زهره مختاری
برنامهای برای تعدیل نیروی انسانی فولاد مبارکه نداریم
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از ایراسین سعید زرندی با تشریح وضعیت بخشی از خطوط تولید این مجموعه اظهار کرد: برنامهریزیهای دقیقی صورت گرفته تا با هماهنگی حداکثری، آن بخش از خطوط تولید که آسیب کمتری دیدهاند بتوانند به نحوی به چرخه فعالیت بازگردند. وی ابراز امیدواری کرد که با افزایش عرضه محصول از بروز هرگونه التهاب در بازار جلوگیری شود.
تأمین نیاز صنایع پاییندستی؛ اولویت اصلی
زرندی با تأکید بر مسئولیت راهبردی فولاد مبارکه در قبال بازار و مصرفکنندگان افزود: تمام تلاش ما بر مدیریت صحیح عرضه و ایجاد همدلی میان تولیدکنندگان و مصرفکنندگان متمرکز است تا ثبات بازار حفظ شود. در همین راستا، بخشی از نیاز صنایع پاییندستی از طریق واردات برنامهریزیشده تأمین میشود تا هیچ خللی در زنجیره تولید کشور ایجاد نشود.
مدیرعامل فولاد مبارکه همچنین به بهرهگیری از ذخایر استراتژیک این مجموعه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ذخایر مناسبی در اختیار داریم که به تدریج وارد بازار خواهد شد؛ این اقدام ضامن آرامش بازار است و اطمینان میدهیم که اجازه آشفتگی در قیمتها را نخواهیم داد.
نوسازی و بازآفرینی؛ رویکرد جدید «صنعتِ صنعتساز»
وی با بازخوانی جایگاه فولاد مبارکه به عنوان «صنعتِ صنعتساز» تصریح کرد: ما شرایط پیشآمده را صرفاً یک چالش نمیبینیم، بلکه آن را فرصتی طلایی برای بازنگری، نوسازی و طراحیهای نوین در زیرساختهای مجموعه تلقی میکنیم. فولاد مبارکه در مسیر بازسازی، از این مقطع برای ارتقای توان تولیدی و تقویت زیرساختهای خود بهره خواهد برد.
امنیت شغلی کارکنان از اولویت های مدیریت فولاد مبارکه است
زرندی با قدردانی از تلاش و همراهی کارکنان و پیمانکاران مجموعه در سطوح مختلف سازمانی، خاطرنشان کرد: از ابتدای مسئولیت، باور قلبی ما این بوده که برکت کار در فولاد مبارکه از حمایت و دعای کارگران حاصل میشود؛ لذا تمام توان خود را به کار بستهایم تا این دوران گذار را تا حد امکان با حفظ شرایط موجود مدیریت کنیم و امیدوار هستیم با حمایت ها و نگاه مثبت دولت بتوانیم چالش های موجود را در راستای حفظ منافع ذینفعان پرشمار این مجموعه بزرگ به پیش ببریم.
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در پایان تأکید کرد: اگرچه شرایط امروز با گذشته متفاوت است، اما با همدلی، درک متقابل ذینفعان و همراهی کارکنان، این مقطع را نیز با موفقیت پشت سر خواهیم گذاشت و فولاد مبارکه مقتدرتر از همیشه به مسیر خود ادامه میدهد.
به پایداری شبکه برق یاری کنید
کمک به رعایت الگوی مصرف
محمد اللهداد، سرپرست شرکت توانیر:
با وجود آسیب دیدگی بیش از دو هزار نقطه از شبکه برق کشور طی حملات دشمن با تلاش شبانه روزی نیروهای عملیاتی صنعت برق پایداری شبکه حفظ شد.
کاهش مصارف غیرضروری و مدیریت استفاده از وسایل برقی پرمصرف به ویژه در ساعات اوج بار و رعایت الگوی مصرف میتواند نقش تعیین کننده در حفظ پایداری شبکه داشته باشد.
در خط اول تولید، نیروگاه اصفهان تمام قد ایستاده است
نیروگاههای برق اصفهان با تمام ظرفیت در حال تولید برق هستند.
مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق اصفهان با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه در تمام ایان جنگ تحمیلی صهیونی_ آمریکایی کارکنان این مجموعه با حضور حداکثری به تولید تمام ظرفیت برق کمک کرده اند.
مهندس هاشمیان افزود: امسال مهمترین اولویت نیروگاه تولید بیشترین میزان برق در کنار کاهش مصرف آب است.
وی گفت: در حال حاضر بخشی از آب مصرفی نیروگاه از بازچرخانی و آب تصفیه شده تامین می شود
هاشمیان تصریح کرد: با وجود نیروگاههای متعدد در مناطق مختلف، در صورت بروز حادثه در هر نقطه، امکان جبران کمبود برق از طریق سایر خطوط یا نیروگاهها وجود دارد.
وی گفت:در حال حاضر نیروهای متخصص، آموزشدیده و با تجربه صنعت برق در حالت آمادهباش هستند .
هاشیمیان تاکید کرد: در نیروگاه برق اصفهان، هیچچیز متوقف نشده است و فعالیت مضاعف ادامه دارد.
به گفته مدیرعامل نیروگاه، مجموعه همچنان با تمام ظرفیت فعال است و این پایداری نتیجه تلاش بیوقفه صدها نفر است؛ کسانی که شغلشان را نه فقط یک وظیفه، بلکه یک تعهد میدانند.
ضرورت همراهی مردم در مدیریت مصرف
محمد الهداد، با اشاره به شرایط جنگی و حساسی که کشور با آن مواجه بود:
در روزهایی که میهن عزیزمان در معرض آزمونی بزرگ قرار گرفت، ملت بزرگ ایران با ایستادگی، همبستگی و روحیهای مثالزدنی از سرزمین خود دفاع کردند و بار دیگر نشان دادند که در لحظات حساس، وحدت و مقاومت ملی بزرگترین سرمایه این کشور است.
افزایش ظرفیت به ۱۱ هزار مگاوات
ساتبا اعلام کرد با نیروگاههای که تا پایان تابستان وارد مدار میشوند، مجموعا ظرفیت نیروگاههای تجدیدپذیر کشور به ۱۱ هزار مگاوات خواهد رسید.
بررسی قراردادهای متأثر از جابهجایی تالارهای ارزی
دفتر بررسیهای فنی بازرگانی قراردادها و پشتیبانی شرکت توانیر در راستای اجرای مصوبه هیأت وزیران و با هدف حمایت از تولیدکنندگان و تأمینکنندگان صنعت برق، فرآیند جمعآوری و بررسی اطلاعات قراردادهایی را که از جابهجایی بین تالارهای اول و دوم ارز متأثر شدهاند، آغاز کرد.
بازدید از ایستگاههای انتقال و فوق توزیع امور انتقال
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقهای اصفهان، مهندس سعید محسنی، مدیرعامل این شرکت به همراه کارشناسان این امور ، از ایستگاه انتقال ۴۰۰کیلو ولت جهانبین و ۶۳کیلو ولت فرادنبه در استان چهارمحال و بختیاری بازدید کرد.
مهندس محسنی در این بازدیدها در جمعی صمیمانه، ضمن تبریک سال نو ، از جانفشانی و مسئولیتپذیری همکاران اپراتور و حراست و همکاران ستادی امور در تأمین پایدار برق قدردانی کرد. وی با اشاره به شرایط حساس کنونی اظهار داشت: «از نخستین روزهای تجاوز دشمن آمریکایی-صهیونیستی به خاک کشور، کلیه کارکنان در بخشهای عملیاتی، اپراتوری، حراست و انتظامات در آمادهباش کامل به سر میبرند. حس وطندوستی و تعهد همکاران ما باعث شده تا علیرغم تمامی تهدیدها، خللی در خدمترسانی به مردم ایجاد نشود.»
مدیرعامل برق منطقهای اصفهان تأکید کرد که کارکنان صنعت برق بدون هیچ هراسی از تهدیدهای دشمن، تا پای جان برای حفظ پایداری شبکه و امنیت انرژی کشور تلاش خواهند کرد.
🔹 در جریان این دیدارها، اپراتورها وهمکاران انتظامات و حراست حاضر در ایستگاهها،ضمن عرض خیرمقدم به مدیرعامل بر تداوم و انسجام فرآیند تأمین و انتقال برق به شبکه سراسری با تأکید بر وفاداری به اصل «پای کار بودن» و اولویت دادن به منافع ملی بر منافع فردی، تأکید کردند.
می مانیم پای کار این مردم
پیام قدردانی معاون برق و انرژی وزارت نیرو
متن پیام ایشان به شرح زیر است:
در روزهایی که زیرساختهای حیاتی کشور در معرض تهدید و حملات دشمن قرار گرفت، صنعت برق ایران با تکیه بر تلاشهای شبانهروزی نیروهای متخصص و عملیاتی خود توانست پایداری شبکه برق کشور را حفظ کند؛ اما بیتردید این موفقیت تنها حاصل تلاش کارکنان این صنعت نبود و همراهی ارزشمند مردم شریف ایران و حمایتهای معنوی جامعه فرهنگی و هنری کشور نقش مهمی در عبور از این شرایط حساس ایفا کرد.
در این مقطع دشوار،شهروندان مسئولیتپذیر با درک اهمیت زیرساختهای انرژی، با هوشیاری و همراهی خود در صیانت از تأسیسات و تجهیزات صنعت برق، یاریگر خادمان این حوزه بودند و با حفظ آرامش و همکاری با توصیههای ایمنی و تخصصی، زمینه تداوم خدمترسانی پایدار را فراهم کردند.
از سوی دیگر، مشارکت آگاهانه مردم در مدیریت و مصرف بهینه انرژی برق، نشان از مسئولیتپذیری اجتماعی بود که نقش مهمی در حفظ پایداری شبکه و استمرار تأمین برق ایفا کرد.
این همراهی ارزشمند نشان داد که مدیریت مصرف انرژی، در کنار اقدامات و تلاشهای فنی، یکی از مهمترین ارکان تابآوری شبکه برق کشور در شرایط بحرانی و خاص است.
