چاپ کردن این صفحه
زهره مختاری   سلامت  15 مرداد 1404  211

    پاسخگویی ویژه بیمه سلامت به ناشنوایان با سامانه اشارک

با راه اندازی سامانه پاسخگویی چند رسانه ای ویژه ناشنوایان و کم شنوایان، از این پس کارشناسان مسلط به زبان اشاره در مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی سازمان از طریق تماس تصویری پاسخگوی ناشنوایان و کم شنوایان میشوند.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی: مدیرکل بیمه سلامت استان از راه اندازی سامانه «اشارک» برای کم شنوایان و ناشنوایان خبر داد و گفت: از این پس افراد کم‌شنوا و ناشنوا از طریق این سامانه با خدمات بیمه سلامت آشنا و به صورت غیر حضوری از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

🔸دکتر محمدحسین صفاری: با راه اندازی سامانه پاسخگویی چند رسانه‌ای ویژه ناشنوایان و کم شنوایان ،از این پس کارشناسان مسلط به زبان اشاره در مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی سازمان از طریق تماس تصویری پاسخگوی ناشنوایان و کم شنوایان خواهند بود.

🔸رسالت خدمت رسانی سازمان بیمه سلامت ایران به اقشار مختلف جامعه باعث شد تا با رویکرد استفاده از سامانه‌های فناورانه توانبخشی، ارتباط دو سویه موثر با افراد ناشنوا و کم شنوای تحت پوشش این سازمان برقرار شود؛ بر این اساس ضمن توسعه درگاه چت برخط تقویت شده با هوش مصنوعی، درگاه جدید تماس تصویری نیز راه اندازی شده است.

🔸 بر این اساس، کارشناسان پاسخگو که مسلط به زبان اشاره هستند، پاسخگوی سوالات ناشنوایان و کم شنوایان از طریق تماس تصویری و چند رسانه‌ای خواهند بود.

🔸 این سامانه شامل بخش سوالات متداول، گفت‌وگوی نوشتاری برخط، تماس صوتی برای همراهان فرد ناشنوا یا کم شنوا و تماس تصویری است.

🔸افراد ناشنوا یا کم شنوا می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان بیمه سلامت ایران قسمت ویژه این عزیزان به آدرس caic.ihio.gov.ir وارد این سامانه شده و از خدمات آن جهت ارتباط به کارشناسان بهره‌مند شوند.