چاپ کردن این صفحه
زهره مختاری   استان  19 خرداد 1404  206

    «سعید زرندی» مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در نشست هم‌اندیشی با مدیران عامل مراکز خدماتی این گروه صنعتی:

    ضرورت اصلاح ساختار و بهبود نظارت در مراکز خدماتی فولاد مبارکه در استان‌ها

طی ۳۰ سال گذشته، سیاست‌ها و رویکرد‌های متفاوتی در مدیریت مراکز خدماتی فولاد مبارکه اتخاذ شده که این رویکرد‌ها منجر به تغییرات و نوسانات زیادی شده است؛ نیاز است مدیریت این مراکز به سمت ساختاری چابک و نظارتی قوی حرکت کند تا بهره‌وری و کارایی افزایش یافته و دوگانگی در سیاست‌ها کاهش پیدا کند.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل، تعیین وظایف و اختیارات مشخص برای مدیران این مراکز برای ما بسیار مهم است که مدیران، به ویژه در بخش فروش، باید وکیل و نماینده رسمی فولاد مبارکه باشند تا کنترل و نظارت بهتری بر فعالیت‌ها صورت گیرد؛ از سوی دیگر، طراحی استراتژیک مجدد مراکز خدماتی و تمرکز بر فروش و هزینه‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است و مراکز در مناطق مختلف باید به صورت منطقه‌ای و با تعداد مناسب فعالیت کنند تا هزینه‌ها کاهش و بهره‌وری افزایش یابد.

همچنین استفاده از ابزار‌های مالی نوین توسط مراکز خدماتی بسیار مهم است چراکه مراکز خدماتی فولاد مبارکه ابزار‌های بازاریابی فولاد مبارکه در استان‌ها هستند، از این رو جلسات منظم و دوره‌ای برای ارزیابی شاخص‌های عملکرد مراکز و تعیین راهکار‌های بهبود از اهمیت زیادی برخوردار است؛ بنابراین باید شاخص‌های کلیدی مشخص و هر سه ماه یک‌بار ارزیابی شوند تا مشکلات شناسایی و راهکار‌های مناسب ارائه شود.

همکاری نزدیک بین بخش‌های مختلف و تشکیل جلسات شفاف و منظم برای حل مشکلات و توسعه شبکه توزیع نیز امری لازم و ضروری است؛ اصلاح ساختار، تمرکز بر نظارت و کنترل، بهره‌برداری بهینه از منابع مالی و توسعه شبکه‌های توزیع برای افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها مراکز خدماتی فولاد مبارکه در استان‌ها نیز بسیار مهم است.

اجرای فروش آنلاین محصولات فولاد مبارکه ضروری است و این امر باید هر چه زودتر اجرایی شود و مأموریت پیگیری این موضوع به عهده مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل سپرده شده است.