چاپ کردن این صفحه
زهره مختاری   اقتصاد  08 ارديبهشت 1405  22

    اجرای طرح ملی "کارور برق"در مدار عملیاتی گذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۵

طرح ملی "کارور برق"در راستای بهینه سازی مصرف وگذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۵ وارد مدار عملیاتی شد.

 

به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان؛ معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر در سفر به اصفهان گفت: یکی از طرح های مهم توانیر و مصوب هیات دولت برای سرمایه گذاری و مشارکت های خرد در حوزه تولید و بهینه سازی مصرف انرژی علاوه بر حوزه خورشیدی وانرژی های تجدیدپذیر طرح " کارور" برق است.
ابوالفضل اسدی افزود: استان یزد پیشرو کشور در اجرای این طرح بوده است و در مرحله انعقاد قرارداد و فاز عملیاتی است.
وی گفت: در این طرح کارور برق یک منطقه جغرافیایی را براساس بضاعت مالی انتخاب و اقدامات مختلف از فرهنگسازی مصرف تا جایگزینی تجهیزات را برای بهینه سازی و صرفه جویی انرژی در آن حوزه انجام می دهد و به میزان صرفه جویی انرژی در آن منطقه برای جبران هزینه هایش؛ گواهی دریافت می کند.
اسدی با تاکید براینکه اولین قرارداد در استان یزد منعقد شده و برای پیک تابستان یا زمستان اثربخشی آن مشخص خواهد شد؛ تصریح کرد: هموطنان یا شرکت های خدمات انرژی و حتی خرده فروشی در حوزه انرژی می توانند کارور برق باشند و علاوه بر دریافت اعتبار مالی در ازای صرفه جویی انرژی الکتریکی در مدیریت ناترازی برق سهیم شوند.