زهره مختاری
بیستمین نمایشگاه بینالمللی قطعات، لوازم و مجموعههای خودرو آغاز به کار کرد
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل، گروه فولاد مبارکه و دو شرکت زیرمجموعه خود شامل ورق خودرو چهارمحال و بختیاری و فولاد و نورد سبا، نیز در این نمایشگاه حضور دارند و از ساعت ۸ تا ۱۵ در غرفه ۳۹ سالن ۸ و ۹ به معرفی آخرین دستاوردهای خود در تولید ورقهای گالوانیزه و خودرویی میپردازند و پذیرای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی هستند.
گفتنی است گروه فولاد مبارکه تأمینکننده بیش از ۵۰ درصد نیاز خودروسازان داخلی و تنها تولیدکننده ورقهای گالوانیزه خودرویی در کشور است. علاوه بر این این گروه صنعتی تأمینکننده انواع ورقهای گرم، اسیدشویی، سرد و گالوانیزه مورد نیاز صنعت خودروسازی کشور بوده و برنامهریزی منسجمی برای توسعه کیفیتهای فولادهای میکروآلیاژی ویژه صنعت خودرو و همچنین تولید فولادهای نسل سوم با استحکام بالا دارد تا پاسخگوی الزامات آینده صنعت خودروسازی کشور باشد و نیاز حوزههای تخصصی خودروسازی سبک و سنگین، قطعهسازی، شاسیسازی، رینگسازی، فیلترسازی و کفیهای تریلر و کامیون را برطرف کند.
موافقت کمیسیون فرهنگی با کمک به ساخت مرکز نگهداری کودکان بیسرپرست و بدسرپرست
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، صد و هفتادمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با دو دستور کار همراه بود.
مصوبات این جلسه به شرح زیر است:
تصویب لایحه با موضوع کمک و مساعدت به انجمن خیریه دوستداران کودک حضرت علی اصغر (ع) 100% از مبلغ 11/186/380/800 ریال بابت ارزش افزوده بر تراکم مربوط به صدور پروانه ساختمانی زمین متعلق به خیریه مذکور واقع در شهرک شهید کشوری جهت ساخت مرکز نگهداری کودکان بیسرپرست و بدسرپرست
ب) بررسی لایحه با موضوع نامگذاری 4 کوچه، 5 بن بست، 1 چهارراه، 1 گذر پیاده راه، 1 ورزشگاه روباز و 1 خیابان فرعی مورد تأیید شورای نامگذاری
در بررسی این لایحه، نامگذاری یک چهارراه و یک خیابان فرعی مورد موافقت قرار نگرفت و به شورای نامگذاری جهت بررسی بیشتر برگشت داده شد.
لزوم تدوین «بسته سیاستی» فوری برای مهار سگگردانی
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، مصطفی نباتینژاد در دوازدهمین نشست مشورتی شهراندیشان که با موضوع تدوین بسته سیاستی توسعه شهری و بازنگری حقوق عامه در مقابل حیوانات در شهر (هم اندیشی و مشورت درباره سگگردانی و سگهای ولگرد در شهر) اظهار کرد: امروز جلسهای با حضور دادستان برای پیگیری موضوع سگگردانی هر چند با تأخیر برگزار شده است که از منظر قضائی، انتظامی و پیشگیری گامهایی رو به جلو برداشته شود که از این اقدام تقدیر میکنم.
وی با اشاره به اینکه ریشه این مساله باید دیده شود، افزود: بخشی از مسئله ریشه اقتصادی دارد و تعارض منافع اقتصادی برای آن پیش آمده است.
رئیس مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: سه سال گذشته کلینیکهای دامپزشکی بیمهابا باز شد و در این راستا از قانونی که برای پزشکان بود، دامپزشکان استفاده کردند، (قانونی که اجاره میداد در محیط مسکونی کاربری خودشان را داشته باشند)، بر این اساس پیگیریها انجام شد و شهرداری قراری برای آنها صادر کرد، اما حوزههای قضائی به واسطه درخواست سازمان دامپزشکی مهلت موقت دادند، اما دائمی شدند و در این موضوع باید مسئولیت را بپذیرند.
نباتینژاد گفت: احصای آمار سگگردانی از نظر تعداد، در هر پارک انجام و آمارها مشخص شده است.
وی تصریح کرد: پیشنهاد میکنم جمعبندی این نشست در قالب بسته سیاستی تدوین و به همه دستگاهها ارائه شود تا کار اجرایی در این موضوع پیش برده شود، زیرا دستگاهها تشنه بسته جامع و کامل سیاستی در موضوع سگگردانی هستند.
همایش کشوری صنعت تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در محلات برگزارشد
7 خردادماه 1404همایش کشوری صنعت تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در محلات با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات، فرماندار و رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی و جمعی از مدیران ستادی و استانی برگزاری گردید و تولید کنندگان شاخص کشوری به بیان مشکلات پرداختند، سپس دکتر شکوری معاون توسعه آبزی پروری مطالب ارزنده در رابطه با آبزیان زینتی وارزش آنها ارائه دادند و مهندس عباسی مدیر شیلات استان اصفهان بعنوان رتبه اول تولید ماهیان زینتی استان درکشور به اهمیت این آبزیان در زندگی انسانها، ارزآوری، اشتغال و همچنین چالش ها و دستاوردهای آن گزارش دادند وپیشنهادات مربوطه استانها توسط دکتر قبادی مدیر قزوین جمعبندی و ارائه شد. در پایان جناب آقای مهندس رستم پور معاون محترم وزیر و ریاست سازمان شیلات ایران به جمعبندی نقطه نظرات وتاکید به ارتقائ بهره وری و توجه به مشاغل خرد وجذب سرمایه گذار و رفع مشکلات با تشکیل کارگروه مربوطه پرداختند.
نشست سهجانبه نمایندگان ایران، روسیه و چین در وین
میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در این خصوص نوشت: امروز با همکارانم، نمایندگان دائم چین و ایران، ملاقات کردم تا پیش از جلسه آتی شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی، هماهنگی داشته باشیم.
تاکید ایران و چین بر افزایش همکاریها به سطح راهبردی
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران: همکاری تهران و پکن میتواند امنیت و شکوفایی اقتصادی را برای منطقه به ارمغان آورد. در سفر آتی رئیس جمهور به پکن برای اجرایی شدن توافقات برنامه ریزی خواهد شد و باید تلاش کنیم ظرفیت مبادلات تجاری هم سطح روابط سیاسی توسعه یابد. ️دبیر کمیته حقوقی و امنیتی حزب کمونیست چین: ایران یکی از کشورهای موثر منطقه است و پکن برای روابط خود با این کشور، اهمیت قائل است. روابط تهران - پکن وارد مسیر تازه ای شده است و با پیگیری سران دو کشور این همکاریها به سطح عالی خود خواهد رسید.
گام بلند نیروگاههای حرارتی برای تامین برق تابستان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل؛ صنعت برق حرارتی با اجرای پروژههای افزایش توان تولید واحدهای گازی، رفع محدودیت واحدهای بخاری، احداث واحدهای جدید و انجام برنامه تعمیرات و بهینهسازی واحدهای موجود منجر به افزایش تولید و پایداری نیروگاههای حرارتی کشور برای تابستان شده است.
چاههای کشاورزی در بازه زمانی سه ساله به پنلهای خورشیدی تجهیز میشوند/ انجام توافق برای ارائه تسهیلات
معاون برنامهریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ناترازی انرژی در کشور گفت: در یک بازه زمانی سهساله، تمامی چاههای کشاورزی که امکان استفاده از انرژی خورشیدی دارند، به سامانههای خورشیدی مجهز خواهند شد تا قطعی برق، تولید کشاورزی را زمینگیر نکند.
۵ ساعت همکاری چاههای کشاورزی ۱۹ ساعت برق رایگان
به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از توانیر،حامد احمدی در همین زمینه به تامین برق چاههای کشاورزی اشاره کرد و گفت: در این خصوص مطابق روال هر ساله محدودسازی چاههای کشاورزی با توجه به پروانه بهرهبرداری آنها به صورت پنج ساعته در ساعات اوج بار شبکه انجام میشود.
به گفته احمدی، مطابق مصوبه شماره ۱۴۰۳/۱۲۲۱۵/۲۰/۱۰۰ مورخ ۱۴۰۳/۲/۲ وزیر محترم نیرو، در صورت تمایل کشاورزان و به شرط رعایت قیود پروانه بهرهبرداری آب، در صورت احداث و بهرهبرداری از نیروگاه تجدیدپذیر با ظرفیت نامی برابر با ۸۰ درصد دیماند مصرفی چاههای آب کشاورزی احداثکننده نیروگاه، مصارف مزبور از شمول برنامههای مدیریت بار خارج میشوند.
مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوریهای نوین شرکت توانیر در عین حال گفت: بهای مصرف برق این مشترکان در مابقی ساعات شبانه روز مشمول بخشودگی ۱۰۰ درصدی میشود و مازاد تولید آنها در ایام گرم و سایر ایام نیز قابل عرضه در تابلوی سبز بورس به قیمت بازار خواهد بود.
وی همچنین اضافه کرد: در این مصوبه الزامی وجود ندارد که محل نصب نیروگاه در همان محل مصرف باشد و امکان ترانزیت برق از هر مکان دیگری وجود دارد.
احمدی در پایان ابراز امیدواری کرد با برنامهریزیهای انجام شده برای توسعه ظرفیت تولید انرژی الکتریکی از یک سو و افزایش بهرهوری تجهیزات در سمت مصرف از سوی دیگر طی سالهای آتی الزام به اجرای برنامههای مدیریت بار کاهش یابد.
ابتلای ۱۵ درصد جمعیت کشور به دیابت
رئیس پژوهشکده علوم غدد درونریز و متابولیسم: شیوع بیماری دیابت در کشور ما مانند بسیاری از کشورهای دیگر در قرن اخیر و به ویژه در نیمه دوم قرن گذشته افزایش یافته است. دلیل اصلی این موضوع، کاهش تحرکات بدنی، مصرف بیش از حد مواد غذایی و افزایش اضافهوزن و چاقی است. اکنون حدود ۱۵ درصد از جمعیت کشور مبتلا به دیابت مبتلا هستند. در سنین بالای ۵۰ سال، از هر سه نفر، دو نفر یا مبتلا به دیابت یا در مرحله پیش دیابت هستند.
