چاپ کردن این صفحه
زهره مختاری   استان  07 ارديبهشت 1404  219

    تجهیز 127 تقاطع به برق اضطراری/ 25 میلیارد تومان برای تجهیز سایر تقاطع‌ها نیاز است

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تجهیز 127 تقاطع به برق اضطراری گفت: تا کنون بالغ بر 15 میلیارد تومان هزینه برای این اقدام انجام شده که بالغ بر 25 میلیارد تومان دیگر برای ادامه این کار نیاز است.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، ابوالفضل قربانی در نطق میان دستور صد و هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با تسلیت حادثه دلخراش بندر شهید رجایی به بازماندگان و مردم ایران و آرزوی شفای عاجل برای مجروحین این حادثه اظهار کرد: لازم است پیگیری مناسب انجام شود تا چنین حوادثی در کشور رخ ندهد.

وی با اشاره به هفته شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: شوراها در شش دوره گذشته فراز و نشیب‌هایی داشته و خدمات ارزنده‌ای را به مردم شهر و روستا ارائه کرده اند اما متاسفانه باید اذعان کرد که هرچه پیش می‌رویم این نگرانی ایجاد می‌شود که شوراها از قله اوج خود فاصله گرفته‌اند. 

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه آنچه مسلم است این است که در شش دوره اخیر مشخص شده که بسیاری از قوانین مربوط به شوراها و اداره شهرها نیازمند بازنگری است، به ویژه اصلاح قوانین مربوط به حوزه انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان، گفت: البته مجلس به این موضوع ورود داشته اما اصل مطلب مغفول مانده و بیشتر به نحوه برگزاری ورود کرده است. اما اینکه شوراها به گونه‌ای عمل کنند که معتمد مردم و محل رجوع آن‌ها باشند مورد توجه قرار نگرفته است، به همین علت شوراها تا الان آسیب دیده‌اند.

وی تصریح کرد: دولت و نمایندگان در راستای تضعیف شوراها بیش از تقویت آن گام برداشته‌اند، دولت نباید شوراها را زیر مجموعه خود بداند، شورا نماینده مردم است. نمایندگان مجلس نیز شوراها را رقیب خود ندانند بلکه آن‌ها را همکار خود و تسریع کننده در امور حوزه نمایندگی خود بدانند. 

قربانی ادامه داد: اعضای شوراها مراقبت کرده و اقدامی نکنند که سبب تضعیف شوراها شود. شناخت از قوانین و حیطه اختیارات شورا می‌تواند به این امر کمک کند و اگر خلافی در این خصوص انجام شود، دو بخش مذکور در راستای تضعیف شورا بیشتر عمل خواهند کرد.

وی با بیان اینکه هرچقدر عقلانیت در تصمیم‌گیریها و رفتارها و صحبت‌ها بیشتر باشد جایگاه شوراها قوی‌تر و بهتر خواهد بود گفت: قانون نحوه عضویت در شوراهای فرا دست دچار مشکل است. جایگاه این شوراها از نظر تاثیرگذاری ضعیف است و در رأس آن شورای عالی استان‌هاست که به وظایف خود به نحو احسن عمل نمی‌کند.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در بازدید از مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان گزارشی دریافت کردیم مبنی بر اینکه 127 تقاطع مجهز به برق اضطراری شده است، زمانی که برق قطع می‌شود برق این چراغ‌ها با کمک یو پی اس یا دیگر امکانات تامین می‌شود و برنامه‌ریزی برای اینکه همین تعداد تقاطع مجهز شود نیز در حال انجام است.

وی ادامه داد: تقاطع‌های مورد نظر، اولویت‌دار بوده‌اند، هرچند ترافیک شهر در حال حاضر به شکلی است که همه تقاطع‌ها دارای اولویت هستند.

قربانی خاطرنشان کرد: تا کنون بالغ بر 15 میلیارد تومان هزینه برای این اقدام انجام شده که بالغ بر 25 میلیارد تومان دیگر برای ادامه این کار نیاز است که البته هیچ کدام در ردیف‌های بودجه‌ای سال گذشته وجود نداشته و به صورت ویژه این اقدام انجام شده است.

وی عنوان کرد: مسئول قطعی برق و کنترل ترافیک شهرداری نیست اما تعهد شهرداری و پیگیری‌های شورا در این راستا بسیار موثر بوده است. نامه‌ای قبل از نوروز به شهردار زده شد که ردیف اختصاصی گذاشته شود که انجام شد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اقدام بسیار ارزشمند و خوبی در حوزه هوشمندسازی و فناوری اطلاعات تحت عنوان نرم افزار اصفهان من انجام شده که جای قدردانی دارد. از این نمونه‌ها کمتر دیده‌ایم اما اهمیت آن را شاید ندانیم. افتخار می‌کنم که شهر اصفهان دارای چنین نرم افزاری است که شهر را از ساخت چندین زیرگذر و روگذر خودکفا کند چون ما این پروژه‌ها را می‌سازیم تا خودروها راحت‌تر عبور کند، اما این نرم افزار نتیجه‌اش این است که خودروها به جایی مراجعه نکنند که امکانش نیست و این در دنیای فناوری وجود دارد. البته نسبت به توسعه این نرم افزار و برطرف شدن برخی ایرادات آن باید اقدام شود ضمن اینک هدر جلسه تلفیق نیز باید گزارش این اقدام ارائه گردد.

وی با اشاره به بازدید از حلقه چهارم ترافیکی شهر گفت: این پروژه که با سرعت در حال پیش رفتن است از اهمیت بالایی برخوردار است و وسعت زیادی نیز دارد. بزرگراهی با عرض حداقل 75 متر در حال ساخت است که حتی در جاده‌های بین‌استانی نیز کمتر چنین بزرگراهی داریم. این پروژه الان بخش‌های زیادی از آن آسفالت شده و اگر سرعت بیشتر شود زمان افتتاح آن می‌تواند زودتر شود. امروز نیز در ادامه همین مطلب بحث پل های شهید فخری زاده مطرح شد که جای قدردانی دارد که این پروژه به خوبی تا الان پیش رفته است.

وی گفت: کارکرد این پروژه زمانی کامل خواهد شد که شهرهای پیرامون هم نسبت به انجام آن اقدام لازم را انجام دهند. اصفهان از جنوب شرق تا شمال شرق را پوشش می‌دهد اما در غرب پروژه که درچه، شهر ابریشم، و در شمال دولت آباد وجود دارد که لازم است نسبت به پیگیری پروژه اقدام لازم را به عمل آورند.