامی که در این روستای محروم سکونت دارد و با پیگیریهای نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و دستور وزیر نیرو، اعتبار مورد نیاز این پروژه تخصیص یافت.
وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح، بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال است و انتظار میرود عملیات اجرایی آن طی یک ماه آینده به پایان برسد تا ساکنان روستا سال جدید را با بهرهمندی از برق شبکه سراسری آغاز کنند.
پروژه جایگزینی سیمهای فرسوده با کابل خودنگهدار
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه خبری شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان (پاتنا) به نقل از امور برق شهرستان نطنز، حجازی، مدیر امور برق شهرستان نطنز، با تبریک ایامالله دهه فجر و اعیاد شعبانیه، اعلام کرد طی ۱۰ ماهه ابتدایی سال جاری، ۳۵ کیلومتر از شبکه مسی قدیمی شهرستان به کابل خودنگهدار تبدیل شد و بدینترتیب ۹۵٪ شبکه توزیع برق شهرستان به صورت کابلی درآمده است.
وی افزود: «شبکههای کابل خودنگهدار موجب افزایش پایداری برق، کاهش سرقت، تقویت ولتاژ تحویلی، کاهش تلفات، کاهش خاموشیهای ناخواسته و ارتقای ایمنی شهروندان میشوند.» حجازی همچنین تأکید کرد که شهرستان نطنز از پیشگامان استان در اجرای این طرح بوده و به زودی جشن "خداحافظی با سیم مسی" برگزار خواهد شد.
لازم به ذکر است، این پروژه از محل اعتبارات نماینده محترم شهرستان با مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال به بهرهبرداری رسیده است.
مواجهه با چالش ناترازی برق و راهبردهای تامین پایدار
دکتر مصطفی رجبی مشهدی، مدیر عامل شرکت توانیر:
ناترازی برق به معنای بیشتر بودن تقاضای برق از تولید آن است که عمدتاً در تابستان، ماه تیر و مرداد، در ساعات ظهر اتفاق میافتد. به عنوان مثال، در سال ۱۴۰۳، تقاضا به حدود ۷۹۵۰۰ مگاوات رسید، در حالی که تولید حدود ۶۱۲۰۰ مگاوات بود، که این امر منجر به ناترازی قابل توجهی حدود ۱۷ تا ۱۸ هزار مگاوات شد. این پدیده به دلیل استفاده زیاد از وسایل سرمایشی تشدید میشود.
برای مدیریت این ناترازی، ابتدا سعی در جابجایی بار مصرفی به ساعات کممصرف میشود. اما با افزایش شدید ناترازی در سالهای اخیر، این روش کافی نبوده و نیاز به اعمال محدودیت و توزیع عادلانه برق موجود بین مشترکین مختلف است. در این راستا، مراکز حیاتی و حساس در اولویت تامین برق کامل قرار دارند. برای بخش کشاورزی، برق برای ۱۹ ساعت از ۲۴ ساعت تامین میشود و در ساعات اوج بار کاهش مییابد. در بخش صنعت و خانگی نیز برنامهریزیهایی جهت کاهش یا جابجایی مصرف در ساعات اوج صورت میگیرد تا خاموشیها به حداقل برسد؛ به طوری که در سال ۱۴۰۴، خاموشیهای خانگی زودتر از سالهای قبل (اواخر شهریور) برطرف شد.
اهدای ۷۸۷ واحد خون
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان، دهراب پور ضمن تشکر ویژه از همکاری بسیار خوب مسئولان و پرسنل شرکت فولاد مبارکه بیان کرد در راستای مشارکت اجتماعی و برای تامین صد در صد نیاز بیماران به فرآورده های خونی، تیم سیاری اداره کل انتقال خون اصفهان از روز شنبه ۱۱ الی سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۴ به مدت ۸ روز کاری در محل شرکت فولاد مبارکه اصفهان حضور پیدا کرد و تعداد ۹۱۳ نفر از پرسنل این شرکت برای اهدای خون مراجعه کردند که ۷۸۷ نفر از آنها، موفق شدند خون خود را اهدا نمایند.
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان اذعان کرد برای بالابردن ذخیره خون استان در روزهای پیش از ماه مبارک رمضان، اهداکنندگان با در دست داشتن کارت ملی خود از هر گروه خونی به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.
وی گفت آخرین ذخیره خون استان اصفهان، ۳۱۶۷ واحد معادل هفت و هشت دهم (۷/۸) روز می باشد.
پالایش نفت اصفهان رتبه سوم بورس کالا شد
برترین های بورس کالای ایران در هفته منتهی به 24 بهمن ماه براساس ارزش فروش شرکت ها در بازار فیزیکی به شرح زیر است:
فولاد مبارکه اصفهان با معامله 115 هزار و 370 تن انواع ورق گرم و آرگون به ارزش 6 هزار و 836 میلیارد تومان در رتبه نخست ایستاد.
ملی صنایع مس ایران با فروش 4 هزار و 960 تن انواع مس، سولفور و اکسید مولیبدن به ارزش 6 هزار و 563 میلیارد تومان دوم شد.
پالایش نفت اصفهان 89 هزار تن وکیوم باتوم و لوب کات سبک به ارزش 3 هزار و 532 میلیارد تومان فروخت و رتبه سوم را به خود اختصاص داد.
