رجبی مشهدی گفت: در نشستی که با حضور جمعی از نخبگان، نمایندگان بخش خصوصی، اتاق بازرگانی، سندیکاها و شرکتهای بزرگ، برگزار شد راهکارهای همکاری برای عبور از دوره اوج مصرف تابستان مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: در این نشست تخصصی که با هدف بهرهگیری از ظرفیتهای مختلف کشور برگزار شد، پیشنهادها و دیدگاههای حاضران برای مدیریت بهتر شرایط پیشرو جمعبندی شد و مقرر شد این نشستها بهصورت مستمر ادامه یابد.
رجبی مشهدی تصریح کرد: بر اساس جمعبندی انجامشده، سه محور اصلی برای پیگیری در دستور کار قرار گرفت که شامل *توسعه زیرساختها در افق بلندمدت، بهینهسازی و مدیریت مصرف، بهویژه در بخش مشترکان پرمصرف و مصارف نامتعارف و تقویت شبکه برق برای افزایش تابآوری و پایداری شبکه در شرایط جنگ تحمیلی و بحران *میباشد
معاون برق و انرژی وزارت نیرو در پایان گفت: این نشستها به صورت مستمر و با هدف همافزایی هر چه بیشتر با بخش خصوصی و نخبگان در راستای تدوین راهکارهای عملی برای عبور مطمئن از شرایط اوج بار تابستان وتاب آوری شبکه برق در شرایط بحران ادامه خواهد داشت.
