زهره مختاری
ارزیابی ناظر توانیر از پیشرفت طرح ملی مهتاب در آران و بیدگل
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل ا پاتنا به نقل از امور برق شهرستان آران و بیدگل: یوسف صادقی ناظر شرکت توانیر، در بازدید از امور برق آران و بیدگل روند اجرای طرح ملی مهتاب را ارزیابی کرد.
در این بازدید ضمن بررسی وضعیت کاهش تلفات انرژی، بهینهسازی مصرف و ساماندهی انشعابات، بر ضرورت تسریع در تکمیل پروژههای روشنایی معابر و تأمین پایدار برق مشترکان تأکید شد. گزارش نهایی این ارزیابی به مقامات ارشد توانیر ارائه میگردد.
تحول در مدیریت هوشمند مصرف انرژی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پاتنا به نقل از امور برق شهرستان آران و بیدگل مدیر امور برق آران و بیدگل با اشاره به مزایای این طرح شامل قرائت از راه دور (تلهمتری) و مدیریت بهینه مصرف، گفت: در راستای تحقق عدالت در محاسبه بهای انرژی و مدیریت دقیق مصرف، از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۰۰ کنتور معیوب نیز با بهرهگیری از توان ۵ اکیپ اجرایی اصلاح و تعویض شده است.
تفاهمنامه همکاری بانک تجارت و شرکت بازرگانی بارز پخش
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از مدیریت امور روابط عمومی بانک تجارت دکتر اخلاقی در دیدار با فعالان اقتصادی استان کرمان با حضور در شرکت "بارز پخش"، ضمن گفتوگو با مدیرعامل این شرکت، تفاهمنامه همکاری با این مجموعه را با هدف تقویت همکاریها و در راستای کمک به توسعه فعالیتهای شرکت بارز پخش به امضاء رساند.
مدیرعامل بانک تجارت در این جلسه با تبیین ظرفیتهای متنوع محصولات نو این بانک از جمله تأمین نو، کسب نو و روزنو، نوآوریهای انجام شده در فضای کسبوکار کشور را خلاقانه و امیدآفرین خواند و نقش هلدینگ بارزپخش را در به ثمررسیدن این طرحها در استان کرمان موثر وکلیدی دانست.
مهندس حیدرآبادی مدیرعامل شرکت بارز پخش نیز ضمن تقدیر از تلاشهای انجام شده توسط بانک تجارت بر همکاری با این بانک تاکید کرد و گفت: شرکت بارز پخش با بیش از شش هزار نفر نیروی فعال در زمینه تأمین، پخش لوازم یدکی و قطعات ماشین، درخواست استفاده از طرحهای کسبنو، روز نو را در راستای توسعه فعالیتهای خود دارد و امیدواریم امضای این تفاهمنامه به افزایش هرچه بیشتر تعاملات دومجموعه منجر شود.
بررسی عملکرد فولادسنگان با حضور سعید زرندی
سعید زرندی مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در سفر به شهرستان خواف و بازدید از شرکت فولاد سنگان با حضور در نشستی مشترک با علی رسولیان، مدیرعامل، اعضای هیئتمدیره و معاونان این شرکت، آخرین وضعیت عملکرد و برنامههای توسعهای این مجموعه را بررسی کرد.
همچنین در ادامه، با حضور جمعی از مسئولان منطقه از جمله مهدی آسیایی، فرماندار خواف و امیر توکلیرودی، نماینده شهرستانهای خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی، راهکارهای تقویت نقش فولاد سنگان در اقتصاد منطقه و چالشهای پیشروی توسعه این واحد صنعتی مورد بحث و تبادلنظر قرار گرفت.
برگزاری نشست هماهنگی مقابله با تغییرات اقلیمی
در این نشست، محمدعلی کاظمی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به آثار روزافزون تغییرات اقلیمی بر منابع طبیعی، از خشکسالیهای مستمر، کاهش پوشش گیاهی و افزایش کانونهای فرسایش بادی به عنوان مهمترین چالشهای پیش روی استان یاد کرد.
وی بر ضرورت همافزایی میان دستگاههای اجرایی، مراکز علمی و جوامع محلی برای اجرای برنامههای سازگاری با تغییرات اقلیمی تأکید کرد و توسعه طرحهای آبخیزداری، بیابانزدایی و احیای پوشش گیاهی را از مهمترین راهکارهای مقابله با این پدیده دانست.
🔹ایوب درویشی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این نشست با تأکید بر اینکه تغییرات اقلیمی به یکی از مهمترین دغدغههای توسعه پایدار تبدیل شده است، اظهار داشت: مدیریت این چالش نیازمند نگاه فرابخشی، برنامهریزی علمی و مشارکت همه دستگاهها و اقشار جامعه است.
وی با اشاره به اهمیت فرهنگسازی و آموزش عمومی در حوزه محیط زیست، خواستار تقویت همکاری میان نهادهای دولتی، دانشگاهها و سازمانهای مردمنهاد برای افزایش تابآوری استان در برابر پیامدهای تغییرات اقلیمی شد.
🔹کرمانی سرپرست ادارهکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان نیز با تشریح آخرین وضعیت شاخصهای محیط زیستی استان، بر ضرورت پایش مستمر اثرات تغییرات اقلیمی بر منابع آب، تنوع زیستی و کیفیت هوا تأکید کرد.
وی افزود: دستیابی به اهداف حفاظت از محیط زیست مستلزم تدوین برنامههای مشترک، بهرهگیری از ظرفیتهای علمی و پژوهشی و استفاده از فناوریهای نوین در حوزه مدیریت منابع طبیعی و محیط زیست است.
💠در پایان این نشست، حاضران ضمن تبادل نظر درباره راهکارهای اجرایی مقابله با تغییرات اقلیمی، بر استمرار جلسات تخصصی و تقویت همکاریهای بینبخشی برای حفاظت از منابع طبیعی، ارتقای شاخصهای محیط زیستی و تحقق توسعه پایدار در استان اصفهان تأکید کردند.
تأمین زیرساختهای ارتباطی در ۶ استان مرزی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از معاونت ارتباطات شرکت مخابرات ایران، در نخستین جلسه ستاد مرکزی اربعین که صبح امروز (۱۶ خردادماه) با حضور اعضای ستادی و استانی این کمیته برگزار شد، تأمین زیرساختهای ارتباطی در استانهای ایلام، خوزستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، کردستان و سیستان و بلوچستان بهعنوان مهمترین برنامه شرکت مخابرات ایران در ایام اربعین تعیین شد.
بر اساس مصوبات این نشست، معاونان شبکه مخابرات ایران و استانهای یادشده موظف شدند ضمن بررسی ظرفیتها و امکانات فنی موجود، نیازمندیهای ارتباطی هر منطقه را احصا کرده و در سریعترین زمان ممکن نسبت به تأمین، نصب و راهاندازی تجهیزات مورد نیاز اقدام کنند.
همچنین مقرر شد خدمات وایفای عمومی و رایگان شرکت مخابرات ایران در پایانههای پرتردد مرزی، بهویژه در مرزهای مهران و خسروی، برای استفاده زائران اربعین راهاندازی شود تا امکان دسترسی آسانتر به خدمات ارتباطی برای زائران فراهم شود.
در این جلسه بر ضرورت هماهنگی کامل استانهای درگیر با شرکت ارتباطات سیار ایران، سایر اپراتورهای ارتباطی و دستگاههای اجرایی مرتبط از جمله فراجا، سازمان راهداری و حملونقل جادهای، وزارت راه و شهرسازی، استانداریها و سایر نهادهای فعال در برگزاری مراسم اربعین تأکید شد. همچنین تأمین نیازهای ارتباطی، بهویژه در حوزه توسعه و پشتیبانی شبکه فیبر نوری، از دیگر محورهای مورد توجه این نشست بود.
بررسی آمار و تجربیات سالهای گذشته نیز نشان داد مرز مهران همچنان پرترددترین گذرگاه زائران اربعین محسوب میشود؛ از اینرو تقویت امکانات و ظرفیتهای ارتباطی این مرز در اولویت قرار گرفت. مرزهای خسروی و شلمچه نیز بهعنوان دیگر مبادی اصلی تردد زائران، در برنامه توسعه و ارتقای زیرساختهای ارتباطی قرار دارند.
اعضای ستاد مرکزی اربعین شرکت مخابرات ایران همچنین بر ضرورت پیشبینی تمهیدات ارتباطی در سایر مناطق مرزی از جمله استانهای کردستان، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان تأکید کردند.
در بخش دیگری از این نشست، با توجه به نقش استان سیستان و بلوچستان در تردد زائران خارجی، بهویژه زائران پاکستانی، مقرر شد برنامههای ویژهای برای توسعه زیرساختهای ارتباطی و ارائه خدمات مناسب به این گروه از زائران تدوین و اجرا شود.
اولویت در پروژه فیبر نوری، رضایت مردم است
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از معاونت ارتباطات شرکت مخابرات ایران سید ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه با بیان اینکه در برخی از حوزه ها نیازمند بهبود هستیم اظهار داشت: شأن حضور ما در مسئولیتهای اجرایی خدمت به مردم است و اگر کاری انجام دهیم که مردم از آن رضایت نداشته باشند، قطعاً نمیتواند مورد تأیید ما قرار بگیرد.
باید خود را جای مشتری بگذاریم و از زاویه دید مردم به خدمات ارتباطی نگاه کنیم.
وی با اشاره به عملکرد شرکت مخابرات ایران در روزهای جنگ نیز از تلاشهای کارکنان این مجموعه قدردانی کرد و گفت: در آن شرایط حساس، شبکه ارتباطی کشور پایدار ماند و حتی در مناطق آسیبدیده نیز ارتباطات در کوتاهترین زمان ممکن برقرار شد.
به گفته وزیر ارتباطات، معاون اول رئیسجمهور نیز از اقدامات شرکت مخابرات ایران بهویژه در برقراری سریع ارتباطات در مناطق آسیبدیده و پایداری دیتاسنترها تقدیر کرده است.
هاشمی با تأکید بر اینکه هدف، آمارسازی نیست، افزود: باید تمرکز اصلی بر ارائه سرویس باکیفیت به مردم باشد؛ هم پوشش شبکه افزایش پیدا کند و هم اتصال واقعی کاربران.
وی همچنین بر لزوم حرکت مخابرات به سمت ارائه خدمات و سرویسهای نوین، توجه ویژه به حوزه محتوا و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه خدمات تأکید کرد.
وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به نقش مهم اطلاعرسانی در شرایط جدید فناوری گفت: با توجه به ظرفیتهای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی، لازم است تولید محتوای سریع و مؤثر تقویت شود و در کنار آن سواد رسانهای و سواد دیجیتال جامعه نیز ارتقا یابد.
در ابتدای این نشست، محمدجعفرپور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گزارشی از عملکرد این شرکت در حوزه توسعه فیبر نوری ارائه کرد و گفت: سال گذشته بیش از یک میلیون اتصال فیبر نوری در کشور ایجاد شد که نسبت به سالهای گذشته رشد چهار برابری را نشان میدهد.
وی افزود: در همین مدت حدود سه میلیون خانوار به پوشش شبکه افزوده شد و در شبکه «کر» فیبر نوری نیز بیش از ۹ هزار کیلومتر توسعه صورت گرفت. همچنین طی سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر کابلکشی خانگی در کشور اجرا شد.
جعفرپور با اشاره به اقدامات انجامشده در حوزه ارتقای کیفیت خدمات و پاسخگویی به مشترکان اظهار کرد: علاوه بر افزایش تعداد سرویسها، توسعه و بهبود مرکز تماس، ارتقای سامانههای OSS و تقویت ابزارهای مدیریتی و نظارتی شبکه نیز در دستور کار قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران همچنین به مصوبه «بیتاستریم» اشاره کرد و گفت: قراردادهایی با تعدادی از شرکتها منعقد شده و امیدواریم سایر شرکتها نیز به این طرح بپیوندند.
در ادامه این نشست، مهندس فتاحی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اقدامات در دست اجرا، بر ضرورت تسریع در ارائه مشوقها متناسب با افزایش هزینهها و تعرفهها تأکید کرد.
وی گفت ما به دنبال رفع برخی از چالش ها در این حوزه مثل مشکل شهرداری هستیم.
چیتساز، معاون برنامهریزی وزیر ارتباطات نیز با اشاره به ضرورت تحول مدل کسبوکار مخابرات گفت: شرکت مخابرات ایران باید از یک «نتورککمپانی» صرف، به سمت «سرویسکمپانی» حرکت کند و توسعه مراکز داده و خدمات نوین را در اولویت قرار دهد. وزارت ارتباطات نیز آمادگی دارد در این مسیر از مخابرات حمایت کند.
در ادامه این جلسه، معاونان و مدیران وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات ایران نیز درباره موضوعاتی از جمله توسعه بیتاستریم، ارائه مشوقها، حرکت مخابرات از یک شرکت صرفاً شبکهمحور به سمت ارائهدهنده خدمات و توسعه مراکز داده دیدگاهها و برنامههای خود را مطرح کردند.
حضور مدیرعامل شرکت نمایشگاه بینالمللی اصفهان در اجلاس در تبریز
این رویداد ملی که با حضور مدیران عامل شرکتهای نمایشگاهی، مسئولان ارشد حوزه تجارت صنعت و بازرگانی، فعالان اقتصادی و دستاندرکاران صنعت نمایشگاهی کشور برگزار شد، فرصتی ارزشمند برای تبادل تجربیات، بررسی چالشها و ترسیم چشمانداز آینده صنعت نمایشگاهی ایران فراهم آورد.
زنگ خطر ایمنی نمای ساختمانها به صدا درآمد!
حادثه آتشسوزی در «مجتمع تجاری ارغوان» شهریار، یک بار دیگر ضرورت بازنگری در انتخاب مصالح ساختمانی و رعایت استانداردهای ایمنی را به ما یادآوری کرد. طبق بررسیهای انجام شده، استفاده از نمای کامپوزیت (ترکیب آلومینیوم و مواد پلیمری) در این مجتمع، نقش مستقیمی در گسترش حریق داشته است.
تشدید نظارت بر مدیریت مصرف برق در اردستان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پاتنا به نقل از امور برق شهرستان اردستان در این بازدیدهای میدانی، علاوه بر ارائه آموزشهای لازم جهت استفاده بهینه از تجهیزات سرمایشی و کاهش مصرف در ساعات اوج بار، وضعیت مشترکینی که علیرغم تذکرات قبلی تغییر رفتار مصرفی نداشتهاند، بهصورت دقیق بررسی شد. این اقدامات با هدف کاهش بار شبکه، پیشگیری از بروز خاموشیهای احتمالی و نهادینهسازی فرهنگ مدیری مصرف با جدیت در سطح شهرستان در حال اجراست.
