در آغاز جلسه، مهندس مرادی با خوشامدگویی به حاضران و قدردانی از حمایتهای استانداری، بخصوص دکتر مشکلانی، گفت:
«همیشه در سختترین شرایط، از انرژی و نگاه مثبت ایشان بهرهمند بردهایم. این روحیه، همکاران ما را در مسیر خدمترسانی مصممتر کرده است. امیدوارم در سایه عنایت الهی و رهنمودهای مقام عظمای ولایت، همه ما در خدمت به مردم موفق باشیم.»
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به جایگاه این مجموعه در کشور افزود:
شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان، یکی از چهار شرکت برتر کشور از نظر شاخصهای فنی و خدماترسانی است. گستره فعالیت ما از کویر تا ارتفاعات برفی را شامل میشود و شبکهای بالغ بر 43 هزار کیلومتر را با اتکا به نیروهای متخصص مدیریت میکنیم.
او تأکید کرد که بیش از یک میلیون و ششصدو نود هزار مشترک در استان، نیازمند برنامهریزی دقیق برای تأمین برق پایدار هستند و شرایط اقلیمی خاص گاهی انتقال تجهیزات با هلیکوپتر را ضروری میسازد.
_تأکید بر نقش روابط عمومی در شرایط ناترازی
مرادی با بیان اینکه روابط عمومیها «پیشانی اطلاعرسانی» در شرایط ناترازی تولید و مصرف هستند، گفت:
«هر پروژه فنی باید پیوست رسانهای داشته باشد تا هم دستاوردها و هم چالشها شفاف به مردم منتقل شود.»
وی همچنین گزارشی از اقدامات اجرایی ارائه دادند:
_تعویض پایههای فرسوده و نصب ترانسهای جدید
_آزادسازی حریم شبکه و بهینهسازی کامل برق بیش از ۲۲۰ روستا
_تأمین برق پروژههای مسکن ملی و روستاهای فاقد برق
به گفته او، این اقدامات پایداری شبکه را تا مدت های زیادی تضمین میکند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق با اشاره به سهم مصرف برق در استان گفت: «بخش صنعت با بیش از ۴۵ درصد، کشاورزی با حدود ۲۲ درصد و خانگی با بیش از ۲۰ درصد، اصلیترین مصرفکنندگان برق هستند. این آمار، ضرورت مدیریت مصرف و همراهی مردم را دوچندان میکند.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان از طرحهای «نهضت نیروگاههای خورشیدی، تعویض چراغهای معابر» و «مدیریت مصرف انرژی در شهرکهای صنعتی و مجتمعهای مسکونی» به عنوان برنامههای عملیاتی یاد کرد و گفت: «اطلاعرسانی دقیق میزان مجاز مصرف به خانوارها، میتواند باعث خودمدیریتی و کاهش مصرف شود.
دکتر مشگلانی: صداقت، کلید بازسازی اعتماد عمومی
در ادامه، دکتر مشگلانی مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل استانداری اصفهان، بر اهمیت ارتباط شفاف با مردم تأکید کرد و گفت:
«کمیته روابط عمومی و اطلاعرسانی در کنار کمیتههای تخصصی انرژی تشکیل شده تا مصوبات و تصمیمات به بهترین شکل به مردم منتقل و در جامعه فرهنگسازی شود. امروز در فضای جنگ رسانهای«باید با مردم صادقانه سخن گفت، چرا که شفافیت و درخواست کمک از مردم بخشی از راهحل است.»
در پایان این نشست، جعفر نصراصفهانی دبیر کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی استان ضمن ارائه راهکارها وپیشنهاهای خود، بر لزوم همافزایی میان همه حوزه ها بخصوص بخشهای فنی با روابط عمومی، افزایش سطح آگاهی عمومی در حوزه انرژی، و همکاری همه دستگاهها برای گذر از شرایط پیک مصرف با کمترین اختلال تأکید کرد.