نمایش موارد بر اساس برچسب: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان
برنامه ریزی مناسب، زمان بندی دقیق و اتخاذ تصمیم های درست؛ ضامن تامین پایدار آب شرب در تابستان
ناصر اکبری مدیر عامل شرکت آبفای استان اصفهان در نخستین نشست شورای مدیران این شرکت در سال 1404 که با محوریت «گذر از بحران کم آبی» برگزار شد، گفت: برای مهار تبعات ناشی از بحران شدید کم آبی، مدیران آبفای مناطق خودگردان باید با تدوین سناریوهای مختلف، چگونگی تامین پایدار آب شرب مردم در سطح استان را ترسیم کنند.
وی تامین کمی و کیفی آب شرب مردم در فصل تابستان را مستلزم نظارت دقیق و شبانه روزی بر فرایند مدیریت تقاضا و مصرف دانست و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری باید تمام مدیران برنامههای عملیاتی در خصوص توزیع عادلانه آب با فشار یکسان و نیز مطلوبیت مورد تایید دستگاههای نظارتی از لحاظ کیفی را تدوین کنند.
مدیرعامل آبفای استان به برخی از عوامل موثر در تامین پایدار آب شرب اشاره کرد و گفت: پهنهبندی و زون بندی شبکه توزیع آب، بررسی والوها و شیرهای فشارشکن، نظارت شبانه روزی و مدیریت فشار شبکه، نصب استاندارد فلومتر بر منابع آبی، شناسایی پمپهای غیر مجاز بر روی شبکه توزیع، اخطار به مشترکین پر مصرف، تامین سوخت مورد نیاز دیزل ژنراتورها، آمادگی و چابک سازی گروههای عملیاتی و امدادی برای مهار بحرانها و حوادث احتمالی و تقویت گروههای مروجین مصرف بهینه آب از جمله مهمترین موارد در تامین پایدار آب شرب مردم در تابستان است.
وی به تحهیز و آماده سازی تانکرهای انتقال آب برای آبرسانی به مناطق مختلف به ویژه مناطق صعب العبور اشاره کرد و گفت: نظارت بر کیفیت و سلامت آب شرب تانکرهای آبرسان باید دقیق و مستمر صورت گیرد چرا که کیفیت آب خط قرمز وزارت نیرو، شرکت مهندسی آبفای کشور و نیز همه شرکت های آب و فاضلاب در سراسر کشور است.
اکبری با اشاره به احتمال کمبود و قطع برق در نیمه نخست سال جاری گفت: برای تامین پایدار برق تاسیسات آبرسانی به ویژه ایستگاه های پمپاژ، برنامه ریزی دقیقی جهت تامین دیزل ژنراتور و سوخت مورد نیاز صورت گرفته است.
مدیرعامل آبفای استان اصفهان بر پایش فشار شبکه نیز تاکید کرد و اعلام کرد: با بهره مندی از سیستم تله متری و تله کنترل، تمام تاسیسات آبرسانی به صورت لحظه به لحظه مورد بررسی قرار میگیرند تا منابع آبی به صورت عادلانه در دسترس تمام مشترکین در سطح استان قرار گیرد.
نجات جان بیش از 7 هزار نفر از حریق و حوادث در سال ۱۴۰۳
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محمدمهدی مقدسزاده با اعلام اینکه طی سال گذشته در مجموع ۵۵۰ هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ برقرار شده است، گفت: از مجموع ۵۵۰ هزار تماس، تعداد ۱۶ هزار و ۳۸۳ مورد عملیات امداد و نجات و اطفای حریق توسط همکارانم در ایستگاههای بیستوهشتگانه انجام شد.
وی افزود: از مجموع عملیاتهای انجام شده ۵۶۱۲ حریق، ۷۹۲۳ حادثه و ۲۸۴۸ مورد خدمات ایمنی بوده است و همکارانم توانستند در اجرای این مأموریتها جان ۷۴۴۹ نفر از شهروندان گرفتار در حریق و حوادث را نجات دهند.
مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تاکید کرد: سال گذشته برای حفظ زمان طلایی که طبق قوانین بینالمللی بین پنج تا سه دقیقه است، ۴۷۹۵ مورد استقرار اطفائیه در نقاط استراتژیک شهر اصفهان و اماکن پرتردد داشتیم که در این زمینه بسیار مؤثر بود، همچنین در راستای ارزیابی ریسک حوزه استحفاظی ایستگاههای آتشنشانی و کاهش خطرات ۶۰۲۹ مورد گشت ایمنی صورت گرفت.
وی ضمن قدردانی از تمام شهروندان و تعاملی که با سازمان آتشنشانی داشتند، گفت: در سال ۱۴۰۳ شاهد کاهش ۱۵ درصدی حریق منازل مسکونی، کاهش ۲۱ درصدی اماکن تجاری و کاهش ۴۵ درصدی موارد گازگرفتگی با گاز منو اکسید کربن بودیم.
وی با اشاره به اینکه بیشترین حادثه در سال ۱۴۰۳ مربوط به محبوسی در آسانسور بود، گفت: از تمام شهروندان تقاضا دارم سیستم بلک اوت را در آسانسور خود اجرا کنند تا در زمان قطع برق کابین به نزدیکترین طبقه هدایت شود و افراد بتوانند به سهولت خارج شوند، همچنین باید بازدیدهای نت دورهای بهصورت منظم انجام و به بازههای زمانی اعلام شده در رابطه با قطع برق توجه شود.