زهره مختاری
ضوابط قانونی جابجایی و مالکیت انشعاب برق
آیا میتوان یک انشعاب را از یک ملک به ملک دیگر انتقال داد؟
خیر بر اساس بند 4-41-1 آیین نامه تعرفه های برق، انشعاب برق مخصوص محلی است که در آن نصب و دایر شده و انتقال آن به ملک دیگر ممنوع است.
آیا انشعاب را میتوان جدا از ملک فروخت و یا اینکه صاحب ملک قبلی می تواند پس از فروش ملک انشعاب را در مالکیت خود بداند؟
خیر طبق بند 4-41-2 آیین نامه تعرفه های برق، انشعاب نصب شده به صورت مجزا از ملک قابل فروش، معامله یا واگذاری به دیگری نمی باشد
آیا مستاجر می تواند درخواست تغییر مکان انشعاب ارائه کند؟
خیر هر گونه تغییر در مشخصات انشعاب و تغییر مکان بایستی توسط صاحب ملک و یا وکیل او ارائه شود.
در صورتی که تغییر مکان منجر به تغییراتی در وضعیت شبکه، کابل و ... شود، هزینه های آن به عهده چه کسی است؟
مطابق بند 4-39-3 آیین نامه تعرفه های برق هزینه تغییرات شبکه و کابل که در اثر تغییر مکان ایجاد شود به عهده مشترک می باشد.
در صورتی که سیل یا زلزله منجر به تخریب یک منطقه شده و بنیاد مسکن ساختمان های جدید را به منطقه ای دیگر جابجا کند، تکلیف انشعابات برق چیست؟
بر اساس بند 4-41-3 آییننامه تعرفههای برق، در صورت وقوع حوادث طبیعی یا موارد قانونی، جابجایی انشعاب برق با مجوز هیئت مدیره شرکت توزیع به محل جدید امکانپذیر است و در حکم جابجایی داخلی محسوب میشود.
گامی مؤثر در خدمترسانی پایدار به مردم استان اصفهان
شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان در سال ۱۴۰۴ با تکیه بر توسعه هدفمند زیرساختها و تلاش جهادی کارکنان خود، موفق به واگذاری ۳۳ هزار و ۲۰۶ انشعاب جدید با مجموع قدرت ۵۲۸ هزار و ۳۷۰ کیلووات شد؛ دستاوردی راهبردی که نقش تعیینکنندهای در پاسخ به رشد تقاضای انرژی و پشتیبانی از توسعه اقتصادی و عمرانی استان ایفا میکند.
بر اساس این گزارش، ۳۰ درصد از مشترکین جدید را مشترکین دیماندی با تعرفه صنعتی تشکیل دادهاند که نشاندهنده شتابگیری قابل توجه رونق تولید و رشد صنایع استان است.
ادای احترام مدیران استان اصفهان به مقام شامخ شهدای کارگری در گلستان شهدا
در نخستین روز از هفته کار و کارگر جمعی از مدیران ارشد استان اصفهان، اعضای جامعه کارگری و نمایندگان بخش تولید، صبح امروز با حضور در گلستان شهدا اصفهان، با قرائت زیارت عاشورا و نثار شاخههای گل، با آرمانهای والای شهدای جنگ رمضان تجدید پیمان کردند.
در این مراسم معنوی که با حضور مسعود محمدی محمدی مدیرکل تأمین اجتماعی استان، رضا برزوئیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، دکتر علی ترک مدیر درمان تأمین اجتماعی استان و همچنین استاندار محترم اصفهان برگزار شد،
حاضران ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای جنگ رمضان، به ویژه شهدای جامعه کارگری، بر ادامه راه پرافتخار آنان در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تأکید ورزیدند.
این گردهمایی، با هدف گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگران عرصه کار و تولید و پاسداشت ارزشهای جنگ رمضان، نمادی از تعهد مسئولان و اقشار مختلف استان به آرمانهای شهدا و شهادت بود.
حاضران بر مزار شهدای کارگری بار دیگر با آرمانهای امام راحل (ره) و رهبر شهید انقلاب (رضوان الله علیه) تجدید بیعت کرده و با نثار گل یاد و خاطره این عزیزان را گرامی داشتند.
کار و تلاش، سنگر عزت، استقلال و آینده روشن ایران است
به مناسبت هفته کار و کارگر، مسعود محمدی محمدی مدیر کل تأمین اجتماعی استان اصفهان پیامی صادر کرد.
متن پیام بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
هفته کار و کارگر یادآور مقام رفیع مردان و زنانی است که با دستان پینهبسته و دلهای مؤمن، چرخه تولید و زندگی در کشور را به گردش درمیآورند.
در شرایطی که ملت بزرگ ایران در برابر جنگ آشکار آمریکایی صهیونیستی ایستاده و بار دیگر پایمردی و بصیرت خود را به جهان نشان داده است، یاد و نام شهدای گرانقدری که در این روزها در مسیر دفاع از شرف، امنیت و اقتدار وطن به فیض شهادت نائل آمدند چراغ راه همه خدمتگزاران این سرزمین است.
بسیاری از این قهرمانان از میان جامعه کار و تولید برخاستهاند؛ کسانی که از کارگاه و کارخانه تا مرزهای امنیت با ایمان و غیرت معنای واقعی کار جهادی را زنده کردهاند.
در تأمین اجتماعی استان اصفهان باور ما این است که خدمت به کارگران تنها یک وظیفه سازمانی نیست بلکه تکریم مجاهدان عرصه تولید و پاسداشت وفاداری آنان به ایران است.
تلاش ما بر این است که با دلسوزی، دقت و عدالت، پناه آرامش و اعتماد این قشر شریف باشیم.
ضمن تبریک این هفته خجسته به همه کارگران، صنعتگران و زحمتکشان از خداوند متعال سربلندی، امنیت و برکت روزافزون را برای ملت عزیز ایران خواستارم.
مسعود محمدی محمدی
مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان
۳ محور راهبردی پایداری برق کلید خورد
رجبی مشهدی گفت: در نشستی که با حضور جمعی از نخبگان، نمایندگان بخش خصوصی، اتاق بازرگانی، سندیکاها و شرکتهای بزرگ، برگزار شد راهکارهای همکاری برای عبور از دوره اوج مصرف تابستان مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: در این نشست تخصصی که با هدف بهرهگیری از ظرفیتهای مختلف کشور برگزار شد، پیشنهادها و دیدگاههای حاضران برای مدیریت بهتر شرایط پیشرو جمعبندی شد و مقرر شد این نشستها بهصورت مستمر ادامه یابد.
رجبی مشهدی تصریح کرد: بر اساس جمعبندی انجامشده، سه محور اصلی برای پیگیری در دستور کار قرار گرفت که شامل *توسعه زیرساختها در افق بلندمدت، بهینهسازی و مدیریت مصرف، بهویژه در بخش مشترکان پرمصرف و مصارف نامتعارف و تقویت شبکه برق برای افزایش تابآوری و پایداری شبکه در شرایط جنگ تحمیلی و بحران *میباشد
معاون برق و انرژی وزارت نیرو در پایان گفت: این نشستها به صورت مستمر و با هدف همافزایی هر چه بیشتر با بخش خصوصی و نخبگان در راستای تدوین راهکارهای عملی برای عبور مطمئن از شرایط اوج بار تابستان وتاب آوری شبکه برق در شرایط بحران ادامه خواهد داشت.
تاکید بر مستندسازی عملکرد صنعت برق در جنگ رمضان
جلسه هماندیشی مدیران روابطعمومی صنعت برق کشور با حضور مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو و جمعی از مدیران روابط عمومی شرکتهای صنعت برق به صورت برخط برگزار شد و در آن بر ضرورت مستندسازی اقدامات صنعت برق در جنگ رمضان و تقویت ارتباط با مردم تاکید شد.
غلامحسین مقیمی در این نشست با قدردانی از حضور حماسی مردم و تلاشهای کارکنان صنعت برق، این صنعت را مایه آبرو و اعتبار برای وزارت نیرو دانست.
وی با اشاره به عملکرد درخشان صنعت برق در جریان جنگ رمضان، پایداری شبکه و ایستادگی نیروهای عملیاتی که در شرایط سخت برای رفع خطرات و جلوگیری از قطعی برق تلاش کردند، موجب عزت و اعتبار وزارت نیرو شد.
مقیمی افزود: بیش از ۵۵ هزار نیروی عملیاتی صنعت برق تلاش کردند تا آرامش و پایداری برای حدود ۹۰ میلیون نفر از جمعیت کشور فراهم شود و در همین راستا مقامات ارشد اجرایی کشور از جمله رئیسجمهور، معاون اول، سخنگوی دولت، وزیر نیرو و رئیس شورای اطلاعرسانی دولت و همچنین جامعه هنرمندان و .... پیامهای قدردانی خود را خطاب به کارکنان این صنعت اعلام کردند.
مقیمی همچنین از هماهنگیهای ستادی شرکت توانیر در اجرای مطلوب پروتکلهای اطلاعرسانی قدردانی کرد و گفت: نظم در کارهای گروهی و تیمی در صنعت برق بهویژه در میان مدیران و فعالان روابط عمومی بسیار پررنگ و اثرگذار بوده است.
به گفته وی، روابط عمومیها باید زبان گفتوگو با مردم را بهخوبی بدانند تا در شرایط بحران، با اطلاعرسانی صحیح و جلب اعتماد عمومی، از بروز ناآرامیها جلوگیری شود و همراهی مردم با سیاستهای وزارت نیرو افزایش یابد.
ضرورت مستندسازی تجربیات صنعت برق در جنگ رمضان
مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو مستندسازی اقدامات و تجربیات صنعت برق در دوران جنگ رمضان را یک ضرورت مهم دانست و گفت: روابطعمومیها باید با تولید محصولات مختلف از جمله مستندهای کوتاه، کتاب، فیلم، گزارشها و مقالات تخصصی، این تجربیات و رویدادها را ثبت و برای آیندگان حفظ کنند.
وی همچنین بر استفاده مؤثر از بودجه مستقل روابطعمومیها، توسعه شبکههای اطلاعرسانی و ایجاد سازوکارهایی برای هماهنگی بیشتر در اطلاعرسانی تاکید کرد و گفت: لازم است سازوکاری مشابه «مرکز دیسپاچینگ خبر» برای مدیریت سریع و هماهنگ اطلاعرسانی در صنعت برق ایجاد شود و در کنار آن پویشهای اطلاعرسانی مرتبط با مدیریت مصرف و اوج بار تابستان نیز بهصورت جدی دنبال شود.
مقیمی با اشاره به اهمیت تجربهنگاری در صنعت برق افزود: برگزاری موزه یا نمایشگاهی از دستاوردهای صنعت برق در دوران جنگ، در حد مقدورات، میتواند در انتقال تجربیات و روایت تلاشهای کارکنان این صنعت مؤثر باشد.
وی همچنین از روابط عمومیها خواست با رویکردی علمی و تخصصمحور فعالیت کنند و از ظرفیت نخبگان، دانشگاهیان و کارشناسان برای تولید برنامهها و محتوای تاثیرگذار بهره بگیرند.
تاکید توانیر بر انسجام اطلاعرسانی در صنعت برق
در ادامه این نشست، غلامرضا خیرخواه سرپرست دفتر روابط عمومی، امور بینالملل و مطالعات اجتماعی شرکت توانیر نیز بر ضرورت تقویت انسجام اطلاعرسانی در صنعت برق تاکید کرد.
وی ارسال بهموقع اخبار، گزارشها و تصاویر باکیفیت از استانها برای پوشش ملی، توجه جدی به مستندسازی فعالیتها و پروژههای مهم صنعت برق در استانها و پرهیز از انتشار اخبار پراکنده یا بدون هماهنگی در موضوعات حساس صنعت برق را از جمله الزامات فعالیت روابطعمومیها عنوان کرد.
خیرخواه همچنین بر تقویت تعامل با رسانههای محلی و خبرنگاران حوزه انرژی در استانها، پاسخگویی فعال به مطالبات و پرسشهای مردمی در فضای مجازی و ارتقای کیفیت تولید محتوا از جمله عکس، ویدئو و گزارشهای میدانی تاکید کرد.
وی استفاده از ظرفیت کارشناسان فنی استانها برای تولید محتوای تخصصی قابل فهم برای عموم مردم، سرعت عمل در اطلاعرسانی حوادث و خاموشیها پیش از شکلگیری شایعات، تقویت همکاری میان روابط عمومی شرکتهای توزیع و برق منطقهای هر استان و ایجاد بانک مشترک محتوا و سوژههای رسانهای در سطح صنعت برق را از دیگر محورهای مورد تاکید در این نشست برشمرد.
در پایان این نشست، مدیران روابطعمومی شرکتهای صنعت برق نیز به بیان دیدگاهها، نظرات و پیشنهادهای خود درباره تقویت روابطعمومی صنعت برق، ارتقای کیفیت اطلاعرسانی و توسعه همکاریهای رسانهای در سطح صنعت پرداختند.
امروز با تأمین اجتماعی 6 اردیبهشت
هرگونه تماس تلفنی تحتعنوان همکار یا نماینده سازمان و درخواست دریافت اطلاعات شخصی، مالی و حساب بانکی یا پرداخت وجه با ادعای ارائه خدمات مربوط به تأمین اجتماعی قطعا جعل و کلاهبرداری است.
ضمن عدم همکاری با این افراد، مراتب را فورا به پلیس گزارش کنید.
برگزاری اولین نشست گروه کاری گردشگری استان اصفهان
محمدرضا اکبری امروز 6 اردیبهشتماه با اعلام این خبر گفت: اولین نشست گروه کاری گردشگری استان در سال 1405 بهمنظور بررسی طرحهای سرمایهگذاری، با حضور مدیران کل استانداری و دستگاههای ذیربط تشکیل شد.
رئیس اداره سرمایهگذاری و امور طرحهای استان اصفهان ادامه داد: در این نشست 7 طرح سرمایهگذاری بالغبر 6 همت حجم سرمایهگذاری و با اشتغال بیش از 500 نفر موردبررسی قرار گرفت.
اکبری افزود: طرحهای ارائهشده در این نشست شامل 1 سفرهخانه سنتی در شهرستان ورزنه، 1 مجتمع گردشگری در نطنز، 1 محوطه گردشگری در سمیرم، 1 اردوگاه گردشگری و 1 مجتمع گردشگری در آران و بیدگل، 1 هتل پنج ستاره در اصفهان و 1 مجتمع گردشگری در لنجان بود که موردبررسی قرار گرفت.
رئیس اداره سرمایهگذاری و امور طرحهای استان اصفهان با اشاره به اهمیت توسعه زیرساختهای گردشگری در حوزه سرمایهگذاری، بر همافزایی دستگاههای استان درروند اجرایی و همکاری در رفع مشکلات سرمایهگذاران نیز تاکید کرد.
مبارکه با آمار ۶۰ درصدی صلح و سازش
حجتالاسلام والمسلمین اسداله جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان، در آغاز دور چهارم بازدیدهای سرزده از حوزههای قضایی استان، به اتفاق تنی چند از معاونان خود از حوزه قضایی مبارکه بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه ارائه خدمات به مراجعین قرار گرفت.
وی از تقویت دادگستری شهرستان مبارکه در سنوات گذشته خبر داد و گفت: در بازدیدی که در دور اول بازدیدها از این حوزه قضایی انجام شد متوجه شدیم که با توجه به حجم ورودی پرونده و محدودیت در تعداد نیروی قضایی و اداری، حوزه قضایی مبارکه با مشکل اطاله دادرسی روبهرو است و بلافاصله تصمیماتی به منظور تقویت موثر این حوزه قضایی از لحاظ نیروی انسانی گرفته شد.
وی به اختصاص تعدادی کارمند و قاضی جدید به این دادگستری اشاره کرد و افزود: با تقویت کادر اداری و قضایی دادگستری مبارکه نرخ رسیدگی شعب این دادگستری بهبود یافته و مشکل اطاله دادرسی تا حدود زیادی برطرف شده است.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان در ادامه، تصریح کرد: میانگین صلح و سازش در پروندههای شورای حل اختلاف مبارکه از حدود ۳۰ درصد در سال ۴۰۳ به ۶۰ درصد در پایان سال ۴۰۴ رسید، این آمار که نشاندهنده تلاش ارزشمند همکاران شورای حل اختلاف، اجرای صحیح برنامهها و هماهنگی مسئولان شهرستانی است؛ مبارکه را در رده سوم حوزههای قضایی استان با بیشترین آمار صلح و سازش قرار داده است.
حجتالاسلام والمسلمین جعفری فعالیت شعب دادگاه صلح مبارکه را خوب ارزیابی و ابراز امیدواری کرد: با اجرای صحیح برنامهها و تلاش همکاران در سال پیش رو به اهداف سند تحول قضایی در حوزه افزایش و ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه دست یافته شود.
شایان ذکر است حضور در بیت شهید حسینینژاد از محافظان امنیت که در اغتشاشات دیماه به شهادت رسید؛ از دیگر برنامههای رئیس کل دادگستری در سفر به مبارکه بود.
وی در این دیدار ضمن دلجویی از خانواده این شهید والامقام و عرض تبریک و تسلیت، یادآور شد: دستگاه قضایی با جدیت به وظیفه خود در قبال خونخواهی از همه شهدای حوادث دیماه عمل خواهد کرد.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان در پایان بر اجرای قانون جدید تشدید مجازاتهای افرادی که به هر نحو با رژیم اسرائیل و آمریکا علیه کشور همکاری میکنند به ویژه در بحث توقیف داراییهای این افراد تاکید کرد.
رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی ۳۷۶ مراجعه کننده
حجتالاسلام والمسلمین اسداله جعفری از ملاقات ۱۶۶ نفر از مراجعین به دستگاه قضایی با رییس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و دیگر مسئولان قضایی استان خبر داد.
وی هدف از این ملاقاتها را شناسایی مشکلات و برطرف کردن موانع در روند رسیدگی به پروندههای قضایی مراجعین عنوان کرد.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان همچنین از برگزاری ۳۷۶ مورد ملاقات مردمی در فروردین ماه خبر داد و گفت: ۸۰ مورد از این ملاقاتها در شرایط جنگی کشور برگزار شد.
گفتنی است دوشنبههای هر هفته مراجعینی که تمایل به ملاقات با مسئولان قضایی استان دارند با حضور در محل دادگستری کل استان اصفهان به پیگیری و رفع مشکلات پروندههای قضایی خود میپردازند و در شهرستانها نیز روزهای سهشنبه برای ملاقات مراجعین با روسای دادگستریها و دادستانهای حوزههای قضایی استان اصفهان تعیین شده است و در شرایط فعلی کشور نیز این ملاقاتها حتیالامکان با در نظر گرفتن محدودیتها و دستورالعملهای امنیتی انجام میپذیرد.
