چاپ کردن این صفحه
زهره مختاری   استان  29 تیر 1404  184

    اطلاعات مشتریان در مخابرات محرمانه است

شرکت مخابرات ایران در پاسخ به مطلبی در مورد ادعای دسترسی به شماره تلفن مشتریان از طریق این شرکت، بر حفظ اصول محرمانگی و حریم خصوصی تمام مخاطبان خود تاکید و در این مورد، جوابیه‌ ای منتشر کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از اداره‌ کل ارتباطات شرکت مخابرات ایران، متن این پاسخ به شرح زیر است: حفظ اصول محرمانگی و حریم خصوصی مشتریان، مهم‌ترین الزام قانونی و اخلاقی شرکت مخابرات ایران است.

در پی انتشار مطلبی با مضمون تماس برخی مؤسسات با شهروندان و ادعای دسترسی به شماره تلفن آن‌ ها از طریق شرکت مخابرات ایران، در بخش خط ارتباطی با مردم روزنامه اطلاعات، مورخ شنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۴، شرکت مخابرات ایران ضمن تشکر از حساسیت مخاطبان محترم و رسانه‌ ها، مواردی را برای تنویر افکار عمومی مطرح می کند.

همچنین، بر اساس اصول محرمانگی و حفظ حریم خصوصی که از الزامات قانونی و اخلاقی این شرکت محسوب می‌ شود، اطلاعات مشترکان به‌ صورت کامل محافظت شده و تنها در چارچوب ضوابط قانونی و با دستور مراجع ذی‌صلاح قابل بررسی است.

اظهارات منتسب به تماس‌ گیرنده‌ ای که عنوان کرده است شماره تلفن‌ ها توسط شرکت مخابرات در اختیار مؤسسه خیریه قرار می‌ گیرد، فاقد اعتبار بوده و قویاً تکذیب می‌ شود. این‌گونه ادعاها نادرست است، و اصولا ناشی از عدم اطلاع است

به کلیه مشترکان گرامی توصیه می‌ شود در مواجهه با تماس‌ های مشکوک، از ارائه هرگونه اطلاعات شخصی یا مالی خودداری کرده و موارد این‌ چنینی را از طریق درگاه های مشخص و سامانه‌ های رسمی شرکت مخابرات ایران از جمله سرشماره ۲۰۲۱ گزارش نمایند.