غلامرضا باقری دیزج با اشاره به اینکه بخشی از پروژههای زیرساختی این پالایشگاه همزمان با دهه فجر به بهرهبرداری رسیده بود، اظهار کرد: این طرحها با هدف تأمین پایدار انرژی و یوتیلیتی واحدهای پاییندستی از جمله DHT، RHU و RFCC اجرا شده و نقش مؤثری در ارتقای کیفیت محصولات و تداوم تولید ایفا میکنند.
روند تکمیل و پشتیبانی از واحدهای عملیاتی و طرحهای توسعهای نیز همچنان با جدیت در حال پیگیری است.
وی با اشاره به تفاوت ساختاری واحدهای شمالی و جنوبی پالایشگاه تصریح کرد: واحدهای واقع در ضلع شمالی از قدمت بالاتری برخوردارند و عمدتاً در حوزه تولید بنزین و گازوئیل فعالیت دارند؛ روزانه حدود ۱۲۰ هزار بشکه گازوئیل توليدي در واحدهای ضلع شمالي به جهت بهبود كيفيت، بهينه سازي و كاهش آلايندگي به بخش جنوبي ارسال مي گردد و گوگرد همراه با گازوئيل در اين واحدها حذف مي گردد و گازروئيل با استاندارد یورو ۵ تولید میشود.
گوگرد جدا شده نيز به صورت گرانول به بازار عرضه مي شود. این سطح از تولید مستلزم برخورداری از زیرساختهای گسترده و پایدار در حوزه تأمین انرژی و یوتیلیتی است.