زهره مختاری

زهره مختاری

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

🔹با توجه به استقرار ۵۰ درصدی جامعه عشایری در مناطق ییلاقی استان،با آغاز رسمی تقویم کوچ، تمامی دستگاه‌های امدادی، خدماتی و راهداری برای تامین امنیت مسیرها و دسترسی عشایر به منابع آبی و مراتع در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند.

 

در این نشست، ضمن بررسی فرآیندهای مالی، چالش‌های اجرایی و شاخص‌های عملکرد مالی، بر ارتقای شفافیت، تمرکز بر انضباط مالی و بهینه‌سازی تخصیص منابع تأکید شد.

🔸مدیرکل در این جلسه بر ضرورت هماهنگی مالی با اهداف راهبردی سازمان، توسعه نظام پاسخگویی هزینه‌ای و تقویت نظارت درون‌سازمانی تأکید کرد و کارشناسان حاضر نیز دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را در خصوص بهبود فرایندها و کارآمدسازی سازوکارهای مالی مطرح کردند.

🔸این نشست در چارچوب برنامه‌های مستمر تحلیل و ارزیابی عملکرد بخش‌های تخصصی برگزار شد تا مسیر تصمیم‌سازی‌های آینده بر پایه کارآمدی، شفافیت و پشتیبانی از مأموریت‌های اجتماعی سازمان ترسیم شود.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، عیسی بزرگ‌زاده، سخنگوی صنعت آب کشور، با اشاره به آخرین وضعیت بارش‌ها و ذخایر سدهای کشور در نشست با اصحاب ریانه گفت: متوسط بارش کشور تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه به ۲۲۶ میلی‌متر رسیده که تنها حدود دو درصد بالاتر از متوسط بلندمدت است و این شرایط در محدوده «نرمال» قرار می‌گیرد.

وی افزود: بر اساس شاخص‌های رسمی، کشور وارد دوره ترسالی نشده است و نه آمار وزارت نیرو، نه سازمان هواشناسی و نه کارشناسان مستقل چنین موضوعی را تأیید نمی‌کنند.
️بزرگ‌زاده با بیان اینکه وضعیت بارش‌ها در کشور یکسان نیست، اظهار کرد: استان‌هایی مانند بوشهر، هرمزگان و کرمان در ماه‌های اخیر بارش‌های خوبی داشته‌اند، اما استان‌هایی نظیر تهران، قم، یزد، مرکزی، اصفهان، قزوین، البرز، سمنان، گیلان و مازندران همچنان با کاهش بارندگی روبه‌رو هستند.
وی تصریح کرد: بارش‌های مناسب در جنوب و غرب کشور نمی‌تواند مشکل تأمین آب کلان‌شهرهایی مانند تهران، کرج و مشهد را برطرف کند و نباید تصور شود که با نرمال شدن شاخص کشوری، دیگر نیازی به مدیریت مصرف آب وجود ندارد.
سخنگوی صنعت آب کشور ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ استان کشور همچنان زیر نرمال هستند و تهران در صدر این مناطق قرار دارد. به گفته او، برای مدیریت بحران آب باید نگاه محلی و منطقه‌ای داشت و شاخص‌های کلی کشوری نمی‌توانند تصویر دقیقی از وضعیت همه مناطق ارائه دهند.
بزرگ‌زاده همچنین با اشاره به بهبود وضعیت منابع آبی نسبت به سال گذشته گفت: در سال آبی جاری، ورودی آب به مخازن سدهای کشور به حدود ۳۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶۸ درصد افزایش نشان می‌دهد و در مقایسه با متوسط ۱۰ ساله نیز حدود ۸ درصد بیشتر است.
وی افزود: حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور اکنون حدود ۳۳ میلیارد و ۸۶۰ میلیون مترمکعب است؛ این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲۷ میلیارد و ۳۴۰ میلیون مترمکعب بود. به این ترتیب، ذخایر فعلی سدها نسبت به پارسال ۲۴ درصد و نسبت به متوسط ۱۰ ساله حدود ۵ درصد افزایش دارد.
سخنگوی صنعت آب کشور میزان متوسط پرشدگی سدهای کشور را حدود ۶۵ درصد اعلام کرد و گفت: برخی سدها به مرحله سرریز رسیده‌اند، اما تعدادی دیگر همچنان شرایط نامناسبی دارند.
 
تهران با ۲۲ درصد پرشدگی سدها، نیازمند مدیریت جدی مصرف آب است
️بزرگ‌زاده، با تأکید بر وضعیت بحرانی منابع آبی در برخی مناطق کشور، تهران، البرز، شهر مشهد، ساوه و اراک را در صدر مناطقی معرفی کرد که نیازمند مدیریت جدی مصرف آب شرب هستند.
️وی با اشاره به وضعیت نامناسب سدهای تأمین‌کننده آب در این استان‌ها و شهرها، اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد مدیریت مصرف آب در این مناطق باید با جدیت بیشتری دنبال شود.
بزرگ‌زاده افزود: حجم مخازن سدهای پنج‌گانه تهران تا تاریخ ۱۹ اردیبهشت سال جاری به حدود ۴۱۹ میلیون مترمکعب رسیده است که این میزان ۴۰ میلیون مترمکعب کمتر از مدت مشابه سال گذشته (۴۵۹ میلیون مترمکعب) است. همچنین، در مقایسه با میانگین بلندمدت، کاهش ۳۴۲ میلیون مترمکعبی در ذخایر آب تهران به ثبت رسیده است.
سخنگوی صنعت آب کشور تصریح کرد: میزان پرشدگی سدهای تهران در حال حاضر حدود ۲۲ درصد است، در حالی که متوسط پرشدگی سدهای کشور حدود ۶۵ درصد برآورد می‌شود.
وی به طور خاص به سد لار با تنها ۶ درصد و سد ماملو با ۱۴ درصد پرشدگی اشاره کرد و این ارقام را نشان‌دهنده ضرورت جدی مدیریت مصرف آب در پایتخت دانست.
️بزرگ‌زاده در پایان تأکید کرد: تهران همچنان در صدر مناطق دارای تنش آبی قرار دارد و شهروندان باید همچون گذشته با مدیریت مصرف، صنعت آب کشور را در عبور از شرایط کم‌آبی همراهی کنند.

تهران با ۲۲ درصد پرشدگی سدها، نیازمند مدیریت جدی مصرف آب است
️عیسی بزرگ‌زاده، سخنگوی صنعت آب کشور، با تأکید بر وضعیت بحرانی منابع آبی در برخی مناطق کشور، تهران، البرز، شهر مشهد، ساوه و اراک را در صدر مناطقی معرفی کرد که نیازمند مدیریت جدی مصرف آب شرب هستند.
وی با اشاره به وضعیت نامناسب سدهای تأمین‌کننده آب در این استان‌ها و شهرها، اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد مدیریت مصرف آب در این مناطق باید با جدیت بیشتری دنبال شود.
بزرگ‌زاده افزود: حجم مخازن سدهای پنج‌گانه تهران تا تاریخ ۱۹ اردیبهشت سال جاری به حدود ۴۱۹ میلیون مترمکعب رسیده است که این میزان ۴۰ میلیون مترمکعب کمتر از مدت مشابه سال گذشته (۴۵۹ میلیون مترمکعب) است. همچنین، در مقایسه با میانگین بلندمدت، کاهش ۳۴۲ میلیون مترمکعبی در ذخایر آب تهران به ثبت رسیده است.
سخنگوی صنعت آب کشور تصریح کرد: میزان پرشدگی سدهای تهران در حال حاضر حدود ۲۲ درصد است، در حالی که متوسط پرشدگی سدهای کشور حدود ۶۵ درصد برآورد می‌شود.
وی به طور خاص به سد لار با تنها ۶ درصد و سد ماملو با ۱۴ درصد پرشدگی اشاره کرد و این ارقام را نشان‌دهنده ضرورت جدی مدیریت مصرف آب در پایتخت دانست.
بزرگ‌زاده در پایان تأکید کرد: تهران همچنان در صدر مناطق دارای تنش آبی قرار دارد و شهروندان باید همچون گذشته با مدیریت مصرف، صنعت آب کشور را در عبور از شرایط کم‌آبی همراهی کنند.
 
تخفیف ۵۰ درصدی آب‌بها برای مشترکان کم‌مصرف و نصب‌کنندگان کاهنده/ مردم برای دریافت کاهنده با ۱۲۲ تماس بگیرند
سخنگوی صنعت آب کشور، با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو برای مدیریت مصرف آب، از ارائه مشوق‌های جدید به مشترکان خبر داد و گفت: نصب تجهیزات کاهنده مصرف و کاهش مصرف آب نسبت به سال گذشته، مشمول تخفیف‌های قابل توجه در آب‌بها خواهد شد.
به گفته وی، وزارت نیرو امسال برای تشویق شهروندان به صرفه‌جویی، بسته‌های کاهنده مصرف آب را در اختیار مشترکان قرار می‌دهد. بزرگ‌زاده توضیح داد: هر شهروندی که درخواست کاهنده کند و این تجهیزات را نصب کند، در فصل گرم تا ۳۰ درصد تخفیف در آب‌بها دریافت خواهد کرد. همچنین اگر مشترکی در مقایسه با سال قبل، در فصل گرم ۲۰ درصد کاهش مصرف داشته باشد و مصرف خود را به زیر الگو برساند، تا ۲۰ درصد تخفیف دیگر نیز شامل حال او می‌شود.
سخنگوی صنعت آب کشور تأکید کرد که این دو مشوق جداگانه محاسبه می‌شوند و در مجموع می‌توانند مشوق قابل توجهی برای مشترکان خوش‌مصرف ایجاد کنند.
بزرگ‌زاده با اشاره به شرایط کم‌آبی کشور افزود: در کنار مشوق‌ها، برای مشترکان پرمصرف نیز اصلاح تعرفه‌ها و برخی ابزارهای قانونی مدیریت مصرف در نظر گرفته شده است. با این حال، وی مهم‌ترین راهکار را فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی دانست و گفت: باید مردم از واقعیت شرایط منابع آبی آگاه شوند تا همکاری بیشتری در کاهش مصرف داشته باشند.
وی با اشاره به تجربه سال گذشته گفت: در ماه‌های تیر و مرداد، در برخی بخش‌ها ۱۳ تا ۱۵ درصد کاهش مصرف ثبت شد که نشان می‌دهد با اطلاع‌رسانی و همراهی شهروندان، امکان دستیابی به کاهش‌های بیشتر نیز وجود دارد.
سخنگوی صنعت آب کشور همچنین درباره نحوه دریافت تجهیزات کاهنده گفت: شهروندان می‌توانند با شماره ۱۲۲ تماس بگیرند؛ پس از انتخاب گزینه مربوط به نصب کاهنده، همکاران شرکت آبفا با مشترک تماس گرفته و تجهیزات را در اختیار آنان قرار می‌دهند.

امکان افزایش ۴۰ درصدی برق‌آبی به شرط محدودیت کشت شالی در خوزستان
سخنگوی صنعت آب کشور در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت تولید برق‌آبی اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سدهای حوضه کارون امسال شرایط مناسبی دارند و در صورت مدیریت منابع آب، امکان افزایش حدود ۴۰ درصدی تولید برق‌آبی وجود دارد و حتی می‌توان در زمان اوج مصرف تابستان بیش از ۱۰ هزار مگاوات برق وارد مدار کرد.
وی تأکید کرد: تحقق این ظرفیت به مدیریت کشت شالی در خوزستان وابسته است و گفت: اگر کشت شالی طبق قوانین محدود شود، امکان حفظ ذخایر آب و استفاده از آن برای تولید برق در تابستان و حتی زمستان فراهم خواهد شد؛ اما گزارش‌ها نشان می‌دهد کشت شالی در برخی مناطق خوزستان با سرعت و در سطح گسترده در حال انجام است.

وضعیت دریاچه ارومیه بهتر از گذشته است؛ ضرورت ادامه اقدامات احیا
️سخنگوی صنعت آب کشور با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه گفت: شرایط این دریاچه نسبت به گذشته بهتر شده و هم‌اکنون حجم آب آن به حدود ۳.۸۹۰ میلیارد مترمکعب رسیده است، اما برای تثبیت و بهبود وضعیت، ادامه اقدامات احیایی ضروری است.
️عیسی بزرگ‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با وجود بهبود نسبی شرایط دریاچه ارومیه، همچنان باید برنامه‌ها و اقدامات پیش‌بینی‌شده در مسیر احیای این دریاچه ادامه پیدا کند.
وی افزود: بر اساس برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه، قرار بود ۴۰ درصد کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و همچنین کاهش سطح اراضی کشاورزی در حوضه آبریز این دریاچه انجام شود، اما این هدف به طور کامل محقق نشده و حتی در برخی موارد افزایش سطح اراضی کشاورزی نیز مشاهده شده است.
سخنگوی صنعت آب کشور تأکید کرد: لازم است این روند اصلاح شود و برنامه‌های تعیین‌شده در طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه به طور کامل اجرا شود تا روند بهبود وضعیت دریاچه ادامه یابد.
بزرگ‌زاده همچنین خاطرنشان کرد: تداوم مدیریت مصرف آب و اجرای برنامه‌های احیایی می‌تواند نقش مهمی در حفظ و پایداری وضعیت دریاچه ارومیه داشته باشد.

 

وی با اشاره به ضرورت نگاه جامع در سیاست‌گذاری‌های این بخش گفت: هر اقدام و برنامه‌ای در حوزه کشاورزی باید دارای پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، حقوقی و رسانه‌ای باشد. از انجمن‌ها و اتحادیه‌های علمی انتظار داریم با این نگاه وارد میدان شوند و پیشنهادهای کاربردی برای اصلاح و بهبود قوانین ارائه دهند و ما نیز از این مسیر حمایت خواهیم کرد.

🔸 رئیس سازمان تات همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها برای هدایت پایان‌نامه‌های دانشجویی به سمت حل چالش‌های واقعی بخش کشاورزی خبر داد و افزود: از پایان‌نامه‌هایی که در راستای حل مسائل و چالش‌های این بخش باشد حمایت می‌کنیم.

🔸 گل‌محمدی با بیان اینکه حدود ۹۸ درصد هسته‌های بذر کشور در مجموعه تات قرار دارد، تصریح کرد: این حوزه ظرفیتی مهم است که انجمن‌ها و اتحادیه‌ها می‌توانند در آن نقش‌آفرینی کنند؛ چراکه سازمان تات طی سال‌های اخیر به سمت اثربخشی بیشتر در بخش کشاورزی حرکت کرده است.

🔸 وی در ادامه با تأکید بر جایگاه راهبردی کشاورزی در کشور گفت: امروز امنیت غذایی پایه و ستون امنیت ملی است و باید با کمک جامعه علمی و نخبگان، فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه تقویت شود.

🔸 معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به تجربه کشور در شرایط سخت خاطرنشان کرد: کشور با مشکل تأمین غذا مواجه نشد؛ چراکه دولت، تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و مدیریت مصرف همگی در کنار هم قرار گرفتند تا زنجیره تأمین غذایی کشور حفظ شود.

🔸 از تشکل‌ها و اتحادیه‌ها انتظار می‌رود در زمینه فرهنگ‌سازی نیز یاری‌رسان باشند.

 

در این نشست، «احمد میدری» از برنامه‌ریزی برای تولید و تامین دارو در دوران پس از جنگ رمضان خبر داد.
وی گفت: بسیاری از امور در این دوره بدون نیاز به دستورهای متمرکز و با هماهنگی درون‌سازمانی انجام شد که این موضوع به افزایش سرعت تصمیم‌گیری و اجرا منجر شد.

🔹 میدری همچنین با تأکید بر تداوم تأمین داروی مورد نیاز کشور افزود: با تولید دارو میان شرکت‌های زیرمجموعه وزارت رفاه، از بروز اختلال در زنجیره تأمین دارو جلوگیری شد و در حال حاضر مشکلی در تأمین نیازهای دارویی کشور وجود ندارد.

🔹 در ادامه این نشست، حسینعلی شهریاری با اشاره به گستردگی مأموریت‌های وزارت کار گفت: وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و زیرمجموعه‌های این وزارتخانه، نقش مهمی در ارائه خدمات درمانی، رفاهی و دارویی کشور ایفا می‌کنند و بسیار موفق کرده‌اند‌.

✅در این نشست اعضای این کمیسیون نکات خود را مطرح کردند و معاونان وزیر و مدیران شرکت‌های تابعه وزارتخانه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های خود در حوزه‌های درمان، دارو و خدمات رفاهی ارائه دادند.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از خبرگزاری پلیس، سرهنگ بهزاد ثابت‌راسخ، رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اصفهان، در جمع فرماندهان و کارکنان انتظامی با اشاره به تغییرات گسترده در شیوه‌های ارتکاب جرم و پیچیده‌تر شدن آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند پلیسی هوشمند، متخصص، مقتدر و آینده‌نگر است؛ پلیسی که بتواند متناسب با تحولات روز، از ظرفیت دانش، فناوری و تجهیزات نوین برای ارتقای امنیت عمومی بهره‌برداری کند.

وی با بیان اینکه نخبگان، دانشگاهیان و مجموعه‌های دانش‌بنیان از سرمایه‌های ارزشمند کشور محسوب می‌شوند، افزود: استفاده از ظرفیت علمی اقشار تحصیل‌کرده و مراکز علمی و فناورانه می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در ایده‌پردازی، هوشمندسازی و ارتقای توان عملیاتی پلیس ایفا کند و این مسیر، آینده امنیت کشور را متحول خواهد ساخت.

رئیس پلیس پیشگیری استان اصفهان خاطرنشان کرد: امروز استفاده از تجهیزات پیشرفته انتظامی، سامانه‌های هوشمند، فناوری‌های نوین نظارتی و ابزارهای روزآمد، دیگر یک انتخاب نیست بلکه ضرورتی انکارناپذیر برای موفقیت مأموریت‌های پلیس محسوب می‌شود و هر میزان تسلط کارکنان بر دانش و تجهیزات نوین بیشتر باشد، خدمات انتظامی نیز دقیق‌تر، سریع‌تر و اثربخش‌تر خواهد شد.

سرهنگ ثابت‌راسخ با تأکید بر اینکه یادگیری مستمر باید به یک فرهنگ دائمی در بدنه پلیس تبدیل شود، تصریح کرد: پلیس موفق، پلیسی است که همواره در حال آموزش، ارتقای مهارت و به‌روزرسانی دانش خود باشد؛ چرا که مطالبات مردم از پلیس روزبه‌روز در حال افزایش است و پاسخگویی مطلوب به این مطالبات، نیازمند نیروی انسانی توانمند، آموزش‌دیده و مجهز به دانش روز است.

وی افزود: خوشبختانه زیرساخت‌های مناسبی در حوزه فناوری و هوشمندسازی در مجموعه انتظامی کشور ایجاد شده و فرماندهان و مدیران می‌توانند با برنامه‌ریزی صحیح و افزایش مهارت کارکنان، حداکثر بهره را از این ظرفیت‌ها در راستای خدمت‌رسانی بهتر به مردم ببرند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه هدف نهایی تمام برنامه‌های تحولی پلیس، ارتقای امنیت اجتماعی و افزایش احساس امنیت در جامعه است، گفت: مردم باید آثار اقدامات پلیس را در زندگی روزمره خود لمس کنند و هر اقدامی که منجر به آرامش، آسایش و کاهش دغدغه‌های شهروندان شود، در حقیقت گامی در مسیر ارتقای سرمایه اجتماعی پلیس خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت هم‌افزایی میان پلیس‌های تخصصی در پیشگیری از جرائم اظهار داشت: برای مقابله مؤثر با جرائمی همچون سرقت، ضروری است تمامی پلیس‌های تخصصی در کنار یکدیگر و با اجرای طرح‌های مستمر انتظامی و عملیاتی، کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها را در تحقق اهداف و مأموریت‌های تعیین‌شده یاری کنند.

سرهنگ ثابت‌راسخ تأکید کرد: پیشگیری از جرم تنها با حضور فیزیکی پلیس محقق نمی‌شود، بلکه نیازمند رصد هوشمندانه، تحلیل دقیق آسیب‌ها، اقدامات فرهنگی، آگاه‌سازی عمومی و تعامل مستمر با مردم است و هرجا مشارکت مردمی در کنار اقدامات انتظامی قرار گرفته، موفقیت‌ها چند برابر شده است.

وی همچنین نقش سایر دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در تولید امنیت را مهم و اثرگذار دانست و گفت: تأمین امنیت صرفاً وظیفه نیروی انتظامی نیست، بلکه همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در این حوزه مسئولیت دارند و بدون همکاری جمعی، تحقق امنیت پایدار دشوار خواهد بود.

رئیس پلیس پیشگیری استان اصفهان در پایان با تأکید بر رویکرد مردم‌محور پلیس خاطرنشان کرد: پلیس خادم مردم است و تمام توان خود را برای حفظ آرامش جامعه، صیانت از امنیت شهروندان و مقابله قاطع با هنجارشکنان و مجرمان به کار خواهد گرفت و در این مسیر، ارتقای دانش، مهارت، فناوری و تعامل با مردم، چهار ضلع اصلی موفقیت پلیس آینده خواهد بود.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت، به مناسبت روز صنعت برق و روز سیمبان، رئیس شورای هیئات مذهبی منطقه ۱۱ با حضور در امور برق منطقه ۳ شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان از تلاش‌ها و خدمات مدیر و همکاران این مجموعه تقدیر کرد.

🔸در این دیدار، وی با اشاره به نقش مهم کارکنان صنعت برق در تأمین و پایداری شبکه برق، از زحمات شبانه‌روزی آنان به‌ویژه در شرایط حساس و دشوار از جمله شرایط جنگی قدردانی کرد و تلاش‌های صورت‌گرفته برای حفظ پایداری شبکه و خدمت‌رسانی مستمر به شهروندان را شایسته تقدیر دانست.

🔸همچنین همکاری و تعامل سازنده امور برق منطقه ۳ با مواکب و هیئات مذهبی در برگزاری برنامه‌های مذهبی و تأمین برق مورد نیاز این مراسم‌ها از دیگر مواردی بود که مورد توجه و قدردانی رئیس شورای هیئات مذهبی منطقه ۱۱ قرار گرفت.

 

وی در این نشست چند ساعته طرح‌های در دست اقدام وزارت کار را تشریح کرد.

🔹 شمس‌الدین حسینی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بر حمایت این کمیسیون از برنامه‌های وزارت کار در تمام زمینه‌ها به ویژه حوزه‌های اشتغال، رفاه و معیشت تأکید کرد.

🔹 اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس نیز نقطه نظرات خود را در زمینه مسائل مرتبط با وزارت کار، مطرح کردند.

🔹 معاونان وزارت کار و روسای مجموعه‌های تابعه این وزارتخانه نیز گزارشی از اقدامات خود را در زمینه‌های گوناگون مطرح کردند.

✅ ارائه گزارشی از اقدامات وزارت کار در دوران نبرد رمضان نیز بخشی دیگر از این نشست بود‌.

 

در این ملاقات، دو طرف بر لزوم توسعه و بهره‌برداری موثر از ظرفیت‌های مرتبط با شهرک‌های کشاورزی، هم‌افزایی در اجرای برنامه‌های مشترک و ارتقای خدمات‌رسانی به بخش تولید تاکید کردند.

همچنین پیرامون راهکارهای تقویت همکاری‌های فنی و اجرایی و پیگیری موضوعات مشترک در حوزه‌های مختلف تبادل نظر شد.

شنبه, 25 ارديبهشت 1405 10:17

هر معلم باید یک مربی بهداشت باشد

 

علیرضا کاظمی با بیان اینکه هر اتفاقی در کشور از مسیر یادگیری و آموزش رقم می‌خورد، توضیح داد: موضوع سلامت امری فرابخشی است. سفیران سلامت بهترین پیام‌آوران سلامت در جامعه و خانواده هستند و باید توجه کنند که نه تنها خود باید بدانیم و به مسائل حوزه سلامت عمل کنیم بلکه باید مراقب رفتار سلامت‌بخش دیگران باشیم و این مهم ترین ماموریت دانش آموزان در حوزه سلامت در مدارس است.

همه دستگاه‌ها باید کنار هم قرار گیرند تا ماموریت مربوط به حوزه سلامت را به مقصد برسانیم و اساس پیشرفت کشور را در همه حوزه ها رقم بزنیم‌.

🔹وی افزود: باید افتخار کنیم که در این حوزه نقش داریم و ایفای نقش می‌کنیم‌. در خصوص دانش و آگاهی نیز باید گفت که کنش‌های مبتنی بر دانش بسیار مهم است. امروز اگر آگاهی دانش آموزان مبتنی بر دانش درست باشد رفتارهای اجتماعی و هنجارها بهتر شکل می‌گیرد و قطعا این دو مسیر راهبردی برگرفته از این شعار ارزشمند ملی ما در هفته سلامت است که باید مسیر حرکت همه دستگاه‌های همکار در حوزه سلامت باشد.

  • جامعه
  • اقتصاد
  • فرهنگ و هنر
  • علم و پیشرفت
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
دوشنبهب ظ+0330E_خرداد+0330Rخردادب ظ+0330_+0330Eخرداد+03:300ب ظ+0330E2
  به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی معاون سلامت اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: این طرح با هدف ارزیابی وضعیت سلامت روان در جامعه و شناسایی به‌هنگام مشکلات و چالش‌های روان‌شناختی در سطح کشور در حال اجراست و نتایج آن ...
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
دوشنبهب ظ+0330E_خرداد+0330Rخردادب ظ+0330_+0330Eخرداد+03:300ب ظ+0330E2
  سازمان امور مالیاتی کشور در پاسخ به سوالات و تماس‌های مکرر مودیان در خصوص مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی اعلام کرده است: درخواست تمدید مهلت ارایه اظهارنامه‌های مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی به مراجع قانونی ذی‌صلاح ارایه شده است و قطعا این مهلت تمدید خواهد شد.
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
سه شنبهب ظ+0330E_خرداد+0330Rخردادب ظ+0330_+0330Eخرداد+03:300ب ظ+0330E2
  به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اقتصاد بازار او در ادامه خطاب به استاندار اصفهان گفت: حضرت‌عالی بنده را می‌شناسید؛ نه اهل اغراق هستم و نه اهل تملق، اما بر اساس تجربه شخصی خود و فعالیت در استان‌های دیگر از جمله تهران، با رسانه‌هایی مواجه شده‌ام که در ...
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
دوشنبهب ظ+0330E_خرداد+0330Rخردادب ظ+0330_+0330Eخرداد+03:300ب ظ+0330E2
  به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون) هیئت وزیران به پیشنهاد وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی و در اجرای اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آیین‌نامه رفع موانع احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر را با هدف تسهیل فرآیند ...

پایگاه خبری و اطلاع رسانی

پایگاه خبری شهر اصیل بر اساس رویکرد خبری در حوزه های (سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری، اقتصادی، حوادث، فناوری، استانی، تکنولوژی و شهر و کلانشهر) تلاش دارد به‌ روزترین اخبار برخط را در اختیار علاقمندان به حوزه‌های خبری قرار دهد. اخباری که از منابع معتبر اخذ می گردد تا این اطلاع رسانی جامع و کامل، برای همگان در دسترس و مورد اعتماد باشد که امید است در این مسیر، موفق گام برداریم.
این پایگاه خبری متعلق به خانم زهره مختاری ملک آبادی می باشد.

آب و هوا

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب