زهره مختاری

زهره مختاری

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» ضمن گرامی‌داشت یاد شهدای اخیر و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: در چهلمین روز شهادت شهدای جنگ تحمیلی اخیر، مقام معظم رهبری پیامی راهبردی صادر کردند که برای همه مدیران، نخبگان و مردم قابل توجه است.

وی با تأکید بر محتوای این پیام افزود: در صدر نکاتی که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند، موضوع مهم حفظ اتحاد و انسجام ملی بود و ما باید این موضوع را تکرار کرده، بر آن تأکید کنیم و در جامعه نهادینه سازیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مصادیق تقویت انسجام اجتماعی، مساجد هستند، گفت: از متولیان مساجد، ائمه جماعات، هیئت امنا و بسیجیان تقاضا دارم که توجه ویژه‌ای به نقش مساجد در انسجام و امنیت اجتماعی داشته باشند.

مهروی‌پور با اشاره به وضعیت پرچالش منطقه گفت: ما باید نگاه آینده‌نگر داشته باشیم و خود را برای شرایط سخت احتمالی آماده کنیم.

وی ادامه داد: عقل حکم می‌کند که نقاط ضعف را بررسی و نقاط قوت را تقویت کنیم که یکی از این نقاط قوت بالفعل، مساجد هستند.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از خبرگزاری توانیر، در جریان این بازدید که عباس علی آبادی وزیر نیرو، همایون حایری معاون وزیر در امور برق و انرژی و جمعی از معاونان و مدیران ارشد وزارت نیرو و توانیر مسعود پزشکیان را همراهی می‌کردند، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر و سخنگوی صنعت برق کشور طی گزارش جامعی، رییس جمهور را در جریان آخرین وضعیت تولید و مصرف برق کشور قرار داد.

رییس جمهور در جریان این بازدید سرزده ضمن بررسی آخرین وضعیت لحظه‌ای تولید، مصرف و مدیریت بار کشور، در جریان عملیات اجرایی کاهش مصرف برق در بخش‌های مختلف قرار گرفت.

در این بازدید، رییس جمهور از تلاش‌های شبانه‌روزی وزارت نیرو و شرکت توانیر برای تأمین برق مطمئن برای همه مشترکان خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی کشور در شرایط سخت تابستان قدردانی کرد. 

مسعود پزشکیان در این بازدید برای تسریع در تأمین ارز مورد نیاز ساخت ۷۰۰۰ مگاوات نیروگاه‌های خورشیدی، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی را فراخواند و به آن‌ها دستور تسریع در تأمین منابع ارزی این طرح ملی را صادر کرد.

وی تاکید کرد :همه کارخانه‌ها و تولیدکنندگان تجهیزات برقی، موظف به رعایت استاندارد ملی و نصب برچسب انرژی باشند تا بار شبکه برق کاهش یافته و بازدهی تجهیزات افزایش یابد.

یکی از مهم‌ترین تأکیدات رییس جمهور، الزام به دریافت مجوز تأمین آب و برق برای تمامی طرح‌های عمرانی، مسکونی، تجاری و صنعتی پیش از آغاز ساخت‌وساز بود که از این پس به‌عنوان یک شرط اولیه توسعه در کشور لحاظ خواهد شد.

رییس جمهور در ادامه، دستور اجرای سریع طرح کاهش روشنایی معابر بین‌شهری را صادر و تأکید کرد: با ادارات و مشترکان پرمصرف باید بدون استثنا برخورد و برق آن‌ها در صورت عدم همکاری در کاهش مصرف قطع شود.

مدیرعامل توانیر نیز در جریان بازدید رییس جمهور از مرکز ملی پایش و کنترل مصرف برق در گزارشی به خشکسالی سالهای اخیر و افزایش مصرف برق اشاره کرد و گفت: با وجودی که امسال نیروگاههای حرارتی نسبت به سال گذشته ۵ درصد بیشتر برق تولید کردند، اما نیروگاههای برق آبی کشور با ظرفیت ۱۲۵۰۰ مگاوات امسال به علت کاهش منابع آبی تنها قادر به تولید نیمی از این ظرفیت برای تولید هستند که این مهم تاثیر به سزایی در وضعیت فعلی شبکه برق کشور برجای گذاشته است.

رجبی مشهدی افزود: این مرکز برای نخستین بار در صنعت برق کشور و با هدف مدیریت مصرف برق کلیه مشترکین راه‌اندازی شده که امسال موفق شدیم با کمک این مرکز و ۱۵ هزار نفر در شرکتهای توزیع نیروی برق کشور میزان مصرف را ۳ درصد کاهش دهیم که کار بزرگی محسوب می‌شود.

به گفته سخنگوی صنعت برق اگر قرار بود رشد تقاضای مصرف با همین روند ادامه می‌یافت، اوج بار شبکه به حدود ۸۸ هزار مگاوات می‌رسید که با اجرای موفق برنامه‌های مدیریت مصرف این رقم در حال حاضر در مرز ۷۷ هزار مگاوات کنترل شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد در یک ارتباط صوتی و تصویری با نصیف الخطابی، استاندار کربلا با قدردانی از میزبانی مردم و مسئولان کربلا در مراسم اربعین حسینی، اعلام کرد: از مهمان‌نوازی مردم عراق و تلاش‌های مسئولان کربلا، به‌ویژه در خدمت‌رسانی به زائران اصفهانی، صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی افزود: شهرداری اصفهان با برپایی موکب‌های خدماتی در کربلا، گامی مؤثر در تقویت پیوندهای مردمی برداشته است.

استاندار اصفهان با اشاره به سابقه همکاری‌های دوجانبه افزود: روابط ایران و عراق ریشه در تاریخ و معنویت مشترک دارد و بهبود زیرساخت‌های اربعین، از افزایش ظرفیت اقامتی تا ارتقای امنیت و سلامت زائران، مرهون تلاش‌های مسئولان کربلاست.

*درخواست‌های کلان نمایشگاهی برای همکاری‌های آینده

جمالی‌نژاد در بخشی از صحبت‌های خود با تاکید بر توسعه گردشگری مذهبی و اقتصادی تصریح کرد: آمادگی توسعه تورهای مشترک برای معرفی ظرفیت‌های اصفهان به زائران عراقی را دادیم.

وی همچنین پیشنهاد برگزاری نمایشگاه‌های مشترک و ایجاد بستر اقتصادی برای مشارکت تجار دو استان تاکید کرد.

استاندار اصفهان همچنین بر بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های اصفهانی در بازسازی و پروژه‌های عمرانی کربلا به استاندار کربلا پیشنهاد داد.

* دعوت رسمی برای جشن میلاد پیامبر (ص)

جمالی‌نژاد با اشاره به هزار و پانصدمین سال میلاد پیامبر اکرم (ص) در شهریور ۱۴۰۴، از استاندار کربلا و هیئت همراه برای حضور در این مراسم دعوت کرد و گفت: اصفهان میزبان شهرداران و استانداران کشورهای اسلامی خواهد بود و انتظار داریم شهردار کربلا نیز در این رویداد بین‌المللی شرکت کنند.

وی با تأکید بر توسعه همکاری‌های اقتصادی و گردشگری مذهبی بر تقویت وحدت اسلامی و همکاری‌های عملی نیز تاکید کرد و گفت: کربلا نماد وحدت جهان اسلام است و ما بر لزوم همکاری برای برگزاری باشکوه‌تر اربعین تأکید داریم.

جمالی‌نژاد همچنین پیشنهاد تشکیل نمایشگاه مشترک صنایع دستی در کربلا و بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری سلامت اصفهان را آماده میزبانی از شهروندان عراقی برای بهره‌مندی از خدمات پزشکی پیشرفته عنوان کرد.

استاندار اصفهان با یادآوری نشست‌های پیشین با وزیران ایران و عراق، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی ۲ استان مشتاق همکاری هستند و از تجار کربلا دعوت می‌کنیم برای شرکت در نمایشگاه‌های اقتصادی آتی به اصفهان بیایند تا با ظرفیت‌های بی‌نظیر این استان آشنا شوند./

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، شهرام رییسی در نشست با فرمانداران با اعلام هشدار درباره "سیطره نظام بانک‌محور" بر اقتصاد ایران، تأکید کرد: تمرکز ۸۹ درصدی تأمین مالی در دست بانک‌ها موجب تورم و نیز تعطیلی براپخی پروژه‌های توسعه‌ای شده و آینده اقتصادی کشور را به مخاطره انداخته است

وی با تشریح بازارهای مالی و ارائه تحلیلی جامع از ساختار تأمین مالی کشور، اعلام کرد: آمارهای رسمی بانک مرکزی نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۰، سهم بانک‌ها در تأمین منابع مالی بنگاه‌ها به ۸۹ درصد رسیده که این امر پیامدهای نامناسبی برای اقتصاد ملی داشته است.

مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان با اشاره به ناترازی تاریخی شبکه بانکی به عنوان مهم‌ترین چالش‌های این نظام بانکی تصریح کرد: توسعه ۶۵ تا ۷۰ درصد تسهیلات بانکی در سال ۱۴۰۴ صرفاً به سرمایه در گردش اختصاص یافته و عملاً هیچ پروژه توسعه‌ای جدیدی در صنایعی مانند برق اجرا نشده؛ همین امروز قطعی برق، نتیجه مستقیم این غفلت دهه‌گذشته است. وی با اشاره به ابرتورم بانک‌ساز تصریح کرد: تزریق پول بدون پشتوانه از مجرای بانک‌ها، چرخه معیوب تورم و ناترازی را ایجاد کرده که توان نظام اقتصادی را تحلیل برده است.

رییسی گفت: محرومیت شهرستان‌ها شبکه بانکی نه تنها قادر به تأمین مالی پروژه‌های استانی نیست، بلکه با تحمیل تکالیف سنگین دولتی (مانند کنترل تورم و اشتغال‌زایی)، عملاً بخش خصوصی را دچار مشکل کرده است. رییسی در تشریح آسیب‌های ساختاری افزود:تنوع ابزارهای تأمین مالی در نظام بانکی به ۱۴-۱۵ عقد اسلامی محدود می‌شود که عملاً از نصف آن‌ها استفاده نمی‌شود و این نظام با مکانیسم‌های غیرواقعی، به جای حل مشکل، بر دامنه بحران می‌افزاید.

مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه تأمین مالی، ستون فقرات توسعه، اشتغال و خلق ثروت است، راه نجات اقتصاد را در تغییر مسیر دانست.

وی گفت: ویژگی ممتاز بازار سرمایه، خلق مالکیت و امکان مشارکت در مدیریت بنگاه‌ها است،برخلاف نظام بانکی، این مدل با جذب سرمایه‌های خُرد، توسعه پایدار را ممکن می‌کند.

رییسی با اشاره به نشانه‌های امیدبخش خاطرنشان کرد: آمارهای سال‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۳ حاکی از کاهش سهم بانک‌ها و رشد ۲.۵ برابری بازار سرمایه است، اگرچه این روند هنوز کافی نیست، اما نقطه آغاز تحولی است که باید با برنامه‌ریزی حاکمیتی شتاب گیرد.

وی در پایان با اشاره به متوقف شدن برخی از پروژه‌های توسعه‌ای در بنگاه‌های استان هشدار داد:ادامه وضع موجود به معنای مشکل پیدا کردن زنجیره تولید، تشدید بیکاری و مهارنشدن تورم است و چرخش به سمت بازار سرمایه اگرچه زمان‌بر است، اما تنها مسیر نجات اقتصاد ایران از این بن‌بست تاریخی است./

 

در این نشست به موضوعاتی از قبیل: افزایش بی‌سابقه دما در روزهای آتی و همکاری دستگاه‌های اجرایی در مدیریت ناترازی برق و جلوگیری از قطع بدون برنامه، رعایت الزامات مصرف بهینه برق و نظارت کامل مدیران انرژی در دستگاه‌های اجرایی و الزام به رعایت کاهش ۲۰ درصدی مصرف در ساعات اداری و ۷۰ درصدی در خارج از ساعات کاری، مانور قطع برق و وارد نمودن دیزل ژنراتور های اضطراری ادارات و صنایع به منظور گذر از شرایط پیک بار، تقویت و سرعت بخشی در اجرای طرح‌های انرژی تجدید پذیر در تمام ادارات و اماکن مشخص شده اشاره گردید.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری از اقدامات انجام شده شرکت توزیع برق اصفهان به ارائه اخطار به بخشهای تجاری پرمصرف و قطع برق مشترکین بد مصرف و همچنین نظارت خاص شرکت توزیع برمصارف مشترکین بصورت فیزیکی و آنلاین اشاره داشت.

در پایان نمایندگان دستگاه‌های اجرایی گزارشات و اقدامات انجام شده در خصوص صرفه جویی و مدیریت مصرف برق ارائه نمودند و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از ایرنا، «تغذیه با شیر مادر، اولویت امروز، سلامت فردا» شعار امسال در هفته جهانی تغذیه با شیر مادر است که بر اهمیت فوری و آینده‌نگر این نوع تغذیه تأکید دارد.

با اینکه شیر مادر به عنوان کامل‌ترین، ایمن‌ترین و ضروری‌ترین تغذیه برای نوزاد شناخته می‌شود و نقش حیاتی در سلامت جسمی و روانی کودک دارد، بسیاری از نوزادان مادران شاغل از بهره‌مندی کامل از این روش محروم مانده‌اند.

کمبود امکانات حمایتی در محیط‌های کاری، مرخصی ناکافی زایمان، نبود مکان مناسب برای شیردهی یا ذخیره شیر و حتی فشارهای شغلی و اجتماعی، سبب شده است تا این گروه از مادران در عمل از چرخه اجرای موفق سیاست‌های تغذیه نوزاد با شیر مادر عقب بمانند.

مسوول واحد سلامت کودکان و نوزادان و کارشناس بیمارستان‌های دوستدار کودک معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت این موضوع گفت: حمایت از شیردهی نه‌تنها سلامت جسمی و روانی مادر و نوزاد را تضمین می‌کند، بلکه نسل آینده را نیز از بیماری‌های مزمن، سوءتغذیه و نابرابری‌های سلامت محافظت خواهد کرد.

مریم کاظمی تأکید کرد: شیر مادر کامل‌ترین، ایمن‌ترین و طبیعی‌ترین تغذیه برای نوزاد است و از ابتلا به بیماری‌های عفونی، اسهال، عفونت‌های تنفسی، دیابت نوع یک و دو، چاقی و حتی برخی سرطان‌ها پیشگیری می‌کند.

وی همچنین کاهش خطر سرطان پستان و تخمدان، کاهش خونریزی پس از زایمان و بازگشت سریع‌تر رحم به وضعیت طبیعی را از فواید شیردهی برای مادران اعلام کرد.

کاظمی نرخ تغذیه انحصاری با شیر مادر در شش ماه نخست زندگی در استان اصفهان را ۶۵ درصد اعلام کرد و افزود: این آمار نتیجه تلاش‌های آموزشی و ترویجی گسترده است اما هنوز هم عوامل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی همچون نوع زایمان، اشتغال مادر و سطح سواد خانواده‌ها، نقش تعیین‌کننده‌ای دارند.

مادران شاغل؛ حلقه فراموش‌شده در زنجیره حمایت

وی با اشاره به گروه‌های در معرض خطر عدم تغذیه با شیر مادر گفت: نوزادان مادران شاغل، مادران نوجوان، مادرانی که زایمان سزارین داشته‌اند و خانواده‌های با سطح سواد پایین یا ساکن مناطق محروم بیش از سایرین در معرض خطر هستند.

کاظمی تأکید کرد: فقدان حمایت خانوادگی، نبود آگاهی و فضای مناسب در محیط کار، نبود مهدکودک و مرخصی ناکافی، مادران شاغل و نوزادان آن‌ها را به بازندگان خاموش سیاست‌های تغذیه‌ای نوزاد تبدیل کرده است.

وی تبلیغات گسترده شیر خشک، کمبود آموزش تخصصی در بیمارستان‌ها، ضعف در اجرای سیاست‌های حمایتی برای شیردهی در محل کار و ساختارهای ناکارآمد را از مهم‌ترین موانع ترویج شیردهی معرفی کرد.

مسوول واحد سلامت کودکان و نوزادان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: برای افزایش آگاهی عمومی، اقداماتی از جمله برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مادران، اجرای طرح بیمارستان دوستدار کودک، کمپین‌های رسانه‌ای در هفته تغذیه با شیر مادر و آموزش ضمن خدمت برای ماماها و کادر درمان در حال اجراست.

وی ادامه داد: در مراکز جامع سلامت، خدماتی همچون مشاوره شیردهی، ویزیت پس از زایمان، پیگیری رشد کودک و آموزش چهره به چهره توسط بهورزان، مراقبان سلامت و ماماها ارائه می‌شود و آموزش نحوه شیردهی، مزایای شیر مادر و رفع مشکلات رایج در جلسات مراقبت بارداری و پس از زایمان گنجانده شده است.

حمایت از مادران شاغل و پایش تغذیه با شیر مادر

مسوول واحد سلامت کودکان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آموزش ذخیره و نگهداری شیر، پیگیری اجرای مرخصی زایمان، اختصاص شیفت‌های مناسب و ایجاد فضای شیردهی در محیط کار را از جمله اقدامان لازم و حمایتی از از مادران شاغل اعلام کرد.

کاظمی با اشاره به اطلاعات مربوط به تغذیه انحصاری شیر مادر از طریق سامانه سیب (سامانه یکپارچه بهداشت) و جمع‌آوری و پایش آن گفت: در مناطق محروم، اقداماتی همچون اعزام تیم‌های سلامت سیار، آموزش خانه‌به‌خانه، استفاده از داوطلبان سلامت و تأمین کیت‌های آموزشی ویژه مادران کم‌سواد در حال اجراست.

عنوان دوستدار کودک برای ۳۶ بیمارستان در اصفهان

کارشناس بیمارستان‌های دوستدار کودک معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: هم‌اکنون ۳۶ بیمارستان در استان اصفهان عنوان «دوستدار کودک» را دریافت کرده‌اند که متعهد به اجرای ده گام تغذیه با شیر مادر هستند.

کاظمی گفت: این بیمارستان‌ها به آموزش کارکنان، شروع شیردهی در ساعت اول تولد، ممانعت از تجویز شیر مصنوعی و حمایت مداوم از مادر پایبندند.

وی درباره موانع و راهکارهای ارتقای بیمارستان‌های دوستدار کودک توضیح داد: مقاومت برخی از کارکنان، کمبود نیروی آموزش دیده، منافع شرکت‌های شیر مصنوعی و کمبود بودجه از چالش‌های اصلی است اما برای ارتقای کیفیت، کارگاه‌های آموزشی، دوره‌های بازآموزی و آموزش‌های مجازی به صورت منظم در حال برگزاری است.

شیر مادر زیربنای سلامت نسل آینده

کارشناس بانک شیر استان اصفهان نیز با تأکید بر اینکه شیر مادر اساس سلامت جسم و روان نوزاد و جامعه است، گفت: بیش از هزار نوع ترکیب حیاتی در شیر مادر وجود دارد که شیر خشک و شیر گاو فاقد آن هستند.

کبری حیدری اضافه کرد: این ترکیبات شامل سه نوع پروتئین مهم برای مقابله با عفونت‌ها، اسیدهای چرب ضروری برای رشد مغز، آنزیم‌های کمک‌کننده به هضم چربی و آهن با جذب بالا هستند؛ عناصری که در شیر گاو و شیر خشک وجود ندارند یا جذب بسیار پایینی دارند.

وی افزود: کودکانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند، از ضریب هوشی بالاتر، سلامت روانی بهتر و ایمنی قوی‌تری برخوردارند و کمتر در معرض اعتیاد و اختلالات خلقی قرار می‌گیرند.

وی تغذیه نوزاد انسان با شیر گاو را در حالی‌که مادر توان شیردهی دارد، امری رنج‌آور و نادرست دانست و گفت: شیر گاو پروتئین بالایی دارد که برای نوزاد انسان مناسب نیست و فشار زیادی به کلیه‌های او وارد می‌کند.

حیدری یکی از مشکلات اصلی در جامعه را پایین بودن آگاهی مادران، به‌ویژه مادران جوان درباره اهمیت شیر مادر دانست و گفت: باید رسانه‌ها به فرهنگ‌سازی در این حوزه بپردازند تا تغذیه با شیر مادر به امر ملموس و روزمره برای جامعه تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، پیشتر نیز کارشناسان و متخصصان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کردند که حمایت از شیردهی و تغذیه سالم نوزاد تنها با توصیه و آموزش تحقق نمی‌یابد؛ بلکه نیازمند زنجیره‌ای کامل از حمایت‌های اجتماعی، قانونی، شغلی و رسانه‌ای است.

آن‌ها براین باورند که آینده سالم از آغوش مادر آغاز می‌شود؛ اما این آغوش، نیازمند حمایت و پشتیبانی واقعی است، اگر قرار به تضمین سلامت نسل آینده است، باید شرایطی فراهم گردد که هیچ مادری، به‌ویژه مادران شاغل، مجبور نشود میان شغل و شیردهی یکی را انتخاب کند.

تقویت مرخصی‌های زایمان، ایجاد اتاق شیردهی در ادارات و کارخانه‌ها، اجرای سیاست‌های منعطف در ساعات کاری و آگاهی رسانی عمومی از ضرورت‌های حیاتی در این مسیر است.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، ابراهیم محسنی مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: به منظور جلوگیری از ورود کالای غیراستاندارد به پروژه‌های گازرسانی استان، در سه ماهه نخست سال 1404، 151 هزار و 200 متر لوله فلزی و پلی اتیلن و 52 هزار و 746 مورد انواع اتصالات فلزی و پلی اتیلن مورد بازرسی و کنترل کیفی قرار گرفت.

وی بیان داشت: در همین مدت نیز بازرسی از 12 هزار و 429 رگولاتورهای خانگی و صنعتی و 3 هزار و 920 کنتورهای جدید و تعمیری صورت پذیرفته است.

محسنی افزود: در این بازه زمانی 20 مورد پروژه در حال اجرا نیز بازرسی و کنترل و همچنین 34 مورد صدور کارت صلاحیت جوشکار پلی اتیلن و فولادی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از سیستم‌های کنترلی، نظارتی، ایمنی و آزمایش سلامت تجهیزات، از نصب کالای استاندارد حصول اطمینان می گردد، تصریح کرد: در این بازه زمانی 881 مورد آزمون شامل آزمون های مقاومت نشتی، الکتریکی پوشش و آزمون لهیدگی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به اینکه برنامه بازرسی تاسیسات و تجهیزات ایستگاههای تقیل فشار گاز استان در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: در این راستا 232 مورد ایستگاه های تقلیل فشار و حفاظت کاتدی و ایستگاه های در حال بهره برداری مورد پایش و بازرسی قرار گرفتو همچنین به منظور توسعه گازرسانی به صنایع تعداد 25 ایستگاه تقلیل فشار و اندازه گیری در فرآیند ساخت نیز مورد بازدید و بازرسی قرار گرفت.

 

این اقدام از سوی اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان با همکاری روابط‌عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان صورت پذیرفته است.

تبلیغات منتشره با محوریت شعار «آب، آب رفته» در تابلوهای شهری، ایستگاه های مترو و BRT و عرشه پل‌های سطح شهر اصفهان طراحی و نصب شده است.

«دل آب، برای زندگی می جوشد»، «آبادی به دنبال آب روان است»، « زنده‌رود، نام خانوادگی آب است»، «نبض زمین در دست آب است»، «زندگی بر لب آب نشسته»، «برای کولر سایبان بذار»، «پمپ غیر مجاز، تجاوز به حقوق دیگران»، «اصفهان، پیشتاز در مصرف بهینه»، «شیر آب را باز نگذارید» و «جلوی نشتی را بگیریم» از جمله عناوین بنرهای نصب شده در سطح شهر اصفهان است.

همچنین این طرح‌ها در فضای مجازی و کانال‌های پرمخاطب استان و نمایشگرهای مترو به صورت گسترده و روزانه در حال انتشار است.

گفتنی است، «پویش مردمی اصفهان منهای 20»  با هدف اطلاع‌رسانی به مردم درخصوص کاهش 20 لیتر از مصارف غیرضروری آب شرب برای عبور از شرایط کم آبی روزهای گرم تابستان از 20 خردادماه آغاز شده و تا 20 مهرماه ادامه دارد.

 

آسیه سادات ملاباشی گفت: این انشعاب‌ها در پی دریافت گزارش‌های مردمی و رصد میدانی مروجین مصرف بهینه آب و گروه‌های شناسایی انشعابات غیرمجاز شرکت آب ‌و فاضلاب شناسایی شد.

وی افزود: بیشتر این انشعاب‌ها مربوط به بهره‌برداری غیرمجاز از آب در باغ ‌ویلاها،  فضاهای سبز، استخرها، زمین‌های کشاورزی و یا برخی منازل شخصی بود که با هماهنگی کامل دستگاه قضایی و اخذ مجوز رسمی از دادستانی عمومی و انقلاب استان اصفهان نسبت به قطع و جمع‌آوری آن‌ها اقدام شد.

معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای استان اصفهان با بیان این‌که یکی از عوامل اصلی کاهش فشار و عدم  توزیع عادلانه آب، وجود انشعابات غیرمجاز است افزود: اختلال در خدمات‌رسانی منظم، انتشار آلودگی در شبکه توزیع آب، کاهش عمر مفید شبکه آبرسانی و برداشت بی‌رویه آب از دیگر زیان‌هایی است که وجود انشعاب‌های غیرمجاز در پی دارد.

وی با اشاره به این‌که مصرف آب شرب از انشعاب غیرمجاز به لحاظ قانونی و شرعی جایز نیست و نوعی سرقت به شمار می‌آید تصریح کرد: هم اکنون گروه‌های کشف انشعابات غیر مجاز در سراسر استان با جدیت مشغول به فعالیت هستند تا دسترسی عادلانه همه مشترکان به آب شرب محقق شود.

وی با اشاره به این‌که بر اساس ماده 4  قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، امکان واگذاری انشعاب در صورت داشتن شرایط لازم به دارندگان انشعابات غیرمجاز وجود دارد افزود: کسانی که از اجرای قانون پیروی نکنند و بر استفاده از انشعابات غیرمجاز اصرار داشته باشند، بر اساس ماده ۲ همان قانون به جبران خسارت، جزای نقدی، قطع انشعاب و برخورد قانونی محکوم می‌شوند.

ملاباشی ضمن تأکید بر برخورد قاطع با هرگونه تخلف مشابه افزود: صیانت از منابع حیاتی مردم و مقابله با سوءاستفاده از آب شرب از اولویت‌های اصلی آبفای استان اصفهان است.

 وی از مردم خواست، مستندات مربوط به هرگونه مصرف بی‌رویه آب به خصوص انشعابات غیر مجاز را از طریق درگاه‌های مختلف همچون سایت شرکت به نشانی www.abfaesfahan.ir، تماس با شماره تلفن ۱۲۲ و اپلیکیشن همراه آبفا به اطلاع شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان برسانند.

 

پایگاه خبری شهر اصیل- سعید زرندی، مدیرعامل فولاد مبارکه روز دوشنبه ۱۳ مردادماه ۱۴۰۴ در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت اظهار کرد:سرمایه‌گذاری مستقیم و غیرمستقیم گروه فولاد مبارکه در پروژه‌ها به ارزش تقریبی ۶.۸ میلیارد یورو است و با وجود گستردگی این سرمایه‌گذاری‌ها، تمرکز اصلی مدیریت بر ۱۲۱ پروژه داخلی فولاد مبارکه قرار گرفته است؛ پروژه‌هایی که برآورد مخارج آن‌ها به حدود ۷۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

پروژه‌های توسعه‌ای شرکت فولاد و نورد سبا، راه‌اندازی خط نورد گرم ۲، تصفیه و انتقال آب، بهینه‌سازی خطوط تولید، تقویت زیرساخت‌های انرژی و ارتقای سیستم‌های مدیریتی، ازجمله مهم‌ترین بخش‌های این سرمایه‌گذاری‌هاست.

جریان نقدی مورد نیاز گروه فولاد مبارکه بالغ بر ۳۶۱ هزار میلیارد تومان برآورد شده و میزان مصرف سالانه سرمایه آن به ۱۳۹ هزار میلیارد تومان می‌رسد. همچنین، هزینه سالانه انرژی این گروه صنعتی اکنون از مرز ۴۰ هزار میلیارد تومان گذشته و پیش‌بینی می‌شود به ۵۲ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

شرکت فولاد و نورد سبا از ابتدای سال ۱۴۰۴ مستقل و به‌صورت رسمی از فولاد مبارکه جدا شد که این تغییر ساختار، ارزش سرمایه سبا را ۵۸ هزار میلیارد تومان افزایش داد و تاکنون ۴۸ هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است؛ به همین دلیل حاشیه سود فولاد مبارکه از ۵۷ درصد به ۳۶ درصد کاهش یافت و در صورت تداوم شرایط فعلی قیمت‌ها، سودآوری ما با چالش جدی مواجه خواهد شد.

قیمت تختال فولاد مبارکه از ۹۱۹ دلار در سال ۲۰۲۱ به ۴۲۲ دلار در سال جاری کاهش یافته و علت آن افت تنش‌های سیاسی بین چین و آمریکا و ورود ۱۰۰ میلیون تن محصول جدید به بازار خاورمیانه است. سهم انرژی در هزینه‌های  سه‌ماهه نخست امسال فولاد مبارکه به بیش از ۲۷ درصد رسیده که نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایشی ۳۳ برابری داشته و این در حالی است که قیمت گاز ۳۵.۵ برابر شده است.

در سال ۱۴۰۴ به دلیل افزایش هزینه‌ها و محدودیت‌های انرژی، تولید کلاف گرم فولاد مبارکه ۹۸ هزار تن کاهش یافته است. همچنین سود سهام دریافتی از شرکت‌های تابعه نیز به ۱۴ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال قبل کاهش داشته است؛ رشد شدید مجموع درآمد عملیاتی سال گذشته گروه فولاد مبارکه ۷۶ هزار میلیارد تومان و سود خالص ۹۹.۶ هزار میلیارد تومان است.

فولاد مبارکه ناگزیر به سرمایه‌گذاری در میدان گازی است تا در پروژه‌ای ۲.۵ ساله، امکان اکتشاف و استخراج گاز مستقل را فراهم سازد و وابستگی به شبکه سراسری گاز را کاهش دهد. منابع مالی فولاد مبارکه به سمت پروژه‌های سودآورتر هدایت شده و ضمن مخالفت با قیمت‌گذاری‌های غیر منطقی، امیدواریم با همکاری دولت و شورای رقابت، فرایند اصلاح قیمت‌ها به نفع ثبات تولید و بازار پیش برود.

  • جامعه
  • اقتصاد
  • فرهنگ و هنر
  • علم و پیشرفت
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
سه شنبهب ظ+0330E_تیر+0330Rتیرب ظ+0330_+0330Eتیر+03:300ب ظ+0330E2
  به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۶ دستگاه ماینر فعال غیرمجاز در نقاط مختلف شهرستان اصفهان شناسایی و ضبط شده است. این اقدام در راستای صیانت از شبکه توزیع برق، جلوگیری از تضییع حقوق مشترکان و مقابله با استخراج غیرقانونی ...
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
سه شنبهب ظ+0330E_تیر+0330Rتیرب ظ+0330_+0330Eتیر+03:300ب ظ+0330E2
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
سه شنبهب ظ+0330E_تیر+0330Rتیرب ظ+0330_+0330Eتیر+03:300ب ظ+0330E2
  به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه تحلیلی خبری ایراسین و به نقل از مدیریت ارتباطات فولادمبارکه، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری استاد حوزه و دانشگاه، در ویژه‌برنامه سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) و به یاد رهبر شهید حضرت آیت الله سید ...
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
سه شنبهب ظ+0330E_تیر+0330Rتیرب ظ+0330_+0330Eتیر+03:300ب ظ+0330E2
  به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی همزمان با اجرای پویش سراسری آراستگی محیط‌های کاری در روز شنبه ۳۰ خردادماه محمدجواد برمکی رئیس اداره روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان بيان داشت: در این طرح، روابط عمومی صرفاً نقش اطلاع‌رسانی ندارد، بلکه ...

پایگاه خبری و اطلاع رسانی

پایگاه خبری شهر اصیل بر اساس رویکرد خبری در حوزه های (سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری، اقتصادی، حوادث، فناوری، استانی، تکنولوژی و شهر و کلانشهر) تلاش دارد به‌ روزترین اخبار برخط را در اختیار علاقمندان به حوزه‌های خبری قرار دهد. اخباری که از منابع معتبر اخذ می گردد تا این اطلاع رسانی جامع و کامل، برای همگان در دسترس و مورد اعتماد باشد که امید است در این مسیر، موفق گام برداریم.
این پایگاه خبری متعلق به خانم زهره مختاری ملک آبادی می باشد.

آب و هوا

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب