مدیر امور آبفای منطقه 5 شهر اصفهان با اعلام این خبر گفت: در این طرح با بهرهگیری از مختصات ثبتشده در سامانه اطلاعات مکانی GIS، تعداد 2299 مشترک در بخشی از محدوده تحت پوشش این منطقه شناسایی و پیامکهای اطلاعرسانی هدفمند برای آنان ارسال شد.
مهدی فتحیان افزود: بررسیهای انجامشده در بازه زمانی قطع آب نشان داد که حجم تماسهای ورودی به سامانه ۱۲۲ به شکل محسوسی نسبت به موارد مشابه کاهش یافته که نشاندهنده اثربخشی اطلاعرسانی هدفمند بوده است.
وی در خصوص مزایای استفاده از سامانه GIS برای اطلاعرسانی در مورد زمان قطعیهای برنامهریزیشده آب گفت: استفاده از این سامانه، نقش مهمی در مدیریت بحران، شفافیت ارتباط با مشترکین، کاهش تماسهای اضطراری، مدیریت بهتر مصرف آب و در نتیجه افزایش رضایت عمومی دارد.
گفتنی است پیش از این، اطلاعرسانیهای قطعی موقت آب از طریق رسانههای جمعی و شبکههای اجتماعی صورت میگرفت و پیامک ویژه مشترک ارسال نمیشد ولی در حالحاضر این قابلیت برای کل استان اصفهان فعال شده است.