چاپ کردن این صفحه
زهره مختاری   اقتصاد  18 بهمن 1404  86

    در دهه فجر راه‌اندازی آزمایشی؛

    واحد تولید نیتروژن پالایشگاه جنوبی اصفهان

واحد تولید ازت (نیتروژن) پالايشگاه جنوبی شركت پالايش نفت اصفهان، همزمان با دهه فجر و با حضور غلامرضا باقری دیزج مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت، به صورت آزمایشی به بهره‌برداری رسید.

 

هدف از راه اندازی اين واحد تامين ازت مورد نياز پالايشگاه جنوبی و كمک به واحدهای ازت شمالی بوده است.
با راه اندازی اين واحد به ظرفيت 2300 نرمال متر مكعب بر ساعت با خلوص بالای 98 درصد، در كنار كمک به واحدهای ازت پالايشگاه شمالی، كيفيت ازت پالايشگاه ارتقا می يابد.

اين واحد شامل دو دستگاه كمپرسور هوا به ظرفيت هريک 9000 نرمال متر مكعب بر ساعت و يک واحد كلد باكس به ظرفيت توليد گاز 2300 نرمال متر مكعب برساعت گاز ازت با ظرفيت خلوص بالای 98 درصد است.

با راه‌اندازی این واحد جدید -که عمدتاً برای واحد RFCC احداث شده- ظرفیت تولید ازت شرکت به نزدیک ۴۰۰۰ نرمال مترمکعب در ساعت رسیده است.