چاپ کردن این صفحه
زهره مختاری   اقتصاد  06 اسفند 1404  144

    تسريع اجرای طرح‌های راهبردی؛

    ورود واحد RHU پالایشگاه اصفهان به مدار تولید تا سال ۱۴۰۶

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان از تداوم اجرای طرح‌های زیرساختی و پیشرفت پروژه‌های بهینه‌سازی این مجموعه خبر داد و اعلام کرد: واحد تصفیه ته‌مانده برج‌های تقطیر (RHU) طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده تا اوایل سال ۱۴۰۶ وارد مدار تولید خواهد شد.

 

غلامرضا باقری دیزج با اشاره به اینکه بخشی از پروژه‌های زیرساختی این پالایشگاه هم‌زمان با دهه فجر به بهره‌برداری رسیده بود، اظهار کرد: این طرح‌ها با هدف تأمین پایدار انرژی و یوتیلیتی واحدهای پایین‌دستی از جمله DHT، RHU و RFCC اجرا شده و نقش مؤثری در ارتقای کیفیت محصولات و تداوم تولید ایفا می‌کنند.

روند تکمیل و پشتیبانی از واحدهای عملیاتی و طرح‌های توسعه‌ای نیز همچنان با جدیت در حال پیگیری است.

وی با اشاره به تفاوت ساختاری واحدهای شمالی و جنوبی پالایشگاه تصریح کرد: واحدهای واقع در ضلع شمالی از قدمت بالاتری برخوردارند و عمدتاً در حوزه تولید بنزین و گازوئیل فعالیت دارند؛ روزانه حدود ۱۲۰ هزار بشکه گازوئیل توليدي در واحدهای ضلع شمالي به جهت بهبود كيفيت، بهينه سازي و كاهش آلايندگي به بخش جنوبي ارسال مي گردد و گوگرد همراه با گازوئيل در اين واحدها حذف مي گردد و گازروئيل با استاندارد یورو ۵ تولید می‌شود.

گوگرد جدا شده نيز به صورت گرانول به بازار عرضه مي شود. این سطح از تولید مستلزم برخورداری از زیرساخت‌های گسترده و پایدار در حوزه تأمین انرژی و یوتیلیتی است.