زهره مختاری

زهره مختاری

 

این همکاران با حضور میدانی و آمادگی شبانه‌روزی، اقدامات لازم برای نگهداری، پایش و رفع مشکلات احتمالی شبکه برق را انجام داده و تلاش دارند تا خدمت‌رسانی به مشترکان بدون وقفه ادامه یابد.

استمرار این خدمات در شرایط خاص، نشان‌دهنده تعهد، مسئولیت‌پذیری و تلاش بی‌وقفه نیروهای عملیاتی برای تأمین برق پایدار و حفظ آرامش همشهریان است.

جمعه, 06 فروردين 1405 14:14

رفع پارگی شبکه پس از انفجار

 

در پی وقوع انفجار و حمله هوایی دشمنان که موجب پارگی شبکه برق در محدوده منطقه ۲ شد، نیروهای عملیاتی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان بدون وقفه و در شرایط جنگی وارد عمل شده و برای تأمین پایدار برق مردم، عملیات ترمیم و ایمن‌سازی شبکه را آغاز کردند.

 

تصاویر منتشرشده از این تلاش‌ها نشان می‌دهد کارکنان عملیاتی این مجموعه، حتی در زیر بارش رحمت الهی و در شرایط دشوار محیطی، بدون وقفه در حال پایش شبکه، رفع مشکلات و حفظ پایداری برق مشترکان هستند.

این تلاش‌های شبانه‌روزی نمادی از تعهد و مسئولیت‌پذیری نیروهای صنعت برق است که در سخت‌ترین شرایط نیز تأمین برق پایدار برای شهروندان را اولویت اصلی خود قرار داده‌اند؛ تلاشی که آرامش و تداوم زندگی روزمره مردم را در این روزهای حساس تضمین می‌کند.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت، با تلاش مستمر نیروهای عملیاتی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان، عملیات استقرار دیزل‌های اضطراری در بخش‌هایی از محدوده توزیع برق این شهرستان انجام شد تا از بروز خاموشی و اختلال در تأمین برق مشترکان جلوگیری شود.

در پی آسیب‌دیدگی بخشی از شبکه برق بر اثر حملات وحشیانه دشمن، نیروهای فنی و عملیاتی شرکت توزیع برق با حضور میدانی و تلاش شبانه‌روزی اقدام به شناسایی نقاط آسیب‌دیده و رفع عیب از شبکه کردند.

در همین راستا، برای حفظ پایداری شبکه و تداوم خدمات‌رسانی به شهروندان، دیزل‌های اضطراری در نقاط حساس مستقر و وارد مدار شد تا تا زمان ترمیم کامل شبکه، برق مشترکان بدون وقفه تأمین شود.

تلاشگران صنعت برق در این عملیات با بسیج امکانات و تجهیزات فنی، ضمن ترمیم بخش‌های آسیب‌دیده شبکه، اقدامات لازم برای افزایش تاب‌آوری شبکه برق و جلوگیری از بروز خاموشی در مناطق تحت پوشش را به اجرا درآوردند.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون) عباس علی آبادی ضمن تقدیر از مجاهدت‌های مردم عزیز جمهوری اسلامی ایران در شرایط بحرانی کنونی بر آمادگی کامل صنعت آب و برق کشور در شرایط فعلی تأکید کرد.

وزیر نیرو عید فطر و عید باستانی نوروز را به پیشگاه مردم شریف ایران اسلامی تبریک گفت و از صبر و مقاومت مردم در شرایط سخت تقدیر و تشکر نمود.
وی با اشاره به آمادگی بیش از ۵۰ هزار نفر برای خدمت‌رسانی اظهار داشت: در صنعت آب و برق، بیش از ۵۰ هزار نفر در سراسر کشور آماده خدمت‌رسانی به مردم عزیز هستند.
همچنین شماره تماس ۱۲۱ مختص حوادث برق و ۱۲۲ مختص حوادث آب برای اعلام حوادث و پوشش سریع از سوی نیروهای امدادی آماده خدمت‌رسانی است.
علی آبادی با اشاره به جنگ تحمیلی ۸ سال دفاع مقدس افزود: در جنگ با ارتش بعثی، نیروگاه‌ها، خطوط شبکه و پست‌ها مورد حمله قرار می‌گرفتند، چرا که از طریق اذیت کردن مردم، فشار بر نظام وارد می‌کردند. در این شرایط حتی اگر به مراجع بین‌المللی مراجعه می‌شد هم تأثیر چندانی هم نداشت.
وزیر نیرو با اشاره به دستاوردهای کشور بیان کرد: صنعت برق بسیار مهم و راهبردی است، بنابراین پس از آن زمان تلاش ما دو چندان شد تا جایی که ما صادرکننده تجهیزات نیروگاهی شده‌ایم.
تحریم‌های خارجی نیز به دلیل قدرت صادرات ماست؛ تحریم هستیم چراکه قدرت صادرات داریم.
وی به تشریح مفهوم خوداتکایی پرداخت و گفت: در صنعت برق خوداتکایی داریم که با خودکفایی متفاوت است.
در خودکفایی، در صورت توجیه اقتصادی واردات انجام می‌شود، در حالی که در خوداتکایی، مهمترین تجهیزات اصلی را داخلی‌سازی می‌کنیم و تجهیزات عمومی را برای گسترش روابط با خارج از کشور و ارتقای سطح دانش داخلی وارد خواهیم کرد.
وزیر نیرو در ادامه اظهار داشت: برای بار دوم مورد تهاجم قرار گرفته‌ایم. در جنگ ۱۲ روزه نیز در بسیاری نقاط از منظر تاسیسات حیاتی به کشور حمله شد، مانند میدان تجریش که موشک مهاجمین به تاسیسات آب شرب برخورد کرد که در کمترین زمان حوادث پوشش داده شد.
میدان تجریش اما به دلیل حجم بالای خسارات دو روز رفع مشکل به طول انجامید.
وی در خصوص تهدیدات مقام های سیاسی آمریکا تأکید کرد: این تهدیدات عملی شده است، مانند حمله به آب شیرین و نیروگاه قشم که مردم در آن منطقه وابسته به آب و برق تولیدی از این تجهیزات بودند.
نیروگاه برای بخش خصوصی بود و به سریع‌ترین زمان مشکلات ناشی از این حملات مرتفع شد. به نظر می‌رسد تا یک تا دو ماه دیگر مشکل به صورت کلی رفع می‌شود. پس جایی نگرانی نیست و کسری آب در منطقه وجود ندارد.
وزیر نیرو در ادامه افزود: هزاران اکیپ در سراسر کشور تجهیز هستند و تمهیدات لازم برای مقابله با این تهدیدات اندیشیده شده است.
پس قبل‌تر این تجربیات را داشتیم. پیش‌بینی شده بود، تیم‌های امداد توسعه یافته، سازماندهی شده و برای مواجه آماده است. نیروهای عملیاتی در کمترین زمان برای رفع مشکل آماده هستند.
مردم شاهد این موضوع هستند.
وی با اشاره به تأسیسات بومی‌سازی شده اظهار داشت: نیروگاه بندرعباس و در برخی از نیروگاه‌ها، قسمت سرمایش مورد اصابت قرار گرفت و طی دو روز نیروهای عملیاتی مشکل را مرتفع ساختند.
این ناشی از بومی‌سازی فنآوری و تجهیزات است؛ متخصصان به عمق فنی نیروگاه تسلط دارند.
وزیر نیرو در ادامه افزود: این اقدامات و تهدیدات خلاف قوانین و مقررات بین‌المللی است.
حمله به زیرساخت‌های حیاتی که مستقیماً به زندگی مردم مربوط است و برای تمام آنهاست، به شدت محکوم شده است.
وی به صادرات تجهیزات ایران اشاره کرد و گفت: در کشورهای همسایه هم تجهیزات فروخته می‌شود. کشور روسیه، عراق، عمان و سریلانکا از جمله مشتریان ما هستند.
نیروگاه‌های ساخته شده، نیروگاه الصدر و حیدریه در عراق از این جمله‌اند.
وزیر نیرو تأکید کرد: آب و برق کالاهای اساسی و راهبردی هستند و حمله به آن، حمله مستقیم به مردم است.
با مسئولین ذیربط مذاکرات شده که این موضوع محکوم و مورد اعتراض در جوامع بین‌المللی قرار گیرد.
وی در بخش دیگر این مصاحبه به خسارت های آب و برق اشاره کرد و گفت: به طورکلی تا الان هر نقطه ای که موشک اصابت کرده است به تاسیسات برق نیز خسارت وارد شده و به سرعت پوشش داده شده است.
در همان لحظه اصابت، نیروهای عملیاتی برق و آب نیز در کنار نیروهای امدادی حضور دارند.
وزیر نیرو ضمن محکوم کردن شدید حملات اخیر به تاسیسات آب و برق، بر قاطعانه پاسخ دادن به هرگونه تجاوز به کشور تاکید کرد و گفت: ما به هیچ عنوان به دنبال جنگ نیستیم و امیدوار هستیم به زیرساخت های برق ما حمله نشود، چون ما نیز واکنش سختی خواهیم داشت و در این بین ثروت و سرمایه مردم منطقه آسیب می بیند و روح و روان این مردم و جان‌هایی که به طور ناعادلانه ریخته می‌شود، در معرض خطر است.
وی با اشاره به حمله دردناک به مدرسه شجره طیبه میناب گفت: خداوند لعنت کند کسانی که دست به چنین خطای بزرگی زدند و دل همه مردم دنیا را به درد آوردند. این کار بسیار پلید و ناپسند است و مطمئنم آزادگان جهان از آن ناراحت شده‌اند.
علی‌آبادی با انتقاد از حمله به تاسیسات و واحدهای مسکونی حتی در روستاها آنهم به بهانه‌های واهی، گفت: وقتی محل نظامی زده می شود، ده ها خانه اطراف آنجا را هم آسیب می‌زنید و روح و روان مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهید. مگر آن خانواده‌های نظامی‌ها مردم نیستند؟ مگر دختر یک نظامی عضو مردم نیست؟ به هر حال این کار ناپسندی است و خدا ان شاءالله همه را سر عقل بیاورد.
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه جنگ چیز خوبی نیست و ما جنگ طلب نیستیم تصریح کرد: اما اجازه نمی‌دهیم کسی به کشورمان تجاوز کند و پاسخ قاطعانه خواهیم داد.
وی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان وزارت نیرو برای تامین برق و آب، گفت: خوشبختانه در شش ماه گذشته حتی یک محل با خاموشی برنامه ریزی مواجه نشده است.
همین چند شب پیش در اتوبان ارتش تهران در منطقه ازگل، حادثه رخ داد، اما بلافاصله آن را تعمیر کردیم، بنابراین ما در این فصل مطلقاً خاموشی نداریم.
علی‌آبادی با اشاره به حملات دشمن به انبارهای تجهیزات و تاسیسات، گفت: صنعت برق ما خودکفاست و در صورت هر گونه تخریب ما مجدداً به تمام کارخانجات سفارش می دهیم که بلافاصله برای تامین تجهیزات وارد میدان شوند و نقایص را برطرف می کنیم.
وزیر نیرو با اشاره به اهمیت حفظ موازنه تولید و مصرف برق، گفت: در دولت‌های قبلی تلاش شده بود موازنه تولید و مصرف برقرار شود، اما به دلیل مشکلات اقتصادی، تولید کاهش یافته و مصرف افزایش یافته است.
تمام تلاش ما در این دولت این بود و رئیس جمهور هم بر آن تاکید داشتند.ما برای اولین بار سال گذشته نه تنها رشد نداشتیم، بلکه سه درصد کاهش مصرف داشتیم که بزرگترین افتخار ما بود.
وی با تاکید بر اهمیت کاهش شدت انرژی، گفت: ما باید صنایع پرمصرف را کنار گذاشته و به جای آن، صنایع کم‌مصرف و با تولید GDP بیشتر را جایگزین کنیم.
علی آبادی ادامه داد: ما در حال هوشمندسازی شبکه برق هستیم تا با محدود کردن هدفمند پرمصرف ها، از خاموشی جلوگیری کنیم.
وزیر نیرو با اشاره به بازدیدهای خود از نیروگاه‌ها و ابراز نگرانی از تاثیر تهدیدات دشمن بر روحیه کارکنان، گفت: وقتی به نیروگاه رفتم، دیدم همه با صلابت و قاطعانه کار خود را انجام می‌دهند و شجاعانه در خط مقدم تولید ایستاده اند.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به وضعیت آب، گفت: هر جا که صدمه وارد می‌شود، لوله‌ها پاره می‌شوند و باید بلافاصله تعمیر شوند.
ما در جنگ دوازده روزه و اخیراً بارها، شاهد این اتفاق بودیم اما توانستیم با تلاش شبانه‌روزی، مشکل را برطرف کنیم.
علی‌آبادی در پایان از مردم خواست با مصرف بهینه آب و برق، در حفظ ثروت ملی سهیم باشند و اطمینان داد که با همکاری هم، بهار جاری بدون خاموشی سپری شود و در فصل تابستان نیز با حداکثر ظرفیت برق بخش های مختلف تامین شود.
 

 

رضا برزوئیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، با حضور در شهرستان شاهین‌شهر از محل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان بازدید کرد.در پی حمله موشکی صهیونی آمریکایی شب گذشته به نقاطی از شهرستان شاهین شهر، ساختمان این اداره دچار آسیب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در جریان این بازدید، ضمن ارزیابی میزان خسارات و نیازهای فوری، دستورات لازم را درخصوص پیگیری اقدامات اجرایی، ایمن‌سازی محیط، برآورد خسارت و هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط صادر کرد.

برزوئیان همچنین با تأکید بر اولویت خدمت‌رسانی به مردم و حفظ روال پاسخ‌گویی به مراجعان، خواستار استمرار ارائه خدمات اداری و جلوگیری از ایجاد وقفه در فرآیندهای جاری شد.

در پایان مقرر شد گزارش تکمیلی از وضعیت ساختمان و اقدامات انجام‌شده تهیه و برنامه زمان‌بندی رسیدگی و بازگشت کامل به شرایط عادی در اسرع وقت پیگیری شود.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه خبری شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان (پاتنا) به نقل از امور برق شهرستان برخوار، در پی وقوع حمله‌ که بامداد امروز بخش دیگری از محدوده منطقه صنعتی دولت‌آباد را تحت تأثیر قرار داد، برق این بخش از شبکه دچار اختلال شد و تأمین انرژی متوقف گردید.
گروه‌های عملیات و بهره‌برداری بلافاصله پس از حادثه در محل حاضر شدند و اقدامات لازم برای ایمن‌سازی شبکه، تأمین برق اضطراری و بررسی آسیب‌دیدگی تجهیزات را آغاز کردند.
محمدرضا معینی، مدیر امور برق شهرستان برخوار، با اشاره به تلاش تیم‌های عملیاتی گفت: «همکاران ما از لحظات نخست، در شرایط دشوار، فرآیند بازگردانی شبکه و ارزیابی خسارات را آغاز کرده‌اند و اقدامات لازم برای پایداری مجدد برق در حال انجام است.»

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از  پایگاه خبری شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان (پاتنا) به نقل از امور برق شهرستان کاشان، به گزارش مرکز کنترل عملیات شمال استان در کاشان درهفته اول سال و همزمان با تعطیلات، نیروهای عملیاتی برق شهرستان کاشان با یاد و خاطره همکار شهیدمان سعید جلالی

۲۰۰مورد عملیات انجام دادند که شامل ؛
۱۲۰ مورد رفع خاموشی مشترکین
۵۰مورد رفع عیب از شبکه توزیع برق
۳۰مورد رفع خاموشی معابر اصلی
و چندین مورد رفع عیب های مربوط به محل اصابت پرتابه های دشمن بوده است.
همچنین پوشش هر شب تجمعات مردمی در کاشان مخصوصا میدان جهاد نیز جز کارهای تعریف شده این واحد بوده است.
ضمن خسته نباشید به این همکاران خدوم به مردم شریف شهرستان کاشان اعلام می کنیم به صورت شبانه روز و بدون وقفه در خدمت رسانی به شما آماده و با انگیزه هستیم .
سامانه حوادث ۱۲۱ نیز به صورت ۲۴ ساعته در خدمت شماست.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه خبری شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان (پاتنا) به نقل از امور برق شهرستان کاشان، پروژه ظرفیت‌سازی و رفع ضعف ولتاژ شبکه برق جنب مسجد الحسین کاشان با احداث یک دستگاه پست هوایی ۲۰۰ کاوآ و ۱۵۰ متر شبکه فشار ضعیف،در هفته اول سال به بهره‌برداری رسید.

واحد مهندسی برق کاشان با همکاری واحد بهره برداری در راستای اجرای طرح‌های تعهدات مردمی و تامین برق پایدار، اقدام به اجرای پروژه تقویت و ظرفیت‌سازی شبکه توزیع برق در خیابان خیابان امیر کبیر جنب مسجد الحسین نمود.
مدیریت برق کاشان، هدف اصلی از اجرای این پروژه را بهبود کیفیت توان شبکه، رفع کامل ضعف ولتاژ برق مشترکین و ایجاد ظرفیت جدید برای واگذاری انشعاب عنوان کرد.

وی افزود: «تامین برق مطمئن و پایدار، کاهش تلفات شبکه و جلوگیری از بروز خسارت به تاسیسات مشترکین، از جمله نتایج مستقیم عملیاتی شدن این پست توزیع جدید است.»
هزینه اجرای پروژه جهت طرح مذکور ۱۵ میلیارد ریال می باشد.

 

  • جامعه
  • اقتصاد
  • فرهنگ و هنر
  • علم و پیشرفت
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
چهارشنبهب ظ+0330E_تیر+0330Rتیرب ظ+0330_+0330Eتیر+03:300ب ظ+0330E2
  به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی ویژگی حائز اهمیت این اقدام برگزاری جلسات به صورت تفکیک‌شده، اختصاصی و مجزا برای هر شعبه به همراه کارگزاری تحت نظارت آن شعبه با حضور مدیرکل، معاونین بیمه ای و رؤسای ادارات تخصصی اداره کل تأمین اجتماعی استان اصفهان ...
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
پنج شنبهب ظ+0330E_تیر+0330Rتیرب ظ+0330_+0330Eتیر+03:300ب ظ+0330E2
  به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پاتنا همزمان با چهارم تیرماه، همگام با «هفته صرفه‌جویی انرژی» و در فضای معنوی عاشورای حسینی، صنعت برق با تأکید بر شعار «اندکی از آسایش من، روشنایی برای همه»، از هموطنان خواست با مدیریت مصرف و پرهیز از مصارف ...
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
پنج شنبهب ظ+0330E_تیر+0330Rتیرب ظ+0330_+0330Eتیر+03:300ب ظ+0330E2
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
سه شنبهب ظ+0330E_تیر+0330Rتیرب ظ+0330_+0330Eتیر+03:300ب ظ+0330E2
  به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی همزمان با اجرای پویش سراسری آراستگی محیط‌های کاری در روز شنبه ۳۰ خردادماه محمدجواد برمکی رئیس اداره روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان بيان داشت: در این طرح، روابط عمومی صرفاً نقش اطلاع‌رسانی ندارد، بلکه ...

پایگاه خبری و اطلاع رسانی

پایگاه خبری شهر اصیل بر اساس رویکرد خبری در حوزه های (سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری، اقتصادی، حوادث، فناوری، استانی، تکنولوژی و شهر و کلانشهر) تلاش دارد به‌ روزترین اخبار برخط را در اختیار علاقمندان به حوزه‌های خبری قرار دهد. اخباری که از منابع معتبر اخذ می گردد تا این اطلاع رسانی جامع و کامل، برای همگان در دسترس و مورد اعتماد باشد که امید است در این مسیر، موفق گام برداریم.
این پایگاه خبری متعلق به خانم زهره مختاری ملک آبادی می باشد.

آب و هوا

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب