رجبی مشهدی افزود : تا پایان سال ۱۴۰۳، *حق کارگزاری مدیریت شبکه برق ایران* از محل هزینه خدمات انتقال و از طریق کسر مبلغ از شرکتهای برق منطقهای تأمین میشد.
اما از سال ۱۴۰۴ و با حذف این قراردادها، نحوه جبران هزینههای مرتبط با بهرهبرداری شبکه، مدیریت بازار، پایش و میترینگ با ابهام مواجه شده بود.
بر اساس مصوبه جدید، مقرر شد *تمام هزینههایی که شرکت مدیریت شبکه برق ایران در سال ۱۴۰۴ برای اداره و بهرهبرداری شبکه، مدیریت بازار و انجام وظایف فنی و نظارتی متحمل میشود، متناسب با میزان انرژی مصرفی میان شرکتهای توزیع و برقهای منطقهای تسهیم شود*.