نمایش موارد بر اساس برچسب: فولاد مبارکه
گامهای جدید در راستای توسعه مهارتهای حرفهای!
امضای توافقنامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفهای و کارخانه فولاد مبارکه: گامهای جدید در راستای توسعه مهارتهای حرفهای!
پیوستن ایران به جمع چند تولیدکننده کلاف API در دنیا به همت فولاد مبارکه/ تولید کلاف گرم API X ۶۰ با وجود استانداردهای سختگیرانه
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل، این موضوع در واقع خلق ارزش با استفاده از یک بسته دانشی در فولاد مبارکه است و بدون هیچ کمک خارجی، محاسبات فنی مهندسی و تستها توسط کارشناسان بومی فولاد مبارکه انجام شد. بدین نحو که با تغییر محل ریداکشن یا محل کاهش ضخامت در طول فرآیند نورد به محصول نهایی دست پیدا کردیم که بسیار ارزشمند است. این اتفاق باعث سرعت پیشرفت خطوط انتقال نفت و گاز شده و یک گام رو به جلو در کشور محسوب میشود. ذکر این نکته نیز ضروری است که در استانداردهای سختگیرانه، تعداد کشورهایی که API (آن هم به صورت تختال) تولید میکنند، زیاد نیست و زیر ۱۰ کشور توانایی تولید آن را دارند ولی کشورهای خیلی محدودی توانایی تولید ورق API را دارند که خوشبختانه امروز به همت فولاد مبارکه، ایران نیز به جمع این کشورها راه پیدا کرده است.
فولاد مبارکه توان تأمین نیاز اسلب و کلاف گرم پروژههای نفت و گاز را دارد
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل، رضا حیدری، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه، در آئین رونمایی از کلاف گرم مناسب محیط ترش با گرید API ۵L X۶۰ NACE در سومین روز بیستونهمین نمایشگاه بینالمللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، اظهار کرد: فولاد مبارکه در سالهای اخیر یکی از حوزههای تمرکز بازاریابی خود را بر تأمین نیاز خطوط انتقال نفت و گاز کشور به ورقهای فولادی تعریف کرده است. تولید گریدهای متعدد و متنوع کیفی، چه در حوزه تأمین اسلب و فولاد خام و چه در حوزه کلاف گرم و ورق فولادی، نشاندهنده اراده جدی فولاد مبارکه برای حضور در بازار نفت و گاز کشور است.
وی ادامه داد: سابقه حضور فولاد مبارکه در این حوزه به بیش از دو دهه قبل برمیگردد، زمانی که این شرکت گریدهای مورد نیاز لولههای سایز کوچک گاز خانگی را با استاندارد API GR B تولید میکرد. با توسعه سبد کیفی محصولات در سالهای بعد، تولید کلاف گرم گرید API X۵۲ و همچنین گرید API X۶۰ برای تأمین ورق مورد نیاز لولههای انتقال گاز شهری و بینشهری نیز در فولاد مبارکه پیگیری شد.
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸، با تأمین اسلب گرید API X۶۰ سرویس ترش مربوط به ورقهای مورد نیاز ابر پروژه خط انتقال گوره به جاسک، ورود فولاد مبارکه به باشگاه تولیدکنندگان محصولات سرویس ترش در جهان با مشارکت دیگر شرکتهای نوردی رسماً آغاز شد، افزود: در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، برای اولین بار کلاف گرم سرویس ترش با کیفیت API X۵۲ محیط ترش با موفقیت تولید شد. امسال نیز با دانش فنی و تجهیزات موجود در شرکت فولاد مبارکه، تولید کلاف گرم گرید API ۵L X۶۰ برای اولین بار در کشور انجام شد.
وی اضافه کرد: با توجه به توسعههای کمی و کیفی در دست اقدام در ناحیه فولادسازی، این امکان فراهم شده که تقریباً تأمین نیاز پروژههای نفت و گاز کشور، چه در حوزه تولید کلاف گرم (سایز لولههای کمتر از ۲۰ اینچ) و چه در حوزه تولید اسلب با مشارکت دیگر شرکتهای نورد (سایز لولههای بیشتر از ۲۰ اینچ) امکانپذیر باشد.
حیدری در ادامه افزود: امروز فولاد مبارکه حساب ویژهای برای تأمین نیاز این بخش از بازار و مشتریان باز کرده است که میتواند با توجه به منابع سرشار نفت و گاز کشور و نیاز به سرمایهگذاری برای ایجاد زیرساختهای مناسب برای انتقال این منابع عظیم، با بهرهگیری از تجربیات گذشته بین مجموعه وزارت نفت و فولاد مبارکه و بازطراحی مدلهای همکاری، به توسعه پایدار و بهینهسازی خطوط انتقال نفت و گاز کشور کمک کند. این اقدامات میتواند به تأمین انرژی پایدار و مطمئن در کشور منجر شود.
وی همچنین به ۲ اولویت مهم در ادامه مسیر اشاره کرد و گفت: حمایت از تولید داخل با مصرف تولید داخلی اولویت اول است، در شرایطی که تولید اسلب و کلاف مورد نیاز پروژههای نفت و گاز در داخل کشور و در شرکت فولاد مبارکه انجام میشود، واردات به هیچ وجه توجیهپذیر نیست. خبر واردات ۴۰ هزار تنی اسلب در این بخش، خبری ناخوشایند برای تلاشگران فولاد مبارکه بود. امید است با نگاه حمایت از تولید داخل که در مدیریت عالی نفت و گاز کشور وجود دارد، به توان داخلی بیش از پیش بها دهیم.
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه تأمین مالی پروژههای فعال در بخش نفت و گاز کشور را دومین اولویت فولاد مبارکه دانست و افزود: بدون شک شرکت فولاد مبارکه نمیتواند بار تأمین مالی برای تأمین اسلب و ورق پیمانکاران را به دوش بکشد. هرچند در گذشته حمایتهای بزرگی از پیمانکاران با بازگشایی السی در این بخش صورت گرفت، اما در ادامه باید در اندیشه مدلهای جدید برای حمایت از پیمانکاران پروژههای نفت و گاز بود. تسویه صورتحسابهای گاز فولاد مبارکه در قبال فروش محصول میتواند یکی از این مدلها باشد.
سرمایهگذاری ۶۰۰ میلیون دلاری فولاد مبارکه برای تولید ورقهای آلیاژی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل، سعید زرندی، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه، پیش از ظهر شنبه در آئین رونمایی از کلاف گرم مناسب محیط ترش (مقاوم به خوردگی) با گرید API ۵ X۶۰ NACE که در سومین روز بیستونهمین نمایشگاه بینالمللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد، اظهار کرد: گروه فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۴ به دنبال تولیدات کیفی و با ارزش افزوده بالا است و هدف ما حرکت به سمت تولیدات با کیفیت و خاص است و سرمایهگذاریها با این رویکرد انجام خواهد شد.
وی با اشاره به تعریف ۱۲ استراتژی در گروه فولاد مبارکه افزود: یکی از این استراتژیها تولید محصولات ویژه و با ارزش افزوده بالا است، ما در حال راهاندازی یک شرکت جدید با عنوان شرکت ورقهای آلیاژی فولاد مبارکه با هدف تولید محصولات خاص هستیم و در جلسات اخیر با همکاران تأکید کردیم که باید از تولید فولادهای ساختمانی و تجاری فاصله بگیریم و به سمت تولیدات خاص برویم.
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه تاکید کرد: ما باید در حوزه تولید برخی از محصولات عرصه را برای دیگر شرکتها باز بگذاریم و روند پیشرو بودن خود را ادامه دهیم.
وی به پروژههای در حال مطالعه تولید ورقهای آلیاژی فولاد مبارکه که مطالعات اولیه آن رو به پایان است، روند اجرایی در دست مطالعه است و مناقصات آن نیز به زودی برگزار خواهد شد، اشاره کرد و گفت: تولید ورقهای سیلیکونی جهت دار با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن را با کاربرد در ترانسفورماتورها و ورقهای سیلیکونی غیر جهتدار را به میزان ۲۰۰ هزار تن برای موتورها و ژنراتورهای الکتریکی در این زمینه در دستور کار است.
زرندی با بیان اینکه تولید ۲۰۰ هزار تن ورق استنلس استیل برای لوازم خانگی و ساختمانی در دستور کار داریم، ادامه داد: برای مجموع این سه خط تولید، ۶۰۰ میلیون دلار سرمایهگذاری پیشبینی کردهایم.
وی در ادامه با بیان اینکه در شرکت فولاد و نورد سبا که از روزهای پایانی سال گذشته استقلال یافته، تولید ورقهای سیلیکونی جهت دار و غیر جهتدار را دنبال میکنیم، اضافه کرد: مأموریت این شرکت تولید گریدهای خاص فولادی است که نورد گرم را تولید میکنیم و به دنبال راهاندازی نورد سرد نیز در این زمینه هستیم.
حرکت فولاد مبارکه از تولید انبوه به سمت محصولات ویژه
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه با بیان اینکه حرکت از سمت تولید انبوه به سمت تولید ورقهای ویژه ممکن است میزان تولید ما را کاهش دهد، ادامه داد: ما تمرکز خود را بر روی تأمین نیاز داخلی در حوزه نفت و گاز قرار دادهایم و امیدواریم که با تولید این محصولات، کشور را از واردات بینیاز کنیم. این محصولات به ما کمک میکند تا رقابتپذیری خود را در سطح منطقه و جهانی حفظ کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه تا پیش از این میزان تناژ تولید شرکتها یکی از معیارهای اصلی سنجش آنها بود، اضافه کرد: امروزه میزان ارزش آفرینی هر شرکت معیاری برای سنجش آن است، برای مثال شرکت تیسن کروپ چهلمین تولیدکننده جهان است، اما به لحاظ ارزش آفرینی در رتبه کمتر از ۱۰ قرار دارد.
زرندی گفت: گروه فولاد مبارکه در حوزه تولید گریدهای خاص فولادی ورود کرده و امیدواریم سال ۱۴۰۴ نقطه عطف تولید این محصولات باشد که راهاندازی خط نورد گرم ۲ نیز در این زمینه بسیار کمک کننده است.
وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص تأمین انرژی برق با توجه به نزدیک شدن به فصل ناترازیها ابراز کرد: در حال حاضر فولاد مبارکه ۱۲۰ مگاوات برق خورشیدی و ۴۰۰ مگاوات برق از طریق نیروگاه سیکل ترکیبی وارد مدار کرده است، ضمن اینکه ۲۵۰ مگاوات نیز تا پیش از راه اندازی این دو نیروگاه تولید برق فولاد مبارکه بوده که وارد مدار میشود.
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه تصریح کرد: برنامه ما افزایش تولید برق خورشیدی به میزان ۲۵۰ مگاوات تا پایان تابستان است، همچنین در صورت تحقق وعده مپنا برای راهاندازی بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی، ۳۰۰ مگاوات برق از این نیروگاه تا آذرماه سال جاری به مدار وارد خواهد شد.
وی در خصوص نیروگاه سمنان فولاد مبارکه نیز گفت: سعی داریم میزان تولید این نیروگاه را نیز به ۶۰ مگاوات برسانیم.
سهم فولاد مبارکه از حوضه آبریز زایندهرود کمتر از ۱.۵ درصد است
زرندی در خصوص تأمین آب مورد نیاز فولاد مبارکه نیز افزود: ما قرارداد استفاده از پساب ۱۴ شهر اطراف فولاد مبارکه را امضا کردیم که تاکنون ۹ مورد آن اجرایی شده است، همچنین ۱۹ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز فولاد مبارکه از محل رودخانه زاینده را تأمین میشود که در صورت بهرهبرداری از پروژه انتقال آب دریا، میزان برداشت آب فولاد مبارکه از رودخانه زایندهرود به صفر خواهد رسید.
وی تاکید کرد: در حال حاضر سهم شرکت فولاد مبارکه از مصرف آب حوضه آبریز زایندهرود کمتر از ۱.۵ درصد است.
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه با بیان اینکه ما باید کشور را از واردات ورقهای فولادی بینیاز کنیم، ادامه داد: ما در حوزه ورق مورد نیاز لولههای انتقال نفت و گاز امسال ۵۰ هزار تن واردات داشتهایم و سعی داریم و این نیاز را کامل پوشش دهیم.
وی همچنین به اهمیت صادرات اشاره کرد و گفت: فرآیند فروش محصولات در وزارت صنعت، معدن و تجارت در گام اول تأمین نیاز داخل است و پس از آن صادرات، در حال حاضر شرکت فولاد مبارکه ۲۰۰ هزار تن ورق سرد و گرم و ۲ میلیون تن اسلب مازاد داریم که امکان صادرات داریم.
صادرات محصولات فولاد مبارکه به ۵۰ کشور دنیا
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه با بیان اینکه ما در حال حاضر در ۵۰ کشور دنیا صادرات داریم و برنامههای جدی برای ارتباط با مشتریان نهایی خود داریم، افزود: اگر نیاز داخلی برآورده شود، پتانسیل صادراتی ما در حوزه ورق گرم به راحتی دو تا سه برابر خواهد شد.
وی با بیان اینکه با بررسیهای صورت گرفته برای بازار ۱۰ سال آینده صنعت فولاد چارهای جز سرمایه گذاری در شرکتهای خارجی و شرکتهای دانش بنیان نداریم گفت: تاکنون فولاد مبارکه بیش از هزار میلیارد تومان در شرکتهای دانشبنیان سرمایهگذاری کرده و هدف ما افزایش این سرمایهگذاری به ۳ هزار میلیارد تومان است. هر سرمایهگذاری باید منجر به کاهش هزینه یا افزایش درآمد برای گروه فولاد مبارکه شود.
زرندی همچنین از همکاری با دانشگاهها و نخبگان ایرانی در خارج از کشور برای بهبود محصولات و تحقیق و توسعه خبر داد و گفت: ما شرایط همکاریهای بین پژوهشگران، دانشجویان و اساتید را فراهم کردهایم تا بتوانیم به نتایج مطلوبی دست یابیم.
کلاف گرم API X۶۰ فولاد مبارکه مناسب محیط ترش رونمایی شد
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل، همزمان با سومین روز از بیستونهمین نمایشگاه بینالمللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، کلاف مناسب محیط ترش (مقاوم به خوردگی) API ۵L X۶۰ NACE بهعنوان محصول فناورانه گروه فولاد مبارکه، پیش از ظهر شنبه ۲۰ اردیبهشتماه با حضور سعید زرندی مدیرعامل گروه فولاد مبارکه، معاونان و مدیران این گروه صنعتی در سالن ۳۵ نمایشگاه بینالمللی تهران رونمایی شد.
فولاد مبارکه در سالهای اخیر بر تولید تختال برای خطوط انتقال نفت و گاز تمرکز داشته و در ۲ سال گذشته موفق به عرضه کلاف گرم مخصوص این حوزه شده است.
گرید API ۵L X۶۰ NACE، با رعایت الزامات خاص در فرآیند فولادسازی و استفاده از نوآوریهای جدید در مرحله نورد گرم، طراحی و تولید شده است.
این محصول به ویژه در میدانهای گازی و دریا که نیاز به مقاومت بالا در برابر خوردگی دارند، کاربرد دارد و با توجه به مسائل پایداری و محیط زیست، عمر مفید و مقاومت آن در برابر خوردگی افزایش یافته است.
هدف اصلی گروه فولاد مبارکه از تولید این گرید، تأمین نیاز داخلی و ارائه محصولی با قیمت مناسب در مقایسه با نمونههای خارجی است. این گروه با تنوع در سبد محصولات خود، نقش مهمی در تأمین نیاز صنایع داخلی، جلوگیری از خروج ارز و واردات بیرویه ایفا کرده است.
فولاد مبارکه اصفهان الگوی مسئولیت اجتماعی و پیشگام در کاهش آسیبهای اجتماعی است
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل، ایوب درویشی در دیدار سازنده و تأثیرگذار با معاونین و مدیران شرکت فولاد مبارکه اصفهان بر بحث و تبادل نظر در مورد نقش راهبردی صنایع بزرگ در تحقق مسئولیتهای اجتماعی و کاهش آسیبهای اجتماعی تاکید کرد. وی با اشاره به ضرورت همکاری سازنده صنعت و دولت در راستای توسعه پایدار و کاهش چالشهای اجتماعی افزود:شرکت فولاد مبارکه اصفهان به عنوان یکی از صنایع مادر و پیشروی کشور، الگویی موفق در ایفای نقش مسئولیتهای اجتماعی معرفی شد که با برنامهریزی راهبردی، گامهای مؤثری در جهت ارتقای اعتماد عمومی و توسعه اجتماعی برداشته است.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به نقش بیبدیل فولاد مبارکه در استان، خاطرنشان کرد: صنایع بزرگی مانند فولاد مبارکه نه تنها موتور محرکه اقتصاد هستند، بلکه با اقدامات مسئولانه اجتماعی میتوانند بسترساز کاهش آسیبها و بهبود کیفیت زندگی جامعه شوند. در این نشست مدیران فولاد مبارکه نیز بر تعهد این شرکت به مسئولیتهای اجتماعی تأکید کرده و اعلام نمودند که این مجموعه با اجرای پروژههای زیرساختی، آموزشی و فرهنگی، درصدد است تا سهمی ماندگار در توسعه اجتماعی و کاهش ناهنجاریهای جامعه ایفا نماید.
همایش آشنایی با واحد رباتیک و هوش مصنوعی آزمایشگاه صنعت ۴.۰
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل، مهمترین سرفصلهای همایش به شرح زیر است::
- آشنایی با سیستمهای Embedded
- آشنایی و راهاندازی Jetson Nano و JetBot
- آشنایی با بازوهای رباتیک
- آشنایی با هوش مصنوعی پایه
زمان برگزاری: شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴
ساعت: ۱۵ تا۱۶:۳۰ و ۱۷ تا ۱۸:۳۰
مکان: دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان، طبقه همکف آزمایشگاه صنعت ۴.۰
گفتنی است آزمایشگاه صنعت ۴.۰ با سرمایهگذاری گروه فولاد مبارکه و همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان راهاندازی شده است؛ هدف اصلی از تأسیس این آزمایشگاه، ارائه خدمات آموزشی و تحقیقاتی به افراد مختلف، اعم از دانشجویان، اساتید، سازمانها و ارگانها بهویژه صنعت فولاد کشور است.
سرمایهگذاری بر سلامت روان کارکنان، تضمین بهرهوری سازمانی است
علیآبادی، سرپرست مددکاری اجتماعی شرکت فولاد مبارکه:سلامتی سرمایه انسانی، رکن اصلی توسعه پایدار در صنعت است و کارکنان سالم و دانشبنیان، محرک اصلی چرخه تولید صنعتی هستند.
این گردهمایی علمی که با حمایت معاونت سرمایه انسانی شرکت فولاد مبارکه برگزار شد، میزبان اساتید برجسته حوزه سلامت روان و صاحبنظران صنعتی بود.
شرکتکنندگان در این نشست، آخرین یافتههای پژوهشی و تجربیات میدانی خود را در حوزههایی مانند «شناسایی و کاهش عوامل استرسزای محیط کار»، «پیشگیری از فرسودگی شغلی» و «راهکارهای مقابله با آسیبهای روانی در صنایع سنگین» ارائه دادند.
سالار فرامرزی، استاد تمام روانشناسی دانشگاه اصفهان و رئیس دانشکده روانشناسی این دانشگاه:
سلامت روانی کارکنان نه تنها بر عملکرد فردی در خانواده و جامعه تاثیرگذار است، بلکه به عنوان موتور محرک بهرهوری سازمانی عمل میکند. سازمانهایی که در این حوزه سرمایهگذاری میکنند، در واقع زیرساخت توسعه پایدار خود را تقویت مینمایند.
حتی یک اختلال ساده مانند افسردگی یا فرسودگی شغلی میتواند عملکرد یک بنگاه اقتصادی پیشرو مانند فولاد مبارکه را تحت الشعاع قرار دهد. کاهش بهرهوری، افزایش خطاهای عملیاتی و افت کیفیت تولید از جمله تبعات این غفلت است.
اقدام واحد HSE فولاد مبارکه در برگزاری این گردهمایی علمی، نمادی از پویایی سازمانی است.
رسانهای پویا برای گسترش ارتباطات برونمرزی
هادی نباتینژاد مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه
حضور شرکتهای بزرگ صنعتی و اقتصادی در نمایشگاههای بینالمللی داخلی و خارجی، دستاوردهای متعددی برای شرکتها به همراه میآورد. ایجاد ارتباطات تجاری جدید، افزایش اعتبار و تقویت برند، بازاریابی مستقیم و تعامل با مشتریان، شناسایی وضعیت بازار و تحلیل وضعیت و روند توسعه رقبا، افزایش فرصتهای صادراتی و ایجاد فرصت آموزش و یادگیری بخشی از نتایج حضور در نمایشگاههاست. فولاد مبارکه همواره از این فرصت به نحو احسن بهره برده و حضور در نمایشگاه ایران اکسپو 2025 نیز همچون گذشته برای این شرکت ثمربخش و راهگشاست.
در دنیای پرشتاب و رقابتی امروز، ارتباطات و مناسبات تجاری نقشی حیاتی در رشد و توسعه شرکتهای بزرگ ایفا میکند. هیچ شرکتی، صرفنظر از میزان منابع یا سابقهاش، نمیتواند بدون ایجاد و حفظ ارتباطات مؤثر در سطح داخلی و بینالمللی موفق عمل کند. یکی از ابزارهای کلیدی برای توسعه این ارتباطات، حضور فعال در نمایشگاههای تخصصی داخلی و بینالمللی است و نمایشگاهها بهعنوان رسانهای زنده و پویا، بستر مناسبی برای معرفی برند، محصولات و خدمات، برقراری ارتباطات جدید و تعمیق روابط موجود فراهم میآورند.
نمایشگاهها همواره بهعنوان رسانهای دوسویه، بازخورد مستقیم مشتریان و مخاطبان را در اختیار شرکتها قرار میدهند. این امر میتواند نقش مهمی در اصلاح و بهبود استراتژیهای بازاریابی و تولید ایفا کند.علاوه بر این یکی دیگر از مزایای مهم نمایشگاهها برای شرکتهای بزرگ، امکان ورود به بازارهای جدید و توسعه صادرات است. نمایشگاههای بینالمللی بستری برای شناسایی فرصتهای جدید، برقراری ارتباط با خریداران خارجی و آشنایی با قوانین و شرایط بازارهای مختلف فراهم میکنند و حضور در این نمایشگاهها برای شرکتهایی که در پی گسترش مرزهای فعالیت خود هستند، فرصتی استراتژیک و حیاتی است.
نمایشگاهها همچنین میتوانند به تقویت روحیه تیمی و افزایش انگیزه کارکنان کمک کنند. مشارکت در این رویدادها به تیمهای بازاریابی، فروش و فنی فرصت میدهد تا بهصورت میدانی با بازار ارتباط برقرار کنند و از دیدگاههای جدیدی به فعالیتهای شرکت بنگرند. معرفی توانمندیها و توسعه بازارهای صادراتی، امکان گفتوگوی مستقیم با مقامات عالیرتبه، انعقاد تفاهمنامهها، برگزاری پنلهای تخصصی، توسعه صادرات و ارزآوری و تقویت ارتباطات بینالمللی با شرکتهای همکار و پیمانکاران و رقبا از دیگر دستاوردهایی است که از حضور در نمایشگاه حاصل میشود.
در نهایت، میتوان گفت نمایشگاهها نهتنها ابزاری برای تبلیغات و بازاریابی، بلکه رسانهای قدرتمند برای گسترش ارتباطات، شناسایی فرصتها و تثبیت موقعیت شرکت در بازارهای داخلی و بینالمللی هستند. بهرهگیری هوشمندانه از این ابزار، بهویژه برای شرکتی همچون فولاد مبارکه میتواند مزیت رقابتی پایداری در پی داشته باشد.
برگزاری نمایشگاه بینالمللی ایران اکسپو 2025 جمهوری اسلامی ایران در هفته گذشته در مرکز نمایشگاههای بینالمللی در تهران، فرصتی بینظیر برای به نمایش گذاشتن توانمندیها و دستاوردهای داخلی، گسترش دیپلماسی اقتصادی، جذب سرمایهگذاری، ارتقای جایگاه بینالمللی و تقویت روابط فرهنگی و تجاری بود و علاوهبر دستاوردهای اقتصادی و تجاری، ابزار مؤثری در توسعه روابط سیاسی و فرهنگی ایران با کشورهای دیگر بود و این امید میرود که نقشی کلیدی در فرایندهای توسعهای کشور داشته باشد.
مشارکت فعالانه گروه فولاد مبارکه در این نمایشگاه و حضور مدیران فولاد مبارکه در آن، علاوه بر ارتقای جایگاه شرکت، نقش مؤثری در معرفی دستاوردها و ارتقای آگاهیها از توانمندیها و ظرفیتهای موجود داشته و بدون تردید فرصتهای جدیدی را در حوزه بهرهبرداری، صادرات و توسعه ارتباطات بینالملل ایجاد میکند، فرصتهایی که بهواسطه گسترش آگاهی عمومی و اجتماعی حاصل شده و ضمن تأمین منافع ملی، بستری مهم برای دیپلماسی صنعتی و اقتصادی و جذب سرمایهگذاری و تسریع در اجرای طرحهای توسعه خواهد بود.
فولاد مبارکه الگوی مسئولیتپذیری اجتماعی در صنعت است
صنایع بزرگی مانند فولاد مبارکه نه تنها موتور محرکه اقتصاد هستند، بلکه با اقدامات مسئولانه اجتماعی میتوانند بسترساز کاهش آسیبها و بهبود کیفیت زندگی جامعه شوند.