به گزارش پایگاه خبری شهر اصیل و به نقل از معاونت ارتباطات و روابط عمومی مهندس محمد جعفرپور، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، ضمن بیان این مطلب تأکید کرد: «این تغییر فناوری نه تنها کیفیت و سرعت خدمات را بهبود میبخشد، بلکه مصرف برق و هزینه های عملیاتی شرکت را به طور چشمگیری کاهش میدهد.»
مهندس جعفرپور با اشاره به نوسازی مراکز مخابراتی گفت: «کشور بیش از ۱۱ هزار مرکز مخابراتی دارد که بسیاری از آنها قدیمی و مبتنی بر فناوری PCM هستند. برنامه ما جایگزینی این مراکز با تجهیزات کوچکتر و مدرن است که خدمات VoIP و SIP ارائه میدهند.»
مدیرعامل مخابرات ایران، مهاجرت به فناوری جدید را حرکتی کلیدی برای توسعه اقتصاد دیجیتال و ارتقای کیفیت زندگی مردم دانست و افزود: «این تحول دیجیتال تجربه کاربری بهتری برای بیش از ۲۷ میلیون مشترک تلفنی فراهم میکند و نقش موثری در افزایش رضایت مشتریان خواهد داشت.»
مهندس جعفرپور در پایان با تأکید بر شفافیت، پاسخگویی و همافزایی همه بخشها، چشمانداز روشنی برای رشد و توسعه مخابرات ایران ترسیم کرد.