چاپ کردن این صفحه
زهره مختاری   اقتصاد  11 ارديبهشت 1405  21

    پیوستن معاون برق و انرژی وزیر نیرو به پویش ملی «سبا»؛

    خاموشی دو لامپ اضافه، معادل تامین برق کلانشهر مشهد است

مصطفی رجبی مشهدی معاون برق و انرژی وزارت نیرو با تاکید بر نقش حیاتی بانوان و دانش‌آموزان در مدیریت مصرف انرژی، *از هدف‌گذاری کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق خانگی طی برنامه‌ای سه ساله خبر داد.*

 

معاون برق و انرژی وزارت نیرو در حاشیه مراسم افتتاحیه نخستین مرکز تحقیق و توسعه شبکه هوشمند در صنعت برق کشور، *با هدف حمایت از مدیریت بهینه مصرف انرژی، رسماً به پویش سراسری «سبا» پیوست.*

وی در این رویداد ضمن تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی، از ظرفیت عظیم بانوان و دانش‌آموزان به عنوان پیشگامان اصلاح الگوی مصرف در بخش خانگی یاد کرد و نسبت به تامین برق پایدار برای بخش‌های مولد کشور ابراز امیدواری کرد.

رجبی مشهدی با اشاره به اهمیت بنیادین فرهنگ‌سازی در مقوله مصرف بهینه انرژی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی یکی از ارکان اصلی و تاثیرگذار در مدیریت مصرف انرژی به شمار می‌رود.

*در طرح ملی "سبا" مقرر شده است تا از ظرفیت بی‌بدیل بانوان و دانش‌آموزان که ضریب اثرگذاری بسیار بالایی در خانواده و جامعه دارند، برای نهادینه کردن مصرف بهینه در بخش خانگی بهره‌برداری شود.*