زهره مختاری
آموزش گام به گام حذف پیامک قبض تلفن ثابت برای مستأجران منتشر شد
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت مخابرات ایران، برخی از مشترکان، به ویژه مستأجران، پس از جابهجایی محل سکونت همچنان پیامکهای قبض مربوط به تلفن ثابت مکان قبلی را دریافت میکنند، میتوانند با استفاده از یک کد دستوری ساده، شماره همراه خود را از فهرست دریافتکنندگان این پیامکها حذف کنند.
بر اساس این خبر، مشترکان میتوانند با شمارهگیری کد دستوری #۲۰۲۰* از طریق تلفن همراه و طی چند مرحله ساده، پیامک قبض تلفن ثابت را برای شمارهای که دیگر تحت استفاده آنها نیست، متوقف کنند.
مراحل انجام این فرآیند به شرح زیر است:
شمارهگیری کد دستوری #۲۰۲۰* از طریق تلفن همراه؛
انتخاب گزینه ۵ (ثبت شماره همراه) را انتخاب کنید
انتخاب گزینه ۲ (حذف شماره همراه) را انتخاب کنید
شماره تلفن موردنظر را به همراه کد شهر وارد کنید
پس از طی این مراحل، شماره همراه وارد شده از سامانه ارسال پیامک قبض حذف خواهد شد و دیگر پیامکی در این خصوص دریافت نخواهد کرد.
گفتنی است این امکان، پاسخگوی نیاز مستأجرانی است که پس از تخلیه ملک توسط مستأجر قبلی، همچنان پیامک قبض به شماره آنها ارسال میشود و باعث بروز سردرگمی یا مزاحمت میگردد. شرکت مخابرات با راهاندازی این خدمت تلاش کرده است تا فرآیند مدیریت اطلاعات تماس مشترکان، شفافتر و به روزتر انجام شود.
ضرورت توجه جدی به بافت تاریخی اصفهان و تسهیل روند مجوزهای شهری
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، حجت الاسلام منوچهر مهروی پور در نطق میان دستور صد و هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حوادث اخیر اظهار کرد: اکنون در آستانه اربعین حسینی قرار داریم؛ اربعینی که صرفاً یک زیارت ساده نیست بلکه معانی بسیار عمیق تاریخی و تمدنی دارد. اربعین نصرت امام زمان (عج) را به همراه دارد و به تعبیری یک حرکت امام زمانی است که تعلق به حماسه ظهور دارد. خوشبختانه این حرکت گسترده، عمیق و ماندگار که تقویت کننده دینداری و ترویج ارزشهای اسلامی است، سال به سال باشکوهتر برگزار میشود.
وی افزود: امسال این شکوه محل قدرتنمایی جهان اسلام، تداعی کننده انسجام امت اسلامی و تبیین کننده مقاومت جاری در این ماهها است. در این راه باید به یاد مظلومین فلسطین نیز باشیم؛ عزیزانی که این روزها در اوج مظلومیت و تحت تحریمهای قضایی به سر میبرند و هر روز شاهد شهادت برخی از آنها هستیم.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص بافت تاریخی اظهار کرد: بافت تاریخی شهر اصفهان یکی از ارزشمندترین ارکان پیکره شهر و دارای ارزشهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و کالبدی فراوان و سرمایهای ملی و نماد هویت تاریخی است، اما در کنار ظرفیتهای بافت تاریخی، چالشهایی نیز برای مردم ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: شورای ششم نگاه ویژهای به بافت تاریخی داشته و در این خصوص برنامههای عملیاتی پیگیری شده است. یکی از موضوعات مهم که از ابتدا دنبال شده، معرفی فردی مطلع، مدبر، مسلط و دارای نفوذ در مجموعه مدیریت شهری برای امور بافت تاریخی است؛ فردی که بتواند به عنوان پست رسمی و سازمانی، مسائل را مدیریت و اجرا کند. امیدوارم این موضوع به زودی محقق شود.
مهروی پور تصریح کرد: مهمتر از معرفی فرد، ساماندهی و روانبخشی موضوعات مربوط به بافت تاریخی و قوانین آن است که بارها در کمیسیون عمران مطرح شده است. باید نیازها و مشکلات عدیده ساکنان بافت تاریخی، اعم از مالک و مستاجر حل شود. مردم در این حوزه گلهمندند. ما چند محور گردشگری و فرهنگی مشخص کردهایم که کمککننده بوده، اما مشکل هنوز برطرف نشده است. باید اقدامات سطحی کنار گذاشته و برنامههای عملیاتی را آغاز کنیم تا رضایت مردم را در سراسر شهر جلب کنیم.
وی ادامه داد: معضلات ما کم نیستند، یکی از آنها ناهماهنگی میان دستگاههای متولی است؛ دستگاههایی مانند اداره کل میراث فرهنگی، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری که باید هماهنگ عمل کنند. برخی نگاه موزهای به بافت تاریخی دارند که شاید درست باشد، اما باید مراقب باشیم که این نگاه باعث بروز معضلات جدید نشود. این مشکلات موجب مهاجرت معکوس و تخریبهای گسترده در بافت تاریخی شده است.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دلمان میخواهد از زیبایی بافت تاریخی لذت ببریم، اما مرور زمان باعث ایجاد نازیباییهایی شده است. معضلات ترافیکی به ویژه در مناطق ۱ و ۳ نیز بر زندگی مردم تاثیرگذار است.
وی با بیان اینکه چند پیشنهاد دارم که بارها در کمیسیون عمران مطرح شده است، گفت: شرح وظایف متولی بافت تاریخی در شهرداری باید مشخص شود؛ آیا معاونت شهرسازی متولی اصلی سازمان نوسازی و بهسازی بافت فرسوده و تاریخی است؟ خوشبختانه معاونت شما در این زمینه شخص ویژهای را معرفی کرده که اقدامی مثبت است.
مهروی پور ادامه داد: دوم اینکه، بستههای تشویقی باید به کرات اعلام و پیگیری شود؛ این موضوع در بافت فرسوده هم تجربه شده است و اکنون باید در بافت تاریخی نیز تسریع شود. موضوع سوم این است که معاونت حمل و نقل و ترافیک باید به صورت ویژه به حل معضلات، خصوصاً گلوگاههای ترافیکی، ورود کند، البته همراهی مردم هم ضروری است.
وی ادامه داد: پروژههای محرک توسعه که با قوانین بافت تاریخی سازگار هستند، باید در دستور کار باشند و در برخی نقاط بافت تاریخی مشکلات سند و مالکیت وجود دارد که باید به مردم در رفع آن کمک کرد.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در کنار بافت فرسوده، دو نکته دیگر را هم عرض میکنم که دیروز در کمیسیون عمران نیز مطرح شد، اول، اخذ مجوز کارگاه در برخی مناطق با هزینههایی همراه بوده که صحت آن باید بررسی شود. مرجع قانونی و معیار دریافت این هزینهها باید مشخص شود و آیا قرار است این روند تسهیل گردد؟ دوم، فرایند طولانی اخذ مجوزات، مانند عملیات خاکبرداری، که قبلاً تا ۶۰ روز طول میکشید، اکنون در حال کاهش است و امیدواریم به سرعت لازم برسد. امسال و سالهای قبل با عنوان حمایت از تولید نامگذاری شده است و یکی از ارکان تولید، ساخت منازل است. باید فرایندها کوتاه شود و مردم در مسیر ساخت خانه دچار مشکل نشوند.
وی اظهار کرد: در پایان، تشکر ویژهای از دوستانمان در ستاد سیاستگذاری نماز جمعه کشور بابت تمدید حکم برادر عزیز و ارجمندم حاج آقای محمدی، امام جمعه محترم رهنان (شمال و غرب اصفهان) دارم. ایشان از روحانیون خوشفکر، مردمی و انقلابی هستند که حضور فعال و موثرشان در صحنهها و اتفاقات ویژه قابل تحسین است. مردم نیز به شدت مخالف جدایی ایشان بودند و خوشبختانه حکم ایشان تمدید شد. امیدواریم حضور ایشان منشأ خیر و برکت برای ایام آتی باشد. ضمن اینکه از همه ائمه جمعه شهر اصفهان نهایت سپاسگزاری را دارم.
تحقق عدالتمحوری و عدالت اجتماعی در اجرای خدمات عمرانی در شهر اصفهان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، احمد شریعتی در تذکری در صد و هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: فرا رسیدن ایام اربعین حسینی و یاد یاران باوفای حضرت اباعبداللهالحسین (ع) را به همه عزیزان تسلیت عرض میکنم. خوش به حال آن عزیزانی که اکنون در مسیر زیارت یا در حال آمادهسازی برای حضور در این حرکت و نمایش جهانی اربعین هستند.
وی افزود: همچنین جا دارد که به مناسبت ۱۷ مرداد، روز خبرنگار، به همه عزیزانی که در عرصه خبرنگاری و رسانه زحمت میکشند تبریک و تهنیت گفته و از تلاشهای این بزرگواران صمیمانه قدردانی کنم.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از ابتدای این دوره شورا تا امروز، صحبتها و اهدافی که بهعنوان منشور شورا دنبال شده، به حمدالله در حال تحقق است. یکی از مهمترین این اهداف، عدالتمحوری و عدالت اجتماعی در اجرای خدمات عمرانی در سطح شهر بوده است.
وی ادامه داد: اگر به مناطقی مانند منطقه ۱۰ و منطقه ۱۴ سری بزنیم، میبینیم که دغدغههای همیشگی ما که اصفهان فقط چهارباغ نیست و مناطق دیگر هم باید دیده شوند، به بار نشسته است. خوشبختانه این مناطق از حالت محرومیت و مشکلات سابق در حال تبدیل شدن به مناطق برخوردار هستند.
شریعتی تصریح کرد: برای مثال، هسته مرکزی پروژههای عمرانی که در حال اجراست، نمونه بارز این تحول است. پروژههایی مثل متروی زینبیه که انشاءالله بهزودی آماده بهرهبرداری خواهد شد و خبرهای خوبی در هفته جاری در این خصوص داریم. همچنین، حلقه چهارم حفاظتی که با همکاری استانداری و شهرهای مسیر آن پیش میرود، قرار است نزدیک به ۸۰ کیلومتر مسیر حیاتی را برای کل استان مورد بهرهبرداری قرار دهد.
وی ادامه داد: از سوی دیگر، پروژههای مهمی مانند تقاطع غیرهمسطح شهید فخریزاده در حال اجرا هستند. واقعاً سازمان عمران با تلاش شبانهروزی مشغول به کار است. با این حال، به دلیل نیاز به تردد در مسیرهای برآن شمالی و انرژی اتمی، مردم روستاهای اطراف از جمله مسیر بنرود و کوهپایه با مشکلاتی مواجه شدهاند. زیرگذرهای موجود و مسیرهای جایگزین مانند پل اشکاوند باعث طولانی شدن مسیر تردد شده است. از مسئولان خواهش میکنم تا تسهیلات بیشتری برای حملونقل مردم در این مسیرها فراهم کنند تا ضمن ادامه اجرای پروژه، مردم نیز کمتر دچار زحمت شوند.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در همین راستا، به دو نکته دیگر هم اشاره میکنم، اول اینکه اجرای پروژهها نشان داده است که یک طرح عمرانی چگونه میتواند گرههای بزرگی را از زندگی مردم باز کند، به همین دلیل، از دوره چهارم شورای شهر پیشنهاد شده بود که به دلیل مشکلات فعلی زایندهرود، باید به فکر احداث پل هفتم نیز باشیم تا بار ترافیک از مسیر مشتاق و مسیرهای مشابه کاهش یابد. علاوه بر این، مسیرهای مهمی مانند شهید سردار باقری و کمربندی شمالی نیز وجود دارند که با اجرای پروژههای مرتبط، همانند رینگ چهارم، شاهد پیشرفتهای چشمگیری خواهیم بود.
نصب دوربینهای مداربسته در مراکز فرهنگی و ورزشی شهرداری ضروری است
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، محمدرضا فلاح در تذکری در صد و هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: تذکر اینجانب خطاب به شهرداری محترم و بهویژه معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است. همانطور که مستحضرید، تعداد زیادی از مراکز فرهنگی، هنری و بهویژه ورزشگاههای تحت پوشش شهرداری اصفهان، اعم از مراکزی که بهصورت مستقیم مدیریت میشوند و یا آنهایی که به بخش خصوصی واگذار شدهاند، با کمبود نیروی انسانی برای نظارت و کنترل مستمر مواجهاند.
وی افزود: از سوی دیگر، این مراکز محل رفتوآمد روزانه اقشار مختلف مردم، خصوصاً جوانان و خانوادهها هستند، و در مواردی نیز گزارشهایی از بروز رفتارهای ناهنجار یا نگرانیهای امنیتی در این فضاها دریافت شده است.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بر این اساس، ضرورت دارد شهرداری در اسرع وقت نسبت به نصب و راهاندازی دوربینهای مداربسته در محوطه های بیرونی، ورودیها و سایر فضاهای عمومی و مجاز این مراکز اقدام کند. این موضوع نهتنها در راستای پیشگیری از تخلفات احتمالی و افزایش امنیت عمومی است، بلکه به آرامش خاطر خانوادهها نیز کمک خواهد کرد و میتواند بهعنوان ابزاری برای مدیریت بهتر و پاسخگویی دقیقتر در مواقع ضروری مورد استفاده قرار گیرد.
وی تصریح کرد: از شهردار محترم تقاضا دارم برنامه زمانبندیشدهای برای اجرای این موضوع به شورا ارائه کند و گزارش اقدامات انجامشده نیز به اطلاع اعضای شورای شهر برسد.
تدوین سند مهاجرت معکوس در شهرستانها با کمک سازمانهای مردم نهاد
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره کل روابطعمومی و امور بینالمللی استاندار اصفهان، مهدی جمالینژاد، نشست ستاد جمعیت استان با هشدار درباره وضعیت بحرانی کاهش جمعیت در بخشهایی از استان، تاکید کرد: باید بهصورت ویژه در شهرستانهای بحرانی مانند خمینیشهر، فلاورجان، فریدونشهر و سمیرم (که از مرز بحران گذشتهاند) متمرکز شود زیرا وضعیت روستاها و شهرهای کوچک این مناطق بهشدت نگرانکننده و نشاندهنده اختلال در پایداری اجتماعی است.
وی با بیان اینکه اگر امروز چارهاندیشی نکنیم، فردا برای جبران دیر است، هشدار داد: خالی شدن روستاها و شهرهای کوچک از جوانان، زنجیره تولید و پایداری جوامع محلی را مختل خواهد کرد.
استاندار اصفهان درباره پیامدهای این روند گفت: شاخص سالمندی در این مناطق تا ۱۵ سال آینده از مرز ۴۰ درصد عبور میکند و این یعنی نظام تأمین اجتماعی محلی دچار فروپاشی شده است.
وی مهمترین عامل تخلیه جمعیتی این شهرستانها را مهاجرت جوانان به کلانشهرها بهدلیل فقدان شغل، امکانات آموزشی و زیرساختهای رفاهی عنوان کرد.
وی همچنین تاکید کرد: کاهش تمایل به فرزندآوری تنها یک انتخاب شخصی نیست؛ فشارهای معیشتی و نبود حمایتهای مؤثر دولتی و برخی از گرههای فرهنگی ریشه این مسئله است که باید به آن بیشتر پرداخته شود.
جمالینژاد تاکید کرد: باید طرحهای اشتغالزایی و تقویت زیرساختهای بهداشتی در اولویت قرار گیرد.
وی از دستگاههای اجرایی خواست: سند مهاجرت معکوس را در این شهرستانها نهایی کنند و از ظرفیت سمنها و نخبگان محلی استفاده شود.
استاندار اصفهان با تاکید بر خروج از فضای شعار گفت: سیاستهای تشویقی فرزندآوری باید از شعار خارج شود و کاهش مالیات برای خانوادههای پرجمعیت منظور و احداث مراکز مراقبت از کودکان در این مناطق ضرورت پیدا کند.
جمالینژاد در پایان با هشدار قانونی افزود: "طبق قانون جوانی جمعیت، در صورت ترکفعل، با دستگاههای خاطی طبق ماده ۷۱ عمل خواهد شد."
وی همچنین یادآور شد: "در جشنواره شهید رجایی نیز از دستگاههای فعال تجلیل خواهد شد."/
تمدید مهلت مالیاتی تا پایان شهریور
دکتر سبحانیان با اشاره به پیشرفتهای نظام مالیاتی، اجرای کامل سامانه مودیان را گامی مؤثر در جهت توسعه نظام خوداظهاری، کاهش هزینههای وصول و تسریع بازگشت مالیات عنوان کرد. وی همچنین از تمدید مهلت سررسید مالیات اشخاص حقیقی و حقوقی تا پایان شهریور ماه خبر داد و این اقدام را در راستای تسهیل امور مالیاتی مودیان و با استفاده از فرصتهای قانونی ذیربط اعلام نمود.
۱۸۵ جلسه علنی و ۱۲۵۵ مصوبه؛ کارنامه چهار ساله شورای ششم اصفهان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی در گفتوگوی خبری پس از صد و هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پایان چهارمین سال فعالیت دوره ششم شورا و آغاز دوره 10 ماهه تمدید شده قانونی توسط مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در ابتدای جلسه امروز گزارشی از فعالیتهای ۴ ساله و اهم فعالیتها توسط رئیس شورای اسلامی شهر مطرح شد. شورای اسلامی شهر در این چهار سال ۱۸۵ جلسه علنی، ۲۸۵ جلسه کمیسیون تلفیق، ۱۳۲۰ جلسه برای کمیسیونهای تخصصی، ۱۲۵۵ مصوبه در جلسات علنی و ۵۱۵ کمیته نظارتی در مناطق مختلف شهرداری و نهایتاً ۳۴ جلسه مجمع نمایندگان شهر و شهرستان اصفهان در شورای اسلامی و مجلس شورای اسلامی برگزار کرد.
وی افزود: عدالت، شفافیت و مبارزه با فساد مسئله، محله محوری و توجه به مناطق کم برخوردار، توجه به پیشرفت پروژههای زیرساختی در حوزه حمل و نقل و عمران، حوزه هوشمندسازی، حوزه محیط زیست و افزایش زیستپذیری شهر و همچنین توجه به موضوعات ویژه فرهنگی و اجتماعی شهر به عنوان محورهای اصلی این فعالیتهای ۴ ساله است که بر مبنای منشور شورا و برنامه ۱۰ ساله شهر اصفهان و البته اسناد بالادستی نظیر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، طی شده و امیدواریم در مدت باقیمانده بتوانیم امور شروع شده را به نقطه مطلوبی از نظر سرانجام برسانیم.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: امروز یک لایحه در رابطه با الحاقیه آیین نامه واگذاری و ارائه خدمات در فضاهای فرهنگی اجتماعی ورزشی شهر اصفهان داشتیم که اصلاحیهای بر آیین نامه قبلی بود، با توضیحاتی که ارائه شد و پس از بررسی در کمیسیون تخصصی به تصویب همکارانم در جلسه امروز شورای اسلامی شهر رسید.
وی اظهار کرد: لایحه اهدای کمک هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان و نوآموزان استثنایی به خانواده این عزیزان امروز بررسی شد که جمعاً به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به تصویب همکارانم در جلسه امروز رسید.
صالحی در ادامه گفت: ایجاد وحدت رویه در مناطق مختلف شهرداری اصفهان در پرداخت و وصول بدهی متقاضیان پایان کار، لایحه بعدی بود که در جلسه امروز به بحث گذاشته شد و به تصویب رسید تا در رابطه با شهروندانی که درخواست پایان کار دارند، اقداماتشان انجام شده و بدهیهای آنها تسویه شده، با تسهیل فرایند بتوانیم وحدت رویهای در نحوه پرداخت داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: لایحه واگذاری انجام فاز اول پروژه محوطه سازی باغ مشاهیر بر اساس فهرست بهای سال ۱۴۰۳ به سازمان عمران شهرداری دستور کار بعدی جلسه امروز بود که با توجه به درخواست شهردار اصفهان برای استرداد لایحه و بررسی بیشتر موضوع، شورا استرداد لایحه را به رأی گذاشت و اعضا موافقت کردند که لایحه بنا به درخواست شهرداری برگشت داده شود تا بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به اینکه در مهلت نزدیک به مهلت پایانی بررسی گزارش حسابرسی و تفریغ بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری هستیم امروز دستور کار بعدی ما رسیدگی به گزارش حسابرسی و صورتهای مالی شهرداری در سال ۱۴۰۲ بود که به تصویب همکارانم رسید، البته نکاتی برای ارتقای شرایط در صورتهای مالی و گزارش های حسابرسی ضمیمه این مصوبه خواهد تا در سالهای آینده بتوانیم روند ارتقای عملکرد در حوزه حسابرسی شهرداری را شاهد باشیم.
وی عنوان کرد: امروز آغاز سال پنجم یا زمان تمدید شده ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان بود و طبق قانون مدت اداره شورا توسط اعضای هیئت رئیسه یک ساله هست و باید رأی گیری مجددی انجام میشد. بنابراین برای پنجمین بار در طول این دوره از شورای اسلامی شهر، انتخابات هیئت رئیسه شورا را برای انتخاب رئیس، نایب رئیس، منشی، سخنگو و خزانهدار شورا برگزار کردیم و بر اساس آرای ماخوذه ۱۳ نفر از همکارانم در جلسه امروز محمد نورصالحی مجدداً به عنوان رئیس، سید امیر سامع به عنوان نایب رئیس، فرزانه کلاهدوزان به عنوان منشی اول، بنده به عنوان منشی دوم و سخنگو و احمد شریعتی به عنوان خزانه دار شورا از همکاران رأی اعتماد گرفتند تا در مدت باقی مانده در کنار هم بتوانیم موضوع اداره شورا را پیش ببریم.
وی خاطرنشان کرد: جلسه امروز انتخاب نماینده دوم شورای اسلامی شهر در شورای اسلامی استان بر اساس اصلاحیه قانون وظایف و انتخابات شوراهای شهر و روستا رأی گیری شد و بعد از محمدرضا فلاح که در ابتدای دوره انتخاب شده بود ابوالفضل قربانی به عنوان نماینده شورای اسلامی شهر اصفهان در شورای اسلامی استان اصفهان با رأی همکاران انتخاب شد.
علت کاهش چشمگیر تماسهای بحرانی
محمدعلی اردستانیزاده افزود: این در حالی است که برای تامین آب شرب پایدار مردم ساکن در 102 شهر و نزدیک به یکهزار روستای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در ساعات اوج مصرف، همچنان با کمبود ۳ مترمکعب بر ثانیهای آب شرب نسبت به تقاضا مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه در سالهای گذشته با شروع فصل گرما، بهویژه از اواسط خردادماه، مرکز ارتباط با مشتریان وارد شرایط بحرانی میشد و روزانه تا 10 هزار تماس مردمی بابت کاهش فشار یا قطع آب ثبت میشد عنوان کرد: امسال با وجود اینکه دمای هوا در فصل گرما نسبت به سالهای قبل افزایش داشته و میزان مصرف آب هم بالاتر رفته اما به دلیل مدیریت فشار شبکه و رصد لحظهای مخازن ذخیره آب، وارد شرایط بحرانی نشدیم.
وی با اشاره به این که مرکز ارتباط با مشتریان آمادگی پاسخگویی در شرایط بحرانی تابستان را دارد ادامه داد: بر اساس گزارشهای تحلیلی، تنها در چند روز خاص تعداد تماسهای دریافتی به حدود ۶ هزار مورد رسید و پس از آن میانگین تماسهای روزانه به حدود ۳ هزار مورد کاهش یافت که نشاندهنده ثبات و پایداری در سامانههای توزیع آب است.
مدیر مرکز ارتباط با مشتریان آبفای استان اصفهان تصریح کرد: علاوه بر این امسال با بهبود زیرساخت نرمافزاری و مخابراتی و افزایش ظرفیت خطوط تماس از 90 به 320 تماس همزمان، دیگر هیچ مشترکی با بوق اشغال مواجه نمیشود.
اردستانیزاده با بیان اینکه مرکز 122 در حال حاضر از نظر تجهیزات فنی، نرمافزاری، پاسخگویی انسانی و ارتباط با سامانههای عملیاتی، در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد و در صورت ورود به شرایط بحرانی، تمامی ظرفیتها در وضعیت آمادهباش کامل هستند اظهار داشت: این مرکز به عنوان پل ارتباطی میان مشترکین و بخشهای عملیاتی شرکت آب و فاضلاب، وظیفه دریافت و پیگیری فوریترین درخواستهای مردمی در حوزه آب و فاضلاب را برعهده دارد و ضمن ثبت و طبقهبندی پیامها، گزارشهای دریافتی را بهصورت فوری در اختیار گروههای عملیاتی قرار میدهد.
وی با بیان اینکه افزایش ظرفیت خطوط تماس، سامانه 122 را به لحاظ فنی در آمادگی کامل برای مواجهه با هرگونه بحران احتمالی قرار داده است اظهارداشت: مرکز ارتباط با مشتریان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان توانسته با ارتقاء زیرساختهای پاسخگویی و بهبود مدیریت منابع، تابستانی کمتنشتر را نسبت به سالهای گذشته تجربه کند در حالی که در سالهای گذشته این حجم تماسها نه تنها باعث اختلال مکرر در نرمافزار مرکز تماس میشد، بلکه به دلیل محدودیت ظرفیت خطوط، بسیاری از تماسها با بوق اشغال مواجه میشد.
«پویش مردمی اصفهان منهای 20» بر فراز بام ایران
«سید محمود موسوی» همزمان با اجرای «پویش مردمی اصفهان منهای 20» شعار این پویش را مبنی بر «20 لیتر کمتر مساوی است با تابستان بهتر» بر فراز بام ایران به اهتزاز درآورد.
«پویش مردمی اصفهان منهای 20» با هدف اطلاعرسانی به مردم درخصوص کاهش 20 لیتر از مصارف غیرضروری آب شرب برای عبور از شرایط کم آبی روزهای گرم تابستان از 20 خردادماه آغاز شده و تا 20 مهرماه ادامه دارد.
گفتنی است، این ورزشکار 49 ساله، در حدود ۲3 سال سابقه کوهنوردی در کارنامه خود دارد و به قلههای مرتفع کشور همچون دنا، کرکس، اشتران کوه، سنبران، توچال، پیر ۸۰ و … صعود کرده است.
برگزاری بیش از ۹ هزار نفر ساعت آموزش در حوزه HSE از سوی شرکت گاز استان اصفهان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، ابراهیم محسنی گفت: در راستای ارتقاء سطح ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل، ۹ هزار و ۴۸۸ نفر ساعت آموزش برگزار شده است. این دورهها با هدف افزایش آگاهی، مهارت و توانمندی کارکنان در زمینههای مختلف ایمنی، بهداشت شغلی، حفاظت از محیط زیست، مقابله با مخاطرات شغلی و زیستمحیطی و همچنین تقویت آمادگی در برابر تهدیدات غیرعامل اجرا شدهاند.
وی درباره این دورهها اظهار داشت: برگزاری دورههای مدیریت HSE و پدافند غیرعامل بخشی از برنامههای راهبردی شرکت برای کاهش مخاطرات و ارتقاء سطح ایمنی و سلامت در محیط کار است. این دورهها با تمرکز بر آموزش مباحث تئوری و عملی، به کارکنان کمک میکنند تا بتوانند به شکل موثرتری با خطرات احتمالی مقابله کنند.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: با توجه به اهمیت بالای رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشتی در محیطهای کاری، برگزاری این دورهها نقش بسزایی در کاهش حوادث و ارتقاء سطح سلامت کارکنان دارد و این دورهها به صورت منظم و با بهرهگیری از اساتید مجرب و متخصص در حوزه HSE برگزار میشوند و تمامی کارکنان مرتبط ملزم به شرکت در این دورهها هستند.
