زهره مختاری

زهره مختاری

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از خبرگزاری توانیر به نقل از پاون، آیین آغاز برنامه‌های مدیریت اوج بار تابستان ۱۴۰۵ و رونمایی از پویش «۲۵ درجه، قرار همدلی» با حضور عباس علی‌آبادی، وزیر نیرو، مصطفی رجبی مشهدی، معاون برق و انرژی وزارت نیرو، و جمعی از مدیران ارشد صنعت برق در شرکت توانیر برگزار شد.
عباس علی‌آبادی، وزیر نیرو، در این مراسم با تأکید بر رویکرد واقع‌بینانه وزارت نیرو در مدیریت مصرف برق، گفت: وعده اینکه خاموشی نداریم نمی‌دهم، اما با برنامه‌ریزی دقیق و همراهی مردم، تلاش می‌کنیم تابستان را با کمترین محدودیت پشت‌سر بگذاریم.
وی افزود: برای تابستان سال قبل، ۱۴ مگاپروژه تعریف شد که در بخش مدیریت مصرف و بهینه‌سازی تأثیر بسیاری داشت و منجر شد تابستان را با کمترین محدودیت سپری کنیم. امسال نیز با کمک و همراهی مردم، امیدواریم تابستان را با کمترین محدودیت در تمام بخش‌ها پشت‌سر بگذاریم.
علی‌آبادی با اشاره به سیاست وزارت نیرو در قبال پرمصرف‌ها تصریح کرد: به جای قطع برق، محدودسازی پرمصرف‌ها در دستور کار قرار دارد. پرمصرف‌ها کنترل می‌شوند و مازاد مصرف خود را باید از بورس یا تابلوی برق آزاد تأمین کنند.
وزیر نیرو توسعه پایدار و اقتصاد صنعت برق را مهم‌ترین ریل‌گذاری ممکن دانست و گفت: اقتصاد این صنعت باید پایدار باشد که موضوع بسیار مهمی است و در دستور کار قرار گرفته است. این موارد مورد تأکید رئیس‌جمهور نیز هست.
وی افزود: ساختار کارشناسی در وزارت نیرو آنچنان توانمند است و ظرفیت کافی دارد که با تغییر در اندیشه‌های کلان و سیسات‌های مدیریتی، به کار خود با قدرت ادامه خواهد داد. بدنه وزارت نیرو نیاز به تغییر ندارد و سطح کارشناسی مطلوبی در آن حاکم است.

معاون برق و انرژی: هدفگذاری رشد منفی ۵ درصدی تقاضا در سال جاری
مصطفی رجبی مشهدی معاون برق و انرژی وزارت نیرو، نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری سالانه این جلسات برای مدیریت مصرف در اوج بار تابستان، گفت: برای نخستین بار در سال گذشته شاهد کاهش رشد تقاضا به منفی ۳ درصد بودیم. در برنامه‌های امسال، این رقم با محقق شدن برنامه‌ها و کمک مردم به منفی ۵ درصد نیز خواهد رسید.
وی افزود :حسب تأکید وزیر، حبس تولید نباید رخ دهد. به همین خاطر تا پایان خرداد، همه پروژه‌ها وارد مدار خواهند شد. در این بین برای تنوع‌سازی در سبد تولید برق، اتصال به شبکه انرژی‌های تجدیدپذیر که مورد تأکید رئیس‌جمهور و وزیر نیز است، سرعت می‌گیرد.
رجبی مشهدی در پایان تأکید کرد: در بخش بهینه‌سازی مصرف، کار با جدیت باید دنبال شود. از موتورهای BLDC تا تعویض کولرهای گازی قدیمی و دیگر طرح‌های بهینه‌سازی در حالی تا تابستان بدون محدودیت را شاهد باشیم.

 

رجبی مشهدی با تاکید بر اینکه بخشی از این صرفه‌جویی به افزایش سهم تولید برق از منابع تجدید پذیر و برقابی اختصاص یافته افزود : حدود ۲۰ درصد از این صرفه‌جویی ناشی از افزایش تولید برق در نیروگاه‌های برقابی و تجدیدپذیر می باشد، ضمن اینکه نیروگاه اتمی بوشهر نیز از ابتدای سال جاری در مدار تولید بوده است .

🔷 معاون برق و انرژی وزارت نیرو تصریح کرد : با کاهش ۱۷ درصدی مصرف برق ناشی از طرح های بهینه سازی مصرف و همکاری مردم در کاهش مصرف برق و البته آسیب دیدن برخی صنایع، سهم کاهش مصرف سوخت در نیروگاهها ناشی از کاهش مصرف برق ۶۷ درصد کاهش یافته است.

🔷رجبی مشهدی در پایان سهم کاهش مصرف برق، تولید بیشتر برق نیروگاههای برقابی، تجدید پذیر و اتمی را به ترتیب ۶۷ درصد، ۱۷ درصد، ۳ درصد و ۱۳ درصد در کاهش سوخت مصرفی در نیروگاهها نسبت به سال قبل ذکر کرد و از مردم خواست با کاهش مصرف برق و انرژی در تامین برق پایدار مشارکت کنند.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از ادارهٔ اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، ناصر فتحی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان، در دویست‌وسومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با ارائه گزارشی از روند اجرای پروژه‌های عمرانی و آموزشی استان اظهار داشت: طرح نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی که به دستور رئیس‌جمهور آغاز شد، با هدف رفع مشکلات و چالش‌های فضاهای آموزشی در سراسر کشور دنبال می‌شود و در استان اصفهان نیز نزدیک به ۲۷۰ پروژه در قالب این نهضت تعریف شده است.

وی با اشاره به پیگیری‌های مستمر استاندار اصفهان و همراهی خیرین مدرسه‌ساز افزود: در طول سال گذشته حدود ۲۴ تا ۲۵ جلسه تخصصی پیرامون طرح نهضت توسعه عدالت آموزشی در استان برگزار شد و با پیگیری‌های صورت‌گرفته، تزریق منابع استانی و ملی و مشارکت خیرین، خوشبختانه در گام نخست توانستیم در مهرماه گذشته ۱۲۶ پروژه آموزشی را در قالب ۷۵۰ کلاس درس و بیش از ۱۲۰ هزار مترمربع فضای آموزشی به دانش‌آموزان تحویل دهیم.

فتحی ادامه داد: برای ادامه اجرای طرح، گام‌های دوم و سوم در ابتدا به‌صورت مجزا تعریف شده بود اما به‌دلیل شرایط ناشی از جنگ و محدودیت‌های ایجادشده، این دو مرحله با یکدیگر ادغام شد و اکنون ۱۴۵ پروژه از طرح نهضت توسعه عدالت آموزشی در استان باقی مانده که همچنان فعال هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان با بیان اینکه مجموعه نوسازی مدارس استان تلاش کرده آثار جنگ و مشکلات اقتصادی مانعی برای ادامه فعالیت پروژه‌ها نشود، تصریح کرد: در شش‌ماهه دوم سال گذشته، برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای تأمین منابع مالی پروژه‌ها انجام شد اما در پایان سال با کاهش شدید تخصیص اعتبارات استانی و ملی مواجه شدیم؛ به‌گونه‌ای که در برخی ردیف‌ها تنها بین پنج تا ۱۵ درصد تخصیص صورت گرفت و این موضوع روند اجرای پروژه‌ها را با چالش جدی روبه‌رو کرد.

وی اضافه کرد: در بخش اعتبارات ملی نیز میزان تخصیص‌ها بسیار پایین‌تر از پیش‌بینی‌ها بود و همین مسئله باعث شد بخشی از پروژه‌های نهضت توسعه عدالت آموزشی با کندی مواجه شوند.

فتحی با اشاره به پروژه‌های تعریف‌شده از محل مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و شرکت‌ها گفت: حدود ۲۵ پروژه از طریق مسئولیت‌های اجتماعی صنایع بزرگی همچون فولاد و سایر مجموعه‌ها تعریف شده بود اما آسیب‌هایی که به برخی صنایع وارد شد، روند تأمین منابع این پروژه‌ها را نیز با مشکل مواجه کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان اظهار امیدواری کرد با تخصیص به‌موقع اعتبارات در شش‌ماهه نخست سال جاری، امکان تکمیل بخش قابل توجهی از پروژه‌ها تا مهرماه فراهم شود و افزود: میانگین پیشرفت بسیاری از پروژه‌ها به حدود ۶۸ درصد رسیده و تعدادی از آن‌ها نیز در محدوده ۸۵ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی قرار دارند؛ بنابراین اگر منابع لازم تأمین شود، می‌توان تعداد پروژه‌های آماده بهره‌برداری را از حدود ۸۰ پروژه به بیش از ۱۰۰ پروژه افزایش داد.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس بیان کرد: تاکنون ۵۰۰ کلاس درس در این حوزه تکمیل و تحویل شده، ۵۰۰ کلاس دیگر در حال اجراست و ۵۰۰ کلاس نیز در مرحله مناقصه قرار دارد که امیدواریم بخش عمده آن‌ها تا مهرماه آماده بهره‌برداری شود.

فتحی اضافه کرد: در صورت تحقق برنامه‌ریزی‌ها، طی دو سال آینده بخش عمده پروژه‌های استانداردسازی گرمایشی مدارس استان به پایان خواهد رسید و اصفهان در زمره استان‌های پیشرو در این حوزه قرار می‌گیرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان با اشاره به محدودیت‌های اعتباری در حوزه تجهیزات آموزشی ابراز داشت: برای تجهیز پروژه‌های آموزشی استان حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده بود اما تنها حدود ۲۳ تا ۲۴ میلیارد تومان تخصیص یافت؛ با این حال تلاش شد تجهیزات موردنیاز پروژه‌هایی که قرار است در مهرماه افتتاح شوند، تأمین و حتی به مناطق ارسال شود تا در زمان بهره‌برداری با مشکلی مواجه نباشند.

وی به کمبود تجهیزات هنرستانی اشاره کرد و گفت: افزایش شدید قیمت تجهیزات تخصصی هنرستان‌ها، تأمین امکانات موردنیاز را دشوار کرده و در صورت تأمین منابع جدید در تابستان، بخشی از این کمبودها جبران خواهد شد.

فتحی همچنین از اجرای گسترده عملیات ایزوگام و آسفالت مدارس خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار مترمربع عملیات ایزوگام و آسفالت در دست اجراست و ۱۰۰ هزار مترمربع دیگر نیز در مرحله مناقصه قرار دارد که تلاش می‌شود تا آغاز سال تحصیلی آینده، مدارس اولویت‌دار استان از این خدمات بهره‌مند شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان در استان گفت: امسال نیز همانند سال گذشته اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفته و هدف‌گذاری انجام‌شده برای بهسازی و زیباسازی سه‌هزار و ۵۰۰ کلاس درس است که با مشارکت گروه‌های جهادی، انجمن اولیا و مربیان، خیرین و دانش‌آموزان اجرایی خواهد شد.

وی به خسارات واردشده به مدارس استان در جریان حملات اخیر دشمن اشاره کرد و بیان داشت: حدود ۱۴۹ مدرسه در شهرستان‌های مختلف استان، به‌ویژه در برخی مناطق، دچار آسیب شدند که عمده خسارات مربوط به شکستگی شیشه‌ها، سقف کاذب و در و پنجره بوده است.

فتحی ادامه داد: با همکاری اتحادیه شیشه، بنیاد برکت، گروه‌های جهادی و تخصیص بخشی از اعتبارات تعمیرات، بخش عمده تعمیرات مدارس آسیب‌دیده در حال انجام است و تنها چهار مدرسه نیازمند بازسازی اساسی هستند که برای آن‌ها برنامه‌ریزی ویژه صورت گرفته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان با اشاره به یکی از مهم‌ترین چالش‌های موجود در تکمیل پروژه‌های آموزشی گفت: مشکل تأمین هزینه‌های شبکه و انشعابات آب، برق و گاز همچنان یکی از موانع اصلی بهره‌برداری از مدارس جدید است و بارها در جلسات شورای آموزش و پرورش مطرح شده اما هنوز راهکار عملیاتی مشخصی برای آن ارائه نشده است.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های سنگین ایجاد شبکه‌های زیرساختی خارج از توان اعتبارات نوسازی مدارس است و در برخی پروژه‌ها، مدارس ماه‌ها پس از تکمیل به‌دلیل حل‌نشدن مشکل انشعابات تحویل آموزش و پرورش نمی‌شوند؛ بنابراین انتظار می‌رود دستگاه‌های خدمات‌رسان و مجموعه‌های مرتبط با زیرساخت، همکاری بیشتری برای رفع این چالش داشته باشند تا پروژه‌ها سریع‌تر در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از معاونت ارتباطات شرکت مخابرات ایران الیاس حضرتی در دیدار با مدیرعامل، اعضای هیئت‌مدیره و معاونان شرکت مخابرات ایران با اشاره به آثار مثبت وفاق در دولت چهاردهم افزود: همکاری مؤثر میان شرکت مخابرات ایران و وزارت ارتباطات، خروجی ملموسی داشته که برای عموم مردم قابل مشاهده و درک است.

وی تأکید کرد: در شرایط کنونی، روحیه و رضایت مردم به کیفیت خدمات‌رسانی دولت و اطلاع‌رسانی مناسب وابسته است. تجربه نشان داد که حتی در شرایط جنگ رمضان، ارتباطات مردم حتی برای یک دقیقه نیز قطع نشد و هم‌زمان روند توسعه شبکه نیز به‌خوبی ادامه یافت.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به نقش فیبر نوری در ارتقای کسب‌وکارها گفت: اگر کسب‌وکارها از طریق فیبر نوری خدمات پایدار و باکیفیت دریافت کنند، بدون تردید در خدمت‌رسانی موفق‌تر خواهند بود. در ایام جنگ تحمیلی نیز شرکت‌هایی که از خدمات مخابرات استفاده می‌کردند، با مشکل جدی ارتباطی در داخل کشور مواجه نشدند.

حضرتی با اشاره به وفاق ایجادشده در سطح جامعه افزود: حمایت دولت از شرکت مخابرات ایران مطلوب بوده و این حمایت در آینده نیز تداوم خواهد داشت.

در ادامه این دیدار، مهندس جعفرپور، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت مخابرات ایران، با ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت در سال ۱۴۰۴ گفت: توسعه فیبر نوری به‌عنوان مهم‌ترین برنامه شرکت در سال گذشته، علیرغم همه بحران‌ها، با جدیت دنبال شد و با اتصال بیش از یک میلیون مشترک در سراسر کشور، رشد چندبرابری نسبت به سال‌های گذشته رقم خورد.

وی افزود: پروژه برگردان شبکه از مس به فیبر نوری عملاً با حضور و دستور رئیس‌جمهور محترم از آبان‌ماه ۱۴۰۴ آغاز شد و برنامه‌ریزی کرده‌ایم در سال جاری نیز حداقل یک میلیون اتصال جدید ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با قدردانی از حمایت‌های وزارت ارتباطات گفت: این حمایت و وفاق شکل‌گرفته، بی‌تردید به سود کشور و مردم خواهد بود.

گفتنی است در این دیدار، دکتر محمودزاده، دکتر خضردوست، مهندس دهناد و جمعی از معاونان شرکت مخابرات ایران، آقای دکتر عزیزی، خانم لطفی از مدیران شورای اطلاع رسانی دولت نیز حضور داشتند و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از ادارهٔ اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، محمدرضا نظریان، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در دویست و سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: پروژه مهر مهم‌ترین برنامه آموزش و پرورش در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید است که با هدف راهبری، انسجام‌بخشی، جلب مشارکت سایر دستگاه‌ها و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اهداف ابلاغی پروژه مهر در دولت چهاردهم افزود: ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های مدارس، توجه ویژه به جایگاه معلم، تقویت مشارکت‌های اجتماعی و تربیتی خانواده‌ها و جامعه محلی، توسعه عدالت آموزشی، افزایش کیفیت آموزش، توجه به سلامت و ایمنی مدارس، توسعه پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین ساماندهی منابع انسانی و افزایش بهره‌وری از مهم‌ترین اهداف تعریف‌شده برای پروژه مهر است.

نظریان با بیان اینکه هشت کارگروه تخصصی در سطح اداره‌کل و شهرستان‌ها برای اجرای پروژه مهر تشکیل شده است، تصریح کرد: کارگروه‌های تأمین، تعمیر و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی، ساماندهی و بهسازی منابع انسانی، توسعه کمی و کیفی تعلیم و تربیت، کیفیت‌بخشی آموزشی، تربیتی و تندرستی، اطلاع‌رسانی و رسانه و همچنین توسعه فرهنگ ایثار و مقاومت، مسئولیت پیگیری بخش‌های مختلف این پروژه را بر عهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به وضعیت کلاس‌های چندپایه و مدارس دونوبته ابراز داشت: در حال حاضر ۹۹۲ کلاس چندپایه در استان فعال است که بخش قابل توجهی از آن‌ها در مناطق کم‌جمعیت و شهرستان‌هایی نظیر سمیرم قرار دارد؛ همچنین بیش از ۴۳۰ مدرسه دونوبته در سطح استان فعالیت می‌کنند که این موضوع بر کیفیت‌بخشی آموزشی تأثیرگذار است و سیاست آموزش و پرورش کاهش مدارس دونوبته و کلاس‌های چندپایه است.

وی ابراز کرد: آموزش و پرورش استان برای جبران بخشی از کمبود نیرو از راهکارهایی نظیر تدریس موظف عوامل اجرایی، استفاده از ظرفیت برون‌سپاری در هنرستان‌ها و بهره‌گیری از حق‌التدریس همکاران شاغل و بازنشسته استفاده می‌کند.

نطریان خاطرنشان کرد: تحقق اهداف پروژه مهر و آغاز مطلوب سال تحصیلی آینده، نیازمند همراهی و مشارکت همه دستگاه‌ها، نهادها و مجموعه‌های اجرایی استان است و آموزش و پرورش به تنهایی قادر به رفع تمامی چالش‌ها نخواهد بود.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه ای اصفهان، امین مقدس مدیر عامل شرکت با اشاره به برگزاری نخستین مانور آمادگی مقابله با حملات بمب‌های گرافیتی در این استان گفت: اصفهان با ابلاغ وزارت نیرو و شرکت توانیر به عنوان پایلوت اجرای این مانور تخصصی در سطح کشور انتخاب شده است.
امین مقدس در حاشیه برگزاری این مانور که در یکی از پست‌های فوق‌توزیع اصفهان برگزار شد با بیان اینکه این تمرین میدانی با هدف افزایش تاب‌آوری شبکه برق در برابر تهدیدات نوین طراحی شده است، گفت: بمب‌های گرافیتی از جمله ابزارهای تخریبی هستند که برای نخستین‌بار در جنگ‌های کوزوو و خلیج‌فارس و عراق مورد استفاده قرار گرفتند و هدف از آن‌ها ایجاد اتصال کوتاه و از کار انداختن شبکه انتقال انرژی است.
وی با تشریح جزئیات این عملیات فرضی افزود: در این سناریو، چهار گروه عملیاتی شامل تیم‌های «پاکسازی با آتش‌افکن»، «جاروی صنعتی»، «پاکسازی با مواد الکلی» و «مقره‌شوی با آب» با تجهیزات کامل و تخصصی وارد میدان شدند و عملیات واکنش سریع برای رفع آلودگی از تجهیزات برق‌دار را با موفقیت کامل اجرا کردند.
مقدس تصریح کرد: هدف اصلی از اجرای این مانور، ارزیابی توان پاسخگویی نیروهای عملیاتی، هماهنگی بین‌بخشی میان واحدهای بهره‌برداری، حفاظت، حراست، پدافند غیرعامل و همچنین نیروهای جهادی و مردمی در شرایط بحرانی است تا با شناسایی دقیق راهکارهای مقابله، زمان بازیابی شبکه در حملات احتمالی به حداقل برسد.
سید حسین میر عظیمی ، مدیر دفتر فنی انتقال شرکت نیز که فرماندهی این مانور را بر عهده داشت ، ضمن تأکید بر اهمیت استمرار پایداری شبکه در شرایط بحرانی، گفت: برگزاری چنین مانورهای میدانی، نشان‌دهنده آمادگی کامل متخصصان صنعت برق برای مقابله با هرگونه تهدید سایبری، فیزیکی و ترکیبی است و این راهکارهای فنی تدوین شده در اصفهان، به عنوان الگویی موفق به سایر مناطق برق کشور هم ارائه خواهد شد.
در این مانور که با رمز «یا زهرا (س)» آغاز شد، فرماندهان میدان، مدیران پدافند غیرعامل، تیم‌های حراستی و متخصصان عملیاتی، آخرین متدهای علمی و عملیاتی برای پاکسازی تجهیزات و صیانت از زیرساخت‌های حیاتی انرژی را به صورت عملیاتی تمرین کردند.

 

جناب آقای دکتر سید جواد حسینی
معاون محترم وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور

کسب «لوح ویژه ستاره ارتباطی مدیران ارشد» و همچنین «نشان ستاره ملی روابط‌عمومی» در سیزدهمین جشنواره ستارگان روابط‌عمومی ایران را که بیانگر نگاه راهبردی و اهتمام ویژه جنابعالی به تقویت نظام ارتباطات سازمانی، تعامل سازنده با ذی‌نفعان و ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در تحقق اهداف سازمانی است، صمیمانه تبریک عرض می‌نمایم.

بدون شک این موفقیت ارزشمند حاصل رویکرد مدیریتی مبتنی بر تعامل، شفافیت و توجه به نقش مؤثر ارتباطات در ارتقای اعتماد عمومی و توسعه خدمات اجتماعی است و می‌تواند زمینه‌ساز تقویت هرچه بیشتر سرمایه اجتماعی سازمان بهزیستی کشور باشد.

همچنین کسب «لوح ویژه ستاره مدیریت روابط‌عمومی» توسط جناب آقای دکتر خادمی، مشاور محترم رئیس و راهبر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان، و نیز دریافت «ستاره ملی روابط‌عمومی» توسط سازمان بهزیستی کشور را تبریک عرض نموده و این دستاوردها را نتیجه تلاش‌های حرفه‌ای مجموعه روابط‌عمومی سازمان و همراهی مدیران و کارشناسان این حوزه در سراسر کشور می‌دانم.

اینجانب،این موفقیت ارزشمند را به جنابعالی، جناب آقای دکتر خادمی و خانواده بزرگ بهزیستی کشور تبریک عرض نموده و توفیقات روزافزون شما را در مسیر خدمت به جامعه هدف و ارتقای خدمات اجتماعی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

با احترام
دکتر سمیه کریمی
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه خبری شرکت توزیع برق استان اصفهان، محمد مرادی، مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اصفهان از اجرای پروژه تعویض ۵۰۰۰۰ چراغ پر‌مصرف معابر با لامپ‌های کم‌مصرف و باکیفیت از نوع LED در سطح این استان خبر داد.
با توجه به اهمیت بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش روشنایی عمومی، این طرح با هدف کاهش قابل توجه مصرف برق، افزایش طول عمر چراغ‌های معابر، بهبود کیفیت روشنایی و در نهایت ارتقای ایمنی و امنیت شبانه در سطح اَستان اجرا می‌شود.
مرادی اعلام کرد، لامپ‌های LED نسبت به چراغ‌های پر‌مصرف قبلی، تا ۷۰ درصد مصرف انرژی کمتری دارند و ضمن کاهش هزینه‌های برق شهری، به حفظ محیط زیست نیز کمک شایانی می‌کنند.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)،‌ آخرین آمار و ارقام مرتبط با وضعیت منابع آب حکایت از آن دارد که سدهای تأمین کننده آب شهر تهران یعنی امیرکبیر، لار، طالقان، لتیان و ماملو نسبت به متوسط 10 ساله به ترتیب 33 درصد، 46 درصد، 48 درصد و 15 درصد کسری دارند و باوجود افزایش 34 درصدی ذخیره سد امیر کبیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، لار و طالقان به عنوان دو سد مهم دیگر تأمین کننده آب تهران همچنان با30 درصد کسری مواجه هستند.

وضعیت بارش ها نیز در تهران تعریف چندانی ندارد و نسبت به متوسط بلند مدت 30 درصد منفی است. بر خلاف تصور عمومی حتی نسبت به سال گذشته نیز تنها 17 میلیمتر در تهران بارش بیشتری رخ داده است؛ مجموعه آمار و ارقامی که نشان می دهد اجرای برنامه های مدیریت مصرف و استفاده از لوازم کاهنده همچنان باید در دستور کار قرار داشته باشد.
به بیان دیگر مدیریت منابع آبی پایتخت در فصل گرم سال جاری نیز با چالش‌های جدی مواجه است و بر همین اساس کارشناسان، توسعه تجهیزات کاهنده مصرف آب در منازل را راهبردی کلیدی و مقرون‌به‌صرفه برای مقابله با هر گونه تنش آبی ارزیابی می‌کنند.
این موضوع از آن جهت مورد تأکید است که بدانیم، باوجود تمامی اقدامات صورت گرفته در حوزه فنی و مهندسی در حوزه تأمین آب شرب تهران، کارشناسان معتقدند بدون مشارکت مستقیم مردم و نصب تجهیزات کاهنده در منازل، زنجیره مدیریت مصرف آب کامل نخواهد شد.
شاید یکی از نگرانی ها در خصوص توسعه لوازم کاهنده مصرف آب هزینه های مرتبط با آن باشد، اما آمارهای رسمی نشان می‌دهد هزینه نصب تجهیزات کاهنده مصرف برای کل شهر تهران حدود ۲ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که می تواند چیزی حدود مجموع ظرفیت ذخیره سازی سد لتیان در شرایط نرمال (90 میلیون متر مکعب) صرفه جویی در مصرف آب به همراه داشته باشد. در مقابل، تأمین همین میزان آب صرفه جویی شده از طریق حفر چاه‌های جدید نیازمند سرمایه‌ای بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان است. به عبارت دیگر، سرمایه‌گذاری در تجهیزات کاهنده، تنها یک‌چهارم هزینه تأمین آب از منابع جدید هزینه دارد.
 افزون بر این، برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی که خطر فرونشست زمین، تخریب محیط زیست و کاهش کیفیت آب را به همراه دارد، با اجرای این طرح به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد.
همانطور که پیش‌بینی می‌شود با اجرای سراسری این طرح در پایتخت، ذخیره‌ای معادل 90 میلیون مترمکعب در منابع آبی کشور محقق شود؛ رقمی که می‌تواند نیاز آبی میلیون‌ها شهروند را برای ماه‌ها تأمین کند.
این گزارش می افزاید، استفاده از سرشیرها و سردوش‌های کاهنده مصرف می‌تواند تا ۳۰ درصد و در برخی موارد حتی بیشتر، مصرف آب خانوار را کاهش دهد، آن هم بدون آن که کاربر کوچکترین تفاوتی در فشار یا کیفیت آب احساس کند؛‌ اقدام مهم و بزرگی که کارشناسان بر این باورند با عزم جدی و مشارکت مردمی، بحران آب پایتخت را بدون هزینه‌های سرسام‌آور سازه‌های بزرگ آبی مدیریت می کند و به الگویی قابل تکرار برای سایر کلانشهرهای کشور تبدیل خواهد شد.
  • جامعه
  • اقتصاد
  • فرهنگ و هنر
  • علم و پیشرفت
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
دوشنبهب ظ+0330E_خرداد+0330Rخردادب ظ+0330_+0330Eخرداد+03:300ب ظ+0330E2
  به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی معاون سلامت اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: این طرح با هدف ارزیابی وضعیت سلامت روان در جامعه و شناسایی به‌هنگام مشکلات و چالش‌های روان‌شناختی در سطح کشور در حال اجراست و نتایج آن ...
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
دوشنبهب ظ+0330E_خرداد+0330Rخردادب ظ+0330_+0330Eخرداد+03:300ب ظ+0330E2
  سازمان امور مالیاتی کشور در پاسخ به سوالات و تماس‌های مکرر مودیان در خصوص مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی اعلام کرده است: درخواست تمدید مهلت ارایه اظهارنامه‌های مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی به مراجع قانونی ذی‌صلاح ارایه شده است و قطعا این مهلت تمدید خواهد شد.
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
سه شنبهب ظ+0330E_خرداد+0330Rخردادب ظ+0330_+0330Eخرداد+03:300ب ظ+0330E2
  به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اقتصاد بازار او در ادامه خطاب به استاندار اصفهان گفت: حضرت‌عالی بنده را می‌شناسید؛ نه اهل اغراق هستم و نه اهل تملق، اما بر اساس تجربه شخصی خود و فعالیت در استان‌های دیگر از جمله تهران، با رسانه‌هایی مواجه شده‌ام که در ...
K2_AUTHOR_TEMPLATE زهره مختاری
دوشنبهب ظ+0330E_خرداد+0330Rخردادب ظ+0330_+0330Eخرداد+03:300ب ظ+0330E2
  به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون) هیئت وزیران به پیشنهاد وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی و در اجرای اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آیین‌نامه رفع موانع احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر را با هدف تسهیل فرآیند ...

پایگاه خبری و اطلاع رسانی

پایگاه خبری شهر اصیل بر اساس رویکرد خبری در حوزه های (سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری، اقتصادی، حوادث، فناوری، استانی، تکنولوژی و شهر و کلانشهر) تلاش دارد به‌ روزترین اخبار برخط را در اختیار علاقمندان به حوزه‌های خبری قرار دهد. اخباری که از منابع معتبر اخذ می گردد تا این اطلاع رسانی جامع و کامل، برای همگان در دسترس و مورد اعتماد باشد که امید است در این مسیر، موفق گام برداریم.
این پایگاه خبری متعلق به خانم زهره مختاری ملک آبادی می باشد.

آب و هوا

اوقات شرعی

اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب