زهره مختاری
الزام ادارات به کاهش ۷۰ درصدی مصرف برق بعد از ساعت ۱۳
بخش اداری؛
بخش اداری نیز امسال ملزم شدند، در ساعت اداری ۳۰ درصد از مصرف برق خود و بعد از ساعت ۱۳ به میزان ۷۰ درصد از برق خود را کاهش دهند.
*مشترکان خانگی؛ *
🔸مصرف در الگو: برای مشترکانی که در الگو مصرف کنند، تشویقهایی در نظر گرفته شده است.
🔸مصرف خارج از الگو: از مشترکان با الگوی نامتعارف، به میزان ۵ برابر تعرفه معمولی دریافت میشود.
*تشویق استفاده از ژنرانور؛*
🔸مشترکان خانگی: برای هر کیلووات ساعت ۲۰۰۰ تومان از آنها خریداری میشود.
🔸مشترکان تجاری: در صورت استفاده از ژنراتور، متناسب با تعرفه از قبض آنها کم میشود.
🔸کل کسانی که خارج از الگوی متعارف مصرف برق دارند، به میزان نیم درصد کل مشترکان هستند، که تعرفه آنها به میزان ۴۰ تا ۴۵ برابر مشترکانی هستند که در الگو مصرف میکنند.
مردم با مدیریت مصرف، صنعت برق را یاری کنند
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از خبرگزاری توانیر، عبدالامیر یاقوتی در گفتوگویی رادیویی، با اشاره به ضرورت بهروزرسانی تأسیسات و تجهیزات صنعت برق بهعنوان زیرساختِ زیرساختها، اظهار داشت: در حال حاضر برنامهریزی صنعت برق بر اساس ظرفیتها و امکانات موجود انجام میشود و تلاش داریم با همراهی مردم و با تکیه بر منابع و ظرفیتهای فعلی کشور، برق همه مشترکان را فارغ از مسائل جانبی از جمله شرایط جنگ، تأمین کنیم.
وی افزود: موضوع اصلی در تأمین برق کشور، مصرف صحیح است و این مسئله کمک میکند با همکاری مردم و استفاده بهموقع از ظرفیتهای موجود، برق مورد نیاز بهدرستی تأمین شود.
یاقوتی ظرفیت صرفهجویی مصرف برق در کشور را بیش از ۴۰ درصد عنوان کرد و گفت: این میزان صرفهجویی صرفاً به رفتار مصرفی محدود نمیشود و عوامل متعددی را در بر میگیرد، اما مهمترین نکته، استفاده از فرصتهای صرفهجویی و بهرهگیری صحیح از نعمت برق است که در این صورت، مشکلی در تأمین برق نخواهیم داشت.
مدیرکل دفتر مدیریت انرژی و برنامه ریزی امور مشتریان توانیر به مشترکان توصیه کرد: تا حد امکان رفتار مصرفی خود را اصلاح کنند، زیرا با توجه به تعرفههای پلکانی، در صورت افزایش مصرف در ماههای گرم سال، صورتحساب برق بهصورت تصاعدی افزایش خواهد یافت.
وی بیش از ۷۰ درصد مصرف برق خانگی در ماههای گرم را مربوط به وسایل سرمایشی از جمله کولرها و یخچالفریزرها دانست و استفاده بهینه از تجهیزات برقی در شرایط کاری مناسب و همچنین تنظیم کولرها روی دمای آسایش را از جمله راهکارهای مدیریت مصرف برق در این بخش برشمرد.
یاقوتی درباره آسیبدیدگی برخی نیروگاهها در جریان جنگ تحمیلی اخیر نیز اظهار داشت: این موضوع از منظر کمبود برق، تأثیر قابلتوجهی نداشته است.
وی با اشاره به بهبود ذخایر آب سدهای نیروگاهی نسبت به سال گذشته افزود: امسال از نظر ذخیره آب سدها، وضعیت بهتری را شاهد هستیم و در حوزه توسعه انرژیهای خورشیدی نیز حمایتهای مناسبی صورت گرفته است؛ در مجموع، شرایط صنعت برق نسبت به سال گذشته مطلوبتر ارزیابی میشود.
حفظ عزت صنعت برق در جنگ تحمیلی حاصل ایثار نیروهای شرکتهای نت بود
مدیرعامل شرکت توانیر در دیدار با اعضای انجمن صنفی نت ایران و مدیران شرکتهای نگهداری و تعمیرات شبکه انتقال و فوقتوزیع کشور، حفظ پایداری و عزت صنعت برق در دوران جنگ تحمیلی رمضان را نتیجه مشارکت جمعی و ایثار نیروهای عملیاتی دانست و بر ضرورت حمایت از نیروی انسانی متخصص و نوسازی تجهیزات فنی شرکتهای نت تأکید کرد.
۴.۷ همت سرمایهگذاری برای جهش زیرساختهای برق در استان چهارمحال و بختیاری
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه ای اصفهان ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر نقش حیاتی زیرساختهای برق در توسعه اقتصادی استان گفت: خطوط انتقال، پستهای فوقتوزیع و نیروگاههای خورشیدی، از اصلیترین ارکان توسعه صنعتی، تولیدی و کشاورزی به شمار میروند و تقویت این ساختارها بستر لازم برای جذب سرمایهگذاری و رشد متوازن را فراهم میکند.
ملکمحمد قربانپور افزود: شرکت برق منطقهای اصفهان بر اساس فهرست بهای سال گذشته، حدود ۴.۷ همت پروژه برق در استان تعریف و عملیاتی کرده است و طبق برنامهریزیها، نزدیک به ۸۰ درصد این طرحها تا پایان سال به بهرهبرداری میرسد.
وی با اشاره به ضرورت تسریع در تخصیص اعتبارات خاطرنشان کرد: در شرایط تورمی و افزایش مستمر قیمت تجهیزات و خدمات، تأخیر در تزریق منابع مالی، روند اجرایی پروژهها را فرسایشی کرده و هزینه تمامشده را افزایش میدهد.
قربانپور توسعه زیرساختهای برق در غرب و شمالغرب استان را از اولویتهای جدی برشمرد و گفت: ایجاد ظرفیتهای جدید انتقال و فوقتوزیع در این مناطق نقش مهمی در تقویت پایداری شبکه، پاسخگویی به بار مصرف و پشتیبانی از طرحهای توسعهای دارد.
امین مقدس مدیر عامل شرکت برق منطقهای اصفهان نیز با تشریح وضعیت پروژهها اظهار کرد: در حال حاضر ۲۳ پروژه فعال انتقال و فوقتوزیع در چهارمحال و بختیاری در دست اجراست که بخش مهمی از آنها با هدف افزایش قابلیت اطمینان شبکه، کاهش افت ولتاژ، تأمین برق پایدار صنایع و پاسخ به رشد مصرف طراحی شدهاند.
امین مقدس افزود: توسعه پستها، احداث خطوط جدید و افزایش ظرفیت تبادل انرژی، بخشی از برنامه کلان صنعت برق برای ارتقای تابآوری شبکه و تأمین برق مطمئن در افق بلندمدت است.
وی چالشهایی نظیر محدودیتهای ناشی از تحریم، دشواری تأمین تجهیزات تخصصی، نوسانات اقتصادی و مسائل حقوقی مرتبط با آزادسازی مسیر خطوط را از موانع روند اجرا عنوان کرد و گفت: با وجود این شرایط، پروژهها از پیشرفت فیزیکی قابل قبول برخوردارند. میانگین پیشرفت این طرحها حدود ۴۰ درصد است.
به گفته مقدس، تصمیمات اتخاذشده در این بازدید میدانی، بهویژه در حوزه هماهنگی بیندستگاهی، تأمین مالی و رفع موانع اجرایی، روند تکمیل پروژهها را به شکل محسوسی تسریع خواهد کرد.
در این بازدید میدانی، روند پیشرفت پروژههای انتقال، فوقتوزیع و توسعه شبکه برق در نقاط مختلف استان مورد عارضهیابی قرار گرفت و موضوعات مرتبط با تأمین تجهیزات، آزادسازی مسیرها، وضعیت نقدینگی و اجرای پیمانها با حضور مدیران، مشاوران و پیمانکاران بررسی شد.
هیئت بازدیدکننده از پروژههایی شامل پست ۶۳ کیلوولت قطب صنعتی شماره دو شهرکرد، خط ۶۳ کیلوولت شهرکرد ـ طاقانک، پست ۴۰۰ کیلوولت شهرکرد، پست ۶۳ کیلوولت جنوب شهرکرد، پستهای سفیددشت ۱ و ۲، اتصالات سفیددشت ۲ و پست ۶۳ کیلوولت بروجن ۲ بازدید کردند.
کشف ۱۳ مورد انشعاب غیرمجاز برق در مانور «مهتاب» برق منطقه سه اصفهان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان، این مانور با حضور اکیپهای اداره لوازم اندازهگیری برق منطقه سه در محدوده خیابان بهشت اجرا شد.
در جریان این عملیات، *۱۳ مورد انشعاب غیرمجاز برق* شناسایی و جمعآوری شد که شامل ۳ مورد انشعاب غیرقانونی سهفاز و ۱۰ مورد برق غیرمجاز تکفاز از شبکه توزیع بود.
بر اساس بررسیهای انجامشده، در برخی موارد افراد سودجو با نصب کابل و کنتور بهگونهای اقدام به برقراری انشعاب کرده بودند که ظاهراً مشابه یک انشعاب قانونی به نظر میرسید و حتی دستورالعملهای نصب نیز بهصورت ظاهری رعایت شده بود، در حالی که این انشعابات فاقد مجوز قانونی بوده و امکان واگذاری آنها وجود نداشته است. عوامل برقراری این انشعابات شناسایی و جهت پیگیریهای لازم به حراست معرفی شدند.
در برخی دیگر از موارد نیز برق غیرمجاز با استفاده از کابلهای غیرمتعارف و اتصال غیرایمن به شبکه توزیع، از طریق قلابکردن روی شبکه سیمی یا وارد کردن اجسام فلزی در کابلهای خودنگهدار دریافت شده بود که علاوه بر تضییع حقوق عمومی، میتوانست خطرات ایمنی جدی برای شهروندان ایجاد کند.
در این مانور، در مجموع *۱۳۰ متر کابل غیرمجاز* از شبکه جمعآوری شد و با کشف و قطع این انشعابات، حدود *۲۵ هزار و ۶۰۰ کیلوواتساعت* انرژی برق احصا شد. همچنین با حذف این مصارف غیرمجاز، حدود *۷۰ کیلووات* از بار غیرمتعارف شبکه کاهش یافت.
طرح *«مهتاب»* با شعار *«مهتاب؛ نجات انرژی پنهان»* با هدف شناسایی، مدیریت و کاهش تلفات انرژی در شبکه توزیع برق در حال اجراست و شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان نیز با اجرای مانورهای عملیاتی و اقدامات میدانی، تلاش دارد ضمن صیانت از حقوق مشترکان قانونمند، از هدررفت انرژی در شبکه جلوگیری کند.
بررسی راهکارهای تقویت روشنایی و پایداری برق شهر
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت، در این دیدار که با هدف تقویت تعاملات و پیگیری مسائل حوزه برق شهر قهجاورستان برگزار شد، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر با مدیر جدید امور برق منطقه ۸ شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان به بررسی مهمترین چالشها و مطالبات شهروندان در حوزه تأمین و توزیع برق پرداختند.
🔸در این نشست، موضوعاتی همچون بهبود روشنایی معابر شهری، افزایش پایداری شبکه برق، رسیدگی به مشکلات زیرساختی و برنامهریزی برای ارتقای کیفیت خدماترسانی به مشترکان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
🔸مسئولان شهری قهجاورستان در این دیدار بر ضرورت توجه ویژه به نیازهای زیرساختی شهر در حوزه برق تأکید کرده و خواستار تسریع در رسیدگی به مشکلات موجود شدند. همچنین مدیر امور برق منطقه ۸ ضمن استقبال از تعامل و همکاری با مدیریت شهری، بر آمادگی این مجموعه برای پیگیری و رفع مسائل مطرحشده در راستای ارائه خدمات بهتر به شهروندان تأکید کرد.
🔸در پایان این نشست، بر تداوم همکاری و هماهنگی میان مدیریت شهری قهجاورستان و شرکت توزیع برق برای بهبود وضعیت روشنایی و پایداری شبکه برق در سطح شهر تأکید شد.
توسعه همکاریهای مشترک ورزش و جوانان و هلالاحمر اصفهان با امضای تفاهمنامه
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان، این تفاهمنامه در پنج ماده تنظیم شده و بر بهرهگیری از توانمندیهای دو مجموعه در راستای ارتقای سطح خدماترسانی به جامعه هدف تأکید دارد. عضوگیری از جامعه ورزشی در جمعیت هلالاحمر، همکاری در برگزاری دورههای آموزشی، ارائه خدمات امدادی و حمایتی در برنامهها و رویدادهای ورزشی، برگزاری کارگاههای آموزشی و ورزشی مشترک و نیز تبادل اطلاعات و تجربیات از مهمترین محورهای این توافقنامه است.
بر اساس این تفاهمنامه، زمینه توسعه آموزشهای امدادی و افزایش آمادگی ورزشکاران و جوانان در مواجهه با حوادث احتمالی فراهم خواهد شد و دو دستگاه با تعامل مستمر، برنامههای مشترک فرهنگی و اجتماعی را دنبال میکنند.
در پایان جلسه، این تفاهمنامه به امضای دکتر محسن مومنی، مدیرعامل جمعیت هلالاحمر استان اصفهان و دکتر سید مهدی صدری، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان رسید.
در این جلسه رامین نعیمی معاون فرهنگی و امورجوانان،ایمانه پورمعزی رئیس هیات همگانی استان حضور داشتند.
روند جذب و ثبت تسهیلات تبصره ۱۵ در استان اصفهان
برق و انرژی، جریان زندگی
روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان؛ پیشتاز ارزیابی کشوری در سال ۱۴۰۴
در ارزیابی عملکرد سهماهه پایانی سال ۱۴۰۴ بار دیگر توانست عنوان برتر کشوری را در میان روابط عمومیهای مناطق مخابراتی سراسر کشور از آن خود کند و جایگاه پیشروی خود را تثبیت نماید.
