زهره مختاری
رشد ۱۰۰ درصدی صادرات محصولات فولاد مبارکه
کماکان تأمین نیازهای مشتریان داخلی اولویت گروه فولاد مبارکه است، رکود حاکم بر بازار داخل و عدم تقاضای کافی برای محصولات فولادی در داخل کشور باعث شد با بازاریابی مؤثر و حضور در بازارهای جهانی، صادرات فولاد مبارکه بیش از دوبرابر شود و فرصتهای جدیدی برای ارزآوری کشور فراهم گردد.
این رکود میتوانست باعث کاهش سفارشهای خط تولید فولاد مبارکه گردد کمااینکه این اتفاق برای سایر صنایع فولادی در کشور رخ داد؛ اما با پیشبینی بهموقع توسط تیم فروش و بازاریابی شرکت، بلافاصله سفارشهای صادراتی جایگزین کمبود سفارشهای داخلی شد و این تغییر رویکرد باعث تداوم تولید و ثبت رکوردهای جدید در خطوط تولید فولاد مبارکه گردید.
کسب درآمد ۱۰۴ همتی فولاد مبارکه از فروش محصولات در چهارماهه ابتدایی امسال، حاصل بازاریابی مؤثر و جذب سفارشها، تولید حداکثری خطوط تولید و توجه به فروش محصولات باارزش افزوده بیشتر است، ظرفیت خطوط تولید فولاد مبارکه باعث شد بازاریابی محصولات باارزش افزوده بیشتر در دستور کار قرار گیرد.
اسلب API ویژه خطوط گاز کشور یکی از محصولات باارزش افزوده بالاتر است. در هفتههای اخیر با توافق انجامگرفته با شرکت مهندسی توسعه گاز ایران، این محصول توسط فولاد مبارکه در بورس کالا عرضه شد و مورد استقبال و سبد خرید مجریان پروژههای ملی کشور قرار گرفت.
شفافیت در فروش محصولات فولاد مبارکه و توجه به تحولات جهانی بازار فولاد، عاملی برای پایداری تولید و فروش فولاد مبارکه است و این شرکت به دنبال حضور هرچه بیشتر در بازارهای جهانی است.
بهبود سقف تولید ماهانه آهن اسفنجی در شرکت فولاد و نورد سبا
خبر تازه درباره واریز سود سهام عدالت
اخبار غیررسمی حاکی از این است که فولاد مبارکه احتمالا تا پایان شهریور امسال سود عملکرد سال 1402 سهام عدالت را واریز می کنند.
شرکت سپرده گذاری مرکزی که مسئولیت اصلی واریز سود سهام عدالت را برعهده دارد، بخشی از تاخیر در برنامه را منوط به واریز سود از سوی شرکت های پتروشیمی خلیج فارس فولاد مبارکه و مخابرات ایران دانسته است.
حالا اخبار غیررسمی حاکی از این است که فولاد مبارکه احتمالا تا پایان شهریور امسال سود عملکرد سال 1402 سهام عدالت را واریز می کنند.
پیشگام اتصال به فیبرنوری مخابرات اصفهان در دشت کویر
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان، روستای مصر از قطبهای گردشگری کویری استان اصفهان بوده و سالانه پذیرای شمار زیادی از گردشگران است. ایجاد زیرساختهای نوین ارتباطی در این منطقه، علاوه بر بهبود کیفیت زندگی ساکنان، به ارتقاء سطح خدمات گردشگری و افزایش رضایت بازدیدکنندگان کمک خواهد کرد.
اتصال این روستا به شبکه فیبرنوری، گامی مؤثر در توسعه عدالت ارتباطی در مناطق کمتر برخوردار میباشد.
این پروژه بخشی از فعالیتهای مخابرات منطقه اصفهان در توسعه شبکه فیبرنوری سطح استان بهشمار میرود؛ طرحی که با هدف بهبود کیفیت خدمات ارتباطی و حرکت به سوی تحقق دولت هوشمند و اقتصاد دیجیتال، در حال اجراست.
ویژگیهای ماهواره مخابراتی «ناهید ۲»
این ماهواره حدود ۱۱۰ کیلوگرم وزن دارد. با مدارگذاری این ماهواره، فناوریهای بومی فضایی برای ارتباطات باند Ku برای اولین بار مورد تست عملیاتی در مدار قرار می گیرند.
سایر فناوریهای فضایی نظیر کنترل وضعیت سه محوره، ارتباطات دوطرفه در سایر باندهای فرکانسی، مدیریت داده، توزیع توان در این ماهواره تست و ارزیابی میشود.
این ماهواره قرار است در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار گیرد. شیب مدار تزریقی «ناهید ۲» ۵۵ درجه، نوع پیشرانش آن شیمیایی با سطح آرایش یک نیوتن و با توان متوسط ۴۹ وات است. باند فرکانسی آن KU، ،X و UHF است.
طول عمر این ماهواره ۲ سال است
رقابت بیش از ۳۵۰ نفر در مرحله استانی چهلوهشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابطعمومی ادارهکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، محمدرضا ترحمی با اشاره به برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف اصفهان اظهار کرد: چهلوهشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله استانی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مورخ هشتم و نهم مردادماه ویژه خواهران و روز جمعه دهم مردادماه ویژه برادران برگزار میشود.
وی افزود: در این مسابقات بیش از ۳۵۰ شرکتکننده در محل دانشکده علوم قرآنی برخوار به رقابت خواهند پرداخت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به رشتههای قرآنی در این دوره از مسابقات عنوان کرد: این دوره از مسابقات در رشته حفظ کل، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق ویژه دو گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برگزار میشود.
وی ادامه داد: همچنین رشتههای حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، دعاخوانی و اذان ویژه برادران نیز در این دوره از مسابقات برقرار است.
ترحمی تصریح کرد: ثبتنام این دوره از مسابقات از ۱۰ اردیبهشت تا ۱۱ خردادماه در سراسر استان انجام و سپس مسابقات شهرستانی در ۱۲ منطقه و شهرستان ویژه خواهران و ۹ منطقه ویژه برادران از تاریخ ۲۷ خرداد لغایت اول مرداد برگزار شد.
وی افزود: در استان اصفهان پنج هزار و ۱۷۹ نفر در رشتههای آوایی شامل حفظ کل، پنج، ۱۰ و ۲۰ جزء، قرائت تحقیق، ترتیل، اذان، دعاخوانی، مدیحهسرایی و همخوانی قرآن کریم و همچنین رشتههای معارفی شامل ترجمه عمومی قرآن کریم، تفسیر شیعه، معارف صحیفه سجادیه و معارف نهجالبلاغه، ثبتنام نمودند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: در این میان، یک هزار و ۷۱۲ نفر در رشتههای معارفی ثبتنام کرده و در ۲۳ حوزه شهرستانهای استان به رقابت پرداختند.
گفتنی است، در راستای برگزاری این دوره از مسابقات استانی مهدی اثنیعشران معاون فرهنگی و اجتماعی ادارهکل اوقاف و امور خیریه استان به عنوان دبیر مسابقات و ایمان خواجه مدیر روابطعمومی این ادارهکل نیز به عنوان مدیر اجرایی مسابقات انتخاب و معرفی گردیدند.
اصفهان الگوی موکبداری در کشور
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره کل روابطعمومی و امور بینالملل استانداری اصفهان مهدی جمالینژاد در نشست با موکبداران استان اصفهان با اشاره به اینکه موکبداران رسانه زنده و الگوی سبک زندگی اسلامی هستند،گفت:یک رسانه زنده با نمایش ادب، نزاکت، کرامت، بخشش، نوعدوستی و همسایهداری، بهعنوان الگویی برای سبک زندگی اسلامی معرفی میشود.
وی افزود: این رویکرد میتواند در استانهایی مانند اصفهان و بوشهر نمود عینی داشته باشد.
استاندار اصفهان با تاکید بر هشدار درباره پیشگیری از رقابتهای ناسالم تأکید کرد:این رفتارها میتواند زحمات خالصانه را بیاثر کند. وی افزود: روح اربعین با اخلاص زنده است و باید مراقب بود که موکبهای حسینی به ابزاری برای نمایش یا رقابت تبدیل نشوند. جمالینژاد بیان کرد:برنامهریزیهایی برای گسترش خدماترسانی در محلات محروم و نقاط کور انجام شده است تا روحیه خادمی اربعین در تمام جامعه نهادینه شود.
وی اضافه کرد:استان اصفهان پیشگام در خدماترسانی چندبعدی است و با راهاندازی موکبهای تخصصی ازجمله موکب کودکان، فرهنگی، پزشکی و مشاوره، به عنوان الگویی برای سایر مناطق معرفی شده است.
استاندار اصفهان بیان کرد:نظم و انضباط، کلید موفقیت در برنامههای اربعین است و ما بر لزوم مدیریت دقیق منابع، رعایت زمانبندی و پرهیز از اسراف در برگزاری مراسم اربعین تأکید داریم.
*خدماترسانی به زائران خارجی با رویکرد روشنگرانه
جمالینژاد گفت:امسال اربعین را متفاوت برگزار میکنیم بر همین اساس در دوران پساجنگ، برنامههایی برای ارائه خدمات به زائران غیرایرانی با زبانهای عربی و انگلیسی طراحی شده است.
*مستندسازی تجربیات اربعین برای نسل جوان
وی اضافه کرد:انتقال تجربیات و مستندسازی اقدامات انجامشده در اربعین بهویژه برای کودکان و جوانان در دستور کار قرار دارد./
مرکز پژوهشهای شورای شهر باید به خط پایدار حل مسئله برای شهر تبدیل شود
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، محمد نورصالحی در جلسه کمیسیون مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تشکیل این هیئت در این دوره مدیریت شهری اقدامی راهبردی و قابل تقدیر بوده است، اظهار کرد: تفاوتی مهم که در این دوره شاهد آن بودیم، تبدیل اعضای هیئت امنا از اشخاص حقیقی به شخصیتهای حقوقی نظیر رؤسای دانشگاههای اصفهان و رئیس حوزه علمیه استان است و این اقدام موجب تقویت جایگاه حقوقی، نهادی و تأثیرگذاری هیئت امنای مرکز پژوهشها شده است.
وی با اشاره به اینکه بر اساس ساختار مصوب، جلسات هیئت امنا باید هر شش ماه یکبار برگزار شود، افزود: اگرچه به دلایل مختلف، گاه در برگزاری منظم این جلسات وقفههایی ایجاد شده، اما امیدوارم با توجه به نکات ارزشمند مطرحشده در این جلسه و تأکیدات اعضا، استمرار در تشکیل این جلسات محقق شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر تفاوت میان پژوهش نظری و پژوهش مسئلهمحور تصریح کرد: یکی از نگرانیهایی که گاه در شورا مطرح میشود، این است که آیا پژوهشها صرفاً برای تولید مقاله و محتوا صورت میگیرند یا با هدف حل یک مسئله واقعی در شهر؟ آنچه باید مدنظر باشد، تبدیل موضوعات شهری به خطوط پژوهشی پایدار است؛ مسیری که حتی اگر افراد تغییر کنند، مسئله همچنان در اولویت باقی بماند و در نهایت به راهحل اجرایی برای شهر ختم شود.
نورصالحی تأکید کرد: اصفهان در بسیاری از حوزهها به عنوان الگو در کشور شناخته میشود و در حوزه پژوهش شهری نیز میتواند الگویی ملی برای سایر کلانشهرها باشد و اگر کار علمی با جدیت و استمرار دنبال شود، حتی میتوان به جایی رسید که در بسیاری از حوزهها، شهر بینیاز از آزمون و خطا شده و بر اساس دانش بومیشده حرکت کند.
وی با تاکید بر ضرورت استمرار جلسات هیئت امنا اظهار کرد: پیشنهاد من این است که جلسه بعدی حتماً در بازه ششماهه آینده برگزار شود، همچنین نکاتی که امروز توسط اعضای محترم هیئت امنا و مهمانان جلسه مطرح شد، به صورت رسمی برای همه ارسال شود تا اگر نیاز به اصلاح یا تکمیل وجود دارد، امکان بررسی و اعمال نظر فراهم شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: از دکترها و متخصصانی که امروز نکات بسیار خوبی را مطرح کردند، میخواهم که کمک کنند تا جمعبندی این مطالب، مستند شود و در جلسه بعدی، بازخورد آنچه مصوب و پیگیری شده نیز بررسی شود.
نورصالحی با اشاره به دغدغه برخی اعضای شورا درباره نبود بهرهبرداری اجرایی از پژوهشها گفت: این نگرانی وجود دارد که خروجی برخی مطالعات در مرحله گزارش باقی بماند، اما اگر این زنجیره پژوهشی بهدرستی مدیریت شود، میتوان از نتایج مطالعات و حتی پایاننامهها در تصمیمگیریهای شورا و شهرداری بهرهمند شد.
وی ادامه داد: مکاتباتی که اعضای مرکز پژوهشها بهطور مرتب انجام میدهند، نشاندهنده پیوستگی اقدامات پژوهشی است و بعضی از مطالعات مطرحشده در همین جلسه، هماکنون در تصمیمات شورا مورد استفاده قرار گرفتهاند، باید از این تجربه بهره برد و مطالعات آینده را نیز بهگونهای طراحی کرد که قابلیت اجرا داشته باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برای بهرهگیری بیشتر از ظرفیت دانشگاهیان و نخبگان، باید فضای مناسبی ایجاد شود، گفت: پیشنهاد میکنم که در جلسات بعدی، تعداد بیشتری از اساتید دانشگاهها دعوت شوند، همچنین پیشنهاد میشود که تفاهمنامهای بین شهرداری و نهادهای دانشگاهی و حوزوی تنظیم و امضا شود تا مسیر بهرهبرداری از ظرفیت علمی نهادینه شود.
نورصالحی تأکید کرد: در حال حاضر، میتوان گفت ما در نیمه راه هستیم، اما اگر تلاش کنیم که این ارتباط بین دانشگاه، حوزه و نهاد مدیریت شهری به یک خط پایدار و نهادینه تبدیل شود، خروجی آن برای شهر بسیار ارزشمند خواهد بود.
وی با اشاره به موفقیت ملی مرکز پژوهشها گفت: مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر اصفهان در ارزیابی سال گذشته شورای عالی استانها، به عنوان مرکز پژوهشی برتر کشور معرفی شد و این موفقیت حاصل تلاش همکاران حاضر در این جلسه و مجموعه همدل و پرتلاش مرکز پژوهشها است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: امیدوارم با استمرار این مسیر و بهرهگیری از ظرفیت نهادهای علمی، مرکز پژوهشها بتواند نقش مؤثرتری در حل مسائل راهبردی شهر ایفا کند و اصفهان را به الگویی برای سایر شهرهای ایران تبدیل کند.
مرکز پژوهشهای شورا باید به ابزار تصمیمگیری لحظهای و آیندهنگر مدیریت شهری تبدیل شود
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی در جلسه کمیسیون مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن قدردانی از عملکرد مجموعه مرکز پژوهشها و رؤسای دانشگاههای استان اصفهان در عمقبخشی به ارتباط میان مدیریت شهری و جامعه علمی اظهار کرد: فارغ از جایگاه شخصی خودم، باید بگویم این دوره از مدیریت شهری در ایجاد زبان مشترک با دانشگاهها و ورود مسئلهمحور به عرصه پژوهش عملکرد بسیار قابل قبولی داشته است.
وی افزود: تلاشهایی که در مرکز پژوهشها انجام شده، منجر به تحولی قابلتوجه در نگرش مدیران شهری نسبت به دانشگاهها شده است؛ بهخاطر دارم در جلسات نخست، برخی از اساتید دانشگاه گلایه داشتند که چرا شهرداری به دانش آنها توجه نمیکند یا از ظرفیت آنها استفاده نمیشود، اما امروز شاهد آن هستیم که ادبیات تغییر کرده و گفتوگوها دقیقتر و مبتنی بر شناخت مسائل شهر شده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: یکی از خطراتی که پژوهش شهری را تهدید میکند، فردمحوری و وابستگی بیشازحد فرایندها به اشخاص یا نگرشهای خاص است که برای عبور از این وضعیت، لازم است مرکز پژوهشهای شورا و مجموعه پژوهشی شهرداری، یک پلتفرم منسجم و پایدار طراحی کنند.
صالحی این پلتفرم را واجد دو کارکرد اساسی دانست و اظهار کرد: اینکه این سامانه یا ساختار بتواند در حوزه شورای اسلامی شهر، فرآیندهایی همچون نیازسنجی، پیشینهپژوهی، اثرسنجی، پیشبینی تصمیمات و بازخوردگیری را انجام دهد و به عبارت دیگر، ما باید از پژوهش صرف عبور کرده و پژوهش را در خدمت حل مسئله، تصمیمسازی و آیندهنگری قرار دهیم.
وی دومین مأموریت این پلتفرم را در حوزه ارزیابی و راهبری دانست و گفت: ما در شورای اسلامی شهر با دو سازوکار اصلی مواجه هستیم؛ طرحهایی که از سوی اعضای شورا مطرح میشود و لوایحی که از سوی شهرداری ارائه میگردد؛ در هر دو حالت، به یک پشتوانه پژوهشی نیاز داریم که بتواند تحلیل وضعیت، سنجش ادبیات و برآورد پیامدهای تصمیمات را ارائه دهد.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سرعت بالای تحولات فناورانه، اجتماعی و زیرساختی در شهرها عنوان کرد: ما امروز با پدیدهای روبهرو هستیم که نهتنها مسائل متعددی را برای ما باقی گذاشته، بلکه نیازهای جدیدی هم بهسرعت در حال تولید است و امروز اسکوترهای شهری وارد شدهاند، فردا ممکن است دوچرخههای برقی، تراموای لاستیکی یا سیستمهای حملونقل هوشمند دیگر وارد شوند، از این رو مدیریت شهری باید توانایی واکنش سریع و تصمیمگیری در لحظه را داشته باشد.
صالحی بیان کرد: ما نیاز به ابزاری داریم که هم به نیاز امروز پاسخ بدهد و هم پیامدها و بازخوردها را پیشبینی کند و این ابزار باید تصمیمساز، آیندهنگر، اولویتمحور و نیازسنج باشد؛ یعنی بتواند بگوید کدام نیاز در اولویت است و کدام اولویت الزاماً نیاز شهر نیست، اما با ملاحظات خاص باید در فرآیند تصمیمگیری ضریب بیشتری پیدا کند.
وی تأکید کرد: اگر بخواهیم شهر اصفهان را با نگاه خردمندانه و نه سلیقهای اداره کنیم، نیازمند چنین زیرساختی در حوزه پژوهش هستیم و این پلتفرم میتواند محور تصمیمسازی در همه ابعاد شهری از فرهنگ و اجتماع گرفته تا اقتصاد و محیط زیست باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به احتمال نبود تکرار چنین جلساتی در بازه زمانی باقیمانده از دوره کنونی شورا خاطرنشان کرد: ممکن است جلسه مشابهی تا پایان این دوره دیگر برگزار نشود، زیرا کشور نیز در شرایط خاصی قرار دارد و آینده مشخص نیست. برخی از دوستان ما آرزوی شهادت دارند و چه بسا به این آرزو برسند، اما با این وجود، از همه افراد میخواهم که این مطالبه را زنده نگه دارند.
صالحی افزود: کسانی که در جایگاه پژوهشی، دانشگاهی و اجرایی هستید، میتوانید این مسیر را ادامه دهید تا این فرایند نهادینه شود و پژوهش، به ستون فقرات تصمیمگیریهای شهری تبدیل شود.
مدیریت شهری باید به سمت ایجاد محصولات فناورانه قابلدسترس حرکت کند
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، سید امیر سامع در جلسه کمیسیون مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر نقش کلیدی دانشگاه در توسعه شهری اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی ما در تعامل دانشگاه با شهرداری، نبود نظام مشخص برای تشخیص مسئله و ارائه راهکار است؛ نظامی که بتواند اولویتها را شناسایی کند و راهحلهایی واقعی، ملموس و قابل دستیابی برای آنها ارائه دهد.
وی افزود: بسیاری از اوقات، حتی وقتی اولویتها بهدرستی تشخیص داده میشود، نبود افق روشنی برای تحقق آنها یا نبود محصول فناورانه در دسترس، منجر میشود کار روی زمین بماند و حس دسترسی نداشتن به راهحل مشخص از یکسو در دانشگاهیان ایجاد دلسردی میکند و از سوی دیگر، در بدنه اجرایی احساس میشود که پاسخ روشنی برای مسئله وجود ندارد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به جایگاه شهرداری در فرایند پژوهش گفت: شهرداری ذاتاً پژوهشگاه نیست و امکان انجام پژوهشهای بنیادی و عمیق را در خود ندارد، اما میتواند محصولات فناورانه را از طریق پژوهشهای کاربردی دریافت کند؛ البته در عمل گاهی اعتقادی به پژوهش وجود ندارد و حتی در مواردی که چنین اعتقادی است، همچون افق روشنی دیده نمیشود، پروژهها به ثمر نمیرسد.
سامع ادامه داد: در نهایت، پس از ناکامی در مسیر بومیسازی یا تعامل با دانشگاه، شاهد هستیم که به سمت استفاده از محصولات خارجی یا راهحلهای عجولانه میرویم که دیگر خیلی دیر شده است و فرصت توسعه بومی از دست رفته است.
وی با اشاره به بعضی تجربههای ناکام در گذشته خاطرنشان کرد: ما حدود ۲۵ سال پیش به فکر انرژیهای تجدیدپذیر در شهر بودیم، به فکر بازیافت آب، شبکههای هوشمند حملونقل، مسائل محیطزیستی و حتی ایمنی آتشنشانی مبتنی بر فناوریهای نو بودیم، هرچند اقداماتی هم انجام شد، اما اگر تعاملات اجرایی و پژوهشی نزدیکتر بود، سرعت پیشرفت بسیار بالاتر میرفت.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: یکی از موانع اصلی، عدم رویارویی مستمر و ساختارمند میان مجریان شهری و نخبگان علمی است و سازمان عمرانی شهرداری که با پیچیدهترین پروژههای ساختوساز روبهرو است، یا اداره کل طراحی که مسئول خلق طرحهای شهری است، اگر بهصورت مستمر با دانشگاهها در تعامل بودند، نتایج بسیار بهتری حاصل میشد.
سامع گفت: بهنظر من باید یک تقویم سالانه تنظیم شود که در آن هر گروه عملیاتی و اجرایی در شهرداری با دانشکده متناظر خود در دانشگاهها جلسه منظم داشته باشد، زیرا ما در شهر حدود ۲۰ کسبوکار اصلی داریم؛ از محیطزیست، زیرساخت و حملونقل گرفته تا موضوعات فرهنگی و اجتماعی و برای هر کدام از این حوزهها یک دانشکده متناظر در دانشگاه اصفهان یا دانشگاه صنعتی وجود دارد.
وی ادامه داد: اگر بهصورت نظاممند و منظم مطمئن باشیم که مثلاً دانشکده محیطزیست دانشگاه اصفهان حداقل سالی چند بار با اداره کل محیطزیست شهرداری جلسه دارد، حتی در سطح کارشناسی یا دانشجویی، این همنشینیها موجب تبادل ایده، تحریک ذهنی دو طرف و ایجاد راهحلهای خلاقانه میشود.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر ظرفیت عملیاتی این مدل تعامل خاطرنشان کرد: اگر این تعاملات بهدرستی طراحی شود، مسائل اجرایی با مسائل پژوهشی بهصورت همزمان مطرح میشوند و در مسیر تعامل و گفتوگو، ممکن است به طرحهای اجرایی تبدیل شوند و حتی اگر بلافاصله به طرح نینجامند، این رویارویی و استمرار آن در طول ترم تحصیلی یا سال کاری، زمینهساز تولید ایده، خلاقیت و راهحلهای جدید خواهد شد
نایبرئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: درخواست میشود برای این منظور تقویم سالانهای تدوین شود که در آن رویاروییهای مداوم میان بخشهای اجرایی شهرداری و مراکز دانشگاهی تضمین و تبدیل به فرایندی مستمر، نهادینه و اثربخش شود.
