چاپ کردن این صفحه
زهره مختاری   اقتصاد  01 ارديبهشت 1405  7

    انتقاد رئیس کمیسیون حقوقی شورای اصفهان از سامانه سمیع

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان به مشکل عوارض خودرو در سامانه «سمیع» انتقاد کرد و گفت: اگر شهروندی در طول سال عوارض سالانه خودرو را پرداخت کند، نباید مشمول جریمه شود.

 

احمدرضا مصور در تذکری در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: دو نکته مهم است که مطرح می کنم که می طلبد اداره درآمد شهرداری به صراحت آن را پاسخ دهد.

وی افزود: دفاتر پیشخوان که خدمات به مردم ارائه می‌دهند، فارغ از ارزش خدمت، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان از شهروندان دریافت و استناد به مصوبه شورا می‌کنند.

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه من مصوبه ای در این باره پیدا نکردم، تصریح کرد: این موضوع نخست ظلم بزرگ به شورا سپس به مردم و شهرداری است و اگر خلاف می‌کند باید پاسخگو باشد و با آن برخورد قانونی شود.

مصور ادامه داد: اگر مصوبه بالا دست هم وجود دارد، باید اعلام کنند.

وی درباره نکته دوم درباره عوارض خودرو که در سامانه سمیع دریافت می‌شود، گفت: اگر شهروندی ماه اول سال عوارض را پرداخت کند، برای او جریمه لحاظ می‌کنند، در این راستا اگر اشکال از سامانه است، با وزارت کشور مکاتبه کنیم و گرنه اگر اشکال از خودمان باشد، ظلم محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این عوارض سالانه است نه روزانه و اگر در طول سال پرداخت شود، نباید مشمول جریمه شود، همچنین جریمه به نسبت بسیار زیاد است.