زهره مختاری
جنگ هم مانع حسن همجواری ایران و عراق در حوزه برق نشد
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی وزارت نیرو(پاون)، در روزهای ۱۳ و ۱۴ اسفندماه سال جاری، شبکه سراسری برق کشور عراق با بحران بیسابقهای روبهرو شده و دچار خاموشی سراسری شد.
پیشتازی استانهای مرکزی، اصفهان، یزد و سمنان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی وزارت نیرو(پاون)، در هفته پنجاه و دوم سال جاری و همزمان با تجاوز رژیم صهیونیستی و آمریکا به خاک ایران، مجموع تولید پایدار نیروگاههای تجدیدپذیر کشور به بیش از ۱۹۰۰ مگاوات رسیده است.
شکست اهریمنان کودککش
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی ضمن تبریک انتخاب حضرت آیتالله العظمی سید مجتبی حسینی خامنهای بهعنوان ولی فقیه زمان و رهبر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از سوی مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در ایران پس از انقلاب اسلامی شکل گرفت، این بود که بهنوعی بهعنوان تنها کشور اصل نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی مترقی آن به رای مردم گذاشته و با آرای بالا همراه شد.
وی افزود: این همهپرسی که در دنیا بیسابقه بود، زمینهساز آن شد که بتوانیم دارای ساختارهای قانونی و مردمی پویایی باشیم تا در شرایط مختلف از ظرفیت قانونی برای اداره کشور استفاده بشود.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دهه ۶۰ در یک جنگ ناجوانمردانه که توسط رژیم بعث با حمایت کشورهای غربی به ما تحمیل شد، شاهد از دست رفتن بسیاری از مسئولان در حوزههای قوه مقننه، قضائیه و ریاست جمهوری بودیم که ناشی از جنایتهای جنگی در دفاع هشت ساله و عملیات داخلی مزدوران دشمن از جمله منافقان بود، بهطوری که نزدیک به ۱۷ هزار شهید ترور در دهه ۶۰ داشتیم.
صالحی تصریح کرد: این اتفاق ادامه پیدا کرد و بیش از پنج دهه از عمر انقلاب اسلامی ایران با استفاده از ظرفیتهای قانونی طی شد؛ بخشی از آن را در شهادت رئیس دولت سیزدهم، شهید رئیسی مشاهده کردیم که استفاده از ظرفیتهای قانونی کمک کرد تا کشور هیچ خللی نداشته باشیم؛ در حال حاضر نیز به همین ترتیب ظرفیتهایی همچون شورای اسلامی شهر، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در تمام سطوح از پایینترین سلول اجتماعی تا مهمترین نهادهای تصمیمگیر، بهطور مستقیم با رای مردم انتخاب میشوند.
وی ادامه داد: اوج و تبلور این ظرفیت مترقی در قانون اساسی و در انتخاب رهبر کشور بر مبنای نظام ولایت فقیه است؛ نظامی که کمک میکند علاوه بر اینکه رای مردم، یعنی جمهوریت در اولویت و در عین حال نظام اسلامی برقرار باشد، اما نظارت تمام امور براساس چارچوبهای مشخص انجام شود، همچنین سیاستگذاری برعهده رهبر است که از ظرفیت قانونی و معنوی نظریه مترقی ولایت فقیه استفاده میکند.
صالحی تاکید کرد: در دهه ۶۰ و امروز شاهد هستیم که با وجود شهادت بسیاری از فرماندهان و رهبر معظم انقلاب، ساختارهای قانونی بسیار منسجم کمک کرده که در چنین شرایطی بتوانیم با این شوکها مقابله کنیم، کشوری که در شرایط جنگی قرار داشت، بهلطف خداوند و عنایت اهل بیت (ع) توانست در پیچیدهترین شرایط و یکی از سختترین شرایطی که ایران عزیز با آن روبهرو است، ساختار خود را حفظ کند و در عین حال مجلس خبرگان، همزمان که نیروهای نظامی و مردم از کیان و تمامیت ارضی ایران دفاع میکردند، مقدمات را برای انتخاب سومین رهبر انقلاب اسلامی فراهم کند.
وی افزود: آن چیزی که در این پنج دهه طی کردیم، از جایگاه مترقی رهبری در نظام جمهوری اسلامی ایران و نظریه ولایت فقیه که توانسته راهبری سیاستهای کلان را انجام دهد، از انتخابهای مردم در حوزههای مختلف پشتیبانی کند، سیاستهای کلان را برمبنای نظام فکری و ارزشی ما در جمهوری اسلامی هدایت و برای کشور در عرصههای مختلف اقتصادی، سیاسی، دفاعی، اجتماعی و فرهنگی قلههایی تعریف کند که ما امروز شاهد این پیشرفتها هستیم، همه برآمده از نظریه مترقی ولایت فقیه و در عین حال ساختارهای قانونی است که براساس این نظریه تعریف شده است؛ علاوه بر اینکه مردم از پایینترین تا بالاترین سطح امکان مشارکت دارند، مشارکت نخبگانی همراه با نظارت دائم وجود دارد.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در مجلس خبرگان از ابتدا کمیسیونهای تخصصی فعال است و نظارت را انجام میدهند و در هر کمیسیون براساس وظایفی که در قانون برای این مجلس در رابطه با احراز صلاحیت رهبری وجود دارد، بهطور مستمر جلساتی برگزار شده و همین پویایی موجب شده است تا در بزنگاه بتواند در شرایط سخت جنگی در کمتر از هفت روز به وظایف خود عمل و رهبر جدید جمهوری اسلامی را انتخاب کند.
صالحی گفت: این ساختار را مدیون بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امام راحل و شهدای بزرگی همچون شهید بهشتی و شهید مطهری که از متفکران انقلاب اسلامی هستیم، همچنین امام شهید که به این ساختار پایبند بودند، یکی از ویژگیهای مهم حضرت آقا این بود که قائل به ساختارهای قانونی و ملزم به حفاظت از آرای مردم بودند و اصرار داشتند که ذرهای نباید از ارزشهای انقلاب عقبنشینی شود، امروز شاهد هستیم که دسترنج این عزیزان منجر به تشکیل چنین نهاد اثرگذاری شده است، ضمن اینکه در چارچوب نگاه اسلامی پیش میرود، رای مردم نیز در اولویت قرار دارد.
وی تاکید کرد: مطمئن هستیم که در ادامه تلاشهای متفکران و شهدای انقلاب اسلامی بهویژه امام راحل و امام شهیدمان، مقام معظم رهبری حضرت آیتالله العظمی سیدمجتبی خامنهای نیز با عنایت خداوند متعال، با قدرت و با توان و دانش و با ارتباطی با جوانان، نخبگان و پیشکسوتان انقلاب اسلامی دارند، میتوانند بهخوبی این راهبری را انجام دهند و ذیل توجهات امام عصر (عج) بتوانیم با سرعت بیشتری ناشی از همدلی بهوجود آمده و روشنگری ناشی از خون امام شهیدمان و حضور مردم در صحنه این راهبری داهیانه را در چارچوب نظریه مترقی ولایت فقیه شاهد باشیم و به قلههایی که امام شهیدمان وعده داده بودند، با رهبری فرزند خلف ایشان که با انتخاب مجلس خبرگان رهبری رقم خورد، دست پیدا کنیم.
صالحی تصریح کرد: براساس همین چارچوبهای قانونی فرماندهی کل قوا این جنگ سوم میهن پس از انقلاب اسلامی مردم ایران را نیز راهبری خواهند کرد و با مدد خداوند متعال شاهد یک پیروزی بزرگ و تحقق وعده قرآن و امامین انقلاب برای شکست اهریمنان کودککش که جز ظلم و خونریزی و تجاوز هیچ منطقی را نمیفهمند، خواهیم بود و بهزودی مردم با تدابیر فرمانده معظم کل قوا شاهد موفقیتهای بزرگ نیروهای مسلح خواهند بود؛ آن روز دور نیست که وعده خداوند است و قلههای پیروزی یکی پس از دیگری با افتخار و سربلندی فتح میکنیم.
ادامهدهنده راه امام شهید و امید ملت ایران است
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، ابوالفضل قربانی ضمن تبریک انتخاب حضرت آیتالله العظمی سید مجتبی حسینی خامنهای بهعنوان ولی فقیه زمان و رهبر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از سوی مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: از انتخاب رهبر جدید انقلاب اسلامی که از جهات مختلف ادامهدهنده راه و مکتب امام شهیدمان هستند، خرسندیم و این انتخاب را گامی مهم در تداوم مسیر انقلاب اسلامی میدانیم.
وی افزود: هرچند ملت ایران در سوگ شهادت قائد امت، حضرت آیتالله العظمی امام سید علی خامنهای به سر میبرند و فقدان چنین شخصیتی ضایعهای بزرگ برای جهان اسلام به شمار میرود، اما نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس سازوکارهای قانونی و اصول روشن قانون اساسی، مسیر خود را با قدرت ادامه میدهد.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، فردی که در رأس نظام قرار میگیرد باید دارای شرایط ویژهای از جمله تقوای الهی، عدالت، آگاهی عمیق دینی، مدیریت و تدبیر و همچنین دلسوزی برای مردم و کشور باشد و این شرایط با دقت در قانون اساسی مورد تأکید قرار گرفته است.
قربانی ادامه داد: یکی از تفاوتهای مهم نظام جمهوری اسلامی با بسیاری از نظامهای سیاسی جهان در همین موضوع است که رهبر جامعه اسلامی باید علاوه بر توان مدیریتی، از ویژگیهای معنوی، تقوای الهی و تعهد عمیق به ارزشهای دینی برخوردار باشد.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تمامی این ویژگیها در شخصیت آیتالله سید مجتبی خامنهای متجلی است و سوابق علمی، انقلابی و مدیریتی ایشان نشان میدهد که میتوانند با اقتدار مسیر ترسیمشده توسط امامین انقلاب را ادامه دهند.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با قدردانی از مجلس خبرگان رهبری گفت: باید به اعضای مجلس خبرگان تبریک گفت که با این انتخاب هوشمندانه و بهموقع، علاوه بر ناامید کردن دشمنان انقلاب اسلامی، بار دیگر نشان دادند که راه و مکتب امام شهید همچنان با قدرت ادامه خواهد داشت.
قربانی تأکید کرد: این انتخاب نشان داد که نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر فشارها و توطئههای دشمنان با انسجام و اقتدار عمل میکند و اجازه نمیدهد دشمنان از شرایط مختلف برای ایجاد تزلزل در کشور سوءاستفاده کنند.
وی در پایان گفت: ما نیز بهعنوان خدمتگزاران مردم، تبعیت کامل خود را از رهبر جدید انقلاب اسلامی اعلام میکنیم و امیدواریم در سایه هدایتهای ایشان، روزهای روشن و موفقیتهای بزرگی در انتظار ملت ایران و کشور عزیزمان باشد.
اولین پیام حضرت آیتالله سیدمجتبی حسینی خامنهای رهبر معظّم انقلاب اسلامی
بسم الله الرّحمن الرّحیم
مَا نَنسَخْ مِنْ ءَآیَةٍ أَوْ نُنسِهَا نَأتِ بِخَیْرٍ مِّنْهَآ اَوْ مِثْلِها.
اَلسَّلامُعَلَیکَ یا داعِیَاللهِ وَ رَبّانِیَّ آیاتِهِ، اَلسَّلامُعَلَیکَ یا بابَاللهِ وَ دَیّانَ دینِهِ، اَلسَّلامُعَلیکَ یا خَلیفَةَاللهِ و ناصِرَ حَقِّهِ، اَلسَّلامُعَلیکَ یا حُجَّةَاللهِ وَ دَلیلَ اِرادَتِه؛ اَلسَّلامُعَلیکَ اَیُّهَا المُقَدَّمُ المَأمُول؛ اَلسَّلامُعَلیکَ بِجَوامِعِ السَّلام؛ اَلسّلامُعَلیکَ یا مَولایَ صاحِبَ الزَّمان.
در آغاز کلام باید به سرورم عجلالله تعالی فرجه بمناسبت شهادت جانسوز رهبر عظیمالشان انقلاب خامنهای عزیز حکیم تسلیت عرض کنم و از آنحضرت دعای خیر برای یکایک ملت بزرگ ایران و بلکه همه مسلمین جهان و همه خدمتگزاران اسلام و انقلاب و ایثارگران و بازماندگان شهداء نهضت اسلامی و بخصوص جنگ اخیر و برای خود حقیرم را تقاضا نمایم.
قسمت دوم کلام من با ملت بزرگ ایران است. ابتدائاً باید وضع و موقف خود در باب رای مجلس محترم خبرگان را مختصراً بیان نمایم.
این خادم شما سیدمجتبی حسینی خامنهای همزمان با شما و از طریق سیمای جمهوری اسلامی از نتیجهی رای مجلس محترم خبرگان مطلع شدم.
برای بنده تکیه زدن بر جائی که محل جلوس دو پیشوای عظیمالشان، خمینی کبیر و خامنهای شهید بوده کاری سخت است.
زیرا این کرسی سابقه جلوس کسی را دارا است که بعد از بیش از ۶۰ سال مجاهدت در راه خدا و گذشتن از انواع لذائذ و راحتیها، به گوهری تابناک و چهرهای ممتاز نه فقط در عصر حاضر بلکه در طول تاریخ حکمرانان این کشور بدل شده است.
هم حیات و هم نوع مرگ او عجین با شکوه و عزّتی ناشی از تکیه به حق بود.
من این توفیق را داشتم که پیکر ایشان را بعد از شهادت زیارت کنم؛ آنچه دیدم کوهی از صلابت بود و شنیدم که مشت دست سالمش را گره کرده بود.
در مورد وجوه مختلف شخصیت ایشان اهل اطلاع باید مدتها چیزها بگویند.
در این مجال اکتفاء بهمین مجمل نموده، تفاصیل را واگذار به موقعیتهای مناسب دیگری میکنم. این است علت سختی تکیه بر کرسی رهبری بعد از چنین کسی، تتمیم این فاصله تنها با استعانت از حضرت حق و یاری شما مردم ممکن است.
در ادامه لازم است نکتهای را که ربط مستقیمی به اصل کلام بنده دارد مورد تاکید قرار دهم.
آن نکته این است که از جمله هنرهای رهبر شهید و سَلف کبیر ایشان، وارد کردن مردم در همه عرصهها و بصیرت و آگاهی دادن مستمر به ایشان و در مقام عمل تکیه بر نیروی آنان بود.
ایشان اینطور معنای حقیقی جمهور و جمهوریت را فعلیت بخشیدند و از عمق جان هم به آن معتقد بودند.
اثر واضح این مطلب در این چند روزی که کشور بدون رهبر و بدون فرمانده کل قوا بود دیده شد. بصیرت و هوشمندی ملت بزرگ ایران در واقعه اخیر و پایمردی و شجاعت و حضورش دوست را به تحسین و دشمن را به حیرت وا داشت. این شما مردم بودید که کشور را رهبری و اقتدار آن را ضمانت کردید.
آیهای که در صدر این نوشتار آوردم به این معنی است که هیچ آیتی از آیات الهی نیست که یا مهلتش تمام شود یا به فراموشی سپرده شود مگر اینکه از ناحیه حضرت حق جل و علا، مثل یا برتر از آن بجایش داده شود.
مناسبت استفاده از این آیه شریفه این نیست که این بنده در حد رهبر شهید باشم چه رسد به اینکه بخواهم برتر از ایشان فرض شوم؛ بلکه جهت ذکر آیه مبارکه توجه دادن به نقش بجا و پررنگ شما ملت عزیز است.
اگر آن نعمت عظما از ما سلب شد، بجایش بار دیگر حضور عمارگونه ملت ایران به این نظام اعطاء گشت. این را بدانید اگر قدرت شما در صحنه ظاهر نشود نه رهبری و نه هیچیک از دستگاههای مختلف که شأن واقعی آنها خدمت به مردم است کارآئی لازم را نخواهند داشت.
برای اینکه این معنا بهتر صورت تحقق پیدا کند، اولاً باید به یاد خداوند تبارک و تعالی و توکل بر حضرتشان و توسل به انوار طیبه معصومین صلواتالله علیهم اجمعین چون اکسیر اعظم و کبریت احمری نگریسته شود که تضمین کننده انواع گشایشها و ظفر قطعی بر دشمن است. این مزیت عظیمی است که شما واجد آن و دشمنانتان فاقد آن هستند.
ثانیاً باید بر وحدت بین آحاد و اقشار ملت که معمولاً در مواقع مضیقه نمود خاصی پیدا میکند خدشهای وارد نشود. این امر با صرف نظر کردن از نقاط مورد اختلاف تحصیل خواهد شد.
ثالثاً باید حضور مؤثر در صحنه حفظ شود؛ چه به صورتی که در این روزها و شبهای جنگ از خود نشان دادید و چه بصورت انواع نقش آفرینیهای مؤثر در عرصههای مختلف اجتماعی، سیاسی، تربیتی، فرهنگی و حتی امنیتی. مهم اینست که نقش صحیح، بدون خدشه به وحدت اجتماعی به خوبی درک و تا حد ممکن به اجراء گذاشته شود.
یکی از وظایف رهبری و بعضی مسئولین دیگر گوشزد کردن بعضی از این نقشها به آحاد یا اقشار جامعه است.
در هجوم اخیر، بعضی از پایگاههای نظامی مورد استفاده قرار گرفت که طبعاً ما همانطور که هشدار صریح داده بودیم و بدون اینکه تعرضی به آن کشورها صورت دهیم، صرفاً همان پایگاهها را مورد حمله قرار دادهایم.
از این پس بازهم بناچار این کار را ادامه خواهیم داد؛ گرچه همچنان معتقد به لزوم دوستی بین خود و آن همسایگانمان میباشیم.
این کشورها باید تکلیف خود را با متجاوزین به وطن عزیزمان و قاتلین آحاد مردم ما معلوم کنند. من توصیه میکنم هر چه زودتر آن پایگاهها را تعطیل کنند؛ چون لابد تا بحال فهمیدهاند که ادعای برقراری امنیت و صلح از سوی آمریکا دروغی بیش نبوده است.
این امر باعث میشود تا با ملتهای خودشان که عموماً از همراهی با جبهه کفر و رفتار تحقیرآمیز آن ناراضی هستند، پیوند بیشتری پیدا کرده و بر ثروت و قدرتشان افزوده شود.
باز تکرار میکنم نظام جمهوری اسلامی بدون اینکه بخواهد سلطه و استعماری را در منطقه راه بیاندازد،
برای اتحاد و رابطه متقابل گرم و صمیمانه باهمه همسایگان آمادگی کامل دارد.
در قسمت ششم کلام، روی سخنم با رهبر شهیدمان است. رهبرا! با رفتن خود داغ سنگینی بر قلوب همگان وارد کردید.
شما همیشه مشتاق این عاقبت بودید تا بالاخره حضرت حق آن را در حال تلاوت قرآن کریم در صبحگاه روز دهم رمضان المبارک به شما اعطا فرمودند.
مظلومیتهای زیادی را مقتدرانه و با حلم تحمل کردید و خم به ابرو نیاوردید. بسیاری قدر واقعی شما را نشناختند و شاید مدتها بگذرد تا انواع حجابها و موانع کنار رود و زوایایی از آن معلوم شود.
امیدواریم از قِبَل مقام قربی که در جوار انوار طیبه و صدیقین و شهداء و اولیاء برایتان فراهم گشته، باز هم به فکر پیشرفت این ملت و همهی ملتهای جبهه مقاومت بوده باشید و برای آن وساطت نمائید؛ همچنان که در حیات دنیوی خود چنین بودید.
ما با شما عهد میبندیم که برای اعتلاء این پرچم که پرچم اصلی جبهه حق است و برای وصول به مقاصد مقدس جنابتان با تمام وجود تلاش کنیم.
در قسمت هفتم از همه بزرگوارانی که بنده را مورد حمایت خود قرار دادهاند از جمله مراجع عظام تقلید و شخصیتهای مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و از آحاد مردم که در تجمعات پرشکوهی برای ابراز بیعت مجدد با نظام حاضر شدهاند و همچنین از مسئولین قوای ثلاثه و شورای موقت رهبری بخاطر حُسن تدابیر و اقدامات تشکر مینمایم.
امیدوارم الطاف خاصه الهیه در این ساعات و ایام پرفیض شامل همه ملت ایران و بلکه همه مسلمین و مستضعفین عالم شود.
و در نهایت از سرورمان عجلالله تعالی فرجه الشریف تقاضا میکنم دراین باقیمانده از مدت لیالی و ایام قدر و ماه مبارک رمضان از درگاه حضرت حق جل و علا، برای ملت ما غلبه قاطع بر دشمن و همچنین عزت و وسعت و عافیت و برای رفتگانشان مقامات و عافیت اخروی را طلب نمایند.
والسلام علیکم و رحمهالله و برکاته و تحیاته
سید مجتبی حسینی خامنهای
۲۱ / اسفند / ۱۴۰۴ مطابق
با ۲۲ / رمضانالمبارک / ۱۴۴۷
برآورد خسارات وارده به تاسیسات برقرسانی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه خبری شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان (پاتنا) به نقل از امور برق شهرستان شاهینشهر و میمه، عباس خانبازی رئیس اداره بهرهبرداری ضمن تشریح وضعیت شبکه برق پس از حملات اخیر دشمن در محل های صنعتی و شهری شهرستان اعلام کرد بر اساس برآوردهای اولیه خسارات قابل توجهی به تجهیزات و تأسیسات برقرسانی به شرح زیر وارد شده :
۱. آسیب به ۳۷ فاصله از شبکه ۲۰ کیلوولت
۲. آسیب به ۱۶ اصله پایه شبکه ۲۰ کیلوولت
۳. تخریب ۴ دستگاه ترانس ۱۶۰ کیلوولتآمپر
۴. یک دستگاه ترانس ۲۵۰ کیلوولتآمپر
۵. شش دستگاه ترانس ۲۰۰ کیلوولتآمپر
۶. دو دستگاه ترانس ۳۱۵ کیلوولتآمپر
۷. دو باب پست زمینی عمومی با ترانس ۶۳۰ کیلوولتآمپر
۸. آسیب به ۳ کیلومتر شبکه فشار ضعیف
۹. آسیب به ۲۵ فاصله شبکه فشار ضعیف روشنایی معابر
۱۰. تخریب و آسیب جدی به ۲۵ پایه تلسکوپی روشنایی و تجهیزات مربوطه
وی افزود: «مناطق آسیبدیده شامل شهرک صنعتی مورچهخورت، شهرک بزرگ اصفهان، شهرک صنعتی محمودآباد، منطقه بختیاردشت و بخشهایی از سطح شهر شاهینشهر میباشد.
خانبازی ضمن تقدیر از تلاش شبانهروزی نیروهای عملیاتی و پیمانکاران گفت:
«با وجود حجم گسترده خسارات و شرایط سخت ناشی از حملات، اکثریت مشترکین خانگی و صنعتی در مناطق آسیبدیده با تلاش خستگیناپذیر و ایثار نیروهای بهرهبرداری شهرستان، مجدداً برقدار شدند.
جهادگران شرکت توزیع برق اصفهان شبانه روز پای کار مردم
برقداری یکی از شبکه های آسیب دیده در حملات وحشیانه صهیونیستی در آخرین لحظات شب توسط جهادگران شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان انجام داده شده است.
بخشی از مطالبات شرکتهای صنعت برق پرداخت شد
بر اساس اعلام دبیرخانه سندیکا، با پیگیریهای مداوم انجامشده از تاریخ ۲۶ بهمنماه تا ۲۰ اسفند؛ در مجموع نیم همت (معادل ۵ هزار میلیارد ریال) از مطالبات اعضای سندیکا مربوط به ۵۵ شرکت توزیع نیروی برق و برقهای منطقهای به حساب شرکتهای عضو واریز شده است.
این پرداخت در ادامه مذاکرات و مکاتبات گسترده سندیکا با مسئولان ذیربط در وزارت نیرو، توانیر و بخشهای مالی مرتبط صورت گرفته و گامی مهم در جهت کاهش فشارهای مالی شرکتهای فعال در صنعت برق به شمار میرود.
سندیکای صنعت برق ایران با وجود شرایط خاص کشور در ایام جنگ، همچنان پیگیری مطالبات شرکتهای عضو را با جدیت دنبال کرده و امیدوار است با تداوم این روند، بخشهای بیشتری از مطالبات فعالان این صنعت زیرساختی در آینده نزدیک تعیین تکلیف و پرداخت شود.
پیام مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان
بسمالله الرحمن الرحیم
«سُبْحَانَکَ یَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ خَلِّصْنَا مِنَ النَّارِ یَا رَبِّ»
فرارسیدن لیالی پرفیض قدر، میعادگاه تضرع بندگان مخلص و شبهای رقم خوردن تقدیر انسان در آینه رحمت الهی، و سالروز شهادت جانسوز مظهر عدالت و شجاعت، حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) را به پیشگاه حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری (حفظه الله) و همکاران متعهد و خستگیناپذیر خانواده بزرگ شرکت توزیع برق اصفهان تسلیت و تعزیت عرض مینمایم.
بدون شک، شبهای قدر فرصتی زرین برای بازگشت به خویشتن و صیقل دادن روح در زلال معرفت علوی است؛ مسیری که در آن آموختهایم ایستادگی در برابر ظلم و یاری مظلوم، بخشی جداییناپذیر از ایمان و تعهد انسانی ماست. امسال این تقارن معنوی با روز جهانی قدس، اهمیت این تکلیف الهی را دوچندان ساخته است.
اینجانب، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و استدعای دعای خیر در این شبهای نورانی، از شما همکاران شریف، مدیران و پرسنل خدوم شرکت که همواره در مسیر خدمترسانی به مردم عزیز اصفهان پیشتاز بودهاید، دعوت مینمایم تا با تأسی به سیره عدالتخواهانه مولای متقیان، دوشادوش ملت بزرگ ایران در "راهپیمایی روز جهانی قدس" حضوری پرشور، حماسی و منسجم داشته باشید.
امید است با استعانت از الطاف الهی، حضور مقتدرانه ما در این عرصه ملی و مذهبی، تجدید میثاقی دوباره با آرمانهای والای انقلاب اسلامی و مایه امیدواری ستمدیدگان در سراسر جهان باشد.
از درگاه خداوند متعال، عزت، سربلندی و توفیق روزافزون همگان را در مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی مسألت می نمایم.
مهرداد دادخواه
مدیر عامل
اسفند ماه 1404
حذف استعلام وضعیت محکومیت مالی از فرآیند صدور مجوزها
در راستای تسریع و تسهیل فرآیند صدور مجوزهای کسبوکار برای فعالان اقتصادی و با هدف فراهم آوردن امکان راهاندازی سریعتر فعالیتهای اقتصادی در شرایط اضطراری حاکم، اعلام میگردد:
سرویس استعلام «وضعیت محکومیت مالی» که پیش از این بهعنوان یکی از استعلامات پایه در فرآیند صدور مجوزها مورد استفاده قرار میگرفت، تا اطلاع ثانوی از فرآیند ثبت درخواستها در «درگاه ملی مجوزهای کشور» غیرفعال شده است.
لذا مقتضی است کلیه مراجع محترم صدور مجوز ضمن لحاظ مفاد این اطلاعیه در سامانههای تخصصی خود از تاریخ ابلاغ، استعلام مذکور را ملاک عمل قرار نداده و اقدامات لازم را وفق این تصمیم به عمل آورند.
بدیهی است در صورت هرگونه تغییر در مفاد این اطلاعیه یا بازگشت استعلام یاد شده به فرآیند صدور مجوزها، مراتب متعاقباً از طریق دبیرخانه هیات مقرراتزدایی و بهبود محیط کسبوکار اعلام خواهد شد.
