زهره مختاری

زهره مختاری

 

شبکه در شرایط جنگی (۱۳۵۷–۱۳۶۷):
در سال‌های ابتدایی پس از انقلاب، تمرکز اصلی مخابرات ایران بر بازسازی زیرساخت‌های موجود و گسترش شبکه تلفن ثابت در شهرها و روستاها قرار داشت.

در این دوره، خدمات پایه تلفن ثابت به‌تدریج توسعه یافت و تلاش شد مناطق دورافتاده نیز تحت پوشش شبکه قرار گیرند. برقراری ارتباطات در دوران جنگ تحمیلی از حساس‌ترین و راهبردی‌ترین اقدامات شرکت مخابرات بود.
در این سال‌ها، بیش از ۵۰۰ هزار خط تلفن در شهرها و حدود ۲۰ هزار خط در روستاهای کشور نصب شد و با ورود تجهیزات سوئیچینگ دیجیتال در مراکز اصلی، کیفیت تماس‌ها بهبود یافت.

نصب نخستین سیستم نیمه‌خودکار (PABX) در سال ۱۳۵۸، عقد قرارداد اجرای فاز اول شبکه دیتا با شرکت هیوز، راه‌اندازی و بهره‌برداری از مراکز ارتباطات ماهواره‌ای اصفهان و بومهن در سال ۱۳۶۵، نصب نخستین خط کابل کواکسیال بین‌شهری میان اصفهان و تهران و همچنین نصب و راه‌اندازی سیستم ۱۰ هزار شماره‌ای فراخوان در سال ۱۳۶۷ از مهم‌ترین اقدامات این دوره به شمار می‌رود.

توسعه شتابان (۱۳۶۸–۱۳۷۹):
با پایان جنگ، روند توسعه شتابان در بخش‌های مختلف کشور، از جمله ارتباطات، آغاز شد. بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در شبکه‌های مسی و آغاز به‌کار مراکز دیجیتال موجب بهبود کیفیت تماس‌ها و افزایش ظرفیت شبکه شد.

در این دهه، توسعه شبکه‌های روستایی و اتصال مدارس، مراکز بهداشتی و ادارات دولتی به شبکه مخابرات نیز در دستور کار قرار گرفت.
در سال ۱۳۶۸، کارخانجات کابل شهید قندی یزد و نخستین مرکز سوئیچ دیجیتال ایران در تهران (مرکز دانشگاه تهران) به بهره‌برداری رسید و خط فیبر نوری بین‌شهری تهران–کرج نیز افتتاح شد. یکی از شناخته‌شده‌ترین پیام‌های آن دهه، تبلیغات با محتوای «۱=۵۵» بود که نمادی از توسعه شتابان شبکه تلفن ثابت به شمار می‌رفت.

در این دوره، بیش از یک میلیون خط تلفن شهری و ۱۵۰ هزار خط تلفن روستایی نصب شد و مراکز دیجیتال تلفن در شهرهای بزرگ راه‌اندازی گردید.
در سال ۱۳۷۰، کابل فیبر نوری دریایی میان ایران و امارات بین بنادر جاسک و فجیره افتتاح شد که تا مدت‌ها مهم‌ترین مسیر ارتباطی ایران با خارج از کشور بود.

همچنین در سال ۱۳۷۲، مجتمع مخابراتی انقلاب اسلامی به‌عنوان دومین مرکز مخابراتی کشور به بهره‌برداری رسید.
به‌یادماندنی‌ترین رخداد مخابراتی این دهه در مردادماه ۱۳۷۳ رقم خورد؛ ورود تلفن همراه به ایران که مسیر توسعه ارتباطات کشور را دگرگون کرد.

در این دهه، تعداد مشترکان تلفن همراه به‌سرعت افزایش یافت و سیم‌کارت‌های مخابرات در اختیار عموم مردم قرار گرفت.
در سال ۱۳۷۴، مجلس شورای اسلامی اساسنامه تأسیس شرکت‌های سهامی مخابرات استان‌ها را تصویب کرد و بدین‌ترتیب، ساختار شرکت مخابرات ایران نخستین تغییر جدی خود را پس از انقلاب تجربه کرد.

همچنین در سال ۱۳۷۹، عملیات طرح شماره‌گذاری با معماری جدید (نامبرینگ) در سطح کشور آغاز شد که شبکه مخابراتی را به ۹۲ منطقه تقسیم کرد.پ

اینترنت و خصوصی‌سازی (۱۳۸۰–۱۳۸۹):
ورود اینترنت به کشور و رشد تدریجی آن در اواخر دهه ۱۳۷۰، معادلات ارتباطی را دستخوش تغییر کرد.

در اوایل دهه ۱۳۸۰، وزارت پست و تلگراف و تلفن به «وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات» تغییر نام داد و ساختار جدیدی در آن شکل گرفت.

در سال ۱۳۸۰ و همزمان با این تغییر، سه شرکت «ارتباطات سیار ایران»، «ارتباطات زیرساخت ایران» و «شرکت فناوری اطلاعات» در ذیل شرکت مخابرات ایران تأسیس شدند.
در این دهه، شرکت مخابرات ایران ارائه خدمات اینترنت پرسرعت ADSL را آغاز کرد و بیش از ۲۰۰ هزار مشترک اولیه در شهرهای بزرگ تحت پوشش این خدمات قرار گرفتند.

این دوره با توسعه مراکز داده و ایجاد زیرساخت‌های نوین شبکه‌ای همراه بود که امکان ارائه خدمات دیجیتال جدید را فراهم کرد.

همچنین، مخابرات ایران گام‌های مهمی در توسعه شبکه تلفن همراه برداشت و افزایش چشمگیر تعداد مشترکان ارتباطات سیار از دستاوردهای شاخص این دوره به شمار می‌رود.
در سال ۱۳۸۳، شرکت ارتباطات تالیا به‌عنوان شریک شرکت مخابرات، عرضه سیم‌کارت‌های اعتباری تلفن همراه را در تهران آغاز کرد. 
شرکت ارتباطی ایرانسل در سال ۱۳۸۴ به عنوان رقیب  همراه اول تاسیس شد و با واگذاری سیم کارت اعتباری عملا تلفن همراه را عمومی سازی کرد.

همچنین در این سال به دنبال توسعه شتابان شبکه تلفن ثابت، اجرای طرح هشت رقمی شدن شماره تلفن‌های مشتركین تهرانی آغاز شد.

بهره‌‌برداری از پروژه كابل دریایی ایران- كویت به طول ۳۲۵ كیلومتر و توسعه چشمگیر شبکه فیبرنوری بین استانی کشور نیز از دیگر موارد مهم در این سال بود. 
در سال ۱۳۸۶، فرآیند خصوصی‌سازی شرکت مخابرات ایران بر اساس سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی آغاز شد و در ۱۹ مرداد ۱۳۸۷، پنج درصد از سهام این شرکت با قیمت پایه ۱۵۰۰ ریال از طریق بورس عرضه شد.

این میزان سهام در مدت هشت دقیقه و به ارزش ۳۴۴ میلیارد تومان به فروش رفت. در پاییز سال ۱۳۸۸ نیز با واگذاری ۵۰ درصد به‌علاوه یک سهم از سهام شرکت مخابرات ایران به کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین، این فرآیند تکمیل شد.

ارزش این معامله حدود ۸ میلیارد دلار آمریکا بود که در آن زمان عنوان بزرگ‌ترین معامله تاریخ بورس ایران را به خود اختصاص داد.

اینترنت همراه و آغاز استفاده از فیبر نوری در بخش خانگی (۱۳۹۰–۱۳۹۹):
آخرین دهه قرن گذشته را می‌توان دوران طلایی تلفن همراه دانست.

در این دهه، هرچند توسعه ارتباطات ثابت با کندی همراه بود، اما روندی که امروز در حوزه فیبر نوری دنبال می‌شود، در همان سال‌ها و با پیشگامی شرکت مخابرات ایران آغاز شد.
در پایان شهریورماه ۱۳۹۳، دوره انحصار اپراتور سوم تلفن همراه به پایان رسید و دو اپراتور دیگر وارد عرصه ارائه اینترنت پرسرعت همراه شدند.

همراه اول، به‌عنوان شرکت زیرمجموعه مخابرات ایران، در سال‌های بعد توانست جایگاه رهبری خود در بازار تلفن همراه را حفظ کند و جدیدترین خدمات اینترنت همراه را به مشترکان ارائه دهد.

همچنین از سال ۱۳۹۹ و با ورود فناوری 5G به کشور، همراه اول در این حوزه نیز فعالیت خود را آغاز کرد.
در حوزه ارتباطات ثابت، شرکت مخابرات ایران از اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ طرح توسعه فیبر نوری را با برند «تار فیبر نوری مخابرات ایران (تانوما)» آغاز کرد.

یک سال بعد نیز از مرکز عملیات و مدیریت شبکه خود رونمایی شد. همزمان با شیوع ویروس کرونا در اواخر سال ۱۳۹۸، اگرچه اجرای برخی برنامه‌ها با اختلال مواجه شد، اما افزایش، تقویت و ارتقای خدمات باند پهن به سازمان‌ها و نهادها در دستور کار شرکت مخابرات ایران قرار گرفت.

تحول بزرگ (۱۴۰۰–تاکنون):
در سال‌های اخیر، تحول دیجیتال و توسعه شبکه فیبر نوری در کانون برنامه‌های شرکت مخابرات ایران قرار گرفته است.

در این دوره، ابتدا «نهضت جهادی توسعه فیبر نوری (نجما)» در دستور کار قرار گرفت، اما در سال ۱۴۰۴ بزرگ‌ترین پروژه شرکت مخابرات ایران با عنوان «برگردان» آغاز شد.

در این طرح، کل شبکه سیم مسی با فیبر نوری جایگزین می‌شود و تمامی مشترکان شرکت مخابرات ایران به خدمات فیبر نوری دسترسی خواهند داشت.
برگزاری کنفرانس ملی مخابرات با شعار «هم‌صدا برای توسعه ارتباطات» و با حضور مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور و سید ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به‌عنوان نقطه آغاز رسمی طرح «برگردان» شناخته می‌شود.
خدمات شرکت مخابرات ایران همواره با تمرکز بر بهبود فرآیندهای خدمات‌دهی، افزایش دسترسی کاربران به پشتیبانی و ارتقای تجربه مشتری همراه بوده است.

توسعه پوشش شبکه در مناطق کم‌برخوردار، بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند مدیریت شبکه و تقویت زیرساخت‌های امنیت سایبری از جمله اقدامات انجام‌شده در این مسیر است.

بر اساس آخرین آمار، بیش از ۸۰ درصد جمعیت شهری و حدود ۶۵ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش خدمات مخابرات قرار دارند.
در مجموع، روند تحولات و تاریخچه خدمات شرکت مخابرات ایران، از بازسازی و توسعه شبکه‌های پایه تا پیاده‌سازی خدمات دیجیتال و گسترش شبکه فیبر نوری، مسیر تکاملی روشنی را ترسیم می‌کند که هدف آن ارتقای کیفیت ارتباطات و پاسخگویی به نیازهای متنوع کاربران در سراسر کشور بوده است.

این تحولات نشان‌دهنده تعهد مستمر شرکت مخابرات ایران به توسعه زیرساخت‌ها، تحقق عدالت ارتباطی و پشتیبانی از اقتصاد دیجیتال کشور است.

 

روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان، امروز ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۴، در هشتمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و همزمان با افتتاح سه پروژه آموزشی و ورزشی در ناحیه یک اصفهان از استاندارد سازی سامانه های گرمایشی ۱۰۰۰ کلاس درس استان به صورت متمرکز و همزمان با سراسر کشور بهره برداری شد.
ناصر فتحی مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان در این مراسم که در هنرستان شاهد خیام برگزار شد گفت: از ابتدای شروع طرح استاندارد سازی سیستم های گرمایشی مدارس در سال ۱۳۹۲، تاکنون از ۲۳ هزار کلاس درس با افتتاح امروز حدود ۱۹ هزار کلاس درس آن استاندارد سازی شده است.
فتحی افزود: هزینه انجام شده برای استاندارد سازی این هزار کلاس درس مبلغی بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال می باشد.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه خبری سیمای شهر آنلاین سیدرضا موسوی، سرپرست خدمات گمرکی ذوب‌آهن اصفهان توضیح داد: این گمرک اختصاصی همزمان با تاسیس مجتمع ایجاد شده و ایفای نقش محوری آن در هماهنگی و تسهیل واردات و صادرات، موجب شده مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز با روش‌های متنوع و در موعد مقرر به خطوط تولید کارخانه برسد.

به گفته موسوی، بهره‌برداری بهینه از ظرفیت گمرک اختصاصی و ترانزیت داخلی کالاها به این گمرک، باعث شده است کارخانه بتواند نیازهای تولید خود را به طور مستمر تأمین کند. این امر پایداری خط تولید را تضمین کرده و جلو تأخیر در ورود مواد اولیه را گرفته است.

سرپرست خدمات گمرکی ذوب‌آهن اشاره کرد: در سال گذشته بیش از ۶۰۰ دستگاه کانتینر از نقاط مختلف کشور به این گمرک وارد، تخلیه و سپس کانتینرها عودت داده شد تا هزینه‌های اضافی انبارداری کاهش یابد. همچنین برخی کالاها طبق حکم نیاز مصرف‌کننده ترخیص موقت و سپس پس از تأمین نقدینگی تصفیه شدند.

از اقدامات مهم دیگر می‌توان به کمک در دریافت مجوز واردات دستگاه TML با وجود ممنوعیت واردات ماشین‌آلات اشاره کرد. این مجوز به تلاش‌های اداره گمرک و بخش خرید کارخانه میسر شد.

علاوه‌براین، با تعامل دائمی با بخش‌های فنی سعی شد مناسب‌ترین تعرفه‌های گمرکی انتخاب شود تا هزینه‌های پرداختی بابت کالاهای وارداتی به حداقل برسد.

طبق توضیحات موسوی، انتقال بخش مهمی از حمل بار شرکت از جاده به ریل، ویژه محوطه کانشیب بندر شهید رجایی، نیز موجب کاهش هزینه‌ها و تسهیل روند ترخیص شد.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه خبری سیمای شهر آنلاین علی‌مراد نوروزی، رییس گمرک اختصاصی ذوب‌آهن اصفهان، با ارائه گزارشی از عملکرد وارداتی این شرکت طی ۱۰ ماهه سال جاری، مطرح کرد که تسهیل در پرداخت حقوق و عوارض گمرکی از طریق استفاده از تسهیلات و ضمانت‌نامه به‌جای پرداخت نقدی، نقدینگی واحد تولیدی را حفظ و فرصت پرداخت آتی بدهی‌های گمرکی را فراهم کرده است.

به گفته وی، گمرک ایران به منظور حمایت از تولید داخلی، این امکان را در اختیار واحدهای تولیدی منتخب قرار داده است.

نوروزی اضافه کرد: واحدهای تولیدی می‌توانند در قالب دو رویکرد اصلی از خدمات حمایتی در گمرک بهره‌مند شوند:

– پرداخت درصدی: ترخیص تا ۹۰ درصد کالای وارداتی بدون پرداخت حقوق و عوارض گمرکی و تسویه مابقی طی یک سال
– پرداخت نسیه: ترخیص کالا با ضمانت‌نامه یا سپرده و تسویه حساب ظرف شش ماه

وی استقرار گمرک اختصاصی را از بزرگترین امتیازهای اعطاشده به ذوب‌آهن اصفهان و فولاد مبارکه دانست و گفت: این گمرک داخلی همه فعالیت‌های مربوط به واردات، صادرات، ترانزیت، مرجوعی و خروج موقت را در محل شرکت انجام می‌دهد. نتیجه چنین سیاستی، کاهش هزینه حمل و نقل، انبارداری، تسریع ترخیص کالا و بهره‌مندی حداکثری از بسته‌های حمایتی برای واحد تولیدی است.

رییس گمرک اختصاصی ذوب‌آهن اصفهان در مورد لزوم بازگشت ارز حاصل از صادرات طبق بخشنامه بانک مرکزی افزود: هدف این بخشنامه، تقویت سیاست ارزی کشور از جمله تامین پایدار ارز، کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و تنظیم نرخ ارز است.

در پایان، وی پیشنهاد داد: برای ارتقا کارایی، روند انجام تشریفات گمرکی عمده صادرات و واردات ذوب‌آهن در همین گمرک اختصاصی انجام شود تا ضمن رفع مشکلات ناشی از پراکندگی امور گمرکی، آمار استان نیز ارتقا یابد.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان، فتحی، مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان، در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های آموزشی شاهین‌شهر، با تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی و اعیاد شعبانیه، بر عزم جدی نوسازی مدارس برای ارتقای فضاهای آموزشی استان تأکید کرد و اظهار داشت:
در قالب نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی، طی یک سال گذشته ۲۴۹ پروژه در استان تعریف شد که ۱۲۸ پروژه در گام نخست به بهره‌برداری رسید و صدها کلاس درس تحویل دانش‌آموزان شد. گام دوم و سوم این طرح نیز با ده‌ها پروژه جدید در دست اجراست.
وی با اشاره به وضعیت سرانه آموزشی شاهین‌شهر افزود:
سرانه فضای آموزشی این شهرستان حدود ۴.۸۲ مترمربع است که پایین‌تر از میانگین استانی و کشوری قرار دارد؛ از همین رو، شاهین‌شهر در اولویت اجرای پروژه‌های بزرگ‌مقیاس نوسازی مدارس قرار گرفته و با بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرا، این سرانه به‌طور محسوسی افزایش خواهد یافت.
مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان با اشاره به پروژه‌های فعال شهرستان تصریح کرد:
چندین پروژه ۱۲ کلاسه، طرح‌های توسعه‌ای، پروژه‌های نیمه‌تمام و پروژه‌های مرتبط با راه و شهرسازی در حال اجرا یا آغاز عملیات هستند و با تأمین منابع مالی، آینده روشنی برای فضاهای آموزشی شاهین‌شهر پیش‌بینی می‌شود.
فتحی با تأکید بر نقش کلیدی مسئولیت‌های اجتماعی و مولدسازی خاطرنشان کرد: در شرایط محدودیت منابع دولتی، استفاده از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و مولدسازی املاک آموزش‌وپرورش، راهکار اصلی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است و با فعال‌سازی این ظرفیت‌ها، می‌توان بدون توقف، روند مدرسه‌سازی را ادامه داد.

وی در پایان با قدردانی از فرمانداری، آموزش‌وپرورش شهرستان، خیرین، پیمانکاران و عوامل اجرایی گفت:
همه این اقدامات با هدف فراهم‌سازی محیطی امن، استاندارد و شایسته برای دانش‌آموزان انجام می‌شود و نوسازی مدارس با تمام توان، تحقق عدالت آموزشی در شاهین‌شهر را دنبال خواهد کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان، آیین افتتاح مدرسه شهید جمهور رئیسی در دهه مبارک فجر و به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، در شاهین شهر برگزار شد.
این آیین با حضور مدیرکل نوسازی مدارس استان، مدیرکل آموزش‌وپرورش، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مدیر آموزش‌وپرورش شاهین‌شهر و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد.
در این مراسم، ضمن گرامی‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامی و یاد و خاطره شهید جمهور، مدرسه شهید جمهور رئیسی به‌عنوان یکی از پروژه‌های آموزشی شاخص منطقه با همت اداره کل نوسازی مدارس و اداره کل راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.
این آیین با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری توسط دانش‌آموزان و برگزاری مراسم روبان‌چینی، حال‌وهوایی ویژه و پرنشاط به خود گرفت.
افتتاح این فضای آموزشی در راستای توسعه فضاهای استاندارد آموزشی، ارتقای کیفیت آموزش و تحقق عدالت آموزشی انجام شده و گامی مؤثر در جهت پاسخ‌گویی به نیازهای آموزشی دانش‌آموزان شاهین‌شهر به شمار می‌رود.

 

افتتاح مدرسه ۶ کلاسه زنده یاد حاج علی محمد طلایی

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان، امروز ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۴، با حضور مدیران کل نوسازی مدارس، آموزش و پرورش استان، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز، فرماندار اصفهان، شهردار منطقه ۹، جمعی از خیرین و مسئولین آموزش و پرورش ناحیه یک، سه فضای آموزشی و ورزشی افتتاح شد.
زمین چمن مصنوعی بهشتی اولین پروژه ای بود که امروز مورد افتتاح قرار گرفت.
در ادامه مدرسه ۶ کلاسه زنده یاد حاج علی محمد طلایی با حضور خانواده این خیر مرحوم و با مشارکت این خیر نیک اندیش و اداره کل نوسازی مدارس به بهره برداری رسید.
این مدرسه با زیربنای ۷۵۰ مترمربع زیربنا، ۷۲۵ مترمربع محوطه سازی، ۱۰۵ مترطول دیوارکشی، شامل ۶ کلاس درس، سالن اجتماعات و کتابخانه می باشد.
سومین پروژه سالن ورزشی دهخدا با مساحت ۹۰۰ مترمربع بود که به همت اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان احداث و به بهره برداری رسید.
افتتاح متمرکز استاندارد سازی سامانه های گرمایشی ۱۰۰۰ کلاس درس استان همزمان با سراسر کشور نیز از دیگر برنامه های شاخص این روز بود.

 

همچنین حجم پرشدگی سد‌های کشور تنها ۳۷ درصد اعلام شده است.

  • جامعه
  • اقتصاد
  • فرهنگ و هنر
  • علم و پیشرفت
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
شنبهب ظ+0330E_تیر+0330Rتیرب ظ+0330_+0330Eتیر+03:300ب ظ+0330E2
  رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریدون‌شهر گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ سازه آبخیزداری شامل بند‌های خاکی، سنگی ملاتی و گابیونی به منظور ذخیره روان‌آب‌ها و جلوگیری از سیلاب در این شهرستان احداث شده است. علی رحیمی افزود: با اجرای سازه‌های آبخیزداری در ...
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
شنبهب ظ+0330E_تیر+0330Rتیرب ظ+0330_+0330Eتیر+03:300ب ظ+0330E2
  به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از سیتنا بر اساس اعلام فیلیمو، مشترکان اینترنت مخابرات می‌توانند به‌صورت رایگان به بیش از ۱۰۰ هزار عنوان محتوای نمایشی شامل فیلم، سریال، انیمیشن، مستند، فیلم کوتاه و رئالیتی‌شوهای داخلی و خارجی دسترسی داشته باشند. ...
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
پنج شنبهب ظ+0330E_تیر+0330Rتیرب ظ+0330_+0330Eتیر+03:300ب ظ+0330E2
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
شنبهب ظ+0330E_تیر+0330Rتیرب ظ+0330_+0330Eتیر+03:300ب ظ+0330E2
  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر شبکه آزمایشگاهی این شرکت متشکل از ۶ آزمایشگاه فیزیکوشیمیایی، ۲۱ آزمایشگاه میکروبی، ۳ آزمایشگاه بیولوژی، یک آزمایشگاه ریزآلاینده‌های آلی و معدنی، ۱۳ آزمایشگاه فاضلاب و همچنین ۲ آزمایشگاه سیار ...

پایگاه خبری و اطلاع رسانی

پایگاه خبری شهر اصیل بر اساس رویکرد خبری در حوزه های (سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری، اقتصادی، حوادث، فناوری، استانی، تکنولوژی و شهر و کلانشهر) تلاش دارد به‌ روزترین اخبار برخط را در اختیار علاقمندان به حوزه‌های خبری قرار دهد. اخباری که از منابع معتبر اخذ می گردد تا این اطلاع رسانی جامع و کامل، برای همگان در دسترس و مورد اعتماد باشد که امید است در این مسیر، موفق گام برداریم.
این پایگاه خبری متعلق به خانم زهره مختاری ملک آبادی می باشد.

آب و هوا

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب