زهره مختاری
مسیر تولید برق
استراتژی جدید توانیر برای نجات تولید درسایه خسارت۵۸همتی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره کل روابطعمومی و امور بینالملل استانداری اصفهان، محجد الله داد در دویست و شصت و پنجمین نشست شورای برنامهریزی و توسعه استان که به رياست دكتر جمالي نژاد استاندار اصفهان و با محوریت مدیریت بحران انرژی و حمایت از بخش تولید برگزار شد، با ارائه گزارشی جامع از وضعیت شبکه سراسری تا دوم خردادماه، سیگنالهای روشنی از عزم این شرکت برای عبور از ناترازیهای مالی و ساختاری روانه بازار سرمایه و صنعت کرد.
مدیریت بحران ۵۸ همتی و بخشودگی جرایم صنایع
🔸مدیرعامل توانیر در این نشست با تشریح ابعاد خسارات وارده به پایداری شبکه گفت:در پی حملات اخیر به زیرساختهای کشور، صنعت برق در بخش سرمایهای متحمل ۵۸ هزار میلیارد تومان خسارت شده و حدود چهار هزار و ۴۰۰ مگاوات از ظرفیت نیروگاهی بخش خصوصی و دولتی از مدار خارج یا آسیب دیده است.
🔸وی افزود:علاوه بر این، در ۲ ماهه ابتدایی سال، ماهیانه بین چهار تا پنج هزار میلیارد تومان عدمالنفع ناشی از توقف یا کاهش مصرف صنایع آسیبدیده به این شرکت تحمیل شد.
🔸الله داد تاکید کرد: توانیر برای حمایت ملموس از بخش تولید، کلیه جریمهها و محدودیت های مربوط به «اضافه دیماند» را تا ۲۰ اردیبهشتماه به طور کامل مورد بخشودگی قرار داده است.
تغییر استراتژی در قبال پتروشیمیها و صنایع خودتأمین
🔸الله داد با اشاره به بازآرایی ساختار شبکه، از تغییر رویکرد در حوزه صنایع خودتأمین و پتروشیمیها خبر داد.
🔸به گفته وی، پتروشیمیها که پیش از این انرژی مورد نیاز خود را به صورت مستقل تأمین میکردند، اکنون به زنجیره سراسری برق کشور متصل شدهاند تا مدیریت بار با توازن بهتری صورت گیرد.
🔸وی صنایع را شرکای راهبردی توانیر خواند که تامین انرژی آنها در بهترین شرایط ممکن، در دستور کار قرار دارد.
توقف صادرات به نفع نیاز داخلی در پیک تابستان
🔸مدیرعامل توانیر در خصوص وضعیت ۲۱ خط مواصلاتی صادرات برق به کشورهای همسایه تصریح کرد:اولویت اول، تامین داخلی: سیاست قطعی و بدون تغییر توانیر در مواقع کمبود انرژی، کاهش یا قطع کامل صادرات و تزریق تمام توان شبکه به بخش های داخلی است.
🔸چالش بار سرمایشی: در فصل تابستان، ۴۰ درصد از کل برق تولیدی کشور به بخش ساختمان و مصارف خانگی اختصاص مییابد.
🔸مدیرعامل توانیر بیان کرد:برنامهریزی برای قطبهای صنعتی و با وجود بار سنگین مصارف خانگی، برنامهریزیهای دقیقی برای مدیریت بار صورت گرفته تا از آسیب به صنایع استراتژیک، بهویژه در استان اصفهان به عنوان یکی از اصلیترین قطبهای صنعتی کشور، جلوگیری شود.
نقش کلیدی مشارکت مردم در عبور از تابستان ۱۴۰۵
مسعود رضا جعفری، مدیر روابط عمومی برق شهرستان اصفهان، با اشاره به وضعیت مدیریت مصرف در سال گذشته اظهار داشت سال گذشته از ۱۶ فروردین، محدودیتهایی در بخشهای صنعتی با همکاری خود صنایع اعمال شد.
امسال اما تاکنون، هیچ محدودیتی برای این مشترکین اعمال نشده است.
جعفری با تأکید بر نقش موثر مردم در مدیریت مصرف خاطرنشان کرد: بدون کمک مردم، موفقیت در مدیریت مصرف ممکن نیست. در بخشهای صنعتی، کشاورزی، اداری، تجاری و خانگی نیازمند همکاری مردم هستیم
وی در خصوص برنامههای تشویقی و محدودسازی برای مشترکان خانگی گفت: تعرفهها بهگونهای طراحی شده که کسانی که در سقف الگوی مصرف هستند، حداقل مبلغ را در قبض میپردازند.
اما به منظور عدالت در مصرف انرژی و حمایت از مصارف متعارف، مشترکانی که بیش از ۲.۵ برابر الگو مصرف میکنند، صورتحساب به مراتب سنگینتری خواهند داشت.
وی با اشاره به مصرف بالای انرژی در ایران تصریح کرد: ما با جمعیت ۹۰ میلیونی، مصرفی داریم که از مجموع مصرف ۶ کشور همسایه با جمعیت حدود ۳۵۰ میلیون نفر بالاتر است؛ این هم فرصت است و هم نشانه ضرورت اصلاح الگوی مصرف
وی با اشاره به مصرفهای غیرمجاز گفت: هرجا مصرف غیرمجاز بدون تجهیزات اندازهگیری باشد، حتماً باید جمعآوری و با آن برخورد شود.
مجوزهایی گرفتهایم تا در ساختمانهای مسکونی که سکونت دارند ولی انشعاب رسمی ندارند، از شمارشگرهای موقت برای کنترل مصرف استفاده کنیم؛ کسی که پول برق نمیدهد و کنترل نمیشود، مصرفش مهارناشدنی خواهد بود
وی از راهاندازی سامانهای ویژه برای گزارش مردمی خبر داد و افزود: سامانه ۳۰۰۰۶۱۲۱ را راهاندازی کردهایم تا مردم موارد برق غیرمجاز، بهخصوص مصارف بزرگ صنعتی و کشاورزی را گزارش کنند.
اگر کسی پیام بدهد، حتماً رسیدگی میشود. در حوزه استخراج غیرمجاز رمزارز هم همچنان با کمک مردم و دستگاههای انتظامی و قضایی در حال برخورد هستیم.
با این تلاشها و همکاری مردم، وضعیت تأمین برق در تابستان ۱۴۰۵ نسبت به سال گذشته بهتر خواهد بود.
اینترنت پرو ویژه کسبوکارها بر بستر ثابت ارائه می شود
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از سیتنا مهندس محمد جعفرپور، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تأکید بر اینکه نیاز اصلی کسبوکارها، دسترسی به اینترنت پایدار و ثابت است، اظهار کرد: اینترنت پرو در حال حاضر بر بستر همراه ارائه میشود اما اصل نیاز کسبوکارها اینترنت بر بستر ثابت است.
وی ادامه داد: این موضوع را مطرح کردهایم و در حال پیگیری و پیادهسازی آن با همکاری نهادهای ذیربط از جمله وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی هستیم و امیدواریم این موضوع در اسرع وقت عملیاتی شود.
وی افزود: اینترنت ثابت در زمان بحران، با هر عنوان و سازوکاری که تعریف شود، میتواند قابل ارائه باشد و قطعاً زمانی که اینترنت بر بستر ثابت ارائه شود، نسبت به اینترنت همراه هزینه کمتری دارد و پایداری بیشتری خواهد داشت ولذا مشکلات کسبوکارها بیشتر از این طریق قابل رفع خواهد بود.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به دغدغه فعالان اقتصادی گفت: به عنوان مثال، یکی از شرکتها اعلام میکرد که برخی از پرسنل آنها اینترنت پرو همراه دارند، اما این موضوع مشکل آن مجموعه را حل نمیکند، چرا که سامانهها و رایانههای آنها نیازمند ارتباط ثابت بر بستر فیبرنوری هستند تا بتوانند فعالیت و تجارت خود را ادامه دهند.
جعفرپور در پایان تأکید کرد: تصمیمات خوبی در این حوزه اتخاذ شده و امیدواریم این موضوع هرچه زودتر عملیاتی شود.
موفقیت اصفهان در برداشت نسج قرنیه و نسوج چشمی
میزان رضایت خانوادهها به اهدای عضو عزیزان خود در استان اصفهان حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد موارد است و در سال ۱۴۰۴، ۷۴ مورد مرگ مغزی در استان به مرحله اهدای عضو رسید که در این موارد مرگ مغزی، ۱۷۹ عضو برداشت شد.
سلامت و امنیت امروز کشور، ثمره ایثار شهدا است
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از ادارهٔ اطلاعرسانی و روابط عمومی ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان، محمد جعفری معاون تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزشوپرورش در مراسم غبارروبی مزار شهدای گمنام شهر قمصر با اشاره به همزمانی این مراسم با اختتامیه هفته سلامت اظهار داشت: هفتهای که گذشت، با عنوان هفته سلامت نامگذاری شده بود و امروز در حقیقت آخرین روز و اختتامیه این هفته محسوب میشود؛ شعار امسال هفته سلامت «همه با هم برای سلامت و امنیت با تکیه بر دانش» بود که مفاهیم و نکات عمیقی در آن نهفته است.
وی افزود: تعبیر «همه با هم» بهویژه در روزها و شبهایی که کشور عزیزمان برای سومین بار مورد تهاجم رژیم صهیونیستی قرار گرفت، معنا و جلوه ویژهای پیدا میکند؛ چرا که در همه این مقاطع، مردم ایران در کنار یکدیگر ایستادند و هرکس در جایگاه خود تلاش کرد تا از ایران عزیز دفاع کند و اقتدار کشور را به جهانیان نشان دهد.
جعفری با تشریح محورهای هفته سلامت گفت: در روزشمارهای این هفته موضوعاتی همچون محوریت خانواده، استفاده از ظرفیت تشکلهای دانشآموزی، خودمراقبتی، صیانت از محیط زیست، آموزش مهارتهای زندگی و دیگر مسائل مرتبط با سلامت مورد توجه قرار گرفت و امروز نیز با عنوان «سلامت و امنیت؛ ثمره ایثار شهدا و جانبازان» نامگذاری شده است.
معاون تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزشوپرورش تأکید کرد: اگر امروز در کشور از نعمت سلامت و امنیت برخوردار هستیم، بدون تردید ثمره ایثار و فداکاری شهدا و جانبازانی است که در جنگها و عرصههای مختلف از جان خود گذشتند تا ایران اسلامی سربلند و مقتدر باقی بماند و ما بتوانیم در آرامش برای آینده فرزندان این سرزمین تلاش کنیم.
وی حضور در کنار مزار شهدای گمنام را توفیقی الهی دانست و ابراز داشت: امروز یکی از روزهای خوب خداوند است که این توفیق نصیب ما شد تا در کنار همکاران خود در این مکان مقدس حاضر شویم، به شهدای عزیز عرض ادب کنیم و یاد و خاطره آنان را گرامی بداریم؛ کمترین وظیفه ما، تکریم کسانی است که جان و خون خود را برای دفاع از ایران اسلامی فدا کردند.
جعفری با تأکید بر مسئولیت سنگین فعالان عرصه تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: باید قدر این شرایط و مسئولیتی را که خداوند بر عهده تکتک ما گذاشته بدانیم و تلاش کنیم در هر جایگاهی که هستیم، برای دانشآموزان عزیز کشورمان خدمت مؤثر و ماندگار انجام دهیم.
دستور دادستانی تهران درخصوص بازنگری درقیمت کودهای شیمیایی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از ایلنا علی صالحی با اشاره به اهمیت راهبردی تأمین امنیت غذایی آحاد جامعه و تأثیر مستقیم قیمت کودهای شیمیایی در قیمت تمام شده محصولات کشاورزی، اظهار کرد: با توجه به افزایش چند برابری قیمت کودهای شیمیایی در کارگروه امنیت غذایی و تنظیم بازار محصولات غذایی، که به نوبهی خود افزایش قیمت محصولات غذایی را به همراه خواهد داشت؛ دادستانی تهران به موضوع ورود و در مکاتبه با مرجع مورد نظر، دستور لازم برای بررسی موضوع و اتخاذ تصمیم مناسب را صادر کرد.
همین یک لامپ مهم است
بچهها به عمل ما نگاه میکنند، نه به زبان ما!
با کم کردن روشنایی حتی یک لامپ، به تأمین برق پایدار و مطمئن کمک کنیم.
صدور گواهی انطباق مصرف انرژی برای شرکت نفت سپاهان
این جایگاه ممتاز حاصل اجرای پروژههای بهینهسازی مستمر و مدیریت هدفمند انرژی در سالهای گذشته ارزیابی میشود. برنامه بعدی این مجموعه فراتر از الزامات ملی، دریافت گواهینامه بینالمللی ISO 50001 (سیستم مدیریت انرژی) و تعریف پروژههای کلان بهینهسازی است. تحقق این اهداف میتواند ضمن کاهش هزینههای عملیاتی، سهم مؤثری در کاهش ناترازی انرژی در سطح کشور ایفا کند.
این در حالی است که به تازگی پروژه نصب پنل های خورشیدی نیز در روی بام ساختمان دفتر مرکزی شرکت نفت سپاهان در تهران به منظور صرفه جویی در مصرف برق و کاهش وابستگی به شبکه توزیع برق سراسری اجرایی شده است.
با اجرای این پروژه، افزون بر کاهش هزینه های انرژی دفتر مرکزی، بخشی از برق مصرفی از منبع پاک و تجدید پذیر تامین خواهد شد که نقش موثری در ارتقائ بهره وری مصرف انرژی در این مجموعه ایفا خواهد نمود.
بازدید رئیس کل دادگستری استان اصفهان ازحوزه قضایی خوروبیابانک
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان: حجتالاسلاموالمسلمین اسداله جعفری رئیس کل دادگستری استان در ادامه دور چهارم بازدیدهای سرزده از حوزههای قضایی استان به اتفاق تنی چند از معاونان خود از دو حوزه قضایی خور و بیابانک و نائین بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه ارائه خدمات به مراجعین قرار گرفت.
وی در حاشیه این سفر با اشاره به اهداف سفر سرزده به حوزههای قضایی گفت: در بازدیدهای سرزده که از حوزههای قضایی انجام میشود روند ارائه خدمت به مراجعین، با حضور معاونان و مسئولان استانی مربوطه در هر بخش از دادگستری آن حوزه به طور دقیق بررسی و سپس در جهت رفع مشکلات تصمیمگیری خواهد شد.
وی در ادامه به آمار بالای برخورداری از نیروی اداری و قضایی در دادگاه خور و بیابانک اشاره و تصریح کرد: با توجه به حجم کار و میزان ورودی پرونده و تعداد همکاران اداری و قضایی در حوزه قضایی خور و بیابانک، این دادگاه با ۷۵ درصد برخورداری از کادر اداری و قضایی دارای بالاترین آمار بهرهمندی در بین حوزههای قضایی استان بوده که نتیجه آن نرخ رسیدگی نسبتا مطلوب و عدم اطاله دادرسی در این دادگاه است.
رئیس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: آمار صلح و سازش در پروندههای شورای حل اختلاف خور و بیابانک باید با استفاده از ظرفیتهای مذهبی و فرهنگی منطقه افزایش پیدا کند.
وی همچنین از میزان و کیفیت فضای اداری در این حوزه قضایی ابراز رضایت و اضافه کرد: توسعه فضای اداری در این حوزه قضایی در آینده از برنامههای دستگاه قضایی استان خواهد بود.
