چاپ کردن این صفحه
زهره مختاری   اقتصاد  10 ارديبهشت 1405  20

    پیام تبریک وزیر نیرو به مناسبت روز ملی صنعت برق

وزیر نیرو با انتشار پیامی روز ملی صنعت برق را تبریک گفت.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، عباس علی‌آبادی وزیر نیرو، به مناسبت روز ملی صنعت برق پیام تبریکی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:
 
صنعت برق به‌عنوان تکیه‌گاه اساسی پایداری زیرساخت‌های کشور و محرک رشد اقتصادی و رفاه عمومی، در سال گذشته با شرایطی دشوار و کم‌سابقه روبه‌رو بود؛ شرایطی که جایگاه حیاتی این صنعت را بیش از پیش نمایان ساخت.
 
هم‌زمانی عواملی همچون گرمای کم سابقه، تداوم خشکسالی و افت توان نیروگاه‌های برق‌آبی، در کنار تحولات اقلیمی و منطقه‌ای، فضای فعالیت در این حوزه را پیچیده و چالش‌برانگیز کرد.
 
در این میان رخدادهای ناشی از جنگ ۱۲ روزه و جنگ رمضان و خسارت‌های تحمیلی به صنعت و آب و برق، فشار مضاعفی بر شبکه برق کشور وارد ساخت؛ اما رشادت‌ها و ایستادگی کارکنان صنعت برق در مواجهه با این شرایط جلوه‌ای ماندگار از تعهد و مسئولیت‌پذیری را رقم زد.
 
با وجود این دشواری‌ها همراهی بی نظیر مردم ، تلاش شبانه‌روزی متخصصان، انسجام مدیریتی و هماهنگی در بخش‌های مختلف موجب شد شبکه سراسری برق کشور با پایداری به خدمت‌رسانی ادامه دهد و از این مقطع حساس با موفقیت عبور کند.
 
همراهی مؤثر بخش خصوصی، مشارکت صنایع بزرگ و حضور فعال نیروهای متعهد در حوزه‌های تولید، انتقال و توزیع، نمادی از همگرایی ملی برای عبور از چالش‌ها را به نمایش گذاشت؛ سرمایه‌ای ارزشمند که آینده این صنعت پر افتخار را روشن تر خواهد کرد.
 
روز صنعت برق را به تمامی فعالان صنعت برق از مدیران و مهندسان تا کارشناسان و کارگران پرتلاش تبریک گفته و از مجاهدت‌های ارزشمند آنان صمیمانه قدردانی می‌کنم.
 
بی‌تردید مسیر پیش‌رو نیازمند توجه ویژه به نوآوری، ارتقای بهره‌وری، توسعه زیرساخت‌های پایدار و مدیریت هوشمند منابع است. 
امید است با اتکا به تجارب گذشته و تقویت هم‌افزایی، گام‌هایی استوارتر در مسیر پیشرفت و تاب‌آوری این صنعت برداشته شود.
 
با آرزوی توفیق و سربلندی برای تمامی خدمتگزاران صنعت برق
 
عباس علی آبادی وزیر نیرو